Strona 27 z 39
					
				
				: 2008-08-25 22:45
				autor: Edyta
				Dobrze, świetnie przeczytałam te 11 stron i nie mam pojęcia jaki olej mam kupić. 5w30, tylko tyle? a skąd mam wiedzieć że do mojego probka też on będzie najlepszy? 
Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji? 
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie... 

 .kawa na ławę...
z góry wielkie dzięki  
 

 
			 
			
					
				
				: 2008-08-25 22:54
				autor: --C--
				ja polecam zarówno do 2.0 jak i do 2.5 v6
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30
			 
			
					
				
				: 2008-08-26 09:44
				autor: TYGRYSEX
				hmmm ... no i zalewam znów 10w40 MOBILA1. Wszyscy mechanicy których znam polecili półsyntetyk , skoro jezdzi na nim już dłuższy czas ... Opinia kolegów też jest jednoznaczna ... A rzadszy podobno niebezpiecznie , skoro jezdził na 10 ...
			 
			
					
				
				: 2008-08-26 10:11
				autor: toms
				Cypol pisze:ja polecam zarówno do 2.0 jak i do 2.5 v6
MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30
Szkoda tylko ze cena jest z kosmosu. Myślałem kiedyś o tym oleju, ale Elf Evolution SXR 5W-30 ma bardzo podobne parametry (niska lepkość i niskie HTHS jak na oleje 5W-30). Dodatkowo Elf też jest olejem z gatunku oszczędzających paliwo, no i nie szarpie tak po kieszeni jak ten wynalazek Motula.
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-26 15:55
				autor: KASZCZU
				TYGRYSEX pisze:hmmm ... no i zalewam znów 10w40 MOBILA1. Wszyscy mechanicy których znam polecili półsyntetyk , skoro jezdzi na nim już dłuższy czas ... Opinia kolegów też jest jednoznaczna ... A rzadszy podobno niebezpiecznie , skoro jezdził na 10 ...
Słuchaj wszystko zależy od stanu silnika, jak kupiłem probasa, który jeździł na 10W40 przez 3 lata podczas kadencji u poprzedniego właściciela, ja zalałem go 10W60 i jest ok, zalałem raz, teraz drugi, i wszystko gra, a miał się niby rozszczelnić, co prawda mam zrobione na nim oryginalnie bez kręcenia 158tys i byłem pewien jego stanu technicznego
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-26 23:48
				autor: Furious
				Qbatron pisze:A ja podejde do tematu z troche innej strony: 
.....
Ostatecznie wychodzi nam 5W40 - istnieje taki?
.....
Tak istnieje. Sam na takim śmigam. 
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju? 

 Poza tym olej jest super.
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-26 23:53
				autor: Sqad
				Furious pisze:
Tak istnieje. Sam na takim śmigam. 
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju? 

 Poza tym olej jest super.
 
Możesz mieć kanały olejowe niedrożne.
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 00:13
				autor: Furious
				Squad, sprawa wygląda tak: wsiadam rano do auta i wskazówka od ciśnienia jest poniżej czerwonej kreski (normalne to?), wydaje mi się, że przed wymianą była normalnie. Odpalam, wskazówka wskakuje na połowę skali, czekam ~20sek żeby olej się trochę rozszedł, przejeżdżam z 2km z obrotami max 2,5-3tysiace (żeby się rozgrzał dobrze) i kiedy jest już dobrze rozgrzany ciśnienie jest jakieś 3mm nad linią od low. Jak mu przycisnę to ciśnienie się nieznacznie podnosi. Panewki i inne pierdoły odpadają, bo silniczek jest w takim stanie, że nawet klawiatura nie gra na starcie.
Według mnie powody są dwa: albo się wskaźnik rozregulował, albo zalałem za mało oleju (połowa bagnetu, tak jak mnie tata uczył 

)
Żeby nie robić, aż takiego offa.
KriSS według tego testu olejów wychodzi na to, że Valvoline jest jednym z najlepszych, lepsiejszy nawet od motula 

 czy tylko mi się zdaje?
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 00:16
				autor: --C--
				Dolej 0,3 litra oleju.
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 00:20
				autor: 2Ya
				Sqad pisze:Furious pisze:
Tak istnieje. Sam na takim śmigam. 
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju? 

 Poza tym olej jest super.
 
Możesz mieć kanały olejowe niedrożne.
 
po oleju 0w40 niedrożne..  

 i przy zmianie na 5w40.. hmm 
 ciśnienie oleju w probach nie jest w pełni miarodajne,lepiej sprawdzić niezależnym manometrem.
Pzdr. & c ya..
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 02:24
				autor: Tomasz S
				Edyta pisze:Dobrze, świetnie przeczytałam te 11 stron i nie mam pojęcia jaki olej mam kupić. 5w30, tylko tyle? 
a skąd mam wiedzieć że do mojego probka też on będzie najlepszy? 
Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji? 
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie... 

 .kawa na ławę...
z góry wielkie dzięki  
 

 
Edytko ! 
Najlepszy będzie zawsze ten który zaleca Mazda - 
Probe to ich dzieło .
Znajdź firmowy serwis Mazdy w Twojej okolicy i tam kup 4 litry oleju .
Oznaczenie klasy oleju powinno być : API-SG/CD albo SH/CD lub wyższe .
Te parametry spełnia np. mazdowska Dexelia (Full Syntetyc) 
Olej kosztować Cię będzie ok 200 zeta .
Wymień na miejscu jeśli nie chcesz się paprać .
Nie zapomnij o wymianie filtra  
Powinno Ci zostać ok 1/2 litra na ew. dolewki . 
Pozdrawiam
Tomek
ps. Ponoć ELF produkuje dla Mazdy oleje ... ale ile w tym prawdy  
  
 
ps2. Nie kupuj olejów z beczki - wyłącznie w plastikowych pojemnikach !
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 12:40
				autor: Sqad
				2Ya pisze:Sqad pisze:Furious pisze:
Tak istnieje. Sam na takim śmigam. 
Wcześniej był 0W40 mobila, obecnie 5W40 mobila, a w planach VALVOLINE VR1 10W60. Zastanawiam się tylko dlaczego po przejściu z 0W40 na 5W40 spadło mi ciśnienie oleju? 

 Poza tym olej jest super.
 
Możesz mieć kanały olejowe niedrożne.
 
po oleju 0w40 niedrożne..  

 i przy zmianie na 5w40.. hmm 
 ciśnienie oleju w probach nie jest w pełni miarodajne,lepiej sprawdzić niezależnym manometrem.
Pzdr. & c ya..
 
To też jest fakt.
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 18:14
				autor: Edyta
				Tomasz S pisze:Edyta pisze:Dobrze, świetnie przeczytałam te 11 stron i nie mam pojęcia jaki olej mam kupić. 5w30, tylko tyle? 
a skąd mam wiedzieć że do mojego probka też on będzie najlepszy? 
Czy ktoś mógłby mi napisać dokładnie to to mam powiedzieć panu w sklepie czy na stacji? 
Wiecie, to trzeba tak prostymi słowami, jak to kobiecie... 

 .kawa na ławę...
z góry wielkie dzięki  
 

 
Edytko ! 
Najlepszy będzie zawsze ten który zaleca Mazda - 
Probe to ich dzieło .
Znajdź firmowy serwis Mazdy w Twojej okolicy i tam kup 4 litry oleju .
Oznaczenie klasy oleju powinno być : API-SG/CD albo SH/CD lub wyższe .
Te parametry spełnia np. mazdowska Dexelia (Full Syntetyc) 
Olej kosztować Cię będzie ok 200 zeta .
Wymień na miejscu jeśli nie chcesz się paprać .
Nie zapomnij o wymianie filtra  
Powinno Ci zostać ok 1/2 litra na ew. dolewki . 
Pozdrawiam
Tomek
ps. Ponoć ELF produkuje dla Mazdy oleje ... ale ile w tym prawdy  
  
 
ps2. Nie kupuj olejów z beczki - wyłącznie w plastikowych pojemnikach !
 
 
 
 
  ooooo, dzięki Ci dobry człowieku. dokładnie o to mi chodziło. nawet mam taki serwis w pobliżu. 
pzdr
 
			 
			
					
				
				: 2008-08-27 19:04
				autor: Tomasz S
				- At Your service !  

 
			 
			
					
				a taki olej
				: 2008-09-13 17:27
				autor: r08ert
				
			 
			
					
				
				: 2008-09-13 18:56
				autor: Sqad
				to jest mobil chyba dla forda
			 
			
					
				
				: 2008-09-13 19:28
				autor: HellHound
				Dobry olej, ale lepiej kupuj go np TU:
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,259 ... n,0,0.html
Na allegro, nie za bardzo mam zaufanie  

 
			 
			
					
				Re: a taki olej
				: 2008-09-15 11:46
				autor: Furious
				
hmm, prawdopodobnie to ten sam gościu u którego ja się zaopatruje (mam niedaleko więc robię to osobiście) 

 Ściąga oleje z zagranicy.
Jeśli chodzi o fordowski olej to lata na nim obecnie Mondeo mojego starszego. Zawory się wyciszyły, zimny lepiej kręci. Dobry olej do silników forda 

Sqad, dobrze mówisz 

 słyszałem kiedyś bajkę, że te oleje są rozlewane z nadprodukcji mobila czyli w zasadzie jest to samo.
 
