Odmówił współpracy...

Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Odmówił współpracy...

Post autor: Probert »

Witam,
mam problem z moim probem, mianowicie mocno szarpie na niskich obrotach (do 2,5 tysięcy), na luzie jest to niewyczuwalne, dopiero gdy jadę wolno i chcę przyspieszyć cholernie szarpie (potrafi nawet zgasnąć).
Miałem duży ubytek płynu chłodzącego, niestety po uzupełnieniu "wodą destylowaną" problem nie zniknął.
Kiedy wypnę czujnik temperatury (C195) wszystko jest ok, z tego co zdążyłem się zorientować bez tego czujnika samochód pracuje w trybie serwisowym, a skoro jest ok to można wykluczyć świece, przewody i aparat zapłonowy (???)
93r. 2,5 USA gaz (na gazie te same objawy)
Może macie jakieś sugestie ???
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Dobra rada wujka Zbycha na początek:
Mr. Cynk pisze:skoro zmieniałęś płyn i tak zaczęło się dziac to możę zacznij od odpowietrzenia układu chłodzenia.
(P.I.M.P.O. w kwietniu 2006 dał dobrą instrukcję jak odpowietrzać - jeśli samodzielnie nie poradzisz sobie z wyszukiwarką, to pomogę na PW, ale taki stary /użytkownik/ powinien sobie dać radę).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Oczywiście odpowietrzałem układ na wszystkie możliwe sposoby :) ,bo stawiłam że to jest to.
,niestety :cry:
Nie dopisałem ze strasznie ciężko go uruchomić jak jest zimny.
Przy dzisiejszej zabawie zauważyłem, że wciskając gaz spokojnie wkręca się na obroty prawidłowo,ale przy gwałtownym wciśnięciu dusi się ,przerywa i strzela z rury
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Robert miałem to samo!pRZEPłYWOMIERZ DAJE W DUPE!Ja swoj wyczyscłem i od tej pory było/jest OK!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Pomierzyłem go i wydaje się ok :roll:
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Na gazie też jest źle, a instalacja starego typu (mieszacz) więc to wyklucza przepływomierz i PCM w temacie sterowania wtryskami. Co zostaje? Zapłon.
Jeśli odłączenie czujnika temperatury pomaga? -> tryb awaryjny -> inaczej ustawiany kąt wyprzedzenia zapłonu? Wnioskowanie o położeniu wału na podstawie innego hallotronu?

Czyżby jeden z hallotronów poleciał ? Rocznik '93 ma ich chyba 3.
Tu prośba, mam teraz utrudniony dostęp do serwisówki, niech ktoś sprawdzi z którego hallotronu kiedy rocznik 93 korzysta.

Sprawdź Robert jeszcze TPS (potencjometr na przepustnicy).
Błędy przeczytałeś ?
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
smarki100
Posty: 27
Rejestracja: 2007-01-10 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: smarki100 »

wiesz mam taki sam objaw jak Ty. tylko powiedz czy jak jest zimny też szarpie?? Też odłączałem czujnik temperatury i było ok do czasu. Aktualnie po rozgrzaniu szarpie, gaśnie. sprawdzałem nie ma iskry i stoi już u mechanika napisze co było jak odbiorę auto. Prawdopodobnie to aparat zapłonowy.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Dzisiaj niestety nie było czasu na integracje z probem ,jutro może będzie go więcej.
-na zimnym chodzi dobrze.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
smarki100
Posty: 27
Rejestracja: 2007-01-10 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: smarki100 »

A czy jak podniesiesz maskę to silnik delikatnie syczy??jeśli tak to łapie Ci lewe powietrze (mam to samo) aparat wymieniłem i jest troszkę lepiej ale nadal szarpie. Zwróć uwagę czy Vrisy nie szaleją.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Wczoraj troszkę walczyłem z moim probem i :

błędy 8;9;10-pojawiły się zapewne dlatego ze podczas zabawy wypinałem czujniki, po resecie nie występują.
23;24-od dawna do wymiany :oops:
układ powietrzny sprawdzony -jest ok

Sprawdziłem jeszcze raz układ chłodzenia -po odkręceniu korka z lewej strony silnika, pojawiają się bąbelki powietrza i płyn pieni się mocno-czyżby uszczelka pod głowicę :?: :?: :?: ,ale czy w takim układzie silnik pracowałby prawidłowo po wypięciu czujnika ETC :?:
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A masz może lampę stroboskopową, żeby sprawdzić jak się zachowuje kąt wyprzedzenia zapłonu ?
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Niestety nie mam :cry:
Awatar użytkownika
Probert
Posty: 63
Rejestracja: 2003-03-16 21:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Staniątki

Post autor: Probert »

Prob chodzi - cewka dawała w d...

Wielkie podziękowania dla Rafa,za użyczenie sowiego proba do celów
eksperymentalnych.
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

A może problem leży gdzie indziej - sprawdź ustawienie TPS'a ( czujnik położenia przepustnicy).
Szarpanie przy przyśpieszaniu to typowy dla niego objaw.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”