Strona 3 z 7

: 2008-04-30 21:24
autor: Tomasz S
sawmaster pisze:Tomasz S dziwne że OBD nie wyświetlił check engine gdy miałeś uwalony czujnik temperatury
Hmmm , nie wiem ... po prostu CPU cały czas "uważał" , że silnik jest zimny .
A tak w ogóle czy OBD nie jest gniazdem serwisowym :?: :wink: ... check engine masz na desce rozdzielczej .
OBD nic nie wyświetla - podaje sygnał na podłączonego kompa ... zresztą gdy "fachmajster" podpiął się do OBD i przebadał parametry właśnie stwierdził że silnik mimo tego , że jest gorący , cały czas pracuje na przedłużonej fazie wtrysku . Czy mu się wyświetliło na kompie czy wywnioskował po sczytaniu parametrów pracy - (c)HGW - to On sczytywał a mnie podał tylko info . Czujnik kupiłem i, jako że spalanie mi się poprawiło, dalsze "badania" odpuściłem . Na lipiec przewiduję przeprowadzić profilaktyczną szczegółową kontrolę - może jeszcze spadnie spalanie ?

Rabull !
To chyba jest kabelek od podpięcia jednego z elektrozaworów VRIS - choć nie jestem pewien bo fotka jest w tamtym miejscu niejasna

: 2008-04-30 22:01
autor: rabull
u mnie też nie idzie wyciągnąłem go z za kolektora to jest jedno żyłowy przewód w otulinie wychodzi z grubej wiazki widac to na foto

Obrazek Obrazek Obrazek

: 2008-04-30 22:06
autor: Sqad
Dziwny kabelek :P

: 2008-04-30 22:10
autor: rabull
auto sprowadzone około roku temu ale co zaglądam to wszędzie widzę że nasi już tu byli ale najważniejsze że chodzi :wink:

: 2008-04-30 22:10
autor: Lisiu
Przetnij go i podłącz do masy :twisted:
W I gen ponoć działa :P :lol:

: 2008-04-30 22:11
autor: HellHound
A może to ten zaczarowany Wiesiowy co daje 120KM :shock: :wink: Rabull fajny kolorek autka :D

EDIT cholera Lisiu, żeś mnie ubiegł :wink:

: 2008-04-30 22:17
autor: Tomasz S
Lisiu pisze:Przetnij go i podłącz do masy :twisted:
...
"Masa" podobno nie żyje - jakieś porachunki mafijne ...
:lol: :wink:

: 2008-04-30 22:17
autor: darel
Tomasz S pisze: OBD nic nie wyświetla - podaje sygnał na podłączonego kompa ... zresztą gdy "fachmajster" podpiął się do OBD i przebadał parametry właśnie stwierdził że silnik mimo tego , że jest gorący , cały czas pracuje na przedłużonej fazie wtrysku . Czy mu się wyświetliło na kompie czy wywnioskował po sczytaniu parametrów pracy - (c)HGW - to On sczytywał a mnie podał tylko info . Czujnik kupiłem i, jako że spalanie mi się poprawiło, dalsze "badania" odpuściłem . Na lipiec przewiduję przeprowadzić profilaktyczną szczegółową kontrolę - może jeszcze spadnie spalanie ?
U mnie było tak, że kontrolka check engine nic nie pokazywała jak w trybie diagnostycznym chciałem odczytać błędy (nie mam OBDII więc się da standardowo zwierając dwa piny w gnieździe diagnostycznym) a jak mechanik podpiął się kompem do interfejsu to jednak okazało się, ze jest błąd czujnika. Nie wiem dlaczego tak dziwnie ale sam widziałem. Wniosek jest dla mnie taki, ze dopiero podpięcie się kompem do złącza diagnostycznego pokazuje wszystkie błędy jak trzeba.

: 2008-04-30 22:28
autor: rabull
ta mój dziadek miał taki kabelek w wartburgu też go podłączył gdzieś tam a rano jak wstał to stodoły nie było w której parkował swoje cacko :lol:

: 2008-04-30 22:43
autor: Tomasz S
W Wardenbergu włączył się dopalacz bo to kabel od dopalacza :lol:

: 2008-05-01 01:05
autor: 2Ya
rabull pisze: a może ktoś wie od czego ten kabelek bo przypadkiem znalazłem z góry dzięki za podpowiedz :wink:
Obrazek
są 2 opcje albo , od pompy wspomagania albo od czujnika temperatury jak teraz dobrze kojarzę :roll:
podaj kolory przewodu to bedzie wiadomo albo daj foty w większej rozdzielczośći :wink:
rabull pisze: auto sprowadzone około roku temu ale co zaglądam to wszędzie widzę że nasi już tu byli ale najważniejsze że chodzi
a widać,że byli,widać :)

