Strona 1 z 2

Wskaźnik doładowania TURBO (BOOST)

: 2007-09-11 20:05
autor: Lucjan
Po wymianie oleju nie pokazuje mi ciśnienia od turbo,wcześniej miałem zalany syntetyk teraz pół-syntetyk,a turbina kreci.

: 2007-09-11 20:11
autor: Destroyer
Nie wiem może się nie znam za bardzo na tym ale skoro turbina pompuje a wskaźnik się nie rusza to może jakiś czujnik niechcący odłączyłeś albo coś.
Poprawcie mnie jeśli gadam bzdury :D

: 2007-09-11 20:55
autor: OLEY
Moim zdaniem jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Prawdopodobnie "grzebiąc" w autku coś wypiąłeś.

Na początku sprawdź, czy elementy zaznaczone na zielono są na swoim miejscu. Z lewej strony kostka, z prawej - gumowa rurka.

Obrazek

Jeżeli to nie to, będziemy myśleć dalej.

: 2007-09-12 09:52
autor: Drzymek
Oley, dałeś nie najlepsze zdjęcie, bo chłopak nie będzie wiedzieć co jest pod maską (Bogdanowe FE3) :lol:

: 2007-09-12 17:23
autor: OLEY
Hehe, akurat to zdjęcie wpadło mi pierwsze w ręce przeglądając galerię. :D
Poza tym, nie ma patrzeć na silnik, a na zaznaczony element, który jest w każdym GT. :wink:

: 2007-09-12 19:04
autor: Lucjan
Już to przerabiałem kostki,węże i dupa,może czujnik walnął bądz wskazówka mnie robi w hu.....

: 2007-09-12 19:27
autor: OLEY
Rozumiem, że dokładnie sprawdziłeś miejsce, które Ci pokazałem i wiesz gdzie jest ta rurka i kostka.
A nie rozbierałeś ostatnimi czasy liczników?
Może inaczej, powiedz czy i co robiłeś ostatnio przy samochodzie (oprócz wymiany oleju oczywiście), bo nie jest to jakaś często występująca przypadłość.

: 2007-09-12 19:34
autor: Robert
Oprócz wymiany oleju absolutnie nic! Bo przecież ten wątek nie ma nic, powtarzam: absolutnie nic wspólnego z opisanym powyżej problemem:
:arrow: Jak się ściąga turbinę? :roll:

: 2007-09-12 19:52
autor: OLEY
No tak.
To ja tu wytężam mózg, a Lucjan sobie normalnie jaja robi. :twisted:
Ech.., że jakoś nie dane mi było wpaść na tamten temat.

: 2007-09-13 18:02
autor: Lucjan
Jaja to moge dopiero zrobić,ten temat niema nic wspolnego z tym co jest teraz,po sciagnieciu turbo było wszystko ok cisnienie dochodziło do 12psi(przed wymiana oleju)po wymianie dupa, wskazówka ani drgnie a turbo kreci.A mogłem kupic Supre(i tak ja kupie)

: 2007-09-13 18:09
autor: OLEY
lucjan pisze:Jaja to moge dopiero zrobić...
:shock: Tzn?

Nie odpowiedziałeś na moje wcześniejsze pytania.
Kombinujemy dalej, co się mogło stać, czy mam olać temat, bo i tak kupisz sobie Suprę? :wink:

: 2007-09-13 18:39
autor: Robert
lucjan pisze:Jaja to moge dopiero zrobić,ten temat niema nic wspolnego z tym co jest teraz,po sciagnieciu turbo było wszystko ok ...
I wszystko jasne! :D
Czekamy na wątek zatytułowany "Jak się zakłada turbinę?" i wtedy pewnie wskaźnik ponownie ożyje! =D>

;)

: 2007-09-13 19:41
autor: wargawiesiek
ja sam powtarzam sam zmieniałem olej i uszczelniałem misę olejową i to bez kanału, zdejmowałem turbinę i kolektor wydechowy, bo musiałem nagwintować nowy gwint na szpilki 14mm i po złożeniu i zalaniu olejem wszystko działa jak należy, morze odwrotnie podłączyłeś wężyki te cienkie przy czujniku od turbiny czy co to tam jest przykręcone na 2 śrubki na klucz 10mm

