Re: Kat i Tlumik srodkowy - wyrzucone
: 2011-03-25 11:56
				
				Moc to jedno ale trzeba pamiętać że  w katalizatorze zbierają się największe syfy   
   A tak ma wolny przelot
 A tak ma wolny przelot   
   pozdrawiam
 pozdrawiam
			 
   A tak ma wolny przelot
 A tak ma wolny przelot   
   pozdrawiam
 pozdrawiam 
   A tak ma wolny przelot
 A tak ma wolny przelot   
   pozdrawiam
 pozdrawiamA te syfy przy mocniejszym piłowaniu przy niskich prędkościach - brak dobrego chłodzenia kata - potrafią się zapalić.pusher1 pisze:Moc to jedno ale trzeba pamiętać że w katalizatorze zbierają się największe syfy
 
  
<brawo>pusher1 pisze:Dokładnie tak dlatego lepiej wyrzucić to i dać np tak jak u mnie rure 2 cale i spokój


 W dodatku większość czasu spędził przy głośniku
 W dodatku większość czasu spędził przy głośniku 
 
 
glodzillaryki pisze:ja to mam taki pomysł zanim ktos zabierze sie za wywalanie katalizatora i przerobke ukladu wydechowego niech najpierw poczyta sobie jakas fachowa lekture napisana przez ludzi naprawde wiedzacych cos na ten temat a nie zbierac doswiadczenia innych na forach. uklad wydechowy jest liczony dla danego silnika , nie musi byc głosny zeby był skuteczny a juz napewno nie wolny przelot da wam panowie iles tam koni......
a co do mocy .... jak zyskacie 2 ...3 km to to poczujecie ????? daje głowe ze w silniku powiedzmy 100 km i dziesieciu nikt nie poczuje
tak sie tylko wydaje bo cos zmieniacie co sie wydaje sie ze da przyrost mocy. nie raz widziałem w 2-sówach gdzie mlodzi gniewni cieli wydech zyskujac wypierd na cała wies a przy okazji zyskujac w brew logice i wszelkim prawom jakimi rzadzi sie 2-takt iles tam koni, wyrazniejsze przyspieszenie i td itp . tylko...... ze jakos nigdy po tych modyfikacjach predkosc nie wzrosła..........
 Ja w turbo wiem jaki wydech jest najlepszy
 Ja w turbo wiem jaki wydech jest najlepszy  To nie matematyka że 2+2=4 Możesz co prawda wyliczyć przekrój rur które sie powinno zastosować do wydechu i koniec. Wzrost mocy jest wynikiem wielu jak nie tysięcy wymiarów w silniku np. skok tłoka jak i jego średnica, średnica zaworów ich ilość, nachylenie, średnica i kształt kanałów w głowicy jadąc dalej w kolektorach ich kształt itd, itp. Mnóstwo można by było wymieniać do tego dochodzą wagi pasowania i wiele wiele innych czynników których nawet ciężko nazwać a odgrywaja bardzo ważna rolę. Do czego zmierzam a do tego że wydech przyjmijmy 2.5" z 2" w silniku 2.0 mazdy i audi da inne przyrosty KM I Nm.
 To nie matematyka że 2+2=4 Możesz co prawda wyliczyć przekrój rur które sie powinno zastosować do wydechu i koniec. Wzrost mocy jest wynikiem wielu jak nie tysięcy wymiarów w silniku np. skok tłoka jak i jego średnica, średnica zaworów ich ilość, nachylenie, średnica i kształt kanałów w głowicy jadąc dalej w kolektorach ich kształt itd, itp. Mnóstwo można by było wymieniać do tego dochodzą wagi pasowania i wiele wiele innych czynników których nawet ciężko nazwać a odgrywaja bardzo ważna rolę. Do czego zmierzam a do tego że wydech przyjmijmy 2.5" z 2" w silniku 2.0 mazdy i audi da inne przyrosty KM I Nm. 
  co do zaworów  itd  mamy  bardzo ograniczone  mozliwosci  a wydech....  tu  jest  co zmieniac  w poszukiwaniu   dzwieku  i  km....     co  do wyliczen....   mogłym  poszukac  wzorów  na wydech  w 4-suwie [przekrój  ,pojemnosc, długosc]   [liczyłem  nie raz  kiedys  do 2-suwa]   moze bym  znalazł potrzebne informacje  co  do silnika ale po co
    co do zaworów  itd  mamy  bardzo ograniczone  mozliwosci  a wydech....  tu  jest  co zmieniac  w poszukiwaniu   dzwieku  i  km....     co  do wyliczen....   mogłym  poszukac  wzorów  na wydech  w 4-suwie [przekrój  ,pojemnosc, długosc]   [liczyłem  nie raz  kiedys  do 2-suwa]   moze bym  znalazł potrzebne informacje  co  do silnika ale po co    po  3  -5  km
   po  3  -5  km   z wyliczonym  i dostrojonym  wydechem  na hamowni  moze  wiecej troszke
  z wyliczonym  i dostrojonym  wydechem  na hamowni  moze  wiecej troszke  gdzie tu  sens
    gdzie tu  sens  
   
   
   
   
   
   
   nie sadze  ze znaczaco  by sie zwiekszył moment obrotowy  czyli to co jest najważniejsze oczywiscie  mozna bez problemu  troche przesunąc  go w dół obrotów ale ... bez hamowni  to tylko teoria i działanie na slepo      a co do  srednicy  rury   to  nie jest  tak  ze wstawiamy  wieksza  i tu  mamy  moc.   nie  jest  tez  tak   ze  do  forda bierzemy  od  czegos  innego  co ma wieksza  moc  wydech  i  mamy  jakis  wzrost  mocy.   na szczescie  dla  domowego  tuningu  mamy teraz  auta  z wtryskiem    bo  gaznikowe   nie  byly  tak  tolerancyjne  na grzebanie  w dolocie i wylocie,,,,  tak tak  ktos zaraz powie  ze  poldkowi wstawił rure  jak u tira  i mu mocy przybyło  .....
 nie sadze  ze znaczaco  by sie zwiekszył moment obrotowy  czyli to co jest najważniejsze oczywiscie  mozna bez problemu  troche przesunąc  go w dół obrotów ale ... bez hamowni  to tylko teoria i działanie na slepo      a co do  srednicy  rury   to  nie jest  tak  ze wstawiamy  wieksza  i tu  mamy  moc.   nie  jest  tez  tak   ze  do  forda bierzemy  od  czegos  innego  co ma wieksza  moc  wydech  i  mamy  jakis  wzrost  mocy.   na szczescie  dla  domowego  tuningu  mamy teraz  auta  z wtryskiem    bo  gaznikowe   nie  byly  tak  tolerancyjne  na grzebanie  w dolocie i wylocie,,,,  tak tak  ktos zaraz powie  ze  poldkowi wstawił rure  jak u tira  i mu mocy przybyło  .....    a no moze przybyło
   a no moze przybyło  kosztem  zużycia  paliwa nieadekwatnego do osiagnietego przyrostu mocy
   kosztem  zużycia  paliwa nieadekwatnego do osiagnietego przyrostu mocy  
  Wiem bo kilka lat temu miałem taką samą wiedzę jak ty. Teraz po przewaleniu przez własne rączki kilkanaście modyfikacji nieraz nie jednokrotnie wiem co jak i dlaczego. Ale to na pewno nie wszystko co powinienem wiedzieć i być może kiedyś znowu się o tym przekonam. Widzę że wiedzę na ten temat zdobywasz w necie tak jak ja na początku, to dobra metoda szkoda tylko że większość znawców pisze bzdury.
 Wiem bo kilka lat temu miałem taką samą wiedzę jak ty. Teraz po przewaleniu przez własne rączki kilkanaście modyfikacji nieraz nie jednokrotnie wiem co jak i dlaczego. Ale to na pewno nie wszystko co powinienem wiedzieć i być może kiedyś znowu się o tym przekonam. Widzę że wiedzę na ten temat zdobywasz w necie tak jak ja na początku, to dobra metoda szkoda tylko że większość znawców pisze bzdury. ja  rozumiem  i  wiem  o co chodzi  z silnikiem  z turbo    ale nie wypowiadam sie  tylko  o turbo  lecz  ogólnie  ...
    ja  rozumiem  i  wiem  o co chodzi  z silnikiem  z turbo    ale nie wypowiadam sie  tylko  o turbo  lecz  ogólnie  ... 
  
 
Dokładnie tak. Moc wzrośnie jeszcze lepiej gdy wystroimy na nowo silnik tz. ustawimy nowe dawki paliwa. Jak sama nazwa wskazuje tłumik tłumi odgłos który nam przeszkadza jeśli nie wierzysz poczytaj i pooglądaj w necie. Turbo to turbo jak najkrótszy, najprostszy i najlepiej dużej średnicy wdech. W wolnossaku podobnie popatrz na silniki F1glodzillaryki pisze: i chyba nie powiesz ze ,,, np ' odcinamy' wszystko za turbina i wtedy mamy najwieksza moc
 
  w 2-suwie  problem jes jeszcze wiekszy  ze wzgledu  na cofanie sie spalin lub wyssaniu swiezej mieszanki .  ze wzgledu  na odpowiednie podcisnienie  i własnie odbicie spalin mamy  tzw tłumik srodkowy  -
    w 2-suwie  problem jes jeszcze wiekszy  ze wzgledu  na cofanie sie spalin lub wyssaniu swiezej mieszanki .  ze wzgledu  na odpowiednie podcisnienie  i własnie odbicie spalin mamy  tzw tłumik srodkowy  -  najlepiej  [nie wazne jaki silnik]  bedzie z dyfuzorem  co trzeba odpowiednio  dobrac niestety  no i bez tlumika nie da sie jezdzic-
  najlepiej  [nie wazne jaki silnik]  bedzie z dyfuzorem  co trzeba odpowiednio  dobrac niestety  no i bez tlumika nie da sie jezdzic-   hałs
  hałs 
   no tak  bo wiesz co robisz  ale ile osob podchodzi do tego w taki sposób
   no tak  bo wiesz co robisz  ale ile osob podchodzi do tego w taki sposób  samo turbo dla wiekszosci ludzi  kojarzy sie z wepchnieciem w silnik wiecej powietrza- tzn  włozyc odkurzacz podpiac sie do jego wyjscia  i mamy turbo  plus 50% mocy
   samo turbo dla wiekszosci ludzi  kojarzy sie z wepchnieciem w silnik wiecej powietrza- tzn  włozyc odkurzacz podpiac sie do jego wyjscia  i mamy turbo  plus 50% mocy 
 
   
   
   
 
glodzillaryki pisze: nie raz widziałem w 2-sówach gdzie mlodzi gniewni cieli wydech zyskujac wypierd na cała wies
 
   
   
  
 a huk był taki że okna się trzęsły w bloku
 a huk był taki że okna się trzęsły w bloku 
 hmm fakt  wydech w jawie ja mulił
    hmm fakt  wydech w jawie ja mulił  a na samych kolankach to nawet nie jezdziłem bo to juz przesadnie głosno warczala
 a na samych kolankach to nawet nie jezdziłem bo to juz przesadnie głosno warczala  .
  . zdejmowaliśmy wydechy i wlewaliśmy do środka benzynę podpalaliśmy i jak się ten cały syf wypalił to wtedy można było śmigać
 zdejmowaliśmy wydechy i wlewaliśmy do środka benzynę podpalaliśmy i jak się ten cały syf wypalił to wtedy można było śmigać 
 no a syf.... ja te wkłady  na kuchence wypalałem
    no a syf.... ja te wkłady  na kuchence wypalałem  przy poznym zapłonie  ciekło z nich.... troszke...
   przy poznym zapłonie  ciekło z nich.... troszke...  zreszta  nigdzie  takiej  mazi nie widzialem  jak w jawach
  zreszta  nigdzie  takiej  mazi nie widzialem  jak w jawach   

 teraz to już jest masakra totalna aż łeb boli od tego.
 teraz to już jest masakra totalna aż łeb boli od tego.Oj kolego, kolego - wystarczy przeczytać ostatni post, pierwszego wątku w dziale F.A.Q w którym podałem namiary na interesujący Cię tłumikCzarls pisze:Tylko że nigdzie nie mogę znaleźć seryjnego przespawałem z nowego na seryjny to go dosłownie rozerwało bo teraz ma wolny przelot i to dość spory i się zwężka zrobiła i potężne ciśnienie i dosłownie eksplodował ehteraz to już jest masakra totalna aż łeb boli od tego.
Myślę nad zakupem nowego całego układu z normalnymi tłumikami żeby było normalnie.
Tylko gdzie znaleźć seryjny tylny tłumik co szukam to same do MK II Probe są nic do MK I
Link poniżej daje orientacyjnie zadzwoniłem przed chwilą do tego jegomościa i pogadałem sobie z nim chwilę z pytaniem czy da radę zrobić identyczny tłumik co seryjny maksymalnie wyciszony i powiedział że tak da radę tylko teraz pytanie czy cena 450zł to jest norma za tłumik który będzie identyczny co oryginalny wielkość wymiary i będzie tłumił maksymalnie dźwięk?
http://moto.allegro.pl/tlumik-na-zamowi ... 23666.html

