Strona 36 z 39

Re: OLEJ

: 2013-07-16 11:52
autor: Romas
Chłopie, na lotosie to nawet maluch nie chce dobrze jeździć :D

Re: OLEJ

: 2013-07-16 22:47
autor: nomysz
Poprzedni właściciel mojego Probe zalewał mineralnym z lidla, więc stwierdziłem, że tak nie może być. Zalałem olejem 10W40 Petro Canada. Narazie jestem zadowolonym. Tym olejem też moi rodzice zalewają swoje Mondeo w dieslu i też nie mają zastrzeżeń. Polecam póki co:)

Re: OLEJ

: 2013-07-17 08:44
autor: pusher1
Jakbyś wlał Havoline Texaco albo Valvoline Maxlife też byś był zadowolony a wydaje mi się że dla probe jeszcze lepiej by było :wink:

Re: OLEJ

: 2013-10-17 14:18
autor: derek
jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik

http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4

Re: OLEJ

: 2013-11-03 15:33
autor: wariat
10w40 Mobil - moim zdaniem najlepszy olej. Cena też dobra.

Re: OLEJ

: 2013-11-03 16:39
autor: Romas
Gratuluję napisania pierwszego posta w temacie OLEJ.
Ale zapraszam do przywitania się Tutaj :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
Oraz zapoznania się z tym tematem ;) :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277


A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego :wink:

Re: OLEJ

: 2013-11-03 19:08
autor: glodzillaryki
podziwiam co niektórych ze wiecie jaki to olej najlepszy do probe ,,,, podziwiam to wyczucie :roll: ja takiego nie mam wiec pozostaje olej do ,,,,, japonskiego silnika :wink: :lol:

Re: OLEJ

: 2013-11-04 12:15
autor: Lukasz
jak ja bym to wiedział to bym nie lał tak bezmyślnie havoline :D

Re: OLEJ

: 2013-11-04 16:07
autor: KrecioPL
A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!

Re: OLEJ

: 2013-11-04 20:55
autor: Romas
Kret ten OT był tu zbędny

Re: OLEJ

: 2013-11-04 21:42
autor: quarth
twoj post tez

Re: OLEJ

: 2013-11-04 21:49
autor: Lukasz
KrecioPL pisze:A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!

doje....ś #-o

Re: OLEJ

: 2013-11-05 08:10
autor: mysz
Hahaha, Kretuu- lubie to :D
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski :P

Re: OLEJ

: 2013-11-05 17:28
autor: MatiLP640
no to teraz powazne :D ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly ;)

Re: OLEJ

: 2013-11-05 19:07
autor: glodzillaryki
MatiLP640 pisze:no to teraz powazne :D ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly ;)
jaki valvoline :?: 5w 50 czy 10w 60 :?:

Re: OLEJ

: 2013-11-05 23:20
autor: MatiLP640
5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...

Re: OLEJ

: 2013-11-06 18:33
autor: glodzillaryki
MatiLP640 pisze:5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...
sorry ale nie rozumiem :slon: twierdzisz ze 10w 60 to woda :?: chyba nie bo uzywasz zadszego teoretycznie oleju o lepkosci 5w 40 a jesli własnie uzywasz 5w 40 to valvoline 5w50 to ów woda :?: :mrgreen: w kazdym przypadku valvoline jest na wyzsze temperatury min i max i tym samym gestosc powinna byc wieksza :?: a moze tylko powinna :?:

Re: OLEJ

: 2013-11-06 19:05
autor: MatiLP640
oczywiście, przecież im wyższa lepkościowa klasa letnia tym olej jest rzadszy przy wysokich temperaturach. 5W50 owszem jest rzadki przy wysokich temperaturach ale nie aż tak jak 10W60 po za tym zauważ że 10W60 jest semi a 5W50 full ;) dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać ;)

Re: OLEJ

: 2013-11-06 19:35
autor: Lukasz
co to jest lepkosciowa klasa letnia ?

Re: OLEJ

: 2013-11-06 19:39
autor: MatiLP640
jak masz np. 5W50 to zimowa klasa lepkościowa czyli niskich temperatur to masz 5W a letnia czyli wysokich temperatur masz 50. Czyli krótko mówiąc przy jakich skrajnych temperaturach olej zachowuje swoją optymalną lepkość ;) Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy ;)

Re: OLEJ

: 2013-11-06 19:44
autor: glodzillaryki
Im większa cyfra druga, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach. :arrow: to zerznołem bo na olejach sie nie znam :roll: wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, :?: mysle ze na odwrót :?

Re: OLEJ

: 2013-11-06 19:54
autor: Lukasz
Ja to sobie tłumaczę inaczej :mrgreen: czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku

Re: OLEJ

: 2013-11-06 20:09
autor: glodzillaryki
ja tez to tak wlasnie sobie tłumacze :lol: ale wyglada na to ze parametry z butelki chociaz by identyczne to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo :?

Re: OLEJ

: 2013-11-06 20:12
autor: MatiLP640
glodzillaryki pisze:wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st, :?: mysle ze na odwrót :?
I dobrze myślisz, w temperaturze +20 stopni tak ale raz, ja mówię o wyższych temperaturach i nie tak otoczenia jak samego silnika bo temperatura otoczenia ma znaczenie tylko odpalaniu silnika w sumie, a im silnik się bardziej grzeje tym olej jest rzadszy i ciśnienie spada, logiczne ;) a 30 nie wytrzyma tego co 60 i go zagotujesz po prostu :) może inaczej, przy normalnym eksploatowaniu 60 jest gęstsza, ogólnie 60 jest najgęstszym olejem, ale przy zaznaczam ekstremalnych temperaturach, nie osiągalnych dla np. 30 jest rzadki jak woda, i nie jeden się o tym przekonał jak Pan Panweka się obraził... do tego oleju musi być odpowiedni silnik który to wytrzyma po prostu i tyle ;) na polskie warunki dla mnie idealny jest 5W40, ewentualnie 5W50. I dodam że mi popychacze stukały dlatego że na zimnym silniku olej był zbyt gęsty.
glodzillaryki pisze:Ja to sobie tłumaczę inaczej :mrgreen: czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
I dobrze sobie tłumaczysz, bo tak jest ;)

Re: OLEJ

: 2013-11-06 20:20
autor: glodzillaryki
a,,, dzieki za rzeczowe wyjasnienie :lol: prawie juz zrozumialem :lol: :lol: :lol: