Strona 1 z 3

Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

: 2007-01-27 19:29
autor: Bogus
Tutaj zapraszam do zadawania pytan i uwag odnosnie kolektorkow z usa, ktore sprowadzam.
Kolektorek jest ze stali nierdzewnej, polerowanej grubosc scianek na oko poniewaz nie mam polskiej metrowki, 2 do 3 mm ( mniej niz 1/16 cala)
calosc wykonana dosc solidnie co moge wiecej powiedzec, reszte widac na fotkach z mojego pokoju.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

: 2007-01-28 09:44
autor: Drzymek
A do IGT znalazł by się taki ładny kolektorek?

Re: Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

: 2007-01-28 12:24
autor: Sqad
Bogus pisze:Tutaj zapraszam do zadawania pytan i uwag odnosnie kolektorkow z usa, ktore sprowadzam.
Kolektorek jest ze stali nierdzewnej, polerowanej grubosc scianek na oko poniewaz nie mam polskiej metrowki, 2 do 3 mm ( mniej niz 1/16 cala)
calosc wykonana dosc solidnie co moge wiecej powiedzec, reszte widac na fotkach
Najważniejszego nie napisałeś, jaki koszt z przesyłką.

: 2007-01-28 12:30
autor: Kędziorek
Niestety napisał, tylko, że w giełdzie.

Boguś, bez urazy, ale robisz lekki bałaganik, założyłeś tutaj temat, żeby nas poinformować, że masz do sprzedania kolektory, a w giełdzie nowy temat, że sprzedajesz za tyle i tyle.

Pozdro

EDIT:

Drzymek do I gen, ale bez turbo, a do Turbo tylko coś takiego

: 2007-01-28 12:32
autor: TYKWA
Kedziorek , nie czepiaj sie Bogusia, tak jest lepiej jak teraz , ciekawiej i mozna sobie poserfowac po Forum w poszukiwaniu info :lol:

: 2007-01-28 13:04
autor: Drzymek
Kędziorek pisze: Drzymek a do Turbo tylko coś takiego
A to nie jest przypadkiem seryjny?

: 2007-01-28 14:15
autor: Bogus
zalozylem ten temat podbnie jak o dolocikach w tym samym miejscu, temat dotyczy tuningu wiec chyba dobze trafilem? Mysle zeby tu znalazly sie uwagi pomocne dla tych ktozy chcieli by kolektor ale nie sa pewni po co jak i dlaczego, ceny znajdziecie w gieldzie. Nie chce robic balaganu. Jezeli zrobilem to tylko zeby wam pomoc. (znow mi sie obrywa nierozumie tego) :shock:

tak wyglada do 2.0

: 2007-01-28 14:52
autor: Drzymek
Czy kolektor do 2.2Turbo znajdzie się?

: 2007-02-19 13:16
autor: DEMHELL
Witam

Czy po za ładnym wyglądem ma to sens ? Czy ktoś z silnikiem 2.5 ma taki wynalazek i może się wypowiedzieć? Podobno 10 -15 hp i elastyczność na niskich obrotach.
Proszę o opinię z praktyki.

Pozdrawiam

: 2007-02-19 13:58
autor: Kędziorek
Zapytaj RXa, on ma takie coś tylko wyspawane przez KMS.

P.S. Porównaj swój kolektor i ten z eBay. Na bank zauważysz różnicę.

: 2007-02-19 14:44
autor: RX
Witam,

O 15 koniach można co najwyżej marzyć :) Jednak na pewno jest jakiś wzrost. Jaki - nie jestem w stanie powiedzieć, bo wsadzałem w auto "wszystko na raz" ;)

Ogólnie bardzo polecam założenie takiego kolektora. Jakbym nie miał swojego to bym się nie zastanawiał.

Pzdr.

: 2007-02-19 14:51
autor: Drzymek
Dodam tylko że cena jest bardzo atrakcyjna, bo 1metr takiej rury (tej z której jest zrobiony ten kolektor- 2,5 cala polerowana nierdzewka) kosztuje 93zł, a trochę tych metrów trzeba. W zestawie masz jeszcze uszczelki.

