Strona 3 z 4
					
				
				: 2007-07-27 23:18
				autor: Voodoo
				Jeśli TPS pracuje prawidłowo, to lepiej nic nie regulować, bo i tak nie będzie miał wpływu znaczącego na VRIS'y, a skopiesz sobie tylko wolne obroty.
			 
			
					
				
				: 2007-07-27 23:28
				autor: 2Ya
				Nic nie ruszałem i wszystko chodzi raczej ok jeśli chodzi o wolne obroty z tym,że porównywałem sobie pomiędzy moim starym silnikiem,a tym nowym i każdy ma inaczej ustawiony tps  

 co prawda nie są to drastyczne różnice ale daje do myślenia,iż ktoś już coś ustawiał albo w jednym albo w drugim albo w obydwu naraz  
 
No ale jeśli położenie czujnika nie ma znaczenia co do samych vris'ów to nie tykam,bo po co  
 
Już nawet myślałem,żeby sobie przepustnice podmienić i zobaczyć efekty ale raczej sensbez  

 
			 
			
					
				
				: 2007-07-27 23:35
				autor: S_H_A_D_O_W
				Ja podmienialem juz przepsutnice z roznych rocznikow i nawet z auta w ktorym vrisy smigaly prawidlowo i lipa nic to nie dalo vrisy jak szwankowaly tak szwnkuja 

 
			 
			
					
				
				: 2007-07-27 23:45
				autor: 2Ya
				No właśnie tylko nikt jakoś nie jest pewien na milion procent jak one powinny ostatecznie działać  
 
Naczytałem się o nich już tyle,że sam nie wiem co mam myśleć  
  
 
Serwisówka tak,ktoś tak,a ktoś tak  

 W moim przypadku pracują ale 1 vris jest na stałe załączany przy odpaleniu silnika ale zamyka się również jak mu dam w deche i drugi też otwiera się i zamyka  
 
Wszystko dokładnie jak napisałem w kilku postach powyżej i ku ścisłości charakterystyka takiej pracy pokrywa się z wykresami tych vris'ów gdzie 1 vris jest zamknięty przy odpaleniu silnika  
 
No to co,nasuwa sie pytanie czy to tak zostawić czy coś modyfikować  
 
Gdzie leży błąd czy może go w ogóle nie ma  

 Echhh im więcej człowiek czyta tym więcej chce poprawiać i udoskonalać  
  
 
			 
			
					
				
				: 2007-07-27 23:51
				autor: S_H_A_D_O_W
				No wlasnie mam ten sam problem w jednym probku bylo tak ze po odpaleniu vris1 zamkniety az do 3250 gdzie nastepowalo otwarcie, drugi zalanczal sie przy 4250 obr. U mnie pierwszy caly czas otwarty po zapaleniu drugi zalancza sie przy 4250. Przestudiowalem wszystko na ten temat i szczerze mowiac to sam juz nie wiem co o tym sadzic
			 
			
					
				
				: 2007-07-28 00:36
				autor: Voodoo
				Ja nie wiem nad czym Wy jeszcze tak dyskutujecie  

 Przecież wiadomo jak powinny działać i to nie jest żadna tajemnica, bo wystarczy tylko trochę poszukać i poczytać.
Mają działać tak jak poniżej na rysunkach i każde odstępstwo od tego oznacza błąd. Najczęstszym powodem błędnego funkcjonowania jest jakiś bug w ECU lub niesprawny solenoid. Niestety z ECU nic się nie da zrobić. Dlatego na forum była akcja montowania VRIS-boxa który pomija kompa i sam steruje solenoidami. Poczytajcie troszkę wpierw.

 
			 
			
					
				
				: 2007-07-28 00:50
				autor: mm26
				hm, a ja jestem od niedawna posiadaczem probika 24v i tak się zastanawiam gdzie mogę przetestować swój samochód pod tym kątem. Bo raczej sam nie dam rady.
			 
