Strona 3 z 4
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 13:39
				autor: Prezes5G19
				Romas pisze:Krecik, co ty za głupoty opowiadasz, spójrz sobie na budowe tylnego zawieszenia i pomyśl czy sie da czy się nie da 

 
Nie prawda . Przy seryjnym zawieszeniu nie ma regulacji zbieżnością z tyłu. 
Jest zbieżność przednich kół 
Regulacja kąta kół tylnych 
Regulacja kąta kół przednich . Ta jest chyba równoznaczna w z wyprzedzeniem kąta zwrotnicy .
 
Scyzor pisze:Była była robiona. Ale tylko przód. Tyłu nie ruszali.
Tyłu nie ruszali bo jest zapieczony i nie chciało im się robić . Na stacji w której ja zawsze ustawiam geometrię jest osobny cennik w którym wyraźnie rozpisane są ceny i zakres pracy w przypadkach extremalnie zapieczonych elementów . Mają nawet specjalne urządzenia do rozgrzewania śrub .
Kup Scyzorze odrdzewiacz firmy Caramba , jest na prawdę rewelacyjny jeśli chodzi o skuteczność działania . Przeczyść wszystkie śruby szczotką drucianą i zlej to 2-3 razy tym preparatem kolejno 2 i 1 dzień przed udaniem się za zbieżność . 
Patrz cały czas na ręce kolesiowi który to ustawia  , na monitorze obserwuj wskazania . Tam wszystko jest jasno rozpisane , wartość nominalna , tolerancja błędu , wartość rzeczywista . 
Ważne jest aby w ciśnienie w każdym z kół było takie samo . Jeśli diagnosta tego nie zrobi na początku , jest to pierwsza oznaka braku fachowości z jego strony . Ja sam pilnuję ciśnienia w kołach na bieżąco więc mój diagnosta wie że tego nie musi sprawdzać . 
Kolejną ważną rzeczą jest sprzęt na którym pracuje Twój ustawiacz . Powinien być odpowiednio skalibrowany i w należytym stanie bo to od niego w głównej mierze zależy precyzja w ustawieniu twojej zbieżności .
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 13:45
				autor: Scyzor
				Prezesie: grzebać ze śrubami nie będę bo efekt nie pewny i kanału brak. Ale namierzyłem nowe ori chyba 100 czy 120 komplet. mechanik wymieni i jadę na zbieżność.
Co do wskazań - mogę zeskanować wydruk po ustawieniu.
Sprzęt mają raczej super - z czujników bezprzewodowo wszystko idzie na kompa...
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 13:51
				autor: Romas
				Prezes5G19 pisze:Nie prawda . Przy seryjnym zawieszeniu nie ma regulacji zbieżnością z tyłu. 
No to u ciebie się nie e ustawia a u mnie tak, może mam jakieś chiper super zawieszenie z tyłu 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 14:19
				autor: Prezes5G19
				Czekam na wskazówki . Nie być taki tajemniczy Romku i podpowiedz gdzie się ustawia zbieżność  z tyłu żebym mógł wreszcie zwrócić Ci honor .  

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 14:23
				autor: pawlacz
				Śruby od focusa jedynki do zbieżności na tył pasują, coś koło 70zł komplet.
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 14:36
				autor: Scyzor
				Dzięki. Gdzieś już o tym czytałem, ale wolę dołożyć parę dyszek i mieć pewność. Różnie bywa. Kiedyś np. zamiast prawego wahaczy przysłali mi lewy 

 A auto na kołkach 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-05 15:46
				autor: KrecioPL
				Ja kupowałem ostatnio komplet mazdowski. Jak trzeba to mogę Ci ogarnąc - śruba, nakrętka i podkładka.
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 09:08
				autor: Scyzor
				No i jeszcze tuleje wziąć radzili.
Oto fotka opony i wydruk po zrobieniu zbieżności PRZODU.
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 13:50
				autor: duracell
				Scyzor pisze:No i jeszcze tuleje wziąć radzili.
I to wszystko weftej "igle" Ciebie się porobiło  
 
 
 
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 14:08
				autor: Scyzor
				Ano coś widać się zrobiło zgryźliwy tetryku 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 14:52
				autor: Prezes5G19
				Jak bym widział zimówki z mondeo mojego ojca  

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 19:02
				autor: infernoblade
				Ile przejeździłeś na tych oponach w zimie?
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 20:39
				autor: Romas
				Prezes5G19 pisze:Czekam na wskazówki . Nie być taki tajemniczy Romku i podpowiedz gdzie się ustawia zbieżność  z tyłu żebym mógł wreszcie zwrócić Ci honor .  

 
No stary czy naprawdę ciężko się domyślić do czego służą mimośrody na tylnym wahaczu poprzecznym po stronie wózka ?
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-06 23:56
				autor: Benet
				Jak widać zbieżność z tyłu się ustawia 

 Scyzor weź sobie ustaw pełną geometrię bo masz tam nieźle przekoszone te wartości. Tamtą jedną wartość co mam źle ustawioną to już poprawiłem. Te jełopy nie mogły odkręcić nakrętki na drążku kierowniczym porządnymi narzędziami, a ja z ojcem na lewarku francuzami żeśmy to ruszyli  

 No ale ważne, że już wszystko mam ustawione.
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 08:45
				autor: Scyzor
				infernoblade pisze:Ile przejeździłeś na tych oponach w zimie?
Licząc na oko 5  m-cy po 20 dni roboczych plus jakieś dodatkowe wyjazdy to na oko pewnie z 6-7 tysięcy.
Benet dzięki za skan, ale mógłbyś w kolorze zapodać? I tak patrzę na to jak szpak w pi.. tzn. w czereśnie ale może coś to da na stacji dla porównania.
Rozumiem, że ten wydruk jest dla dobrych ustawień 
 
Benet pisze:Jak widać zbieżność z tyłu się ustawia 
 
  
No to kurnia ustawia się w końcu czy nie 
 
  
 Od urodzenia słyszałem, że tylko pochylenie a teraz namieszaliście  
 
   
 
Ma to dla mnie o tyle znaczenie, że jeśli kupię śruby od POCHYLENIA, pojadę na zbieżność, zapłacę a okaże się, że są jakieś inne śruby od ZBIEŻNOŚCI, których nie daje się  ruszyć i znowu będzie du... i stracona kasa  

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 08:51
				autor: Benet
				Poprawiłem. Na tym skanie jest źle ustawione (jak widać na czerwono) wyprzedzenie sworznia zwrotnicy na przedniej osi bo nie mogli sobie poradzić z nakrętką na drążku kierowniczym. Przy jeździe na wprost miałem kierownicę 1/5 obrotu w prawo przestawioną.
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 09:07
				autor: Scyzor
				Ok. Dzięki. Przeanalizuje to sobie. A co suma sumarum z tą zbieżnością tyłu 

Ile płaciłeś 

 Ja 80.
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 14:10
				autor: Benet
				U mnie też wołają 80 za samą zbieżność, ale ustawienie tylko zbieżności to bezsens. Za pełną geometrię zapłaciłem 140 zeta. Co do tej nieszczęsnej tylnej osi to musisz mieć sprawne oba te mimośrody bo inaczej nie ustawią. Do tego nakrętki na drążkach z przodu i opcjonalnie w sumie nie wiem czy to konieczne te dwie grube śruby na każdy amortyzator co go mocują. Mówili mi, że na nich też regulowali ale nie bardzo wiem jak 

 W każdym razie jak wymieniałem teraz amory to wszystko poskładałem na nowych śrubach więc z tym problemu nie miałem. Ku mojemu zdziwieniu te śruby mimośrodowe z tyłu poluzowali bez najmniejszego problemu a one nie były ruszane nie wiadomo ile, ale to tak jak wcześniej wspomniano dzięki temu, że mam te plastikowe zaślepki od spodu więc ani brud ani korozja ich nie dotknęła.
 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 15:11
				autor: Scyzor
				Benet pisze:Co do tej nieszczęsnej tylnej osi to musisz mieć sprawne oba te mimośrody bo inaczej nie ustawią. 
Będę miał sprawne. Pytanie czy to wszystko do ZBIEŻNOŚCI tyłu, o której tu piszą bo t chyba tylko do POCHYLENIA 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 15:15
				autor: Benet
				Z tego co patrzyłem to u mnie z tyłu nic innego nie kręcili niż mimośrody i jak widać na wydruku zmieniło się zarówno pochylenie jak i zbieżność.
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-07 15:16
				autor: Scyzor
				A widzisz 

 I to może być rozwiązanie moich problemów 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-04-08 06:31
				autor: Romas
				Zapewne przy kręcenia tymi śrubami z przodu, to myśleli że ustawia się jak w innych japończykach np subaru gdzie górna śruba jest z brzuszkiem i działa jak mimosrod, ale niestety u nas ustawia się to górna poduszka macpersona, i szkoda ze im tego na e powiedziałeś
			 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-11-21 09:59
				autor: Scyzor
				Zima idzie, czas zabrać się za zrobienie z tym porządku...
Kupiłem śruby, auto idzie do mechanika, a później na zbieżność.
Ale: niedawno pewien bystrooki imigrant (tak, tak ONI już tu są 
 
   
  
 ) stwierdził, że prawy tylne koło ma spory skos względem osi wzdłużnej  
 
 
Fakt - latem zaczął mi sporo ściągać. Ale skąd, jak, dlaczego 
 
   
 
Żadnego dzwona nie było, żadnego uderzenia w krawężnik itp. Więc 
 
   
 
Coś się poluzowało 

 No bo samo nie skrzywiło  

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-11-27 15:21
				autor: Scyzor
				Superrr....  
 
   
 
Śruby regulacyjne kupiłem, symbol CA35-28-66ZA, do tego podkładki mimośrodowe CA35-28-473.
Ale mechanik mówi, że jeszcze tuleje trzeba nowe dać.
Dzwoniłem do serwisu Mazdy i... mają tylko z wahaczami. Koszt - nie pytajcie nawet  
 
 
Zna ktoś jakąś możliwość zakupu tych tulei 

 
			
					
				Re: tył samochodu myszkuje na śliskej nawierzchni
				: 2017-11-27 15:23
				autor: pawlacz
				Ja tylne ale podłużne kupowałem  na mazparts około 200zł komplet, może mają też poprzeczne.