Strona 26 z 39
					
				
				: 2008-04-24 00:09
				autor: Sqad
				pojeździj troche i patrz czy ubywa chyba że masz gdzies idealnie wypoziomowany teren, ważne aby bylo mierzone w tym samym miejscu i trzymało stan. 
Zawsze można zalać pod korek i mieć świety spokój 

 
			
					
				
				: 2008-04-24 00:30
				autor: stingu
				Cos malo na temat 10W60...
Przejscie z mobil S 10w40 na cokolwiek (najpredzej castrol edge) 10w60 - co o tym myslicie? Silnik suchutki, troche oleju pochlania, nic w nim nie klepie
...
			 
			
					
				
				: 2008-04-24 00:40
				autor: rabull
				właśnie mam równiutko na podwórku nawet jak pojeżdżę to i tak nie sprawdzę czy ubywa bo nic nie widać na bagnecie 

  a co oleju to polecam MOTUL półsyntetyk rozlewany we francji jeżdżę na nim już 4 autem i nie ma problemów praktycznie nie ubywa go wcale spuszczam po 8tys i wlewam do poloneza trucka on daje rade kolejne 8 tyś przekulać 

 
			
					
				
				: 2008-04-24 15:52
				autor: sziaba
				stingu
olej 10w-60 to dosc gesty olej i jest swietny gdy ktos ostro depcze 
 
  
Ale gdy jest chlodno-b.zimno to mordega prawdziwa mordega dla zimnego silnika...... a poza tym minimalny spadek mocy 

 (sam testowalem na probeII 2,5V6 i cugar2,5)
Pozdrawiam
 
			
					
				
				: 2008-04-26 23:19
				autor: stingu
				No jak wierzyc literkom, to 10W jest i w 10W40 obecnym jak i w 10W60 planowanym i nie powinno miec to chyba znaczenia...
			 
			
					
				
				: 2008-04-27 08:39
				autor: weteran
				Tylko różnica jest ogromna bo 10w40 to półsyntetyk a 10w60 to syntetyk {nawet różnica w cenie jest ogromna }.Zasada jest taka z syntetyka na półsyntetyk z półsyntetyka  na mineralny. Nic inaczej,chyba że po remoncie silnika.
			 
			
					
				
				: 2008-04-27 14:38
				autor: stingu
				Zasada moze w kiepskich silnikach, gdzie uzasadniona jest tym, ze silnik pali olej na mase i taniej bedzie mu lac minerala.
Na .net jest opisany przypadek auta ricka ktory przeplukal silnik i zamienil wlasnie 10W40 na 10W60 w silniku z przebiegiem ponad 350k i robil to 2 lata temu, niedawno pisalem do obecnoego wlasciciela auta i wszystko dalej dziala jak w zegarku.
Dodam, ze moje autko wiekszosc swojego przebiegu robi w miescie, przy obrotach na zimnym do 2.5k i na rozgrzanym do 4k, bardzo sporadycznie wiecej
			 
			
					
				
				: 2008-06-17 20:53
				autor: BenzoPiren
				Ja ostatnio musiałem zrobić dolewkę do swojego auta, więc zakupiłem lotos'a 10W40 tylko żeby uzupełnić i natknąłem się  na coś co zaabsorbowało moją uwagę mianowicie olej dedykowany do silników z instalacja gazową wydał mi się chyba najtańszy co też mnie zdziwiło zazwyczaj takie wynalazki się cenią a że jestem przed wymianą oleju zastanawiam się nad zalaniem takiego specyfiku. Ktoś może już na takim oleju jeździ? jak to się sprawuję? i czy to nie aby zwykły chwyt marketingowy?
			 