			
					
				
				: 2007-07-28 08:24
				autor: jarsonik
				ja też od tygodnia mam probka i nawet, powiem szczerze, nie bardzo wiem co to jest ten vris i jakie jest jego zadanie. Znaczy wiem, że to jakieś przepustnice, ale za cholere nie rozumiem jakie jest ich zadanie. A już jak sprawdzić czy ok działają to nie ma mowy. Oj bardzo zielony jestem w kwestii probków. Kiedyś miałem VW Passata 86r. to wszystko o nim wiedziałem. A wczoraj np. zapalił mi się check engine i nawet nei wiem jak sprawdzić co to za błąd. A tutaj na forum panowie ciągle sypią, że maja to taki błąd, a to inny.
			 
			
					
				
				: 2007-07-28 10:55
				autor: S_H_A_D_O_W
				Voodoo ja przstudiowalem wszystko na ten temat co tylko było dostepne w necie i wiem jak powiny dzialac zastanawia mnie tylko ze mialem do testow jednego probka z roku 93 gdzie vrisy dzialay tak jak powiny, podmienilem z niego przepustnice z tps i kompa bo rocznikowo mam to samo i umnie dalej byla lipa 

  Tak wiec juz sam zglupialem gdzie moze lezec blad wczesnie obstawialem ecu ale teraz sam juz nie wiem. Tak wiec zostaje tylko blagac mbastera o kolejna porcje vrisboxow i odpuscic sobie szukanie usterki
 
			 
			
					
				
				: 2007-07-31 22:13
				autor: MA-rek-6
				Wystarczy dobrze przygazować na postoju i widać czy vris-y działają
Zawory te maja za zadanie zwiększać przekrój kolektora dolotowego.
Na stałe nie mogą być otwarte bo ważne też jest żeby przy niższych obrotach przekrój dolotu był niższy aby zapewnić odpowiednią prędkość przepływu powietrza.
U mnie działają 

 
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2009-02-04 11:22
				autor: r08ert
				Więc tak: na postoju po odłączeniu TPS  na jałowym oba zamkniete po przekroczeniu 3000 obr pierwszy sie otwiera po 4000 drugi po 6000 oba sie zamykają.
jeżeli TPS jest wpięty oba nie działają - czy tak ma być otworzą się tylko podczas jazdy?????
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2009-02-04 17:29
				autor: 2Ya
				Jesli tak jsie dzieje to wyreguluj TPS ,a jesli nie pomoże to wymień na inny.
Tutaj masz więcej szczegółów:
http://ford-probe.net/forum/podstawy-vf13.htm
http://ford-probe.net/forum/topics2/25-vrisy-vt3754.htm
Pzdr. & c ya..
 
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2009-05-07 11:43
				autor: r08ert
				no więc tps pracuje prawidłowo pomierzyłem go we wszystkie strony i jest ok. wyregulowany według przepisu. problem z vris pozostał.
dlaczego pcm uruchamia vrisy przy odłączonym tps a przy założonym nie?
plus jest podawany na stałe a pcm je tylko masuje.
co tu jest cięte? widzę że temat od dawna wałkowany ale bez rozwiązania.
czy w tej sławnej serwisówce nie ma szczegółowego schematu pcm ?
według mnie w nim tkwi przyczyna , pozostałe czuujniki pomierzone i ok.
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-15 20:46
				autor: lotnik2
				Witam, Panowie byłem dziś na hamowni autko wylegitymowało się mocą 156 km ze 166km fabrycznych i 198,6 NM przy 4770obr,  na wykresie widac jak przy 3000 spada krzywa i po ok 4,300 obr dostaje buta, rozumiem ze 1 Virs jest walnięty, z tego co poniekad zrozumialem virs jest sterowny komputerem i czy ma ktos z was jakis kontakt do kogos kto na tym dobrze sie zna i mi pomoze?
Autko kreci do 7330 obr na 4 biegu i predkosc max na 4 biegu mial 192km/h....
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-16 13:05
				autor: helcio
				Witam, oba Vrisy są sterowane komputerem, sprawdź najpierw selenoid, czyli ten czujnik elektromagnetyczny na którym widnieje logo mitsubishi,są one blisko vrisów, jak będziesz dodawał gazu to będziesz widział czy vrisy się otwierają i zamykają.Zobacz też czy w kablu podłączonym do selenoidu od pierwszego jest prąd, możesz to sprawdzić za pomocą żarówki 12v podpiętej do tych kabli , ma się świecić w określonym położeniu obrotów.
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-16 13:50
				autor: Kocureq
				I zobacz czy dochodzi do niego podciśnienie 

