Hamulec ręczny

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Był sobie nowy wątek...
ciacho pisze:mam pytanie... czy ktos zna dlugosc linki recnego do probe ja mam II z 93r. 2.5... chcialem sobie zamowic linki ale trzeba podac ich dlugosc a u mnie w probe nie ma ich... z gory dziekuje za pomoc... pozdrawiam...
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
maruder_22
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-23 13:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Michałów

Post autor: maruder_22 »

witam mi też coś blokuje ręczny stoi u mechanika ma zobaczyć co to jak coś to dam znać ,teraz sprzęgło robi :?
Auto sportowe nie jest autem wyścigowym.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Panowie nie wiem o co wam chodzi ale jeśli chodzi o ręczny to winny jest tylko zimering od strony haczyka, na którym jest linka. Po rozebraniu zacisku trzeba wyjąć ślimaka i za nim jest taka malutka gumeczka. Ją się wymienia i po kłopocie. Proponuje dodatkowo każdą część zacisku przeczyścić porządnie, na początku deikatnie papierem ściernym,a potem wymyć i posmarować odpowiednio dla miejsca smarem miedzianym i maszynowym.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
KarenGdynia
Posty: 12
Rejestracja: 2006-11-03 15:38

Post autor: KarenGdynia »

u mnie też reczny sie zawiesza i zawsze go zostawiam na biegu. trzeba podniesc samochod zeby rozebrac te zaciski??
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

na pewno trzeba zdjąć koło ale czy od razu samochód podnosić? :twisted:


chociaż są i tacy co twierdzą że aby obejrzeć migdałki trzeba ściągać majty... :twisted:
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Echh tak ironicznie kobiecie odpowiadać |-X :D
Karen - tak, trzeba zdjąć koło żeby dostać się do zacisków :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Mój problem natomiast polega na tym , że po zaciągnięciu ręcznego i jego ponwnym zwolnieniu, prawe koło zostaje przyblokowane:( Koła nie ciągne po asfalcie, ale...po ujechaniu nastu km i zatrzymaniu można poczuć zapach palonego klocka, a po zbliżeniu się do koła poczuć buchający gorąc od koła:( Auto oddawałem już kilka razy do owej naprawy, niby linka jest sprawna, wszystko zostało wyczyszczone itp. a efekty są jakie są :( Czy ktoś może podpowiedzieć w czym może być przyczyna? I jak się jej pozbyć?
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
KarenGdynia
Posty: 12
Rejestracja: 2006-11-03 15:38

Post autor: KarenGdynia »

runin nie jestem kobieta, czyli samo kolo ta?
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

koledzy a co z linka do IGT nada sie od mazdy GD ???????
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a potrzebujesz?


bo jak potrzebujesz to nie kupuj, mam taką i ci mogę odstąpić.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ok to bym był chetny :D :D
reszta szczegółów na priv :D :D
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
zerox18
Posty: 62
Rejestracja: 2007-02-13 20:29
Galeria: viewtopic.php?t=10614
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zerox18 »

ile kosztuje zacisk lewy tylni do 2.0 16v Probe 2 ??? moze ktos taniej zalatwic interesuje mnie nowy zacisk a ten problem nie tylko masz to chyba plaga w Fordach uszczelniacze po 150k km i zaciski zapieczone oraz linka hamulca reczne to najczestrze usterki :F prosze o odpowiedz i o konta
White Girl - dziewicza 2 1997r 2.0 16v 145k/km EU :)) 0 tuningu :) i naklejek pajoner ;)
Yamaha R1 Blue Edition GO!!! 23000k/km 1999r :)
POZDRO 4 all
!!!!!!

