Strona 3 z 3

: 2006-03-03 22:29
autor: Sqad
Lisiu pisze:nie no miałem na myśli zrobić rozwidlenie przed zbiornikiem paliwa i w obie strony puścić identyczne rury, wtedy do obu tłumików spaliny będą miały równą droge czy nie :?:
Ok, ale jak??
Żeby były takiej samej długości to punktem odniesienia musi być środek samochodu, a tam jest bak, potem belka tudzież koło zapasowa jak by nie patrzył jeśli nie chcesz żeby wydech wystawał to musisz puścić to bokiem a jak puścisz bokiem to jedna z rur będzie dłuższa, chyba że sztucznie się pozawija jedną z rur, ale na to też nie ma miejsca.

: 2006-03-03 22:30
autor: Gość
Czy za rozwidleniem przekroj rur nie powinien sie zmniejszyc o polowe - tak zeby sumarycznie byl taki sam jak przed? Z reszta bez odpowiednich wyliczen i pomirow chyba nie da sie tego odpowiednio zrobic, powiem tyle (z autopsji) ze sam dobry koncowy tlumik sportowy wprowadza troche zametu, co sluchac i czuc, a takie przerabianie to juz wogole :?

EDIT:

Kamil PRZED BAKIEM !! Mniej wiecej jeszcze na srodku auta chce zrobic to rozwidlenie.

: 2006-03-03 22:31
autor: Sqad
Można to metodą prób i błędów ale żeby było naj mniej kłopotów to tak jak piszesz przekrój może nie o połowe ale prawie o połowe.

: 2006-03-03 22:36
autor: Gość
No zgrubsza, bo wiadomo, ze to czy np. przy 2" maja odejsc 1,1" czy 1,2" to juz wlasnie kwestia w/w pomiarow, a metoda prob bledow, to... duzo sie chlopak naspawa :lol:

: 2006-03-03 22:43
autor: Lisiu
najwiekszy problem widze wlasnie w tym calym wyliczniu tego wydechu, w domowych warunkach jest to praktyczni nierealne :?
Czy wydech z prostych rur bez zadnych tłumików po drodze nie bedzie lepszy od seryjnego :?: nie dam rady wyciągnąc max kucyków z modyfikacji wydechu w domowych warunkach ale czy nie poprawie chociaż troche mocy puszczając max odetkany wydech :?:

: 2006-03-03 23:00
autor: Gość
W takim przypadku to kwestia szczescia, obecnosc turbiny gra na Twoja korzysc, mysle ze w najgorszym przypadku powstania niekorzystnych zawirowan itd. itp. wyjdziesz na zero, ale mozesz odczuc szarpania (szczegolnie przy stalej predkosci na II i III biegu) podobnie przy hamowaniu silnikiem. Nawet samo wywalenie kata i srodkowego moze dac rozny efekt, ale na 95% przy przyspieszaniu powinna byc poprawa (i nieco wieksze zuzycie paliwa :) ).

: 2006-03-03 23:11
autor: Drzymek
Robiąc rozwidlenia i jakieś niepotrzebne zakręty po drodze, zwiększamy tylko niepotrzebnie opór i powstaje więcej zawirowań!
Według mnie (i tych z którymi się konsultowałem), wydech powinien być od miejsca katalizatora prosty, bez żadnych zakrętów i najlepiej 2.5 calowy. Zakończony TYLKO sportowym pojedynczym tłumikiem!

: 2006-03-04 00:41
autor: Bogdan9999
To prawda Drzymek co piszesz minimum 2,5'' ale co do jednego tłumika to bym spekulował zgoda może ciut lepsze osiągi ale za to wygląd podwójnego tłumika po obu stronach zawsze mnie kręcił :D A co do usunięcia kata to słyszałem że po jego usunięciu jest mniejsze zużycie paliwa a nie większe. Pozdrawiam

: 2006-03-04 01:19
autor: Drzymek
Bogdan, wydaje mi się że 2,5cala to nie jest minimum...
To jest raczej więcej niż trzeba.
Ale nie zaszkodzi :wink:

: 2006-03-04 14:17
autor: Marcos
Przy seryjnej turbinie 2cale wystarczą , 2,5 cala to już przy większej turbinie, dla zwykłej to nie potrzebne.
Brak kata zwiększa zużycie paliwa, powaznie, teoretycznie i praktycznie.
Mnie wzrosło, dało sie odczuć. Prawdopodobnie jak słyszałem chodzi o to ze resztki paliwa nie są spalane w kacie - tak słyszałem.