: 2007-09-13 19:52
autor: OLEY
Dlatego cały czas do tego zmierzam. Niech sprawdzi dokładnie miejsca, które pokazałem za zdjęciu, niech sprawdzi wszystkie połączenia, bo jeżeli to wszystko jest należycie podłączone, to pozostaje według mnie, tylko wskaźnik. Może rozbierał, może wymieniał podświetlenie, nie wiem.
Nie raczy odpowiedzieć. No ale cóż, to nie my mamy problem prawda? :wink:

: 2007-09-13 19:53
autor: Lucjan
Problem z głowy!!!!!Wymieniłem cały obrotomierz z razem z wskazówka i działa TURBO ZNOWU pokazuje(dobrze ze miałem stary licznik)Wszystkim dzięki za rady szczególnie OLEYOWI

: 2007-09-13 19:59
autor: OLEY
No to się cieszę .
I nie zrażaj się tak szybko w przyszłości. :D :wink:

: 2007-09-13 20:11
autor: wargawiesiek
a propo oley twój probek też ma v-max grubo ponad licznik? Bo mi na max wskazówka patrzy pionowo w dół. pozdr

: 2007-09-13 20:21
autor: OLEY
Co prawda nie ma to związku z tematem, ale Ci odpowiem. :D
Leci w dół poza maxV, mało tego - wskazówka od turbo też leci poza skalę.

: 2007-09-13 20:56
autor: wargawiesiek
mi też poza skale leci wskazówka od turbo. ale to od niedawna bo mam przełącznik on/off i gdy jest na off chyba to pompuje ponad skale ale ten przełącznik został po niemieckim właścicielu. jest przecięcy kabel od kompa i podłączony do masy poprzez przełącznik.

: 2007-09-14 13:52
autor: Drzymek
Mi wskaźnik turbo leci do 2/3 skali... :(

...

...skalę mam do 25PSI :twisted:

: 2007-09-14 19:07
autor: OLEY
Zmieniłem trochę tytuł, aby był sens dalszej rozmowy i Waszych przechwałek. :D :wink:

Re: Wskaźnik doładowania TURBO (BOOST)

: 2012-01-12 11:35
autor: moric6666ziemia
Witam dołączę się ,bo mam też problem z tym wskażnikiem A mianowicie jak przekręcę kluczyk to wskazówka się ruszy Ale jak odpalę silnik to stoi tak jak stała Żadnej reakcji Bo piszecie że wskażnik walnięty Ale czy by się ruszał po włączeniu zapłonu ??Hmmmmmmmm no chyba że mam turbo walnięte :( :( Proszę o pomoc

Re: Wskaźnik doładowania TURBO (BOOST)

: 2012-01-12 11:50
autor: OLEY
:D

Ten wskaźnik nie może Ci pokazywać nic, dopóki nie uruchomisz turbiny.

Rusz z miejsca, przejedź kawałeczek na jedynce, lub dwójce i wtedy ostro wciśnij pedał gazu.

Wtedy powinieneś zauważyć ruch wskazówki. :)

Na postoju ona nie powinna się ruszać, czasem, jak zdrowo przegazujesz (na luzie), to może delikatnie się ruszyć, ale nic poza tym.

Przy odpalaniu, też może się ruszyć, ale tylko tyci, tyci, więc to normalne.

Że tak powiem - zdrowy odruch. :mrgreen: :wink:

Re: Wskaźnik doładowania TURBO (BOOST)

: 2012-01-12 19:23
autor: Robert
OLEY pisze:Rusz z miejsca, przejedź kawałeczek na jedynce, lub dwójce i wtedy ostro wciśnij pedał gazu.
Troszkę więcej, niż "kawałeczek", bo szkoda turbiny, że tak powiem... ;)

Re: Wskaźnik doładowania TURBO (BOOST)

: 2012-01-12 19:46
autor: moric6666ziemia
No zrobiłem jak napisałeś I działa jest ok Ale zauważyłem że się przez moment zapaliła jakaś czerwona kontrolka .Co to mogło być Nie mogłem patrzeć bo szybko jechałem i jeszcze w mieście :wink: