MiczuTG pisze:Uda mi się to rozebrac samemu żeby nie rozdupcyć?
Tak , uda Ci się to zrobić bez problemu.
Będziesz potrzebował następujących rzeczy .
1- odrdzewiacz
2- klucz 12 oczkowy lub nasadowy . Najlepiej aby był długi
3- dobrze mieć specjalny klucz do hamulców 12 ( oczkowy z wycięciem na przewód ham. )
4-klucz 14
5- klucz 7 lub 8
6-imbus 4
7-szczotka druciana
8- lewarek
9-klucz do kół
10-smar miedziany
11-nowy komplet gumek
12- odtłuszczacz do hamulców
13- Podkładki miedziane pod przewód ham.
14- nowy odpowietrznik
15- młotek
A Pierwsze co to spryskujesz wszystkie śruby na zacisku kilka godzin przed ich odkręceniem .
B Wypinasz linkę ręcznego . Jeśli nie da się naciągnąć to włazisz do auta i demontujesz z wajchy ręcznego górny plastik. Po zdjęciu ukarze Ci się nakrętka 10 którą podciąga/luzuje się linkę centralną .
C Kluczem 12 odkręcasz prowadnicę zacisku ( na fot. nr 1 )
D odkręcasz przewód ham. i zabezpieczasz końcówkę przed zabrudzeniem . Powieś go koniecznie maksymalnie wysoko na sprężynie żeby nie zapowietrzyć całego układu .
E Ciągniesz sam zacisk tak aby obrócił się na prowadnicy do góry żeby można było go zdjąć
D EDIT . Tu się powtórzyłem z pkt. D
F Spryskaj ... jeszcze raz odpowietrznik . ( na fot. nr . 3 ) Następnie uderz go raz max 2 , energicznym ruchem od góry ( ale nie przesadź z siłą ! )
G Odkręć go kluczem oczkowym
H Zdemontuj wszystkie gumki
I Odkręć śrubę ( na fot. nr. 4 ) kluczem 14 . Następnie wsadź se imbusa

i kręć nim tak żeby tłoczek się wysuwał na zewnątrz .
J Wyciągnij tłoczek i po jego oczyszczeniu szmatą sprawdź czy na jego powierzchni niema grubych rys , korozji itp. Jeśli powierzchnia jest ok możesz dodatkowo przepolerować go pastą polerską . W razie stwierdzenia znacznych defektów powierzchni wymień go na nowy .
K Jeśli zacisk jest mocno skorodowany oczyść go możliwie najlepiej z rdzy najlepiej oklupując go małym młoteczkiem . Rdza będzie odpadać kawałeczkami . Uważaj cały czas na powierzchnie robocze aby ich nie uszkodzić . Następnie popraw szczotką drucianą
L Starannie oczyść gniazdo prowadnicy i same prowadnice .
M Wszystkie elementy musisz oczyścić z starego płynu , rdzy , odrdzewiaczy i innych zanieczyszczeń . Wszystko ma być picuś glancuś i suche .
N Zakładamy nowe gumki , wkręcamy odpowietrznik , tłoczek ( wkręcamy imbusem max do końca ) później śrubę 14
O Poświęć 5 min. na dokładne sprawdzenie poprawności zamontowanych elementów . GŁÓWNIE GUMEK TŁOCZKA , później pokręć imbusem czy toczek się wysuwa .
P Nasmaruj prowadnice zacisku smarem miedziowym . Daj tylko troszeczkę na całą powierzchnię . Jeśli przesadzisz to zacisk nie będzie pracował poprawnie
R Skręcaj wszystko w odwrotnej kolejności jak demontowałeś . KONIECZNIE ZAŁÓŻ NOWE PODKŁADKI MIEDZIANE pod przewód i jego śrubę . Jeśli tego nie zrobisz to pojawi się wyciek płynu .
Jak to ogarniesz to napiszę Ci instrukcję jak wyregulować hamulce tył. Czas pracy może wynieść od 3 do nawet 7 h roboczych w zależności od stanu zacisku i twoich zdolności . O wiedzę się nie martw , otrzymasz ją na tym forum . Z zdjęciem zacisku nie powinno być problemu gdyż był już ,, ruszany " podczas wymiany tarcz i klocków .
Bądź dokładny i sumienny podczas pracy a ogarniesz to w mig , po wykonanej pracy otrzymasz sprawny hamulec i garść satysfakcji z wykonanej przez siebie roboty
Powodzenia
