Strona 1 z 4
					
				Intercooler-warto czy nie warto?
				: 2007-01-26 00:51
				autor: 2.5 V6
				Witam! Chciałbym założyć intercooler do auta ale nie wiem czy to ma sens bo jak na razie nie mam w planach kupienia Turbiny, po prostu chłopaki z firmy Pana Kalińskiego powiedzieli mi , że to może troszkę Probka rozruszać. Myślicie, że jest sens pakowania w to kasy 
 
   
 
Pozdrawiam!
Wywaliłem ten czerwony kolor z całego postu.
Robert 
			
					
				
				: 2007-01-26 01:03
				autor: Pluto
				Oj 

  coś mi się wydaje że zaraz po temacie będzie. Załóż sobie lepiej stożek i dolot zimnego powietrza zrób a nie dodatkowy opór przez intercoolera chcesz zapodać.
 
			
					
				
				: 2007-01-26 01:17
				autor: 2.5 V6
				Ok,rozumiem. Najlepiej stożek KN prawda?? A jest możliwość ,że przez założenie strumienicy spadła mi moc? 

 
			
					
				
				: 2007-01-26 04:56
				autor: Pelot
				coller bez turbo to tylko chyba strata kasy i osiągów, dodatkowa waga hehe.
A co do strumienicy to nie wykluczone że za bardzo odprężyła ona wydech a jak wiemy to V-k inie zawsze chcą mieć wolny wydech.
			 
			
					
				
				: 2007-01-26 14:26
				autor: 2.5 V6
				No to chyba podziękuje z tym intercoolerem 

  No właśnie się też tak zdaje bo pomyślałem,że po tej strunie będzie lepiej "oddychał" a tu lipa 

 chyba go to nawet przytłumiło chociaż te cały sondy są chyba wcześniej o ile się nie myle :/
 
			
					
				
				: 2007-01-26 14:57
				autor: Eli
				intercooler ma za zadanie schladzac powietrze, wychodzace z turbiny do temperatury otoczenia(lub zblizonej), a musi je schladzac ze wzgledu na bliskosc turbiny do kolektora wydechowego, predkosc powietrza w znacznie bardziej zagmatwanym dolocie, przez co opory  rosna, a powietrze sie rozgrzewa . W jednostce wolnossacej intercooler nie ma sensu bo przy optymalnym dolocie powietrze i tak ma temperature otoczenia (a raczej zblizona), wiec chlodzenie go (poprzez intercooler oczywiscie) nie ma sensu 

 
			
					
				
				: 2007-01-26 14:58
				autor: 2.5 V6
				Robert dzięki za retusz ,dopiero teraz zauważyłem 

 
			
					
				
				: 2007-01-27 00:11
				autor: Wuax
				Myślę że odpuść sam intercooler, jak chcesz dać czadu to rzeczywiście tylko z turbinką  
 
 
Jeśli nie masz za dużo kasy na start, zacznij od stożka, i umieść go tak aby łykał jak najzimniejsze powietrze (czyli jak najniżej, to było wielokrotnie wałkowane)
Ale jak już zdecydujesz się na turbinkę w V6-ce, to nie poznasz własnego samochodu  

 I wtedy intercooler będzie rzeczywiście niezbędny  

 
			
					
				
				: 2007-01-27 03:29
				autor: 2.5 V6
				Nie no tego stożka to faktycznie będę musiał jak najszybciej zrobić. A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? 
 
  
Eli masz całkowitą racje no,ale jak widać nie zaszkodziło zapytać 

 Dzięki!
 
			
					
				
				: 2007-01-27 12:53
				autor: Wuax
				Co do kosztów, to sam już nie jestem w stanie ocenić, szczególnie że przy okazji zrobiliśmy wielki remont z wymianą  rozrządu, całą górą, sprzęgłem, instalką LPG itd (patrz 
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9626 )
Najlepiej pogadaj z KALIIM
Osobiście polecam, turbina naprawdę dużo daje
 
			
					
				
				: 2007-01-27 13:38
				autor: Lisiu
				a jaki efekt dało by zamontowanie większego coolerka do I GT bez zmiany turbiny?
ostatnio byłem na szroicie i widzialem coolerek od Porsche 944 Turbo i na oko ładni komponował by sie on w zderzaku jedyneczki?
dało by to jakiś pozytywny efekt poza wyglądem? czy może pogorszyło by to prae turbawki 

 
			
					
				
				: 2007-01-27 16:03
				autor: KALI
				Efekt turbo dziurka niestety ihi jest małą turbiną i będzie miała do napompowania większą powierzchnię co odbije się na czasie reakcji turbiny.[oczywiście mówię o dużym coolerze]
			 
			
					
				
				: 2007-01-27 16:21
				autor: Lisiu
				tak przeglądam te coolerki w necie i dosyć wymiarowy pod zderzak I GT był by też coolerek od 1.9 TDI, tylko czy nie będzie to znowu za mała chłodnica 

 
			
					
				
				: 2007-01-28 12:26
				autor: Sqad
				2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? 
 
  
  
zabije na pewno.
 
			
					
				
				: 2007-01-28 14:36
				autor: Sebastian
				Sqad pisze:2.5 V6 pisze: A mógłbyś mi powiedzieć jaki jest mniej więcej koszt takiej "imprezy" z turbo?? I czy to mi mojej V-ki nie zabije? 
 
  
  
zabije na pewno.
 
pesymista 

 ...smierc to naturalna czesc zycia! 
 
 
..wiec po co zawracac sobie glowe drobnostkami, bez turbo tez padnie, tylko ze pozniej. 

 
			
					
				
				: 2007-10-30 02:19
				autor: Lipex
				Mam do was drodzy koledzy i koleżanki prośbę o wydanie opinii na pewien temat. Wiemy, że intercooler ma za zadanie jak najlepiej schłodzić powietrze które dostaje sie do silnika. W pierwszej generacji urzadzenie to nie jest zbyt duże i odnosze wrazenie ze nie daje sobie z tym zadaniem w pełni rady. Zamontowanie wiekrzego coolera wiazało by sie niestety jak kolega wyzej napisał z powstaniem turbodziury. Mam pewien pomysł jak zwiekrzyć wydajność intercoolera. Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
			 
			
					
				
				: 2007-10-30 07:33
				autor: Voodoo
				Lipex pisze:Plan jest taki. Moj znajomy skonstrułowal by małą "chłodziarke". Rurki z freonem pociągnelibyśmy przed intercoolerem a najlepiej tak aby go dotykały. W taki sposób wydajność chlodzenia powinna znaczni wzrosnąc. Co o tym myślicie??
Tak, super pomysł  

  Ja bym to jeszcze wykorzystał w innym celu i poprowadził przez kabinę, może bagażnik i zrobił sobie lodówkę 

Ogólnie myślę że nazywałoby się to klimatyzacja. Wszystko to bym połączył do słupa wysokiego napięcia i jeździł jak trolejbus, co by mi prądu nie zabrakło 

A myślałeś o czymś takim jak Ogniwa Peltiera, to dopiero wydaje urządzenie do schładzania 
 
A tak na poważnie to czy pomyślałeś co to będzie napędzało i jakie obciążenie będzie dla silnika. Policzyłeś zyski i straty. Może zyskasz 5 koni więcej, ale silnik obciążysz spadkiem 10  

 
			
					
				
				: 2007-10-30 08:57
				autor: Drzymek
				Dobra, dosyć pierdół o freonie, Probe to nie lodówka do przewożenia mięsa. 
A teraz na poważne:
Jaki intercooler najlepiej pasuje do 2.2GT?
Obstawiam intercooler z Merca Sprintera. Chyba będzie odpowiedni do doładowania rzędu 1 bar + orurowanie z kwasówki. O miejsce się nie martwię, bo cała klima idzie out!
			 
			
					
				
				: 2007-10-30 09:05
				autor: davidlive
				Taaa lepszy będzie moduł peltiera  
 
   
   
  
 cos o tym wiem 
pozdro
 
			
					
				
				: 2007-10-30 09:16
				autor: RX
				Witam,
A co z coolerem z Iveco TurboDaily? To jest taki standard tuningowy mniejszego budżetu, nie?
5,
			 
			
					
				
				: 2007-10-30 09:34
				autor: Drzymek
				Z iveco jest za mały. Zresztą, dopiero będę zbierać dokładne informacje o wymiarach wlotów, szerokość, wysokość itp. A ten ze sprintera wydaje się być odpowiednio duży.
			 
			
					
				
				: 2007-10-30 14:24
				autor: Lisiu
				ze sprintera jest za szeroki, o min. 10 cm
polecam cooler z opla movano
			 
			
					
				
				: 2007-10-30 16:25
				autor: Bogdan9999
				Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki  
 
 
Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd. 

 
			
					
				
				: 2007-10-30 16:32
				autor: Lisiu
				Bogdan9999 pisze:Ja intercooler mam z mercedesa sprintera i jest taki  
 
 
Jak sie wykuruje to wkleję fotki to wszyscy zobacza jak to pasuje itd. 

 
z jakiego silnika? bo jak ja dzwoniłedo do gościa to i podał że sam rdzeń chłodzący ma prawie 70 cm szerokosci, do tego plastiki po 10 na strone..
 
			
					
				
				: 2007-10-30 18:24
				autor: Bogdan9999
				Od jakiego silnika to nie wiem nie było na aukcji napisane ale wygląda on tak wymiarów juz jego nie pamietam tak czy siak po przeliczeniu ma 3 krotnie większa powierzchnie chłodzenia niz seryjny 

 Fotki mojego na dniach zapodam narazie grypa mnie dobija do końca 

 Dałem za niego 200 zł i na aukcji pisało ze od sprintera z 2007 roku ale ja w to do końca tak nie wierze 
 