: 2007-02-19 15:20
autor: Sqad
Na kolektor metrow nie potrzeba, zagięcia są drogie

: 2007-02-20 02:29
autor: Bogus
Ten kolektor nie ma pospawanych kolanek, rury sa giete specjalnie na wymiar, czyli nie ma dodatkowych zawirowan spalin, a co za tym idzie szybszy przeplyw

: 2007-02-20 08:39
autor: TYKWA
a co za tym idzie +5KM :lol:

: 2007-02-20 09:44
autor: ADTOM
Tykwa nie przesadzaj że aż z 5KM :) 25 KM !!!!!!!!!

: 2007-02-20 11:07
autor: TYKWA
to ja jeszcze w kwesti formalnej :wink: ,

Czy nie powinno byc czasem tak , by rury w takim kolektorze mialy równá dlugosc do miejsca poláczenia? Mówi sie o wyrównaniu cisnien pomiedzy dwoma rzedami cylindrów , a co z poszczególnymi cylindrami z jednego rzédu ?? Czy to aby nie jest tak samo wazne ??
Z tego co widac na zdjéciu rury te sá rózniej dlugosci.

Nie piszcie tylko ze w oryginalnym kolektorze tez sá nierówne , bo to juz wiemy ze oryginalne kolektory sá skopane na calosci. Mam na mysli konkretny tuning , czyli zmiane przynoszácá jak najlepsze korzysci , nie tylko wizualne :wink:

: 2007-02-20 11:14
autor: MISIEK
Dlugosci sa rowne :)

w oryginalnym kolektorze tez sa rowne (poza smiesznym wyprowdzeniem z samych glowic)

: 2007-02-20 12:16
autor: TYKWA
Nie mialem tego kolektora w rece, wiec musialby Bogus potwierdzic

Obrazek

ale czy rzeczywiscie jak mówisz rura pierwsza z lewej równa jest dlugosciá te pierwszej z prawej to patrzác na zdjecie bym sie klócil.

Wiec pytanie do Bogusia jak jest w rzeczywistosci ??

A poza tym co masz Misiek na mysli mówiác ze w oryginalnym kolektorze rury sa tej samej dlugosci poza smiesznym wyprowadzeniem ??
Ja caly czas mam na mysli odleglosc od poczatku rury do miejsca jej polaczenia z pozostalymi, obojetnie czy bedzie to 5 cm , czy pól metra.

: 2007-02-20 12:50
autor: RX
Witam,

Hmm nie wiem, te rury chyba nie są równe. W każdym razie jak się spawa to na pałę nie można tego robić. W Stanach na pewno poszły na pomiary odpowiednie nakłady i widocznie taka droga jest najlepsza.

Pzdr.

: 2007-02-20 13:19
autor: Drzymek
Taki kolektor jak ten Bogusa, jest na wszystkich aukcjach, więc jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie i najbardziej przemyślane...

: 2007-02-20 14:05
autor: TYKWA
A czy Ktos moze mi napisac co ze slawnym wyrównaniem cisnien ?? Czy moje pytanie jest pozbawione sensu , bo jesli tak to nie musimy juz myslec o problemie polaczenia rur z obu kolektorów w jedná koncowá , tylko spawac jak pasuje, czyz nie tak ??

Bo to ze w standardowym wydechu sa skopane kolektory swiadczy o tym ze pomimo ze pracowal przy nim sztab ludzi , nie sa wcale optymalnie wyliczone.

: 2007-02-20 15:07
autor: Sqad
Drzymek pisze:Taki kolektor jak ten Bogusa, jest na wszystkich aukcjach, więc jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie i najbardziej przemyślane...
albo najtańsze.

: 2007-02-20 16:38
autor: totmes (gonciu)
juz sam sie nie długo bede mógł przekonać :) :wink:

: 2007-02-20 18:21
autor: TYKWA
Zyczylbym bym sobie i innym , aby którys z Was hamowal silnik przed i po zalozeniu kolektorów, aby sprawdzic rzeczywiste zmiany , albo jeszcze lepiej zmierzyc czas na 400 , bo to bardziej wiarygodny test.