Strona 3 z 6
: 2007-05-25 16:28
autor: kocurro
te 1100 jeszcze mogę poświęcic i rozumiem że klimę kupiłeś używaną? a ten spadek mocy da się jakoś nadrobic?
: 2007-05-25 16:34
autor: Voodoo
Koszt zależy od tego za ile uda Ci się znaleźć graty. Ja sam sobie wymontowywałem z rozbitka i sam sobie montowałem. Jedynie czego nie robiłem sam, to nabijanie czynnikiem.
Jeśli nie będziesz sam tego robił, to licz się z tym, że za mniej jak 1500 to wątpię czy założysz.
Co do spadku mocy, to coś za coś, komfort albo moc. Ale jest to jedynie tylko odczuwalne przy mocnym wciskaniu pedału gazu.
: 2007-05-25 17:11
autor: kocurro
ok dzięki za info. jutro zaczynam szukac części. jak już wszystko pokupuję to mogę liczyc na pomoc z twojej strony,odnośnie montażu?
: 2007-05-25 17:27
autor: Voodoo
Jeśli chciałoby Ci się jechać tyle kilometrów do mnie to spoko, możemy się dogadać i Ci zamontuje

Ale nie ma problemu i na odległość też mogę doradzić co nieco

: 2007-05-25 17:56
autor: kocurro
to super! a jeżeli już byśmy się dogadali i bym skompletował części to ile by zajęło zamontowanie? pytam, bo czas jest dla mnie bardzo ważny.
: 2007-05-25 18:11
autor: Voodoo
Powiem szczerze, że jak bym się naprawdę mocno sprężył, to w jeden dzień bym pewnie dał to radę zrobić (licząc od rana do wieczorka

).
: 2007-05-25 19:45
autor: kocurro
o proszę. to szybko! więc jak już kości zostaną rzucone to chyba się ustawimy. ale pewnie trochę jeszcze poczekamy bo na razie mam trochę ważniejszych wydatków(silnik). pzdr.
: 2007-05-28 22:24
autor: kocurro
[ciach...]
Klania sie pkt. 7
: 2007-05-28 22:37
autor: Voodoo
Zapomnij, to dwie różne konstrukcje Probka.
Szukaj konkretnie od II-gen. 2.0, wtedy nie będzie żadnego problemu, jak będziesz potrzebował info jakie graty Ci są potrzebne do skompletowania całości, to daj znać.
Hehehe... Dzięki Wingu, akurat jak pisałem posta z odpowiedzią 
: 2007-05-28 23:16
autor: kocurro
ok dzięki. a co do pkt.7 to czyste lenistwo.
Wiec tymbardziej bede mial Cie na oku.
: 2007-12-20 16:13
autor: HellHound
Podczepię się do tematu.Ale odwrócę go o 180 stopni. Z racji iż w ogóle nie używam klimy chcę ją zdemontować. Mam teraz dużo wolnego czasu i chęci. Chcę to tak zrobić żeby dało się ją z powrotem zamontować czyli nie uszkodzić. Tylko nie pytajcie o powody i że klima mało waży. Skoro jej nie używam to chce wyjąć, zwłaszcza że jak ją usunę będzie lepszy dostęp w różne miejsca. Od czego zacząć? Jaki algorytm postępowania? Voodoo zwłaszcza Ciebie pytam, bo skoro sam montowałeś to wystarczy zrobić to samo ale w odwrotnej kolejności

: 2007-12-20 21:17
autor: dyb
male pytanie co do ogrzewania w probe ;] czy na pozycji vent wieksze jest spalanie? Czy ogrzewanie idzie od ciepla z silnika czy tam jest nagrzewnica elektryczna? ;}
bo ostatnie tankowanie jezdzilem tylko na vent i mi spalil 1,5l wiecej niz na miks

(pewnie to dlatego ze go butowalem duzo mocniej, ale tak czy siak nie szkodzi zapytac

)
: 2007-12-20 22:13
autor: HellHound
Dyb nie śmieć

Tu jest gadka o instalacji klimatyzacji, którą probuje zmienić na dekapitacje klimatyzacji. Zapytaj w wątku związanym z ogrzewaniem

: 2007-12-21 07:50
autor: Voodoo
Jeśli chodzi o demontaż klimy, to też jest trochę z tym zabawy.
Proponowałbym zacząć od demontażu sprężarki tylko wpierw trzeba się zaopatrzyć w krótszy pasek klinowy, bo musimy go podmienić. Potem kolejnym krokiem jest demontaż chłodnicy. Musisz zdjąć zderzak, potem żeby było najłatwiej, to odkręcasz belkę przednią, całkowicie demontujesz mocowania zamka maski i spokojnie wtedy chłodnica powinna się dać wyjąć. Wszystkie rurki są składane na szybko-złączki więc spokojna sprawa z rozpinaniem. Tylko jest potrzebny jeden patent na nie. Bierzesz plastikową butelkę po napoju, rozcinasz ją i wycinasz pasek z obwodu o szerokości z 10cm. Potem zawijasz go na metalowej rurce, wsuwasz w złączkę i puszczasz. rozprężający się plastik rozsunie sprężynkę zabezpieczającą w złączce i pozwoli rozsunąć rurki. I tak dalej rozpinasz wszystko pod maską. Na koniec zostanie tylko schładzacz pod deską rozdzielczą, ale to już bym proponował zostawić, bo trzeba wybebeszyć calusieńką deskę rozdzielczą do przodu aby zdemontować, a na dodatek trzeba mieć specjalną przejściówkę aby zastąpić brakując element( taką z Proba bez klimy).
Nie wiem czy gra jest warta świeczki, ale jak chcesz się bawić, to powodzenia. Ciekawe jak będzie kiedy zatęsknisz za klimą, bo ja sobie nie wyobrażam jazdy bez niej.
: 2007-12-21 08:33
autor: HellHound
Ja bez niej śmigam pół roku

