Strona 25 z 39
: 2008-03-03 21:30
autor: Zolak
Z tego co pamietam padlo takie madre zzdanie:"ile ludzii tyle opini" i to jest prawda, niestety musisz przetestowac to sam i wtedy bedziesz wiedzial najlepiej, ja ostatnio przeszedlem z ow40 na 5w30 , mechanik o ktorego bylo to wymieniane polecil mi 10w60 twierdzi ze wlal to juz do paru silnikow i efekt jest bardzo dobry auta nie prpzepalaja tego oelju a i silniki sa duzo cichsze... No coz podejrzewam ze na lato i moj PRobek bedzie zalany takim olejem i wtedy zdam relacje jak to wyglada w Probkowej rzeczywistości.
: 2008-03-03 21:33
autor: HellHound
A ja doradzam trzymać się instrukcji, 5W30.
: 2008-03-03 22:19
autor: Sqad
z tą instrukcja to tak nie do konca, zaleca sie ale w określonych temperaturach, 5W30 podaja do +25 czy +30
: 2008-03-03 22:34
autor: Tomasz S
woytas pisze:Interesuje mnie to troszke ten temat od innej strony. Z tego co widze poleca sie lanie oleju 5w30 niezaleznie od przebiegu probka... Powiedzcie mi czym na tym strace jesli zaleje 10w40, bo tak radzi mi mechanik, mysle o mobilu. prosze o szybką odpowiedz pilne
Zmień mechanika !
Miałem kiedyś Shell'a 10W40 - Padaka .
Silnik głośno pracował .
Zalałem typowym olejem i ucichło .
Przepały nie są tak tragiczne . Do wymiany nie zdążysz opróżnić tego co zostaje na dolewki (bańka 5l) .
To są moje wrażenia przy moim autku , inni mogą mieć inne
Kamil !
Olej który polecałeś dawno , dawno temu sprawdził się na tyle , że przed każdą wymianą zasuwam na drugi koniec Łodzi po olej bo w innych miejscach nie ma Dexelii
: 2008-03-04 08:01
autor: KASZCZU
Widzę, że mój wybór firmy VALVOLINE był dobrym wyborem co udowadnia ww. test. Ja do swojego Probka leję VALVOLINE 10W60 i jestem zadowolony.

: 2008-03-04 08:15
autor: dyb
ile oleju wchodzi jak bede wyminial? ze 4 l?
a i chyba wypadaloby filtr zmienic, ile taki gadzet kosztuje? (i gdzie go najlepiej kupic - wawa i okolice)
: 2008-03-04 08:41
autor: Lukask
Ja mam w nysce Motul 300V Competition i jest super . Myślę, że do Gtków też by był dobry

: 2008-03-04 22:43
autor: mbmaster
Obecnie testuje olej "Ford 5W30" i jak narazie jestem z niego zadowolony.
Przejechalem juz na nim 5 tys i silnik pracuje cichutko jak na samym poczatku. Cena 95zl w ASO forda wiec chyba warto... dla niewtajemniczonych nie jest to syntetyk tylko pol-syntetyk.
: 2008-03-05 07:03
autor: HellHound
A ja słyszałem , że to minerał bardzo wysokiej klasy. Ale sam na nim śmigałem jakiś czas,i nie miałem żadnych zastrzeżeń.
: 2008-03-05 19:26
autor: mbmaster
Dzwonilem chyba do 5 sklepow i wszyscy mowia ze to pol-syntetyk. Ponoc produkuje to motorcraft a w ich ofercie niema minerala 5w30
: 2008-03-05 19:34
autor: HellHound
A mi mówili w jednym sklepie

To nie zmienia faktu że byłem z niego zadowolony

: 2008-03-26 14:49
autor: modano
Witam
przymierzam się do zmiany oleju w silniku. Poprzedni właściciel zalał Castrolem 5W30 tylko nie wiem jakim. Jaki olej byście polecili ten:
1
czy ten:
2
: 2008-03-26 15:57
autor: HellHound
Ja bym polecił 1.
: 2008-03-26 15:58
autor: Sqad
modano pisze:Witam
przymierzam się do zmiany oleju w silniku. Poprzedni właściciel zalał Castrolem 5W30 tylko nie wiem jakim. Jaki olej byście polecili ten:
1
czy ten:
2
raczej żaden z powyższych

