Strona 4 z 39
: 2004-10-10 14:27
autor: Raf
Inny olej jest zalecany do wolno ssących, a inny do turbo. Przy wolno ssących ważne jest żeby olej nie był zbyt gęsty w zimie przy rozruchu zimnego silnika, a przy turbo przede wszystkim trzeba się martwić o smarowanie i chłodzenie rozgrzanej turbiny.
: 2004-10-10 22:24
autor: Gość
A więc tak najpierw wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pojeździłem kikla
dni i spóściłem ten olej i wlałem 5W50 Mobila syntetyk i musze
powiedzieć że na tym jest najlepiej rozruch na "dotyk" stacyjki nawet już
po stosunkowo zimnych nocach teraz. Na zimnym nie klepie i na
ciepłym zaworki się nie odzywają. Jest takie jak by cykanie ale to w
każdym słyszałem i w każdym z jednego miejsca więc tego nie da się
wyeliminować.
Co do tego co serwisy wiedzą na temat jedynki to woła o pomste do nieba.
Było "Eeeeee..... ciężko mi powiedzieć" Pytałem czy mają olej ten co
podają w instrukcji czyli Ford-Formula S Syntetic Motorol SAE 5W50 i nie
mają i nie mieli nigdy. Hmmmm troche zastanawiające.
: 2004-10-10 22:59
autor: Gość
Cooly pisze:Zalecany wg instrukcji jest 10W30 (Ford-Super-motoröl) jako uniwersalny na kazda pore roku.
Dopuszcza sie jednak stosowanie 5W30 w zaleznosci od temperatur.
A ja mam w instrukcji co innego, a mam takie instrukcje
i tam jest napisane odwrotnie

: 2004-10-11 00:41
autor: Gość
Wniosek jest prosty Konradzie

Ja mam instrukcje niemiecka a ty amerykanskie (angielskie).
I stad zapewne ta roznica...
Klocic sie nie mam zamiaru, bo i o co nie ma...

: 2004-10-11 07:42
autor: Gość
: 2004-10-11 09:31
autor: Gość
Nooooo trza by sie zorganizowac...

: 2004-10-11 14:12
autor: kollek
No trzeba też zaznaczyć ze do I jest zalcany inny ilej z rozróżnieniem na GT i GL a inny do II (wg serwisówki)
: 2004-10-11 14:46
autor: Skorpion
Widze że zdania na temat oleju są podzielone.Czy trzeba płukać czymś silnik przed zmianą z mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk?? Zrobiłem remont głowicy,dół wymieniłem i mam super,jednak w swojej nieświadomości wlałem Mobila 15W40.Zostawić go,czy lepiej wylać i zalać innym??
: 2004-10-11 14:54
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-10-11 17:13
autor: DUKE
Hejka ja smigam teraz na Mobil GTX Magnatec 10W40
wczesniej na Quaker 10W40 -zmienilem bo nie moglem u siebie Quakera dostac.
Powiem wam tak....ogolnie oleje sa podobne jesli dobieramy te same wartosci....tak jak w warsztatach mowia ze mozna mieszac : polsyntetyki i inne o tych samych wlasciwosciach...
wiem ze Mobil 1 10W40 , Quaker , Mobil sa takie same!!!
Co ile wymieniacie olej?? ja sataram sie co rok.
Pozdrowionka
: 2004-10-12 10:25
autor: kollek
to zależy ile jeździsz. Jeśli w rok robisz 30 tys. km to troszeczkę za dużo

. Ja zmieniam co 8 tys. km wiec w roku wypada mi np. 4 razy.
: 2004-10-13 10:06
autor: strober
Dokładnie co 5000 mil lub raz w roku!Ja jeżdże na Mobil 0W40.
: 2004-10-13 10:59
autor: Gość
ZiobroW40 ? Nice nice very nice
: 2004-10-13 11:22
autor: strober
Cooly pisze:ZiobroW40 ? Nice nice very nice
Natjurlisz

Ja wol

: 2004-10-13 11:51
autor: kollek
Jak bym miał proba od nowości to tez bym na takim jeździł
Albo chociaż wiedział że ktoś na takim jeździł. Ogólnie ludzie o samochody w Polsce nie dbają. Byle by jechał do przodu (to tak z moich obserwacji)
: 2004-10-13 12:34
autor: krzysx
Czytam ale wciąż mam wątpliwości. A już czas na zmianę.
Wiem na 99%, że w moim probku zawsze był full syntetic Castrol, więc przy przebiegu 114 tyś km nie ma raczej sensu zmieniać.
A na marginesie tematu...
Czy marka filtra ma znaczenie?
Od jakich producentów filtry są najlepsze?
: 2004-10-13 12:44
autor: kollek
Co do filtrów to ja osobiście preferuje Knechta. Podobno są filtry oleju Mibile1 bardzo dobre tylko że nikt ich dostać nie może.
W sobotę u siebie wymieniałem olej z filtrem i kupiłem boscha bo akurat nie było knechta. Wcześniej miałem z manna. Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny. Więc w sumie teraz juz wiem że raczej następnym razem wybiorę ten większy

.
: 2004-10-13 13:32
autor: krzysx
Dzięki! Będę szukał Knechta. A jakie filtry poleca producent?
Swoją drogą cieszę się z podpowiedzi, bo już mi próbowali wcisnąć Filtron, ale był mniejszy niż jakikolwiek znany mi filtr więc się wstrzymałem.
: 2004-10-13 14:13
autor: Jedrek
kollek pisze:Jedno co mnie zaskoczyło to to, że filtr z Manna miałem dużo mniejszy niż aktualny.
Ja miałem Motorcraft i też był mniejszy.

: 2004-10-13 21:35
autor: kollek
hmmm... może taki ma być??? w sumie jeśli jest większy to wydaję mi się że lepiej ten olej będzie się filtrował.
Filtrona to tylko popatrzeć mogę hehe...

: 2004-10-13 22:27
autor: krzysx
Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
: 2004-10-13 22:38
autor: Gość
krzysx pisze:Stąd też moje pytanie - sprawdzałem wcześniej funkcją 'szukaj'
Moje doświadczenia z poprzednimi autami z USA sprowadzały się do prostego wniosku, że w amerykańskich silnikach najlepiej działają filtry amerykańskie, bo z europejskimi bywało różnie.
W Taurusie Motorcraft sprawdzał się najlepiej. Tylko gdzie dziś można kupić taki filtr?
Z tego co porównywałem to identyczny jest filtr od forda monde z
rocznika 98 ja nie prubowałem bo zakładam orginalny mazdowski są
tanie i dobre zresztą to tylko filtr oleju a moża aż. Sam nie wiem nie
posiadam dużej wiedzy na ten temat.
Idąc Twoim tropem to najlepiej by było zakładać właśnie orginały więc od
mazdy. Ale ja Ci nie podpowiem w tym aspekcie. Jeśli chidz o filtr oleju
to dla mnie to tylko filtr i już.
A dodam że orginał mazdy jest stosunkowo tani bo kosztuje 25zł

: 2004-10-13 23:02
autor: krzysx
To rzeczywiście tanio, bo Filtron (nie wiem ale to chyba jakaś najtańsza z możliwych opcji) to 22 zł, ale skoro silniki są pomysłu i produkcji Mazdy, to pewnie filtry też się sprawdzają. Może to nawet najlepsze rozwiązanie. Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki

: 2004-10-13 23:07
autor: Gość
krzysx pisze:Poszukam w Olsztynie sklepu z częściami Mazdy - zapytam przy okazji o olej 5W30.
Dzięki

Ja natrafiłem przypadkiem na te filtry w przypadkowym warsztacie
5W50 RULLLEZZZ
: 2004-10-13 23:15
autor: krzysx
Sqad pisze:
5W50 RULLLEZZZ
Ale jeżeli mój jest 2.0 i bez turbo? A instrukcja podaje 5W30? Czy 5W40 albo 5W50 będzie rzeczywiście lepszy?