Myślałem żeby zostawić kompresor. Miałem nadzieję że nie będę musiał kombinować z paskiem. Chyba jednak odpuszczę, byłem pewien że uda mi się wyjąc chłodnicę klimy wyciągając chłodnicę silnika. Na zdejmowanie zderzaka to już nie mam chęci

Dzięki za info, Pozdrawiam
: 2008-04-12 12:16
autor: lalamido
To się podpinam: chłopaki, czy możliwe jest, żeby w Probe 2,5 V6 nie było Klimatyzacji seryjnie? Wydawało mi się, że to niemożliwe?
: 2008-04-12 16:07
autor: Robert
Gdybyś zajrzał w pierwszy odsyłacz z 2 punktu
porad, to jest tam (na stronie) dział
Perferred Equipment Packages, który rozwieje Twoje wątpliwości.

Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
: 2010-07-28 10:40
autor: specta
Witam,
Mam nadzieję, że podobnego tematu nie było (próbowałem szukać i nie znalazłem) i nie złamie regulaminu otwierając nowy temat.
Poprzedni właścicel umieścił obok pokrętła nawiewu i klimatyzacji czerwony przycisk (przycisk nie włącznik). Zrobił to ze względu na to, że pokrętło włączania klimatyzacji nie zawsze działa w pozycji MAX. Kiedyś spróbowałem włączyć klimatyzację - włączyła się, ale był problem z wyłączeniem. Przycisk ten działa jakby niezależnie od całego układu. Chodzi mi o to, że chciałbym koło tego przycisku umieścić diodę informującą mnie swoim świeceniem, że klimatyzacja jest włączona. Czy ktoś próbował coś takiego ? Gdzie podłączyć diodę, aby świeciła w stanie włączenia klimatyzacji ?
Pozdrawiam,
Specta
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
: 2010-07-28 15:45
autor: Metal
Jest to możliwe, trzeba kupić odpowiedni guzik z diodą. Zobacz ile kabli do niego idzie i gdzie są podłączone. Chodz pierwsze słysze o takich patentach.
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
: 2010-07-28 16:22
autor: specta
Widzisz to nie jest taki wyłącznik typu wyłącz i włącz. To klawisz, który po naciśnięciu włącza coś w układzie i wraca do pozycji 0. Muszę się wpiąć z tą diodą gdzieś w układ sprężarki klimatyzacji, aby zaświecała się wtedy gdy to ustrojstwo pracuje.
Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
: 2010-07-28 16:43
autor: Kocureq
Nie wpinaj się w układ sprężarki, bo ona nie pracuje cały czas gdy używasz klimatyzacji, tylko czasami. Będzie Ci mrugać gdy spadnie ciśnienie i załączy się sprężarka. Prześledź kabelek od tego wyłącznika monostabilnego i zobacz gdzie on idzie i co tam jest

Re: Kontrolka działania klimatyzacji - Czy jest możliwość ?
: 2010-07-29 00:41
autor: Sam
hym pamiętam że czytałem gdzieś na forum o tym jak zrobić wyłącznik do klimy ;p nie powiem ci gdzie i w którym temacie ale gdzieś ktoś pisał. Z tego co pamiętam aby sterować niezależnie klimą wystarczy wpiąć włącznik włącz/wyłącz przerywając obwód jednego z przewodów doprowadzonego do sterowania nawiewem. O ile pamiętam był to biały kabel ale ręki sobie nie dam uciąć, nie sprawdzałem. Interesowałem się tym bo chciałem sobie zrobić sterowanie temperaturą w kabinie

na procesorze, ale klima mi się rozszczelniła i nie mogę znaleźć wycieku.
Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
: 2010-07-29 10:02
autor: Robert
[r]Dzięki za sugestię - połączyłem.[/r]
Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
: 2010-08-14 19:01
autor: evilbanan
Co do pozycji na których działa klima to u mnie nie włącza się tylko na off

do tego od razu po odpaleniu auta załącza się wentylator od klimy na maksymalnych obrotach nawet przy zimnym silniku to normalne ?

Re: Musze się pochwalić - montaż klimy
: 2010-08-14 19:16
autor: Kocureq
Nie - ale sprawdź, czy na pewno tylko na off (np. sprawdź pozycję "VENT")