tłumik probe-626 ???

Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Skoro ma być 60 mm to sie nie dziwie że odczuwam gorsze przyspieszenie mając zamontowaną rure o średnicy 50mm :( Hmmm myśle nad tym by w takim wypadku wymontować tłumik srodkowy i zamontować w tym miejscy rure o średnicy 60mm. Jakoś ją tam zawinąć ,dopasować i przyspawać . Zapomniałem dodać ,że wymieniłem też tłumik końcowy na sportowy ,który ma dolot o średnicy 55 mm. Prosze o wasze zdanie co o tym sadzicie. Dzięki z góry :wink:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Sądzimy, że twój tuning skutecznie pogorszył seryjne właściwości auta. Lepiej więcej już nie tuninguj :)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Jak możesz odczuwać gorsze przyśpieszenie skoro masz fabryczne 7,5s. :wink: A co do zdania to ktoś to projektował aby było dobrze, zwijanie, dopasowywanie i nawet przyspawanie rur, już Probasowi raczej nie pomoże. Jak zależy Ci na optymalnych osiągach, przywróć cały wydech do fabrycznych ustawień, a jak Cię stać to zafunduj sobie profesjonalny wydech sportowy od kolektorów wydechowych, do końcowego tłumika.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Co do wydechu w KL to u siebie mierzylem suwmiarka jakis czas i ogolnie wydech ma kupe zwezen itd. od 59mm do 63mm ale srednio to ok 61mm ale to moze wynikac z tego ze calosc jest na zamiennikach walkera i pluciennika.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

7,5 to miałem przed tym zabiegiem teraz to około 8,5 (odczuwam różnice). Jutro jade do tego punktu gdzie mi montowali i prawdopodobnie wstawie rure od kata do tłumika końcowego o średnicy 60mm. Facet mówił jak dzwoniłem do niego że rura o średnicy zewnętrznej 50mm może być spokojnie stosowana do mocy 170 km. Nasuwa się pytanie to po co orginalnie jest tam rura o średnicy zewnętrznej 56 czy 60 mm bo sam nie wiem już ile tam orginalnie jest. Jak da rade to podpasujemy rure i wstawimy. Jakie będą efekty to się okaże (mam nadzieje ,że dobre). Pozdro
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Bluesmen pisze:myśle nad tym by w takim wypadku wymontować tłumik srodkowy i zamontować w tym miejscy rure o średnicy 60mm.
Tłumik środkowy w Probe jest przelotowy więc moim zdaniem nie ma sensu go usuwać i zastępować rurą.
Bluesmen pisze:Zapomniałem dodać ,że wymieniłem też tłumik końcowy na sportowy ,który ma dolot o średnicy 55 mm.


Po co montować sportowy tłumik w niesportowym samochodzie? Nie lepiej zamontować oryginalny tłumik lub tłumik uwaga trudne słowo dedykowany do Probe? Zapewniam że wtedy "osiągi" będą najlepsze.
Bluesmen pisze:bo sam nie wiem już ile tam orginalnie jest.
Więc jeszcze raz powtórzę że oryginalnie jest tam rura o średnicy 2,25 cala.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bluesmen
Posty: 45
Rejestracja: 2007-12-29 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Bluesmen »

Przemyślałem sprawe i zrobie najpierw jednak przemianke końcowego tłumika na orginalny. Po zamontowaniu poprostu się przejade i ocenie czy mam spowrotem to co miałem. Jeżeli osiągi się polepszą zostane przy orginale. Jak sytuacja dalej będzie lipna (oby nie) to wstawie rure o średnicy 60mm (bo 56 mm nie mają) i zamontuje spowrotem tłumik sportowy. Nerwicy się można nabawić osiągi są dla mnie wkońcu najwazniejsze. Dzięki KITT za rady oby się to odbiło w rzeczywistości .... Pozdro

EDIT:

Udało się !!! Wystarczyło zmienić tłumik z tego pseudo sportowego na dedykowany i natychmiast odczułem różnice w przyśpieszeniu :) Ta średnica rury 50 mm w tłumiku środkowym nie przeszkadza Probasek leci jak dawniej :twisted: Dzięki jeszzce raz KITT za dobrą rade :lol:
2,5 V6 II 96r. Czarne GT
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

A ja myślałem o czymś takim firma Ulter 8) montaż gratis :twisted:

900 PLN

Obrazek

950PLN dedykowany do mazdy 626

Obrazek

i co wy na to :D
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Awatar użytkownika
toms
Posty: 62
Rejestracja: 2006-07-23 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: toms »

songossj6 pisze:A ja myślałem o czymś takim firma Ulter 8) montaż gratis :twisted:

900 PLN

Obrazek

950PLN dedykowany do mazdy 626

Obrazek

i co wy na to :D
Pasztet... puszkę tłumika będziesz miał 10cm na ziemią (bo wychodzi pod kołem zapasowym). O ile nie urwiesz tego na jakimś garbie spowalniającym, to będzie i tak kiepsko wyglądać.
wiśniowe gt 96'
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Kolejna wieś jak dla mnie w temacie tuningu :evil:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

No to co mi polecicie ?? Potrzebuje wymienić układ wydechowy zależy mi na fajnym brzmieniu czekam na odpowiedzi :twisted:
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Serię ci polecimy. Nie zepsuje osiągów i nie będzie ryczeć jak maluch z urwanym tłumikiem :)

Do fajnego dźwięku polecam stożek - daje ładny efekt jak VRISy się przełączają.
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

a ja polece bosala , mam i jest ok ;D nie za cicho nie za głośno - w sam raz:)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

To zależy co chcesz osiągnąć.

