Turbo kit V6 Wuax / Martines_black / Zakrzew-89

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Wuax,
ja mam Igen. lekko odkręconą turbinę :wink: i opony 245/35/17.
Nie jest to wielkim kłopotem jednak też przy tych rozmiarach zrywa...


Panowie, to właśnie jest główny motyw tuningu. Ile jest sens przenościć przednią osią, ile koni ma sens pod maską w tych autach... wiadomo że fajnie meś ich 500 ale przy przednim napędzie staje się to po prostu niebezpieczne.

moim skromnym pierwszy genialny projekt tuningowy w polsce byłby w momencie odpalenia twin-turbo proba 4x4


ale to raczej jeszcze w KMS nawet nierealne (koszty)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Zarówno przy tylnym jak i przednim wielkie moce są niebezpieczne. Wybór między FWD a RWD to kwestia gustu, czym wolisz walić w poślizgu - czy przodem, czy tyłem. ;)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A po co turbo timer. Po prostu ostatnie parę kilometrów przed celem podróży jechać spokojnie, nie włączając turbiny a podczas jazdy sama się już zacznie chłodzić. Ja chłodzę turbo tylko gdy dawałem w palnik, wtedy zatrzymuję się i czekam tam jeszcze ok 1 minuty, ale gdy jechałem normalnie to niczego nie chłodzę.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Drzymek pisze:A po co turbo timer. Po prostu ostatnie parę kilometrów przed celem podróży jechać spokojnie, nie włączając turbiny a podczas jazdy sama się już zacznie chłodzić. Ja chłodzę turbo tylko gdy dawałem w palnik, wtedy zatrzymuję się i czekam tam jeszcze ok 1 minuty, ale gdy jechałem normalnie to niczego nie chłodzę.
Jak ktoś się spieszy do pracy bo zaspał albo coś innego to będzie się wlókł jak ślimak bo turbina będzie rozpędzona :roll: i
to teraz powiedz w jaki sposób eksploatujesz swój samochód? czy jeżdzisz dużo po mieście i ile robisz tygodniowo kilometrów, jak byś dużo i często jeżdził po mieście to taki turbo timer jest super sprawą.

Wuax moim zdaniem nie kupuj tego co wkleił kalli, tylko kup[ sobie alarm od razu z turbo timerem i wtedy będziesz miał wszystko w jednym :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jeżdżę dużo po mieście i nie używam turbiny (bo w mieście nie ma po co).
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Drzymek pisze:Jeżdżę dużo po mieście i nie używam turbiny (bo w mieście nie ma po co).
:lol: :lol: :lol:
No tak - u Ciebie to nie ma po co... :roll:
Ja używam turbinki przy wyprzedzaniu i właśnie w mieście. Tylko w Wawie nie ma stacjonarnych fotoamatorów na słupach. :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

Drzymek pisze:Jeżdżę dużo po mieście i nie używam turbiny (bo w mieście nie ma po co).
to chyba mieszkasz w jakims bardzo dziwnym miescie jak nie ma u Ciebie co uzywac turbiny :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze:Jeżdżę dużo po mieście i nie używam turbiny (bo w mieście nie ma po co).
To co to za miasto :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To jest takie miasto, z takimi drogami że powyżej 70km/h to już się auto zaczyna rozpadać. Szkoda mi auta i jeżdżę jak wszyscy inni, nie popisując się że mam hordy koni mechanicznych pod maską...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

Drzymek pisze:To jest takie miasto, z takimi drogami że powyżej 70km/h to już się auto zaczyna rozpadać. Szkoda mi auta i jeżdżę jak wszyscy inni, nie popisując się że mam hordy koni mechanicznych pod maską...
Horda - grupa ludzi koczujących na określonym terenie; wczesna forma organizacji społecznej, typowa dla ludów zbieracko-łowieckich.

buhahahha :lol: :wink: :twisted:
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja nie umiem wolno jezdzic:] no i poprostu uwielbiam ten dzwiek turbiny i BOVa (w koncu sobie zrobilem:D:D:D pieknie dziala!!:D) wiec sami wiecie jak trzeba jezdzic zeby ich posluchac :twisted: :twisted: :twisted:
Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Wuax jak nie masz konta na all to kupisz od ręki w JC Auto Tuning Division w tej samej cenie.
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Nie omieszkam jednak się w to zaopatrzyć jako że jednak mieszkam w mieście :roll:
A co do chłodzenia, to myślę że to jest największy problem, więcej mocy to więcej ciepła do odprowadzenia, a nie daj boże przy tym osad czy kamień w silniku, może warto nad tym popracować. Poza tym wydajność chłodnicy, trzeba ją koniecznie bardziej odsłonić.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

heja.

wuax, tylko pomysl o jenej rzeczy jak bedziesz robil ten wlot(wloty).

ten do liltra to jedno 8) , ale moze jeszcze jeden :D ? jak wspominales masz problemik z cieplem, wyobraz sobie wlot prawie pod koniec maski, pare centow wysoki. pod maska na jego zakonczeniu, kawalek blachy(albo czegos innego) co kierowalo by zimne powietrze na tyl silnika, wypychajac cieple powietrze "pod" samochod.

