Strona 3 z 11
					
				
				: 2006-11-05 17:45
				autor: Quaki
				usuniete przez autora
			 
			
					
				
				: 2006-11-07 20:34
				autor: pytlar
				
troche dziwny ten koncowy rysunek...
no i po co jest w tych MBC ta kulka ze sprezynka?? 
  
 a nie sama zwezka przelotu??
 
			 
			
					
				
				: 2006-11-13 16:58
				autor: daniel
				do czego jest to małe wcięcie zaznaczone strzałka??, bo poza tym to wygląda jak zwykły zawór kątowy 
ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje
 
			 
			
					
				
				: 2006-11-13 19:15
				autor: Drzymek
				Panowie, kulka za sprężynką w MBC to jest trochę pic...
Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...
W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów... 

 
			 
			
					
				
				: 2006-11-21 20:28
				autor: pytlar
				
			 
			
					
				
				: 2006-11-22 21:28
				autor: Quaki
				usuniete przez autora
			 
			
					
				
				: 2006-11-22 21:54
				autor: pytlar
				
			 
			
					
				
				: 2007-02-04 13:14
				autor: Drzymek
				Przez miniony tydzień jeździłem na fabrycznej zwężce i oto spostrzeżenia:
Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...
Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
			 
			
					
				
				: 2007-02-04 18:52
				autor: Mr. Cynk
				no fajnie a co na to ECU?
			 
			
					
				
				: 2007-02-04 19:13
				autor: Drzymek
				Mr. Cynk pisze:no fajnie a co na to ECU?
Spoko, mam nowe mapy paliwowe do 16psi 
A MBC można też przecież ustawić na 0,8bar...
 
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 08:11
				autor: radek1
				Cześć dołączę się do waszej dyskusji,ja miałem zwężkę 0.7mm i uważam że to było za dużo aż zdejmowałem nogę z gazu bo wskazówka od turbo zasuwała daleko za czerwone pole, więc rozwierciłem na 1mm i teraz jest moim zdaniem super .Dochodzi na czerwone pole bez odcięcia koniec kłopotów z wężami,opaskami i tym podobne.
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 09:02
				autor: Drzymek
				Mi przy fabrycznej 1,2mm idzie za czerwone pole 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 17:37
				autor: radek1
				To który MBC jest lepszy waszym zdaniem ten z kulką czy tańszy bez kulki bo chcę się zaopatrzyć.Pozdrowienia dla klubowiczów!
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 17:40
				autor: Drzymek
				radek1 pisze:To który MBC jest lepszy waszym zdaniem ten z kulką czy tańszy bez kulki bo chcę się zaopatrzyć.Pozdrowienia dla klubowiczów!
Ten z kulką, chociaż i tak nie działa jak powinien bo jest robiony na odczep się (mówię o tym z ProPerfekt).
 
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 19:13
				autor: Pluto
				Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
			 
			
					
				
				: 2007-02-05 20:30
				autor: Drzymek
				Pluto pisze:Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
Ja i kilku chłopaków z forum mamy ten model:
http://www.allegro.pl/item160126122_mbc ... benz_.html
Jest ok, ale można jeszcze go poprawić, trudny do ustawienia.
Jest jeszcze coś takiego:
http://www.allegro.pl/item162254214_man ... turbo.html
Nie wiem jak to się sprawuje.
No i jest jeszcze bogata oferta za granicą.
 
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 08:17
				autor: radek1
				Może się mylę ale myślę że te zaworki z kulką są nie do wyregulowania. Myślę że może na sprężynkę działać temperatura pod wpływem której jak wiecie sprężyna może się rozszerzać.Słyszałem też że regulacja w zimie jest niedokładna ponieważ zimne wilgotne powietrze powoduje inne ciśnienie doładowania.Ale ja lubię takie tematy!
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 08:39
				autor: Drzymek
				To prawda. W zimie ciśnienie doładowania jest większe (w zależności od temp).
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 08:43
				autor: daniel
				niby tak powinno być, bo im zimniejsze powietrze ty gęstrze, ale u mnie turbina jakies 1,5 miesiąca temu pompowała aż do tego stopnia że zapłon odcinało,a teraz przy temperaturach poniżej zera pompuje bez odcinania zapłonu, a na wskaźniku od turbo skali brakuje
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 09:00
				autor: wacek
				Zawsze jak jest mrozik to mi lepiej pompuje to normalne
Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 09:35
				autor: daniel
				no właśnie chyba coś w dolocie mi przepuszcza, bo po zwiększeniu ciśnienia doładowania słychać jak coś syczy z pod maski i na pewno to nie jest turbo 

 , tylko nie wiem co to by mogło być
 
			 
			
					
				
				: 2007-03-14 12:38
				autor: radek1
				Cześć koledzy kupiłem MBC F-1 ten za 115 zł.I może ktoś wie jak go podpiąć czy zwężka zostaje czy nie.Instrukcja jest po japońsku a w sklepie tylko sprzedają a o podłączeniu nie mają pojęcia. Inne mają wejście i wyście ,sprawa jest prosta ten ma tylko wejście i jakiś trójnik węża i opaski.
			 
			
					
				
				: 2007-03-14 15:43
				autor: Lukask
				Daj fotki 

 
			 
			
					
				
				: 2007-03-14 17:15
				autor: Drzymek
				Zwężkę na 100%wywalasz - po to masz MBC. A ten trójnik to nie wiem do czego. Odkręć go maksymalnie, dmuchnij mocno w dyszę wlotową i sprawdź z której dyszy wychodzi powietrze. 3 dysza to może być kanał vent do atmosfery 

 
			 
			
					
				
				: 2007-03-14 19:14
				autor: radek1
				Fotka jest po wyżej w linku Drzymka ten MBC ma tylko jedno wejście zobaczycie na fotce ,na gurze jest coś w rodzaju sitka ten trójnik chyba rozgałęzia przewód w którym mamy zwęrzke.