Strona 3 z 4
: 2008-04-26 16:09
autor: HellHound
K..wa, temat o KLZE, a Wy tu pi..rdolicie o dezelach

: 2008-04-26 16:31
autor: Ada
sawmaster pisze:Erofrog a Klze pali więcej przy normalnej jeździe niż kl? bo jeśli tak to lepiej iść w full wypas turbo z odprężeniem silnika
Przy normalnej jeździe pali tyle to KL, ale jeśli coś lub ktoś cię podpuści to pali jak dobra smoczyca ale to już zrozumiałe , bo w KL jest ten sam efekt.
KLZE można już kupić za 3500 PLN ale nie będzie całego efektu jeśli nie zmienimy ECU na KL30/31 lub nie zmienimy epromu we własnym ECU, bez problemu da sie w ECU rocznikach 93-95. W moim ECU już jest kłopot, nie ma programu PLUG end Play do mojego komputera. ( rocznik 97)
Druga rzecz to przepływomierz, w oryginalnym ECU 30/31 musi być przepływomierz JE50, czyli inny od naszego KL02 ( koszt około 200-400PLN kwestia szczęścia) , tyle że jest szereg programów do naszych ECU , które eliminują wymianę przepływomierza, tak więc ze zmianą programu ECU nie musimy kupować nowego przepływomierza.
Jaki to niesie skutek, czy spada moc, w postaci nowy program do KLZE a stara przepływka nie wiem, aczkolwiek sądzę, że jak wymieniać to całość na oryginały. czyli program i przepływomierz pod JE50.
: 2008-04-26 19:29
autor: Sebastian
sporo mozna mowic na temat spalania, a zasada jest jedna i bardzo prosta...masz sporo konikow w stajni, to
mosisz je karmic

... chcesz oszczednie kup juz omawianego turbo dizelka...klze to
napewno wiecej spali
pozdr
: 2008-04-26 21:48
autor: n-x
a KLZE ma 192 konie ??
: 2008-04-27 22:48
autor: Ada
Teoretycznie 195. Tu masz link co do danych i wszelakich różnic:
http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm
: 2008-04-28 08:00
autor: RX
Hey,
Stałem się mam nadzieję, że szczęśliwym posiadaczem KLZE z Eunosa 800.
JE50 można dostać bez problemu - jest kilka na allegro za 80zł jedna nawet

Gorzej z kompem - brak w tym momencie. Kalii zestroi SMT6 na szerokopasmowej lambdzie, zobaczymy jak to zagra wszystko. Przepływka na tą chwilę zostaje seryjna ze zwykłej KL.
5,
: 2008-04-28 10:21
autor: Ada
Jeśli tylko się da na SMT6, tak jak na oryginalnych ECU, to byłoby wyjście, przynajmniej dla osób z takim kompem jak ja mam KLE4.
Ale ty RX czemu nie przeprogramujesz swojego kompa??? Flash'e są więc spox.
: 2008-04-28 13:41
autor: RX
Hey,
I pewnie tak zrobię, jeszcze w tej sprawie się do Ciebie odezwę

Potrzebuje szybko auta z powrotem, dlatego zrobimy tak jak jest na piggybacku - zobaczymy jak to będzie jeździło i pomyślimy dalej.
5,
Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE
: 2009-12-21 22:03
autor: MI3000GT
Witam. Jak rozpoznac silnik KLZE? jakie cechy charakterystczne w budowie i w wygladzie? ja osobiscie kupilem silnik od mazdy xedos 2,0 v6 24v DOHC 96r. Na silniku na glaowicach mam oznaczenie K8IAI(ew. K81A1), walki rozrzadu mam k801 a jeden walek mam KF11, ktory wymienilem na KL01, ktory mialem od 2,5 v6 a to z powodu ze ten kf11 mial krotsze krzywki o 3 mm w stosunku do pozostalych walkow i znajdowal sie na pierwszej glowicy na zaworach ssacych. Pod kolektorami mam napis NOK. Samochod byl w wersji angielskiej i mial przejechane ok 100 tys. mil.
na internecie doczytalem sie , ze ECU od KLZE mialy jedna krotsza plytke i ten moj od mazdy xedos wyglada tak samo jak ten prezentowany na foto ktore znalazlem. Orientuje sie ktos czy to jest ten mocniejszy 170-cio konny silnik czy ten zwykly 140-sto konny.
Oto co mam pod maska
http://allegro.pl/item844055074_silnik_ ... kazja.html
pozdrawiam
Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE
: 2009-12-22 00:07
autor: Robert
norbus222 pisze:Witam. Jak rozpoznac silnik KLZE? jakie cechy charakterystczne w budowie i w wygladzie?
Charakterystyczne jest to, że wszystkie silniki KL Mazdy mają 2.5l
Gdybyś jednak pytał o swój, to zajrzyj tu:
http://www.astinagt.com/forums/showthread.php?p=220307
Re: KL-ZE
: 2009-12-22 02:39
autor: S_H_A_D_O_W
Ale oznaczenia k8 na glowicach mowia ze masz silnik 1.8V6, motor 2.0V6 mial oznaczenia KF
Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE
: 2009-12-22 11:58
autor: Robert
Re: KL-ZE
: 2010-03-16 21:10
autor: S.H.A.R.K
może mi ktoś powiedzieć czy silnik o oznaczeniach KL47 to KL-ZE czy zwykły KL ?
Re: Oznaczenia silnika - rozpoznanie KLZE
: 2010-03-17 08:59
autor: RX
norbus222 pisze:. Na silniku na glaowicach mam oznaczenie K8IAI(ew. K81A1)
Oznaczenia głowic:
If 2.5 it will be marked (KL)
If 2.0 it will be marked (KF)
If 1.8 it will be marked (K8)
A co do Twojego pytania SHARK, to ja już długo w tym nie siedziałem i dokładnie nie pamiętam, nie chce pisać bzdur, będziesz miał pewność jak odczytasz oznaczenie z głowic - ma być KL31 (np. KL31-1A1).
Pozdrawiam!
Re: KL-ZE
: 2010-03-17 23:45
autor: Robert
KL-47 to KL-DE montowany w Maździe Xedos 9. Ponoć.
Re: KL-ZE
: 2010-03-18 11:05
autor: RX
Witam,
Ta, to by się zgadzało. To jest kolektor curved neck i w sumie tyle - reszta to zwykły KL.
Pozdr.
Re: KL-ZE
: 2012-02-14 11:46
autor: Pawel_-5
Ja powoli się przymierzam do kupna 2,5 v6 i zastanawiam się czy szukać tego KLZE. Drogi jest w utrzymaniu taki silnik? tzn części, jakby ewentualnie coś padło

