Strona 22 z 39
					
				
				: 2007-11-20 15:57
				autor: HellHound
				Za jakieś 1000km samo się wyjaśni  
  
 (joke) Popychacze powinny się wyciszyć, jak auto trochę się rozgrzeje.
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 16:07
				autor: Zolak
				sluchaj bo on tak jezdzi juz 3000km i jest tak samo, wiec jesli by to byla panewka  to chyba byloby juz wiadomo??!! A auto nawet po rozgrzaniu nie cichnie, niestety i w raz ze wzrostem obroto rosnie halas tzn tak do 3k bo pozniej slychac sam silnik tego juz nie
Sluchaj to ze halasuja popychacze to stwierdzilem sam czytajac posty innych uzytkownikow forum , oczywiscie moge sie mylic.
Przed chwila bylem w aucie odpalilem silnik i stukot dochodzi z oklicy rozrzadu i drugiej glowicy(tej co jest pod kolektorem)
Czy mozesz opisac stukot np. rozrzadu (napinacza) , popychaczy i panewek?? tak z grubsza
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 16:41
				autor: Sqad
				HellHound pisze:Panewki
 
  
 
Nie no co wy.
Są takie blaszki przy wałkach rozrządu one też tak cykają je sie wymienia. Nie pytajcie które to bo ja nie wiem.
Ale dźwięk jest praktycznie identyko.
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 17:45
				autor: pablos11
				Mnie tez tykało z tyłu i chyba to był popychacz bo teraz wymieniłem olej na 5W30 i narazie słychac tylko paski dodam ze wczesniej jezdziłem na mobilu 0w40 i z początku tez nie bylo słychac nic ale po przejechaniu 3kkm odezwało sie tam cos w tylniej głowicy.Zobacze co teraz bedzie po przejechaniu tych 3kkm.
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 18:35
				autor: toms
				Zolak, przy takich konsultacjach "na odległość" i tak nie będziesz miał 100% pewności co jest nie tak. Masz pod Warszawą świetny (podobno) serwis mazdy "Auto-Jaksa". Na Twoim miejscu umówiłbym się i podjechał, żeby ktoś kto widział setki tych silników posłuchał chwile.
A jak chcesz poczytać to:
KLIK
i
KLIK 
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 19:15
				autor: HellHound
				Dokładnie. Skocz do serwisu. Tylko nie daj sobie wmówić, że minerał pomoże.
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 21:54
				autor: Zolak
				No pewnie bede musial skoczyc do jakiegos mechaniora...
czytajac inne posty wyczytalem ze pomocny moze byc filmik nagrany kamera nawet w telefonie ?? mam taki filmik jesli wam chodz troche chce mi sie pomoc 

 to go zaraz wrzuce do strefy i moze komus to cos powie bo spotkal sie z takim odglosem???
a moze cholera to jest ten napinacz paska rozrzadu bo czytajac na mazdaspeed posty wychodzi ze to jest bardzo prawdopodbne bo odglosy dochadza wlasnie z tamtad 

 juz nie wiem co o tym myslec ;/
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 22:11
				autor: HellHound
				Wrzucaj. A co do napinacza, to jest to taki mały siłownik hydrauliczny, więc nie za bardzo co na w nim klepać.
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 22:14
				autor: Zolak
				
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 22:23
				autor: HellHound
				O kuźwa  

  Chodzi dokładnie jak diesel  

  Wydaje mi się ze telefon trochę zniekształcił głos, bo takiego klepania w V-ce sobie nawet nie wyobrażałem. U mnie jest całkiem inny dźwięk jak odpalam zimnego i wycisz się w ciągu 30 s.
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 22:30
				autor: Zolak
				nie no telefon wedlug mnie to straszliwie wyolbrzymil ten odglos, bo jakby tak klepalo to juz kaplica i silnik nadaje sie tylko do remontu.. a jak myslisz co to moze byc?? na mazda speed ktos napisal ze spierdzielil mu sie napinacz paska rozrzadu ktory sciskal palcami i stukot rusl wraz ze wzrostem obrotow...Piusali rowniez o innych rzeczach ale nawet nie chce tego czytac bo zle mi sie robi...
			 
