Strona 1 z 1

Reaktywacja świateł dziennych w 2 generacji

: 2007-05-06 20:02
autor: R.K
Założyłem w miejsce postojówek lampy do jazdy dziennej z kloszem E-9 i żarówki dwuwłóknowe 5W i 21W,czyli mam mieć postojowe i dzienne w jednej lampie.Problem powstaje przy podłączeniu świateł dziennych-postojówki świecą jak należy, zostaje jeden przewód ten do świateł dziennych no i nie wiem jak i gdzie go podpiąć!jakieś przewody z końcówkami są przy lampach ,jakby zostały po halogenach.Czy można je wykorzystać?Przekaźnik do halogenów jest-do świateł dziennych nie ma-jest puste gniazdo.Czy mam kupić i przekaźnik do dziennych świateł pakować w puste gniazdo i podpinać się,przez niego?Czy postojowe z tyłu będą świecić?bo dla mnie to czarna magia :1111_worthy:

: 2007-05-06 21:35
autor: nerVous
Mam jak Ty II gen. USA i mam dzienne co z pozycjami i obrysowkami swieca.Przekaznik kupilem i po wlaczeniu mijania dzienne gasna....tyle ze Ty masz dwa w jednym....trza to na spokojnie rozszyfrowac :wink:

: 2007-05-06 22:29
autor: Probiacz2000
a moglbys zrobic jakies foto i pokazac jak to wyglada? zalozyles dodatkowe lampy czy przerobiles te klosze od postojowek ?
pzdr

: 2007-05-06 23:40
autor: pablos11
no mnie też to ciekawi jak to wygląda możesz foto jakies wkleić?

: 2007-05-07 19:54
autor: R.K
To są osobne nowe lampy. Postojówki wywaliłem ,wykorzystałem jedynie blaszki mocujące do belki.Są podwieszone.
[IMG]http://img3
[url=http://img150.imageshack.us/my.php?imag ... 937im9.jpg]Obrazek


Lampy mają swoje mocowania do podwieszenia które usunąłem, bo nie mieściły mi się w przestrzeni wlotu na chłodnicę(w tej elipsie).Większość dwójek ma duży wlot powietrza na chłodnicę, więc zamocowanie oryginalne lampy, można wykorzystać do podwieszenia.

: 2007-05-07 20:12
autor: strober
A co to za lampy? Skąd i za ile je wytargałeś?Czy H-9 to lampy do jazdy dziennej,przecież na kloszu ma być oznaczenie RL -to homologacja na światła dzienne. Sprawdź lepiej czy masz takie oznaczenie!

: 2007-05-07 20:31
autor: R.K
Przepraszam tam jest E-9 w kółku

: 2007-05-07 20:35
autor: strober
E-9 oznacza że homologacja na tą lampę została wydana w Hiszpanii a nie oznacza wcale że są to lampy do jazdy dziennej. Dopiero oznaczenie RL świadczy o światłach dziennych.

: 2007-05-07 21:06
autor: Probiacz2000
Bylo mowic ze masz BASE'a tam sytuacja sie przedstawia calkiem inaczej ;]

: 2007-09-05 07:30
autor: RX
Witam,

Czy mógłby ktoś zerknąć na to:

http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm

Sporo tekstu - jak się bardzo komuś nie chce czytać to szybko w dół do konkretów "How to: re-wire the factory fog lamps".

Patent polega na przerobieniu oryginalnego przycisku montowanego w niektórych Probkach włączającego lampy przeciwmgielne przednie (inne niż te w EURO które są dalekosiężnymi).

Pytanie - czy w EURO też da się to zrobić, czy całkowicie usunęli ten patent z przewodami do włącznika w wersjach z dalekosiężnymi (myślę, że może są zaizolowane "fabrycznie"?)

Bardzo ułatwiłoby to grzebanie z przewodami ;)

Pzdr.

: 2007-09-15 10:47
autor: 2Ya
Więc tak kontynuując temat podłączenia dziennych do przycisku przeciwmgielnych czyli osobnego załączania świateł dziennych bądź halogenów za wykorzystaniem oryginalnej instalacji elektrycznej-jest to możliwe i jest taka kostka fabrycznie dla wersji USA.W ramach "ciekawostki" opiszę co i jak :wink:
To po kolei:
Ściągając środkowy panel interesują nas :
-wyłącznik przeciwmgielnych

-pomarańczowa kostka,która w wersji EURO jest spięta z białą kostką (foto) i w ten sposób nam działaja światła tzw. drogowe

-oryginalnie w wersji euro do wyłącznika jest wpięta biała kostka (foto1),która załącza nam tylnie przeciwmgielne światło

-rozczepiamy pomarańczową kostkę i wyciągamy białą kostkę z wyłącznika i na jej miejsce wciskamy pomarańczową kostkę

-mamy teraz osobno załączane halogeny/dzienne lecz niestety w tej konwencji działa nam to dopiero przy włączeniu świateł co mija się z celem w przypadku świateł dziennych.
-następny krok to link :arrow: http://www.geocities.com/MotorCity/5335/foglamps.htm
,który zapodał RX :wink:

-tak jak na rysunkach odcinamy (przy pomarańczowej kostce) przewód czerwono czarny(zasilanie/sygnał z odpalonych świateł krótkich),nie odcinamy oczywiście przy samej kostce tylko powiedzmy z 5cm za i mostkujemy z przewodem pomarańczowym,a odcięty czerw/czarny przewód izolujemy naturalnie :wink:

-i co sie dzieje :grin: mamy juz załączane światła dzienne wtedy gdy włączamy postojówki w aucie (oczywiście pamiętamy by wyłącznik był wcisnięty :wink: )

-przewód pomarańczowy to zasilanie podświetlenia w wyłączniku ale ze spokojem udźwignie nam obciążenie,bo idzie to przez przekaźnik no i bezpiecznik dba o resztę('tail' jak dobrze pamietam)

-ot wszystko fun & enjoy :grin: niestety minus taki,że wtedy nie mamy tylniego przeciwmgielnego i musimy pamiętać o wyłączeniu tych świateł w nocy :neutral: oczywiście można dołozyć sobie taki wyłącznik,a szczególnie jeśli ktoś ma wersje Probe bez tylniej wycieraczki to ma wolne miejsce na dodatkowy wyłącznik w panelu :grin: inni jeśli chcą takie rozwiązanie muszą gdzieś sobie dołożyć wyłącznik do przeciwmgielnych lub co tam im do głowy przyjdzie :wink:

też tak to wygląda lecz lepszym rozwiązaniem tak czy owak jest automatyczne włączanie dziennych i rozłacznie przy włączonych światłach krótkich-po prostu praktyczność gdzie obsługa spada do minimum :wink:

<b title="Robert">Następnym razem może wklej samodzielnie miniaturki z odsyłaczami, a nie kobyły 2,5x2kpix :x </b>

Obrazek Obrazek

: 2007-09-15 10:51
autor: RX
Witam,

Genialne! :) Dobra robota.

Piątka!