:twisted:
Tomasz S pisze:To chyba jest kabelek od podpięcia jednego z elektrozaworów VRIS - choć nie jestem pewien bo fotka jest w tamtym miejscu niejasna
od selenoidów vris są dwupinowe kostki jak i,od pozostałych selenoidów rózniące sie kolorami i typami kostek/złączek :wink:

Pzdr. & c ya..[/quote]

: 2008-05-01 09:51
autor: Ada
Dokładnie, albo wspomaganie, choć wtedy końcówka jest okrągła ale to kwestia pompy, albo czujnik temperatury, tyle ,że albo byś na desce nie miał wskaźnika albo cały czas na ssaniu byś jeździł i check powinien sie świecić.

: 2008-05-01 21:32
autor: rabull
kabelek jest zielono-żółty wtyczka jest kwadratowa kolor ma jakby brązowy ale raczej jest skopcona albo żółta i nie ma żadnych z tych objawów nic się nie świeci wskaźnik działa i nie chodzi na ssaniu :?

: 2008-07-07 12:07
autor: ŁUKASZ V6
Witam, zgodnie z zaleceniami kontynuuję ten temat: historia wygląda zupełnie tak jak u Congerka - nie mam stożka!!! auto przyśpiesza lepiej jak jest zimne, dolot fabryka, proszę o porady

: 2008-07-07 14:09
autor: HellHound
A sprawdzałeś czy dolot szczelny?

: 2008-07-07 15:49
autor: mario88
Miałem identyczną sytuację. Aparat zapłonowy miałeś też zmieniany czy masz ze starego silnika?? jeśli masz możliwośc podmień aparaty i sprawdź świece. Pozdrawiam

: 2008-07-08 10:14
autor: ŁUKASZ V6
Mario - chyba mnie z kimś pomyliłeś - nic przy aparacie nie majstrowałem! Ani tym bardziej nie wymieniałem silnika 8) Posprawdzam na ile się da i dam znać, pozdrawiam
A jak jest u was? Mi się wydaje, że kop jest sporo mniejszy...

: 2008-07-15 11:05
autor: lalamido
hej
sprawdzanie dolotu - hmm, wydaje się, że liczy się odcinek za przepływomierzem do kolektora...

: 2008-07-15 15:58
autor: Sqad
Nikt nie określał konkretnie odcinka dolotu było ogólne stwierdzenie dolot, może to być za jak i przed przepływomierzem

: 2008-07-16 12:56
autor: ŁUKASZ V6
niestety nie zauważam żadnej nieszczelności-teraz jak jest zimniej to lepiej i dłużej idzie - jedyne co mi się nasuwa to to, że filtr który kupiłem jest nieodpowiedni-pasuje w puchę, ale ma znacznie bardziej sztywny kołnierz niż poprzedni!
A może to rzeczywiście coś innego? Jakieś inne sugestie?

: 2008-07-31 10:11
autor: lalamido
Być może to kat??!!

: 2008-07-31 11:12
autor: ORZELwarka
Prawdopodobnie masz uwaloną cewkę lub moduł. Ja miałem identyczną sytuację (ale nie pałowałem go na zimnym, po prostu dobrzze jechał :wink: ) i uwalona była cewka zapłonowa. Powodzenia 8)

: 2008-07-31 15:22
autor: ŁUKASZ V6
Może i cewka, zobaczę co powiedzą na przeglądzie bo mi teraz na dniach przypada!!!przynajmniej może katalizator wykluczą!
PS: nie katuję auta, ale tę różnicę wyczuwam nawet do 3 tys. obr./min, jak jest zimny rano to wtedy dopiero ładnie idzie (tak jak już pisałem ograniczam obroty na zimnym)-chciałbym żeby było tak zawsze-bajka!!!

: 2008-08-08 14:07
autor: ŁUKASZ V6
witam, chciałem sprawdzić kody błędów,ale po zwarciu za pomocą drucika ze spinacza tych pinów, to auto:
na zgaszonym nic nie miga,
po próbie włączenia auta odpala alezaraz jak puszczę kluczyk to gaśnie-czy coś źle robie?

: 2008-08-09 21:58
autor: miodzio
ja mam podobny problem na zimnym ciągnie cały czas jak sie rozgrzeje to dopiero od 4000 obr. zaczyna ruszac ostro do 4000 idzie jak powolniak