Strona 1 z 1

Nagrzewnica elektryczna powietrza.

: 2007-02-21 00:46
autor: Bogdan9999
Witam jestem w trakcie bawienia sie z nawiewami i tak sobie myśle że może by zrobić takie nagrzewnice elektryczna co by grzała od pierwszych sekund ???? ile razy wsiadałem do probka w zime a tak zimno a fajnie by było mieć od razu ciepełko nie :D Jak myślicie gra warta świeczki ?? Bo roboty trochę z tym jest aby samochód sie nie schajcał :lol:

: 2007-02-21 02:22
autor: york
swego czasu widzialem na alledrogo takie urzadzenia.podlaczane do zapalniczki,w ladnej obudowie itp...chodzily cos kolo 45/50 zl ale jak z wydajnoscia to nie wiem..

PS;a z czego proponujesz zrobic (bo wnioskuje ze piszac zrobic,masz jakas koncepcje)

: 2007-02-21 10:50
autor: Bogdan9999
Myślałem użyć spirali od piekarnika koszt 4 zł i jakieś mocowanie do niej aby nie przehodziło ciepło na obudowe moze z ceramiczne i do tego jakis włacznik i zrobić tak aby można dopiero było ją załączyć po zapaleniu silnika. Pozdro

: 2007-02-22 00:16
autor: york
hmm a jak ona by sie sprawowala pod 12V pradu stalego? nigdy sie nad tym nie zastanawialem wiec pytam.probowales jak to grzeje?

: 2007-02-22 00:20
autor: Bogdan9999
Nie muszę ja kupić i sprawdzić ale podejrzewam ze wyrobi natężenie prądu jest bardzo duze. Pozdro

: 2007-02-22 10:18
autor: edi_pg
Możesz też użyć drutu oporowego, tylko trzeba dobrać odpowiednią średnice i długość. Ale problemem moze być pobór prądu. Żeby Ci światła nie przygasły :)

: 2007-02-22 12:13
autor: OLEY
Ja myślę, że aby to grzało od razu, potrzeba będzie spora ilość tego drutu,
a co za tym idzie spory prąd. Alternator może nie wyrabiać, zwłaszcza zimą.

Może lepszym i praktyczniejszym urządzeniem byłoby takie webasto:

:arrow: http://www.moto.gda.pl/o_p_w.htm?id_modelu=31

: 2007-02-22 12:23
autor: Mr. Cynk
ja pierwszej zimy po kupnie proba założyłem ogrzewanie do foteli.

opcja miła.

co do elektrycznej nagrzewnicy to powiem krótko:

owszem ale nie tam gdzie sądzicie, założyłbym to tylko i wyłącznie do jednej rzeczy w probie -> aby przyspieszyć ogrzanie płynu chłodzącego w układzie (czyli skrócić czas nagrzewania silnika i jazdy na ssaniu) , reszta tematu ciepła jakby to powiedzieć.... przyjdzie sama :)

: 2007-02-22 12:31
autor: OLEY
Czyli coś na zasadzie podgrzewanych zbiorników paliwa w niektórych dieslach. Pomysł całkiem, całkiem.
Ciekawe, czy można by było umieścić taką grzałkę np. w zbiorniczku wyrównawczym?

: 2007-02-22 12:35
autor: Robert
Ale czemu akurat tam?
Zbiorniczek wyrównawczy rzadko uczestniczy w obiegu płynu, a do zagrzania to raczej w ogóle :roll:

: 2007-02-22 13:32
autor: OLEY
Heh, no tak. Nie dopisałem do końca. :oops:
Bardziej chodziło mi o wykorzystanie zbiorniczka wyrównawczego,
czyli podłączenie go do obiegu, ze względu na rozmiar (umieszczenie grzałki)

Problemem jednak okazuje się znalezienie grzałki na 12V i o wystarczającej mocy, by ciecz można było ogrzać do około 30 - 40 stopni
w możliwie krótkim czasie.

Jeżeli ktoś mieszka w domku jednorodzinnym, bądź ma garaż z instalacją 220V, to problem robi się znikomy. :D

Oto przykłady:

:arrow: http://www.agat-mot.digitalart.pl/index.php?id=5

I moim zdaniem jeszcze lepsze rozwiązanie:

:arrow: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1748162

EDIT:

Tak jako ciekawostka, dla bogatych ( przynajmniej bogatszych ode mnie :wink: )

:arrow: http://www.motofakty.pl/artykul/niezale ... wanie.html

: 2007-02-22 18:08
autor: Bogdan9999
A to niby miał bym to podłączać do gniazdka 220 :shock: To nie w tym kierunku idziemy nie uśmiecha mi sie latać z przedłużaczem koło samochodu bo co ja niby mam hybryde. Pomysł chyba nie zbyt dobry. Pozdro

: 2007-02-22 19:47
autor: Lisiu
rozwiązanie jest bardzo dobre
czesto jest stosowane w traktorach rolniczych- zimą podłączasz grzałkę na 5-10 min i sprzęt pali na pół obortu :D

: 2007-02-22 20:45
autor: OLEY
Lisiu pisze: w traktorach rolniczych
W ciągnikach! :D :wink:

Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu. :D
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć? :D

Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. :D Blok, trzecie piętro, brak garażu itp. :D :wink:

: 2007-02-22 20:54
autor: Lisiu
OLEY pisze:
Lisiu pisze: w traktorach rolniczych
W ciągnikach! :D :wink:

:wink:
wszyscy wiedzą o co chodzi :wink:

: 2007-02-22 23:44
autor: Bogdan9999
OLEY pisze: Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu. :D
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć? :D

Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. :D Blok, trzecie piętro, brak garażu itp. :D :wink:
Zgadza sie ale wiesz jak rano sie wstaje to już tylko pedał w podłogę aby szybciej do roboty i tylko sie mówi kurde trochę przysnąłem :lol: :lol: A nie myśli sie o jakiej tam wtyczce w gniazdku :lol:

: 2007-02-23 03:22
autor: york
to przy normalnym ustawieniu auta w garazu wez sobie elegancko wymierz gdzie umiescic gniazdko,nastepnie dopasuj dlugosc kabla i rozegnij styki w gniazdku tak aby wtyczka tyle o ile sie trzymala...

a wszystko to po to,zeby wspomniana wtyczka luzno wyskakiwala jak bedziesz rano startowal

i juz jeden problem z glowy ... :D

: 2007-02-23 09:00
autor: skorik
Co prawda kształt grzałki nie ten, ale za tą cenę 200W:
http://moto.allegro.pl/item168339515_gr ... _12_v.html
Można by ją zamontować w wężu (ewentualnie zwiększyć jego średnicę) np. przed parownikiem.

Albo coś takiego, nawet nie wiem jak to nazwać. Cena już trochę droższa, ale chyba jeszcze w miarę opłacalna. Moc podobno 1kW:
http://moto.allegro.pl/item168990738_gr ... wnica.html

: 2007-02-23 09:21
autor: OLEY
Kurka wodna, 1 kilowat, to dość sporo.
A tak przy okazji, to ile amper mają nasze alternatory?
Bo praktycznie od tego zależy, czy w ogóle warto to montować.

: 2007-02-23 09:25
autor: skorik
Chyba 75Ah.

: 2007-02-23 10:39
autor: davidlive
Bogdan9999 pisze:Myślałem użyć spirali od piekarnika koszt 4 zł i jakieś mocowanie do niej aby nie przehodziło ciepło na obudowe moze z ceramiczne i do tego jakis włacznik i zrobić tak aby można dopiero było ją załączyć po zapaleniu silnika. Pozdro
Musisz zamontować przekaźnik , tam bedzie duży prąd i zwykły włacznik padnie , tak jak u mnie przy halogenach :(