: 2008-03-26 16:27
autor: jarsonik
rozumiem, że 95 zł za ten olej w fordzie to za ilość 5 litrów??
: 2008-03-26 17:22
autor: modano
cena 100 zł za gtx 5 litrów. tylko czy się nadaje? to jest półsyntetyk z właściwościami syntetyka(chyba)[/quote]
: 2008-03-26 17:31
autor: black_martines
tak to półsyntetyk. 10w40 forda do proba sie nie nadaje - mój chodzi na nim jak diesel. klekot aż żal słuchać.
: 2008-03-26 17:43
autor: HellHound
modano pisze:cena 100 zł za gtx 5 litrów. tylko czy się nadaje? to jest półsyntetyk z właściwościami syntetyka(chyba)
[/quote]
GTX to syntetyk.
: 2008-03-26 17:45
autor: black_martines
sorki - mówiłem o ford RS+
: 2008-03-26 18:26
autor: HellHound
A jak jest z Ford Formula S 5W30? Półsyntetyk?
: 2008-03-26 21:10
autor: Sqad
Syntetyk i to chyba mobil jest
: 2008-03-26 21:47
autor: Astro
Ja zalewam za 2 dni 10W40 Total'a syntetyk a przy kolejnej 5w30 mobila1.
Dodam ze teraz smigam na półsyntetyku 10W40. Co Wy na takie coś?

: 2008-03-26 23:05
autor: Qbatron
A ja podejde do tematu z troche innej strony:
Rozumienie oznaczenia.
Im niższa cyfra przed literą "W" tym olej jest bardziej płynny w niskich temperaturach.
Z tego (i 11stron tego tematu) wynika ze najlepiej 5W, ewentualnie 10W bo 0W za rzadki, a wyzsze za geste.
Z kolei im wyższa cyfra po literze "W" tym olej jest bardziej lepki w wyższej temperaturze.
Czyli roznica zdan dotyczy tego czy pozadana jest wysoka czy niska lepkosc w wysokiej temp. W tym watku najwiecej z was wybiera 30 lub 50, czyli zakladam ze 30,40,50 sie sprawdzaja.
Ostatecznie wychodzi nam 5W40 - istnieje taki?
Jesli nie to 5W30 i 10W40 beda najlepszym wyborem.
Mozna tu jeszcze dolozyc zalozenie ze do krotkich tras lepiej ten pierwszy, chyba ze silnik duzo go wypija.
Zgodzicie sie ze mna?
BTW1:
Jesli dobrze rozumiem to 5w50 jest gestszy od 5w30, ale dopiero w wysokiej temperaturze?
BTW2:
A co powiecie o oleju NESTE? Moj mechanik wychwala go pod niebiosa (moze to dlatego ze ma 4beczki w garazu?

)
Pozdrawiam wszystkich
: 2008-04-23 22:59
autor: sziaba
Ja mialem doswiadczenia dwoma Probkami
Jednym GT V6 jezdzilem tylko latem na torze w niemczech Nürburgring na oleju Shell 10w-60 super sie spisywal (ale podkreslam jazda latem i wymiana co 6000 km)
Drugim ktorym jezdze na 5w-40 shell zrobilem 100tkm i silniczek chodzi jak
talala . Od jakichs 20tkm jezdze na Castrol magnetic 5w-40 i musze przyznac ze poranne cykanie silnika typowe dla probaskow jest prawie niewyczuwalne

: 2008-04-23 23:23
autor: rabull
wczoraj wymieniłem olej wlałem 4l dzisiaj wyciągam bagnet a na nim sucho, auto nie ma żadnych wycieków

razem z bagnetem wyskoczyła mi rurka w którą się go wkłada ale wsadziłem ja raczej dobrze, starego oleju spuściłem około 4 litrów i też wskazywało poniżej minimum może mam za krótki bagnet lub od innego auta?( uchwyt jest żółty z napisem kl01) Może się ktoś orientuje o co chodzi ???????