: 2007-04-28 19:53
				
				Masz racje jakby to byly 55W, 100W radzi sobie dobrze nawet w deszcz.
			A czy ja pisałem że żarókwi o większej mocy nia dają większego strumienia? W końcu po to się je zakłada, ale nijak się to ma do oślepiania jadących z naprzeciwka, xenony mają strumień świetlny 2,5 do 3 razy większy i jakoś nikt nie narzeka że oślepiają.darel pisze:I tu się kolego mylisz. Większa moc to większa ilość LUXów więc cos się tu nie zgadza w tym co piszesz. Fizyka jest nieubłagana
Zapewniam cię że jadące z naprzeciwka auto z minimalnie tylko źle ustawionymi światłami daje efekt wielokrotnie bardziej porażający, a te 100W lampy mniej olśniewają niź xenony, a prawidłowo ustawione światła mijania nie mają prawa świecić dalej niż 60 metrów i jest to w małym stopniu zależne od mocy.darel pisze:Przy czym Takie żarówki z większej odległości tak sieją, że ja nie chciałbym jechać z przeciwka
Masz rację, wolę wstawić mocniejsze lampy niż ryzykować iż spowoduję wypadek z powodu jazdy na wpół po omacku. Poczytaj sobie w necie, przeciętny 40 latek potrzebuje ponad 2 razy więcej światła niż 20 latek, a ja właśnie przekroczyłem 40 i wyraźnie to odczuwam. Staję więc przed alternatywą: założyć mocniejsze żarówki, czy zrezygnować z nocnej jazdy (to drugie raczej niemożliwe do realizacji), a może niech prawo do prowadzenia aut mają ludzie tylko do 30 roku życia? Wtedy jeszcze nie maja tzw. "kurzej ślepoty"darel pisze:Ostatecznie jednak każdy i tak wsadzi do reflektora co tam będzie chciał a inni niech się męczą
I tak jest faktycznie, żarnik ma wyższą temperaturę więc i sprawność jest większa (nawet sporo), niestety i tak ilość wydzielanego ciepła jest większa niż przy żarówkach standardowych, aczkolwiek nie aż tak bardzo jakby można było oczekiwać.Robert pisze:Mogą mieć lepszą sprawność, tzn. poprawiony stosunek mocy idącej w świecenie idącej w grzanie (czyli w gwizdek)
Tylko pewnie znowu jest to nielegalne, w ustawie o ruchu drogowym pisze coś że w przypadku xenonów reflektory muszą być wyposażone w układ automatycznego poziomowania.thebestcars pisze:Moim zdaniem najlepsze rzowiazanie Kupić zestaw Xsenon od 600 zł koplet H4
Polecam efekt swiecenia super i ładny kolor
No i po co te nerwybluetoth pisze:Masz rację, wolę wstawić mocniejsze lampy niż ryzykować iż spowoduję wypadek z powodu jazdy na wpół po omacku. Poczytaj sobie w necie, przeciętny 40 latek potrzebuje ponad 2 razy więcej światła niż 20 latek, a ja właśnie przekroczyłem 40 i wyraźnie to odczuwam. Staję więc przed alternatywą: założyć mocniejsze żarówki, czy zrezygnować z nocnej jazdy (to drugie raczej niemożliwe do realizacji), a może niech prawo do prowadzenia aut mają ludzie tylko do 30 roku życia? Wtedy jeszcze nie maja tzw. "kurzej ślepoty"darel pisze:Ostatecznie jednak każdy i tak wsadzi do reflektora co tam będzie chciał a inni niech się męczą
 Ja do młodzieniaszków już też nie należę i do czterdziechy daleko nie mam
 Ja do młodzieniaszków już też nie należę i do czterdziechy daleko nie mam  Idąc jednak tym tropem za kolejne 20 lat powinienem sobie sprawić autopilota do samochodu albo zainstalować oświetlenie jeszcze mocniejsze niż 100W. Jeżeli ktoś ma wadę wzroku, która przy standardowym oświetleniu nie pozwala na prowadzenie pojazdu to raczej powinien się zastanowić czy w ogóle siadać za kółkiem nocą.  Tak biorąc na logikę to gdyby rzeczywiście około czterdziestki w przypadku zdrowych oczu był taki efekt o jakim piszesz to wydaje mi się, że producenci i ci którzy ustalają normy i homologacje przewidzieliby taką sytuacje i w standardzie zamiast tych klasycznych H4 55/60W byłyby mocniejsze. To chyba jest takie trochę szukanie dziury w całym podobnie jak z włączonymi światłami przez cały rok. Niby to podnosi bezpieczeństwo a z drugiej strony tak jak napisał Tomek S tutaj niekoniecznie. Trochę nam się robi dyskusja filozoficzna
 Idąc jednak tym tropem za kolejne 20 lat powinienem sobie sprawić autopilota do samochodu albo zainstalować oświetlenie jeszcze mocniejsze niż 100W. Jeżeli ktoś ma wadę wzroku, która przy standardowym oświetleniu nie pozwala na prowadzenie pojazdu to raczej powinien się zastanowić czy w ogóle siadać za kółkiem nocą.  Tak biorąc na logikę to gdyby rzeczywiście około czterdziestki w przypadku zdrowych oczu był taki efekt o jakim piszesz to wydaje mi się, że producenci i ci którzy ustalają normy i homologacje przewidzieliby taką sytuacje i w standardzie zamiast tych klasycznych H4 55/60W byłyby mocniejsze. To chyba jest takie trochę szukanie dziury w całym podobnie jak z włączonymi światłami przez cały rok. Niby to podnosi bezpieczeństwo a z drugiej strony tak jak napisał Tomek S tutaj niekoniecznie. Trochę nam się robi dyskusja filozoficzna 
Gdzieś już w tym wątku podałem pod rozwagę inną propozycję, która może być alternatywą dla zwykłych żarówek (HID). Niestety cena ok 1k PLN jest trochę wysoka. Acha i najważniejsze: taki zestaw ma homologację więc możemy mieć pewność, że dostaniemy więcej światła ale w taki sposób, który jest dozwolony i nie utrudni życia innym a nie na zasadzie subiektywnego odczucia, że nie oślepiam, bo mam dobrze ustawione. Więcej można poczytać chociażby tutajbluetoth pisze:Tylko pewnie znowu jest to nielegalne, w ustawie o ruchu drogowym pisze coś że w przypadku xenonów reflektory muszą być wyposażone w układ automatycznego poziomowania.thebestcars pisze:Moim zdaniem najlepsze rzowiazanie Kupić zestaw Xsenon od 600 zł koplet H4
Polecam efekt swiecenia super i ładny kolor
 Może częściowo to jest również jakiś problem.
  Może częściowo to jest również jakiś problem.Spoko, wcale się nie denerwujędarel pisze:No i po co te nerwy
 Wyrażam tylko moje zdanie i proszę wierz mi że nie upierałbym się tak gdyby to co piszę nie było podparte długim czasem obserwacji mojej i innych, tak że naprawdę nie wymyśliłęm sobie iż 100W lampy mogą wcale nei oślepiać, nie twierdzę też że każdej firmy i w każdym aucie tak się zachowują.
 Wyrażam tylko moje zdanie i proszę wierz mi że nie upierałbym się tak gdyby to co piszę nie było podparte długim czasem obserwacji mojej i innych, tak że naprawdę nie wymyśliłęm sobie iż 100W lampy mogą wcale nei oślepiać, nie twierdzę też że każdej firmy i w każdym aucie tak się zachowują. tj. jadącego z naprzeciwka .
  tj. jadącego z naprzeciwka . 
   
   
  , 100/90 W. Jakieś dwa miesiace temu przepaliła mi sie jedna, a że właśnie byłem w trasie zajechalem na stacje i niestety nie mieli innych 100/90 tylko Tungsramy, kupiłem od razu komplecik. Co się okazało? Zwykłe Tungsramy świecą trzy razy lepiej od tych wanalazkowych pseudoksenonów. Panowie, darujcie sobie te niebieskie zarówki z Allegro, jeżlei już to tylko oryginalne firmówki.
 , 100/90 W. Jakieś dwa miesiace temu przepaliła mi sie jedna, a że właśnie byłem w trasie zajechalem na stacje i niestety nie mieli innych 100/90 tylko Tungsramy, kupiłem od razu komplecik. Co się okazało? Zwykłe Tungsramy świecą trzy razy lepiej od tych wanalazkowych pseudoksenonów. Panowie, darujcie sobie te niebieskie zarówki z Allegro, jeżlei już to tylko oryginalne firmówki. 
   
   
  
To nie teoria - to podstawy chemii . Myślę , że autor tekstu :Tengel pisze:... a te wszystkie teorie o żółknących lampach..
Ale się rozpisałem


nieco przeinaczył fakt . Odbłyśniki po prostu matowieją na skutek działania temperatury - tym szybciej im częściej używamy źródła ciepła (w tym przypadku żarówki) .autor tekstu pisze:- odbłyśniki reflektorów na skutek ciągłego używania zdecydowanie szybciej zaczną żółknąć osłabiając siłę światła wtedy, gdy jest ona najbardziej potrzebna, czyli o zmierzchu i nocą - o ile wyeksploatowane żarówki łatwo i stosunkowo tanio wymienić na nowe, nawet renomowanej firmy, to kto pokusi się o wymianę całych lamp reflektorów?!,

 )  polecam wszystkim
 )  polecam wszystkim Pozdr
  PozdrChcialeś powiedzieć niebieskie a nie xenonowemiroslaw87 pisze:witam serdecznie jestem nowym uzytkownikiem forum i nowym posiadaczem forda probe 2 2.0 16v. chcialbym sie dowiedziec jakie jest rozmieszczenie kontrolek na desce. wszystkich. probowalem szukac ale nie moglem ich znalezc. jakie wchodza tam zarowki bo chcialbym wymienic je na nowe bo pare mi nie swioeci (np od swiatel mijania i dlugich). i mam dodatkowe pytanie czy moge zamontowac zarowki ksenowowe 90/100W, czy alternator to wytrzyma.

 
 