			 
			
					
				
				: 2008-09-15 13:53
				autor: RySiOtm
				koledzy mam takie pytanie. Jaki olej doradzicie mi dolać? Autko ma przebieg 240k km. Gdy je kupilem to zalany był Castrol Edge Sport 0w40 (syntetyk). Zaznacze, ze w silniku slychac klekotanie, co prawda nie zawsze i w zasadzie tylko na zimnym (zdazaja sie male wyjątki) ale zawsze jakieś klekotanie jest.
			 
			
					
				
				: 2008-09-15 16:17
				autor: vitek
				
  litości, na temat olejów tyle już koledzy pisali, że niezła księga by z tego była.
Jakieś trzydzieści tematów niżej masz nawet wątek idealny dla Ciebie - 
Oleje do Probka V6 - szukaj a znajdziesz  
  
 
			 
			
					
				Re: Olej
				: 2008-10-01 09:19
				autor: chajs
				WItam. Panowie mam pytanie w sumie nie dotyczace probka ale znajomy ma dziwny problem i pytam. No wiec gosc jezdzi na oleju syntetycznym 5W50 i silnik mu troche wpierdziela tego oleju. A ze ma zalany jakies 3 tys km temu ten olej to nie chce go zlewac i wlewac polsyntetyka. Wiec pytanie czy moze teraz dolewac do tego oleju np 10W40?? Wiem ze to dziwne pytanie ale nie umialem mu na nie odpowiedziec.
			 
			
					
				Re: Olej
				: 2008-10-01 17:46
				autor: Sieger
				Przedstawiciel Castrol Polska twierdzi, że "Technologicznie nie ma znaczenia fakt, że jeden olej jest syntetyczny a drugi mineralny, bo bazy olejowe obu produktów są ze sobą mieszalne. Potwierdzeniem tych wymagań jest test mieszalności i homogeniczności stosowany przez API dla olejów posiadających, co najmniej klasę API SH. Jednak z praktycznego punktu widzenia, raczej nie należy mieszać różnych olejów ze sobą gdyż jeśli np. dolejemy do oleju syntetycznego olej mineralny to rzecz jasna parametry tego pierwszego ulegną obniżeniu." 
			 
			
					
				Re: Olej
				: 2008-10-01 21:06
				autor: Edyta
				mój probek już po wymianie oleju i najlepsze jest to, że starego oleju w silniku było około litra. Jak to jest możliwe, na bagnecie poziom był prawie na full, a tu tylko litr, może nawet nie cały? 
   
  
pzdr
 
			 
			
					
				Re: Olej
				: 2008-10-01 21:25
				autor: 2Ya
				Niemożliwe   

  ok litr to różnica pomiędzy minimum,a maximum na miarce..Masz 2.0 czyli wchodzi tam 3,5 litra oleju.
Jedyna opcja,że pomiar oleju przeprowadzany był na nierównym podłożu etc,jeśli pokazywał ci full,a z silnika zleciał litr oleju.
Chyba,że olej był spuszczony za szybko po rozgrzaniu i reszta została w silniku.
0,5 l gdzieś zostaje w filtrze oleju oraz załóżmy,że ok 0,5l w silniku & misce olejowej,czyli powinno zlecieć co najmniej ok2,5l starego oleju  
 
edit:
Troszkę sie zagalopowałem z pojemnościa filtra oleju,bo wg. fabryki jest tak jak w załączniku 

 ale jest to zależne też ku ścisłości,od wielkości i budowy filtra czyli zamiennika,bo ori chyba już nikt nie kupuje  
  
Pzdr. & c ya..
 
			 
			
					
				Re: Olej
				: 2008-10-02 11:18
				autor: Edyta
				wymiana oleju była jakieś połtorej godzinki po jeździe. No nie wiem, niestety  bez wymiany filtra, bo nie pasował  

  ale tak to jest słuchać się sprzedawców. Może rzeczywiście źle sprawdzałam poziom. Poza tym nigdy nie dolewałam oleju, ten poziom na bagnecie nie zmieniał się odkąd mam probka.