Generalnie stockowe 2.0 nie potrzebuje aż tak głęboko oddychać, żeby ładować na zamówienie układ od kolektorów do samego końca, i to jeszcze rozbijać na dwie strony.
Jeśli jednak chcesz mieć pro to polecam taki zestaw, niczego lepszego nie dostaniesz do 2.0 jest strasznie marny aftermarket:

link

oraz cat back:

link

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

A jeszcze jakieś propozycje... może mugen ?
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

Widze że temat umarł :(
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
ph1983
Posty: 9
Rejestracja: 2007-09-04 21:38

Jak uzyskac dobry dzwiek tłumnika w Probe II 2.0 16v

Post autor: ph1983 »

Witam wszystkich :) ciekawosc rozwinietych postow powyzej spowodowala ze zaczołem interesowac sie zmianą w brzmieniu mojego tłumnika . Mam orginalny wydech i mam pytanie chciałbym zmienic tak brzmienie aby na zewnatrz był ładny dzwiek sportowy a w srodku delikatne mruczenie prosze o pomoc. Pracuje w branzy spawalniczej wiec planowałem cos sam pokombinowa z wolnym wydechem ale wole troszke poczytac na ten temat bo nie jestem pewny rezultatów. Czy wyciecie katalizatora i srodkowego tłumnika da jakis pozytywny efekt no i cos z bania z tyłu trzeba zrobic . Czekam na posty
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Na pewno wolny wydech nie sprawi że w środku będzie delikatne mruczenie. Raczej odwrotnie :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
ph1983
Posty: 9
Rejestracja: 2007-09-04 21:38

Post autor: ph1983 »

Ok rozumie a tak ogólnie kombinowanie z wydechem da pozytywny wynik czy negatywny, wrażenia z jazdy będa leprze z wolnym czy zostawic orginalny tak jak jest .
Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-20 23:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Post autor: songossj6 »

Hehe a ja od 5 dni posiadam wydech ala mugen firmy WM 8) dźwięk boski jak zrobi się cieplej to dam zdjęcia i filmik :D
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wątek pierwotnie dotyczył 2.0, ale pozwolę sobie opisać mój przypadek z 2.5V6.
Rok, a może już dwa lata temu padł mój fabryczny tłumik. Ponieważ oryginalny fordowski kosztuje majątek, zacząłem szukać zamienników i znalazłem walkera i bosala. do sklepu z walkerem miałam bardzo daleko, a bosal pod nosem, więc kupiłem. I to był gigantyczny błąd. Póki silnik jest zimny, to spoko, brzmi może tylko trochę gorzej niż oryginał, dało by się wytrzymać, ale gdy auto się nagrzeje (konkretnie spaliny) to jest tragedia. w zakresie obrotowym 2..2.5 krpm układ wpada w rezonans i buczy tak, że łeb puchnie.
Oczywiście złożyłem reklamację, wymienili mi tłumik, bo myślałem że jakiś wadliwy mi się trafił, ale niestety, to samo. Co więcej Niebawem Probert się zabrał za wymianę tłumika, ostrzegałem go, mówiłem żeby brał walkera, ale mu się pomyliło i wziął bosala #-o . I ma to samo co ja. Bez zatyczek do uszu w trasę się nie ma co wybierać.

Myślałem że mam tylko jedną opcję, naprawić stary tłumik którego na szczęście nie wyrzuciłem, ale teraz widzę że jest jeszcze jedna - 'płóciennik'.
Czy chodzi o tę firmę : POLMOstrów :?:
Prosiłbym osoby które założyły sobie tłumiki 'płóciennik' do 2.5V6 o opinie na jego temat z perspektywy czasu.
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ja z Bosalem mam podobne doświadczenia. W pewnym zakresie obrotów strasznie buczał. Może niektórym to nie przeszkadza ale jak chciałem, żeby było jak najciszej się da. Wreszcie wsadziłem używany oryginał i jest super. Na zapas mam też jeszcze jeden oryginalny tłumik w dobrym stanie gdyby ten mi padł 8)
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
arek591
Posty: 38
Rejestracja: 2009-06-01 13:52
Samochód: probe

Re:

Post autor: arek591 »

Probiacz2000 pisze:tłumik wymienialem... wstawilem od mazdy 626 2.0... no ale teraz sie okazalo ze caly tlumik srodkowy mam przerdzewialy i dziurawy, nie nadajacy sie do spawania... czy tlumik srodkowy od mazdy 626 2.0 bedzie pasowal ??? wymienial ktos u siebie ?
TAK JA WYMIEMIALEM I CAŁY OD PRZODU DO TYŁU PASI OD MAZDECZKI
Awatar użytkownika
maciejuuu
Posty: 31
Rejestracja: 2009-02-24 22:31
Samochód: Probe II '95 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=16689
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: tłumik probe-626 ???

Post autor: maciejuuu »

Hej mam pytanie odnośnie mojego tłumika końcowego, czy jego totalne przepalenie, w takim stopniu ze wszystko w nim grzechocze, z dnia na dzień coraz bardziej, może powodować jakieś zatkanie tłumika i utrudniony przepływ spalin i w konsekwencji jakiś spadek mocy, bo zaistniał u mnie taki i to w dużym stopniu, nie wiem czy wymieniać tłumik czy szukać innej przyczyny.
Ostatnio zmieniony 2009-06-05 19:46 przez maciejuuu, łącznie zmieniany 1 raz.
probe II 2.0 '95
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Re: tłumik probe-626 ???

Post autor: RX »

Hey,

Nawet jeśli nie jest to przyczyną, to jak możesz jeździć z takim rozgruchotanym tłumikiem? Zużyte części trzeba wymieniać!
Świadomie zapuszczasz auto.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”