: 2006-03-04 14:20
autor: Drzymek
Marcos pisze:Prawdopodobnie jak słyszałem chodzi o to ze resztki paliwa nie są spalane w kacie - tak słyszałem.
I co z tego? Przecież tam już się tylko wszystko dopala i nie ma to żadnego wpływu na napęd auta :roll:

: 2006-03-04 15:35
autor: Gość
Dokladnie Drzymek, bo nie w tym rzecz. Resztki w kacie spalone czy nie, nie maja nic do tego. Katalizator stanowi opor w wydechu, przez co spaliny nie wydostaja sie tak latwo i szybko, a co za tym idzie komora spalania nie moze sie wczesniej napelnic, wywalenie go powoduje odetkanie ukladu wydechowego i szybsza emisje spalin, a co znow za tym idzie szybsze napelnianie nowa mieszanka i stad Marcos odczul zwiekszony apetyt swojego bolidu na swieze oktanki i przyrost mocy (moze nieznaczny aczkolwiek) :D

: 2006-03-04 15:57
autor: Drzymek
No to teraz już wiem o co chodzi 8)
Dzięki :!:

: 2006-03-04 16:53
autor: Lisiu
a co myślicie o rozwiązaniu żeby odcinek gdzie jest jeszcze pojedynczy wydech dać rurę 2,5" a po rozwidleniu 2" :?: czy będzie to na tej zasadzie ze po rozwidleniu wydech będzie jeszcze bardziej odetkany niż przed nim :?:

: 2006-03-04 19:49
autor: Bogdan9999
No dobra a o ile średnio wzrosło spalanie na 100 ??

: 2006-03-05 12:12
autor: Drzymek
Lisiu pisze:a co myślicie o rozwiązaniu żeby odcinek gdzie jest jeszcze pojedynczy wydech dać rurę 2,5" a po rozwidleniu 2" :?: czy będzie to na tej zasadzie ze po rozwidleniu wydech będzie jeszcze bardziej odetkany niż przed nim :?:
To jest dobry pomysł!
2,5 cala do momentu rozwidlenia zapewnia znakomite odprowadzenie spalin, a później 2 wydechy po 2 cale to już wogóle minimalne opory.
Jedyne co mi się nie bardzo podoba, to fakt, że rura musi być 2 razy gięta (tak jak to przedstawiłem na bazgrołach poniżej):
...|
...| _ pierwsze zgięcie
''./\
./.. \ _ drugie zgięcie
.| .. |
O . O - tłumiki końcowe

: 2006-03-05 17:43
autor: piotrek
Podepne się pod ten temat
chciałem założyć zamiast końcowego coś takiego
http://www.allegro.pl/item89713110_muge ... ladka.html
czy ktoś ma coś takiego czy to nie będzie za głośne i czy podejdzie do I
dodam że niemam nic poza końcowym seryjnym który bym zamienił na coś takiego

: 2006-03-05 19:09
autor: Natan
powiem tylko tyle że to wyglada pieknie podoba mi sie :roll: :roll: :roll: :roll: :wink: :wink: :D :D








Igen 2.2GT 89r USA Fulik Version
_____________________________

: 2006-03-05 19:57
autor: Lisiu
piotrek pisze:Podepne się pod ten temat
chciałem założyć zamiast końcowego coś takiego
http://www.allegro.pl/item89713110_muge ... ladka.html
czy ktoś ma coś takiego czy to nie będzie za głośne i czy podejdzie do I
dodam że niemam nic poza końcowym seryjnym który bym zamienił na coś takiego
ja mam założonego Mugena zamiast końcowego ale nie takiego z regulacją i powiem że jestem z niego super zadowolony :D na trasie nie jest męczący (przy stałej prędkości praktycznie go nie słychać w srodku) a jak potrzeba to potrafi narobić trochę hałasu :D :D :D

: 2006-03-05 20:04
autor: Gość
Co do tlumikow a'la mugen moge polecic to: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... nd&start=0
i dodam, ze na trasie nie jedziesz non-stop ze stala predkoscia (kiedy faktycznie jest ciszej) a czesto trzeba dodac gazu i wtedy przykrecenie takiej wkladki to lekarstwo dla uszu.

: 2006-03-06 09:52
autor: Drzymek
A ja polecam to:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=89636777
i chyba w to zainwestuje...

Jako jeden z naprawdę nielicznych, ma średnicę od strony montażowej 2,5 cala, regulację głośności i nie jest drogi. A marzenie, to mieć 2 takie po obydwu stronach... :wink:

: 2006-03-06 21:08
autor: piotrek
to ja chyba zmienie zdanie i kupie ten z regulacją :D :wink:

: 2006-03-07 10:07
autor: Drzymek
To może przy większym zamówieniu będziemy mieć jakiś rabacik :D :wink: