Intercooler-warto czy nie warto?
Intercooler-warto czy nie warto?
Witam! Chciałbym założyć intercooler do auta ale nie wiem czy to ma sens bo jak na razie nie mam w planach kupienia Turbiny, po prostu chłopaki z firmy Pana Kalińskiego powiedzieli mi , że to może troszkę Probka rozruszać. Myślicie, że jest sens pakowania w to kasy
Pozdrawiam!
Wywaliłem ten czerwony kolor z całego postu.
Robert
Pozdrawiam!
Wywaliłem ten czerwony kolor z całego postu.
Robert
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
intercooler ma za zadanie schladzac powietrze, wychodzace z turbiny do temperatury otoczenia(lub zblizonej), a musi je schladzac ze wzgledu na bliskosc turbiny do kolektora wydechowego, predkosc powietrza w znacznie bardziej zagmatwanym dolocie, przez co opory rosna, a powietrze sie rozgrzewa . W jednostce wolnossacej intercooler nie ma sensu bo przy optymalnym dolocie powietrze i tak ma temperature otoczenia (a raczej zblizona), wiec chlodzenie go (poprzez intercooler oczywiscie) nie ma sensu
Myślę że odpuść sam intercooler, jak chcesz dać czadu to rzeczywiście tylko z turbinką
Jeśli nie masz za dużo kasy na start, zacznij od stożka, i umieść go tak aby łykał jak najzimniejsze powietrze (czyli jak najniżej, to było wielokrotnie wałkowane)
Ale jak już zdecydujesz się na turbinkę w V6-ce, to nie poznasz własnego samochodu I wtedy intercooler będzie rzeczywiście niezbędny
Jeśli nie masz za dużo kasy na start, zacznij od stożka, i umieść go tak aby łykał jak najzimniejsze powietrze (czyli jak najniżej, to było wielokrotnie wałkowane)
Ale jak już zdecydujesz się na turbinkę w V6-ce, to nie poznasz własnego samochodu I wtedy intercooler będzie rzeczywiście niezbędny
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
Co do kosztów, to sam już nie jestem w stanie ocenić, szczególnie że przy okazji zrobiliśmy wielki remont z wymianą rozrządu, całą górą, sprzęgłem, instalką LPG itd (patrz http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9626 )
Najlepiej pogadaj z KALIIM
Osobiście polecam, turbina naprawdę dużo daje
Najlepiej pogadaj z KALIIM
Osobiście polecam, turbina naprawdę dużo daje
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
a jaki efekt dało by zamontowanie większego coolerka do I GT bez zmiany turbiny?
ostatnio byłem na szroicie i widzialem coolerek od Porsche 944 Turbo i na oko ładni komponował by sie on w zderzaku jedyneczki?
dało by to jakiś pozytywny efekt poza wyglądem? czy może pogorszyło by to prae turbawki
ostatnio byłem na szroicie i widzialem coolerek od Porsche 944 Turbo i na oko ładni komponował by sie on w zderzaku jedyneczki?
dało by to jakiś pozytywny efekt poza wyglądem? czy może pogorszyło by to prae turbawki
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
pesymista ...smierc to naturalna czesc zycia!Sqad pisze:zabije na pewno.2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije?
..wiec po co zawracac sobie glowe drobnostkami, bez turbo tez padnie, tylko ze pozniej.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Lipex
- Posty: 135
- Rejestracja: 2007-10-24 02:28
- Galeria: viewtopic.php?t=13455
- Lokalizacja: Dębica
Mam do was drodzy koledzy i koleżanki prośbę o wydanie opinii na pewien temat. Wiemy, że intercooler ma za zadanie jak najlepiej schłodzić powietrze które dostaje sie do silnika. W pierwszej generacji urzadzenie to nie jest zbyt duże i odnosze wrazenie ze nie daje sobie z tym zadaniem w pełni rady. Zamontowanie wiekrzego coolera wiazało by sie niestety jak kolega wyzej napisał z powstaniem turbodziury. Mam pewien pomysł jak zwiekrzyć wydajność intercoolera. Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tak, super pomysł Ja bym to jeszcze wykorzystał w innym celu i poprowadził przez kabinę, może bagażnik i zrobił sobie lodówkęLipex pisze:Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
Ogólnie myślę że nazywałoby się to klimatyzacja. Wszystko to bym połączył do słupa wysokiego napięcia i jeździł jak trolejbus, co by mi prądu nie zabrakło
A myślałeś o czymś takim jak Ogniwa Peltiera, to dopiero wydaje urządzenie do schładzania
A tak na poważnie to czy pomyślałeś co to będzie napędzało i jakie obciążenie będzie dla silnika. Policzyłeś zyski i straty. Może zyskasz 5 koni więcej, ale silnik obciążysz spadkiem 10
Ford Probe 2.0 '94r.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Dobra, dosyć pierdół o freonie, Probe to nie lodówka do przewożenia mięsa.
A teraz na poważne:
Jaki intercooler najlepiej pasuje do 2.2GT?
Obstawiam intercooler z Merca Sprintera. Chyba będzie odpowiedni do doładowania rzędu 1 bar + orurowanie z kwasówki. O miejsce się nie martwię, bo cała klima idzie out!
A teraz na poważne:
Jaki intercooler najlepiej pasuje do 2.2GT?
Obstawiam intercooler z Merca Sprintera. Chyba będzie odpowiedni do doładowania rzędu 1 bar + orurowanie z kwasówki. O miejsce się nie martwię, bo cała klima idzie out!
BEAUTY...POWER...SOUL...
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
z jakiego silnika? bo jak ja dzwoniłedo do gościa to i podał że sam rdzeń chłodzący ma prawie 70 cm szerokosci, do tego plastiki po 10 na strone..Bogdan9999 pisze:Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki
Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Od jakiego silnika to nie wiem nie było na aukcji napisane ale wygląda on tak wymiarów juz jego nie pamietam tak czy siak po przeliczeniu ma 3 krotnie większa powierzchnie chłodzenia niz seryjny Fotki mojego na dniach zapodam narazie grypa mnie dobija do końca Dałem za niego 200 zł i na aukcji pisało ze od sprintera z 2007 roku ale ja w to do końca tak nie wierze
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4