			
					
				
				: 2008-06-17 23:25
				autor: Sqad
				najtanszy bo na gazie powinno sie czesciej wymieniac, ot taki chwyt marketingowy
			 
			
					
				
				: 2008-06-18 10:23
				autor: _KrISS_
				
			 
			
					
				
				: 2008-06-18 12:46
				autor: HellHound
				To już gdzieś było. Świetna reklama  

 
			
					
				
				: 2008-07-16 11:57
				autor: Raafaaell
				Hejka. Czy gdzieś w okolicach Krakowa można kupić oleje marki Midland ???  Jakby ktoś wiedział , proszę o odp. 

 
			
					
				
				: 2008-08-13 21:42
				autor: czajnik601
				Cześć. Zrobiłem sobie średni remont w moim 2,5 czyli nowe pierścienie,nowe panewki, cylindry są okej więc nie robiłem szlifu, tłoki też były okej to składam na nominale. głowice po remoncie. Jeździłem na mobil 10 w 40 ale auto brało olej i teraz pytanie jaki olej mam teraz zalać? co polecacie?
			 
			
					
				
				: 2008-08-14 00:52
				autor: mm26
				Czy mogę bez szkody dla silnika wymienic pólsyntetyk 10-w40 na syntetyk 5-w30??
			 
			
					
				
				: 2008-08-15 13:49
				autor: czajnik601
				Kupiłem Elf Evolution 5w 30?  będzie dobrze?
			 
			
					
				
				: 2008-08-15 14:01
				autor: Ero
				Chlopaki ja przerobilem juz w probie 5/50 10/40 a wczesniej zalany byl 15/40 i powiem wam ze najlepiej silnik sie sprawuje na 10/60 

:D:D
 
			
					
				
				: 2008-08-15 14:11
				autor: S_H_A_D_O_W
				Ja moge polecic Valvoline 10W60 VR1 Racing 

 
			
					
				
				: 2008-08-15 19:26
				autor: adis
				A ja leje cały czas Mobil 10W50 i nie mogę narzekać 

 
			
					
				
				: 2008-08-15 21:40
				autor: kremat0r
				Ja w swojej 1 GT mam 10W40 ale planuję zmienić na 10W50 mam nadzieje ze będzie dobry do turbo. Bo 10W40 łyka mi jakiś 0,1L/1000KM.
			 
			
					
				
				: 2008-08-23 13:54
				autor: shimizu
				Co powiecie na olej ford 5w30 półsyntetyk ?? mam zamiar wymienić olej i z powyższych postów nie jest jasna sytuacja co wlać i prosiłbym o opinie doświadczonych użytkowników  

 
			
					
				
				: 2008-08-23 18:27
				autor: HellHound
				Dobry do Scorpio, ale nie do silnika Mazdy.
			 
			
					
				
				: 2008-08-25 12:26
				autor: TYGRYSEX
				Na dniach wymieniam olej ... 2.5 V6 jezdzi na 10w40 shella .
Ma przejechane 196 tysi . 
Na jaki zmienić ? Dodam że silnik głośno chodzi ( popychacze ) ...
I nie ma widocznych wycieków ...
Będę wdzięczny za odp . bo mam zamiar znów zalać tym samym aby nie ryzykować , ale moze podpowiecie mi lepiej !
			 
			
					
				
				: 2008-08-25 16:42
				autor: Sqad
				Shell Robi dobre oleje, jeśli na szeloskim hałasuje silnik to coś rzadszego jakieś 5W30
			 
			
					
				
				: 2008-08-25 19:34
				autor: czajnik601
				Polecam ElF evolution 5w30 ,silnik chodzi cicho,popychacze też. i Jak to Elf jest na bagnecie żółty a nie jak mobil czarny.polecam
			 
			
					
				
				: 2008-08-25 21:33
				autor: Tomasz S
				Sqad ma słuszność - piwo dla niego !  
 
 
5W30 to jest to co fabryka zaleca .
Na Shell'u 10W40 też mi klepało - póki nie zalałem olejem który Kamil kiedyś polecał . Od tamtego czasu po każdych 10ciu tysiącach zmieniam na dexelię a motorek odwdzięcza się kulturą pracy . Nadto wydaje mnie się , że gdy wylewam jakby był czystszy .  
Tomek