			
					
				
				: 2007-11-20 22:37
				autor: HellHound
				Wiesz co, uśmiechnij się do Kaliego, złóż Mu jakąś ofiarę i proś o Jego łaskę     

  Wydaje mi się że w okolicy większego magika od probasa nie znajdziesz. Masz do niego niedaleko. Ja się dziwię, że jak napinacz ściskał palcami to jeszcze dał radę jechać  

 
			 
			
					
				
				: 2007-11-21 01:33
				autor: Ero
				A ja powiem tak.Jak kupiłem proba to tez mi cos klepało podobnie.Wymieniłem rozrzad bez napinacza tylko rolki i pasek wymieniłem olej i ucichło 

 teraz słychac spod maski tylko szum pasków.A z rozrzadu to jedna rolka była padnieta na maksa i wydaje mi sie ze to ona chałasowała.A niby tez takie klekotanie było....
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-21 22:39
				autor: stingu
				Sqad pisze: Są takie blaszki przy wałkach rozrządu one też tak cykają je sie wymienia. Nie pytajcie które to bo ja nie wiem.
Friction gear spring chyba sie nazywa, kosztuje 32 zeta za sztuke ori mazdy, po jednej na glowice - zmienialem, faktycznie pomaga, silnik znacznie cichnie
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-21 23:07
				autor: Sqad
				Dokładnie o to mi chodziło, sporo hałasu może narobić
			 
			
					
				
				: 2007-11-21 23:10
				autor: HellHound
				Ma ktoś, gdzieś fotę tego? Mam zdjętą pokrywę to zobaczyłbym jak to u mnie wygląda
			 
			
					
				
				: 2007-11-21 23:13
				autor: Zolak
				jesli ktos dysponuje fotkami to niech wrzuci zdjecie jak to wyglada i gdzie to jest 
Mysle ze kazdemu sie to przyda
			 
			
					
				
				: 2007-11-22 10:53
				autor: toms
				Jeśli kogoś nie przeraża angielski, to na tej stronce można się sporo dowiedzieć:
V6 Engines
Nie jest to tylko na temat silnika KL ...ale sporo rzeczy jest podobnych. Na samym dole jest schemat tej "sprężyny" (taka bardziej blacha/podkładka niż typowa sprężyna). Rysunek nr. 29.
 
			 
			
					
				
				: 2007-11-22 11:53
				autor: HellHound
				Jedyna opcja aby sie dobrać do tego to zdemontować rozrząd, więc ja u siebie tego nie zobacze
			 
			
					
				
				: 2007-11-22 22:55
				autor: stingu
				Tak, trzeba wyjac walki, bo ta "sprezynka" jest zintegrowana z jednym z nich ;-/ Dokladnie jest to taka podkladka jak na rysunku tomsa
			 
			
					
				
				: 2007-11-22 23:08
				autor: Zolak
				Ale ta podkladka o ktorej mowa jest normalna podkladka czy jakas specjalna i mozna ja kupic tylko w serwisie mazdy??
Troszke wyjasnie moje  ostatnie stuki 

 spowodowane one byly uwalonym czujnikiem oleju przez ktory uciekal olej i jak mysle nie bylo odpowiedniego cisnienia co powodowalo slabe smarowanie, czujnik zostal wymieniony bo na koniec robil sobie zarty, olej wyciekal jak szalony.
Po wyminie czujnika i po przejechaniu kilkudziesieciu km auto ucichlo i nie ma juz tych potwornych stukow co mnie bardzo cieszy(koszt czujnika to 13zł JC i chwila roboty a przyjemnosc z jazdy bezcenna) .
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-12 18:50
				autor: andrew
				Jak myślicie?
Mój Probe jezdził w Niemczech na olejach:
      do 1999 - 5W-40 Total
2001 - 2006 - 5W30
od 2006       - 10W40S Mobil 1 (już w Polsce poprzedni właściciel)
Co będzie jeśli zaleję teraz 5W30 Elf Evolution ?
			 
			
					
				
				: 2007-12-12 19:13
				autor: HellHound
				Będzie dobrze  

  Lej śmiało to dobry olej.
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-12 19:16
				autor: andrew
				Dwa pierwsze to syntetyk. 10W40S to pół syntetyk, a teraz znowu syntetyk?
Z tego co wiem chyba nie powinno się wracać?
			 
			
					
				
				: 2007-12-12 19:37
				autor: Sqad
				bo co ??? bo mechanicy tak pierd....