 
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-20 20:43
				autor: jimmie
				czytajac posty w tym temacie zainteresowalem sie VIRIS-ami w moim probku i ja mam taki problem, iż na postoju przy zapalonym silniku jak odepne obie wtyczki od VIRIS-ow i pozniej ponownie wepne to lewy dostaje impuls i silownik dziala (nie wiem czy on zamyka czy otwiera bo nie mialem czasu rozkrecac) i jak odepne to znowu silownik sie rusza, jak podepne to znowyu impuls i tak w kolko  

 , a prawy po podlaczeniu 
wogole nie dostaje zadnego impulsu, patrzylem po przekroczeniu 3000obrotow oraz 6000tys obrotow zaden juz nie dostaje impulsow, ale przyznam sie ze pare razy na 5 biegu po przekroczeniu 3000 obrotow poczulem lekkie szarpniecie (jakby lepiej zaczal ciagnac) jak moge skasowac blad w komputerze ? czy to cos 
pomorze, z tego co wiedzialem na forum pare osob tez tak ma ze ma impuls 
odrazu na jednym VRISI-e od niskich obrotow, jeszcze jak ktos moglby mi poweidziec, ktory jest pierwsze a ktory drugi?
 
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-20 22:00
				autor: tom87dg
				temat vrisow to wielka niewiadoma kazdemu inaczej dzialaja, u mnie 1 vris jest otwarty caly czas 2 vris wlacza sie przy 4,5 tys a przy 7,2 tys jest odciecie zaplonu i wylaczaja sie oba, jezeli chcesz obserwowac prace vrisow podlacz sobie do solenoidow rownolegle zarowke 12v albo diode 12v (pamietaj ze diode nalezy podlaczyc zgodnie z biegunami) i bedzie mogl podczas jazdy obserwowac jak dzialaja. Mozliwe ze na postoju nie bedzie ci sie pojawiac impuls( napiecie) na wtyczne od solenoidow tylko podczas jazdy wiec wedlug mnie najlepiej zamontowac kontrolki ktore beda sie zapalac zgodnie z praca vrisow. Jezeli podczas przyspieszania czujesz przyplyw mocy od 3.2tys obrotow a pozniej jeszcze przy 4.5tys obrotow to znaczy ze wszystko ci dobrze dziala, przewaznie problem jest z 1 vrisem
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-21 16:06
				autor: jimmie
				A ciekawe jak wygląda sprawa ze spalaniem, czy nieprawidłowo działające VIRIS-y mają wpływ na spalanie ? Wie ktoś może coś na ten temat ?
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-21 18:55
				autor: tom87dg
				napewno ma bo jak nie dzialaja vrisy to musisz go mocniej deptac zeby wszedl na obroty
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-21 21:50
				autor: helcio
				Jak masz cały czas otwarty Vris numer 1 to pali więcej około litra na 100 km.
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-21 23:48
				autor: 2Ya
				Vris Nr 2,NR 1 ma znikomy wpływ,a może żaden - w końcu wszystkie probe i mazdy z KL mają go otwartego 

 
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-22 12:05
				autor: jimmie
				A jeszcze jak ktoś mógłby mi powiedzieć który to jest VIRIS nr. 1 bo ja ciągle myślę że to ten od strony pasażera a może jestem w błędzie....
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-22 13:42
				autor: tom87dg
				tak jak mowisz, jak otworzysz maske to po lewej stronie masz 1 vris czyli po stronie pasazera
			 
			
					
				Re: VIRIS
				: 2011-04-22 16:18
				autor: jimmie
				Ok dzięki, czyli mam coś nie tak z VIRIS-em nr.2 bo podłączając pod analizator spalin na niskich obrotach jest ok, ale tak kolo 5000 obrotów jest duże CO, będę musiał się tym tematem bardziej zainteresować, dzięki za pomoc