Wódka to TWOJ wróg - lej ją w morde. Ja ją w morde a ona mnie o glebe... ;/
Awatar użytkownika
mancin21
Posty: 1
Rejestracja: 2007-06-02 08:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Stronie Śląskie

Post autor: mancin21 »

no ja niestety też mam taki problem :cry: z hamulcem ręcznym i tez nie wiem co mam robić :?:
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Mnie już krew zalewa z tymi linkami od ręcznego mam ich dość i zapadła decyzja na zmianę linek. Więc pytanie do kolegów o symbole linek hamulcowych do 2.2 GT Igen. Lewej i prawej choć podejrzewam że to jedno i to samo.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Nowy zacisk - 700 - 900zł
Regeneracja 100 zł za 1, co do tego czy regeneracja jest na 100% skuteczna napiszę jak przyjdą mrozy. Narazie od lutego się nie zaciął :twisted:
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a moim zdaniem dajemy strasznie dupy. Wiele klubów po prostu potrafi dobrać coś konkretnego do swoich autek a my nie... fabryka generalnie strasznie spaprała sprawę tymi zaciiskami i trzeba byłoby raczej znaleźć zamienniki od innego auta.

No i najlepiej byłoby chyba zrezygnować z ręcznego na linkę.... zapakować hydrauliczny i luzik :D:D:D
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

sprawa z zaciskiem jest bardzo prosta. Mianowicie jest to konstrukcja forda (niestety), zaaplikowana przez Mazdę i stosowana w wielu modelach. Największym problemem jest łożysko igiełkowe. Niestety za szybko się zużywa i szczerze powiedziawszy nie powinno się tam znajdować. Najlepszą alternatywą jest tuleja z brązu. Ja natomiast mam problem z linkami bo już raz je odratowałem ale pancerz wewnątrz po prostu rozleciał się i resztki trą o linkę dlatego się blokuje. To też niestety konstrukcja forda. Pancerzyk zaraz przy wyjściu po pierwsze nie jest dobrze osłonięty przed wilgocią a po drugie zastosowana gumowa osłona jest niskiej jakości. Tylne hamulce to niestety jedyny udział "nie japońskiej myśli technicznej" w naszych probkach.

Wracając do sprawy linek znalazłem coś i nie wiem czy będzie pasować
AD polska AD16 37012138 , AD16 37012139. Oczywiście Forda Probe w katalogu nie ma a to są symbole linek do MX-6 generacji 88-91.

Czy ktoś może potwierdzić to? a może jakieś inne symbole? Wydaje mi się że powinniśmy się sprężyć i coraz więcej symboli części wpisywać do FAQ. Więc kierowcy jedyneczek łączcie się 8)
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a u mnie reczny tylko troche lapie na lewym kole :evil: na prawym kole na zacisku jest zaciagniety do konca a i tak nie lapie :roll: cos jakby ten cholerny zacisk przepuszczal wlasnie :roll: ale plynu mi nie ubywa:] hamulce z tylu cos tam hamuja bo tarcze nie sa zardzewiale :] ale cos mam wrazenie ze tyl mi i tak slabo hamuje... :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

dlatego uważam, że zaciski probe są do bani... zwłaszcza tylne.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja też tak uważam.









Ci co mają wiedzieć, wiedzą o co chodzi. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

A u mnie wszystko jest super,nic sie nie zacina no chyba ze tak jak ostatnio pod praca zapomniałem sie i zaciagnalem reczny i nad ranem mrozik chwycił :D :D :D Ale mam pytanie jak w dwójce 2.5 reguluje sie reczny chodzi mi o to zeby mocniej łapał bo teraz chamuje ale kół zablokowac nie chce?
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

a przy samych zaciskach nie masz regulacji? a linka przy lewarku od ręcznego nie ma regulacji?


zdaje się są dwa miejsca regulacji, przy dzwigni ręcznego ogólna na oba koła i potem przy każdym kole...
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Nie wiem jeszcze nie zagladałem....A jak jest przy dzwigni to jak sie do tej regulacji dostac?Bo przy zaciskach sie nie bede bawił bo oba koła rowno lapia(sprawdzone na przegladzie).
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Trzeba rozebrać całą dźwignię. Dziś to robiłem. Musisz odkręcić dwie śrubki które są w obudowie dźwigni i zdjąć tą obudowę.
Ostatnio zmieniony 2007-11-26 10:34 przez _KrISS_, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”