Probe się przegrzewa...?

janek22
Posty: 3
Rejestracja: 2007-03-10 23:36

Probe się przegrzewa...?

Post autor: janek22 »

Siemacie sluchajcie mam problem w probe II 2.5v6 z 93 roku a chodzi o to ze pokazuje mi zbyt duza tempetarure silnika:( plyn jest odpowietrzony byl porzadnie pare razy. Z rana jak zapale silnik to po przejechaniu ok 500m-1000m na desce pokazuje mi juz miedzy r/m ale gdy odkrecam korek od wlewu plyn ten na silnik i maczam tam palec to plyn jest jeszcze zimny a po przjejechaniu jakichs 10km zachyna mi wychodzic poza L i szlo by dalej ale niechce go przegrzac wentylaroty ssie zalanczaja i mam pytanie jak mozna sprawidzic czujnik temperatury cieczy chlodzacej? ten znajdujacy sie obok listw wtryskowych co dochodzic do niego jeden kabelek?a moze ktos z was ma inny pomysl co moze byc nie tak?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Podejrzewam ze termostat ci sie przyblokował w pozycji zamkniętej. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
janek22
Posty: 3
Rejestracja: 2007-03-10 23:36

Post autor: janek22 »

Termostat juz zmienilem i siedzi nowy i nadal to samo
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Czyli jednak płyn osiąga wymaganą temperaturę. Bo dziwne, żeby oba czujniki (ten od wyświetlania temp. na desce i ten od załączania wentylatorów) były uszkodzone. Najlepiej właśnie jak byś sprawdził temperaturę cieczy przy tych czujnikach. Czy ta aluminiowa obudowa z tymi czujnikami nie jest gorąca. Bo może być tak, że masz ostro zapchana chłodnicę. Płyn prawie wcale nie krąży przez chłodnice i się nie schładza a w rzeczywistości w układzie płyn się zagrzewa i to szybko. I wtedy załączają się wentylatory np. już po 10 km i to np. na trasie. Może jakaś tam część płyny przepływa przez chłodnicę, ale jest go tak mało, że się prawie wcale nie chłodzi. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności temperaturę na poszczególnych wężach elementach i łączeniach np, węże z i do chłodnicy, węże do nagrzewnicy, obudowę od termostatu, może parownik jeżeli masz gaz i wtedy szukał który obwód może być zapchany. Sprawdź to.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a pompę wody wykluczamy?
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

No i sprawdź stan pompy wody, a dokładniej jej łopatek.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
janek22
Posty: 3
Rejestracja: 2007-03-10 23:36

Post autor: janek22 »

z ta pompa wody macie racje jutro ja wyciagne i zobacze jak wygladaja lopatki dzieki za podpowiedzi :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”