Zła zmiana biegów

Awatar użytkownika
radek1
Posty: 119
Rejestracja: 2006-07-31 16:16
Galeria: viewtopic.php?t=10146
Lokalizacja: Starachowice

Zła zmiana biegów

Post autor: radek1 »

Cześć koledzy mam problem ze zmianą biegów w mojej maszynie, a mianowicie jedynka wbija się jakby na dwa razy, trójka jak wrzucam bardzo powoli to wskoczy jak szybciej to już nie chce,i piątka dziwnie daleko poszła.Czy to pada mi skrzynia?
Ostatnio zmieniony 2007-06-17 20:00 przez radek1, łącznie zmieniany 1 raz.
Radek
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

witam koloego - najprawdopodnobniej padly ci synchronizatory albo masz cos z wodzikami - jakby co to mam ze starej skrzyni - pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Jedynka jest bez synchronizacji to wiem na pewno , a że na 2 razy to też tak miałem przy poprzedniej .

A co do 3 i 5 biegu to mysle że to synchronizatory , z reszta pogadaj z Drzymkiem on tez coś ma z 3 biegiem więc może to akurat to .

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

davidlive pisze:pogadaj z Drzymkiem on tez coś ma z 3 biegiem więc może to akurat to
Stary, u mnie nic się nie dzieje. Po prostu 3 czasem wchodzi tak bardziej "sucho" (ma inny dźwięk niż inne biegi podczas wrzucania), ale wchodzi tak samo ciężko jak inne i nic się nie dzieje. A to "suche wchodzenie" (bez skojarzeń :wink: ) może mieć związek z tym że mam mało oleju w skrzyni (przez wyciek z półosi) :(
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

davidlive pisze:Jedynka jest bez synchronizacji to wiem na pewno , a że na 2 razy to też tak miałem przy poprzedniej .

A co do 3 i 5 biegu to mysle że to synchronizatory , z reszta pogadaj z Drzymkiem on tez coś ma z 3 biegiem więc może to akurat to .

pozdro
Bez synchornizacji to masz raczej wsteczny :P
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

radek1 badz laskaw poprawic tytul swojego tematu.
Podpowiedz w pkt. 5
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
k4mil3k
Posty: 6
Rejestracja: 2007-10-01 00:36

Losowo blokujace sie biegi

Post autor: k4mil3k »

Witam.

Sorki za zakladanie nowego tematu, lecz tylko w jednym znalazlem sposob na odblokowanie...ale zadnej naprowadzajacej odpowiedzi. Wiec powoli opisze co sie stalo.

Probe GT 91r.

Podczas niezbyt gwaltownego przyspieszania zmiany biegow nie nastreczaly zadnych problemow, do momentu kiedy przy probie zmiany biegu z 4 na 5 poprostu nie bylo to mozliwe. Skrzynia nie wyla, podczas zmiany biegow nie bylo zadnego zgrzytu. Dojechalem spokojnie do domu na tej czworce. Dzis wedlug sposobu znalezionego na tym forum odblokowalem bieg(wcisnalem pierwszy wybierak z lewej) co i tak nie poszlo gladko. Troche sily trzeba bylo w to wlozyc. Co do oleju, przed odkreceniem dekielka zlalem caly olej i stan jego napewno byl. Pompa oleju skrzyni na krotko dziala, choc samego czujnika jeszcze nie sprawdzilem. Co wazniejsze w oleju nie bylo zadnych opilkow metalu, zebatki (przynajmniej te ktore widac po odkreceniu oslony) nie nosily zadnych sladow zuzycia. Synchronizatory te ktore bylo widac pracowaly bez zastrzezen. Niestety przy probie wbijania roznych biegow(bez ponownego zalania olejem) wciaz sie blokuja, przewaznie bieg 4-ty i wsteczny, ale ani razu bieg 1 i 3 wiec skrzyni narazie nie skrecalem i nie zalewalem ponownie olejem. Jakos nie urzadza mnie wizja ponownego rozkrecania skrzyni wiec wole naprawic to co sie tam popsulo i nigdy wiecej jej z dolu nie ogladac 8)

Pytanie wiec mam do Was w ktorym jej mechanizmie szukac usterki ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”