widzialem taki u kolesia na zlocie, nie mial turboa, ale za to kl-ze (lekki tuning). naprawde super sprawa, tyl silnika 2,5 niema zadnego chlodzenia w twoim przypadku to moze byc problem.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sebastian to nie jest silnik chłodzony powietrzem. Myślę że nie wiele to da, taka "szparka" :wink: , jak tam jest temp. rzędu kilkudziesięciu stopni C.
Wuax, można by zastosować grubszą chłodnicę, zwiększyć obroty p.wody poprzez zastosowanie mniejszego koła pasowego? Można by jeszcze popracować przy wentylatorach(nad ich wcześniejszym załączaniem. Oczywiście to tylko gdybanie ale coś z tym trzeba zrobić.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Panowie u kaliego to latało kupe czasu i autko sie nie grzało trzeba szukać innej przyczyny przecież to ten sam model samochodu.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

czasami temperatura rośnie od:


- kąt wyprzedzenia zapłonu,
- zafafluniony układ chłodzenia
- zrąbana sonda

ale moim zdaniem najprędzej przyczyna będzie tkwiła w zaburzonej proporcji mieszanki.... kumacie, nie? budzi się turbo i paliwko nie nadąża z odpowiednią dawką i się stuff grzeje....


nie mam koncepcji jak to zbadać empirycznie ale nie można tego ignorować moim zdaniem.


alternatywnie możnaby zastanowić się nad poprowadzeniem jakichś strumieni powietrza dochładzających chłodnicę jednak nie żadną karbowaną rurą a'la peszel.
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

No niestety jeżeli chodzi o paliwo jest ok silnik ma te same nastawy i u mnie nawet na doładowaniu 0,8 bara wszystko grało u wuaxa jest 0,5 w porywach do 0,6 więc to nie to tu na pewno coś poleciało z chłodzeniem ale jeszcze nie wiem co.Wyjdzie w trakcie na pewno.A tak na marginesie silnik ma przelatane prawie 200 tysi a dół nie był ruszany sądzę że tu jest problem.
-Rozebrałem swój silnik który na tym ganiał rok i z tłokami i panewkami jest wszystko ok .[/list]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Kalii a sprawdź pompę wody. U mnie akurat był wirnik w pompie co sie obraca oderwany i sam bolec się kręcił :lol: :lol: :lol: :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

wg mnie tkwią dwa problemy:
-Jeden to jest że Wuax pewnie jeżdził na lpg i dawał ostro w palnik, a gaz ma większa temp. spalania i tu może tkwić cały zonk
- a drugi to że Wuax jezdzi podobno jeszcze bardziej dynamicznie niż Robert :lol:
Więc daje ostro w palnik i go nie oszczędza :)
Kalli pisze:silnik który na tym ganiał rok i z tłokami i panewkami jest wszystko ok
ale Ty jeżdzisz jak emeryt w porównaniu do Wuaxa :lol:
Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Ja też jeździłem na LPG ale co prawda to prawda nie ganiam 230 na siekierkowskim. :twisted: :twisted:A ty to hołek z czarną maską na mugenie czy co! :?: :wink:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

KALII pisze:Ja też jeździłem na LPG ale co prawda to prawda nie ganiam 230 na siekierkowskim. :twisted: :twisted:A ty to hołek z czarną maską na mugenie czy co! :?: :wink:
przyganiał Kocioł garnkowi
:lol: :lol: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

Po trosze to wszyscy macie racje;
1. Awaria była na LPG po dłuższej dynamicznej jeździe poza miastem (180-220)
2. Chłodzenie powietrzem :-k chyba jednak za mała sprawność, to nie trabant.
3. Większa chłodnica, nie wiem czy się zmieści, jest przecież intercooler itd, ciasno tam.
4. Sonda jest rzeczywiście zrąbana, mieliśmy ją właśnie wymienić :cry:
5. Pompa chodzi jak trzeba, to zaobserwowałem, jak stanął dęba termostat było niezłe podciśnienie na przewodach, aż się zaklękły (czy jak to tam nazwać że je zassało)

Na oko to chyba najłatwiej poprawić przepływ wody przez chłodnicę, przez tą tablicę rejestracyjną tam prawie nie ma przelotu powietrza, ponadto kiepski dolot do stożka. A wolniej jeździć nie zamierzam, po to w końcu cała ta zabawa :1111_ok:
Korci mnie przeprojektować przedni zderzak, Winger miał parę fajnych wizji :roll: ale to raczej na wiosnę. na razie piłka i pilnik i trzeba wyriezać większe otwory wlotowe i przesunąć tablicę.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Jesli zassalo Ci przewody to znaczy ze masz problem z korkiem cisnieniowym na chlodnicy... czyzby nikt nie sprawdzil koreczka ? juz jednego probka z zajechanym silnikiem przez taka duperele widzialem :P

a moze w ogole bylo malo plynu w ukladzie ?:/
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

To też prawda, płyn odparowywał w błyskawicznym tempie, ale przecieku nie namierzyłem, zawsze pod spodem było sucho. A i po rurze wydechowej nic nie było widać :cry:
Korka rzeczywiście nie oglądałem, Kali -zobacz jak wygląda.
Tyle że na moich oczach jak dolewałem płyn po przegrzaniu termostat odpuścił i płyn ze zbiornika poszedł do układu #-o
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”