Czuć tą różnicę mocy między klde a tym klze? Może ktoś z klubowiczów będzie się chciał pozbyć za jakiś czas swego probka ?
Re: KL-ZE
: 2012-02-19 15:50
autor: Saperr
Wlasnie niedawno z ciekawosci przegladalem allegro i znalazlem silnik KL-ZE

Niestety juz chyba go nie ma, moze licytacja wygasła i wpadnie tam znów... Nie widzialem w kazdym razie zeby go ktos ostatnio licytowal, cena poczatkowa to 2700 bez komputera, byl do kupienia osobno

Różnicę czuc na pewno, dane techniczne mowia , ze przyspieszenie KL DE to 7.5 sek, KL ZE to 6.2

Wiekszosc czesci CHYBA tez pasuje z KL-DE... Ma ktos na tym forum jeszcze KL ZE?
A tak z ciekawosci, sugerując sie ta stronką
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html po zmianie szerokosci, grubosci i wiekosci opon moge sie spodziewac lepszych osiągów? Jak to faktycznie jest? Wydaje mi się ze za grube opony pogarszaja przyspieszenie... Ostatnio sprawdzilem czy przy oponach 225/55/16 pojade na 5 biegu 70 km/h przy 2tys RPM i faktycznie się sprawdzilo ;D Niby powinienem na nich jechac przy 7.tysRPM- 247 km/h... Przy oponach 235/60/17 przy 2000 RPM na 5 biegu to 77 km/h a przy 7000 rpm to juz jakies 270.. interesujące ?

Czy tak faktycznie moglo by byc?
Re: KL-ZE
: 2012-02-19 15:51
autor: Spider33
Z tego co pamiętam parę osób ma np stig
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... ig#p308437
I popraw swój link bo sie nie otwiera.
Re: KL-ZE
: 2012-02-19 16:08
autor: Robert
Saperr pisze:Wlasnie niedawno z ciekawosci przegladalem allegro i znalazlem silnik KL-ZE

Niestety juz chyba go nie ma, moze licytacja wygasła i wpadnie tam znów...
Na allegro można szukać również w (niedawno) zakończonych, a ta wygasła dzisiaj.

Re: KL-ZE
: 2012-02-20 18:08
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-02-19 16:20 --
Już sie otwiera

Eh koledzy gdybym mial tylko monete... Spider, mowisz, ze Stig ma KLZE? Slyszalem, ze chce mi go podarować
-- dodano 2012-02-20 18:08 --
http://moto.allegro.pl/2-5-v6-klze-mazd ... 52778.html Tu silnik KLZE

I co wie ktos cos o oponach?
Re: KL-ZE
: 2012-02-21 18:21
autor: S.H.A.R.K
Ten silnik to albo mocniejszy KL albo słabsze KL-ZE

Re: KL-ZE
: 2012-02-21 19:01
autor: Saperr
S.H.A.R.K pisze:Ten silnik to albo mocniejszy KL albo słabsze KL-ZE

Nie kumam "slabsze KL ZE albo mocniejsze KL DE" Niby dlaczego? ;>
Re: KL-ZE
: 2012-02-21 19:30
autor: S.H.A.R.K
Bo są 2 rodzaje silników KL-ZE
1 - Kolektor KL31 (prosty), przepustnica KL31, wałki KL31, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 198 KM
2 - Kolektor KL68 (zagięty), przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki z wysoką półką, moc 192 KM
A ten z aukcji może być równie dobrze mocniejszym KL czyli:
3 - Kolektor KL68 (zagięty), przepustnica KL68, wałki KL01, głowice KL31, tłoki ze średnią półką, moc 175 KM
więc jest to silnik albo 192KM albo 175KM
Re: KL-ZE
: 2012-02-21 21:11
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-02-21 21:07 --
Aaa o tym nie wiedzialem

A w zwyklym KL jakie jest oznaczenie na kolektorze? Tez KL68 czy jakies inne?
-- dodano 2012-02-21 21:11 --
Aaa, no i na wczesniejszej aukcji napisał, ze, cytuje : "jest to na 100% ZE 192 KM, a nie zadne 175 KM" Dlatego wczesniej zdziwilo mnie to "175" no bo mysle sobie, przeciez zwykly KL ma 164 i pomyslalem ze gosc trochę niezorientowany, tymczasem niezorientowany był Saper
