Reflektory przednie I Gen.

Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

tylko nie potrzebnie oślepiasz innych, dla takich to nawet bym nie żałował mandatów:]
ja mam u siebie 55/60W tylko że nowe reflektory i świecą super,nie mam co narzekać
jezdziles kiedys na 100 ? Jesli tak, znaczy ze masz dobry wzrok /malo jezdzisz w nocy... Jesli nie to nie ma o czym gadac... :wink: Dobrze ustawiona lampa nie oslepia nikogo...
Eli - rozumiesz co piszesz ? Co to znaczy, że jak ktoś lubi przecierać zimną ściereczką to pęka szkło ? 100W żarówka rozgrzewa szkło tak, że wystaczy jak zacznie padać śnieg. Teraz powiedz mi czym się różni zimna mokra ścierka od nagłego opadu śniegu ? Pękają oryginalne reflektory na mocnych żarówkach i tego się nie obejdzie.
mokra zimna szmatka

to jest wazne a poza tym, snieg nie naciska z sila kilku N na reflektor, czlowiek czyszczacy przypalone bloto tak....

U mnie byly wymieniane 2 reflekotry jeden po stluczce i jeden po ogonie psa... wiecej lamp nie pamietam za wszystkie serdecznie zaluje :wink:



WIEC:
Bogdan9999 pisze:
martines_black pisze:pękanie reflektorów to bujda...
Ale jak za to pięknie sie rozchodzi :D :lol:
I dobrze:D[/quote]
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Eli pisze:[

jezdziles kiedys na 100 ? Jesli tak, znaczy ze masz dobry wzrok /malo jezdzisz w nocy... Jesli nie to nie ma o czym gadac... :wink: ]
jeżdziłem na 100
jeżdze bardzo dużo w nocy
i wzrok mam super
więc dalej uważam że 55/60 w zupełności wystarczą, muszą być tylko dobrej firmy a nie jakieś no namy i warunek to dobry stan reflektorów
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Gdzieś w instrukcji do proba pisało, że wkłady należy wymieniać co 2 lat, coś w tym chyba jest.

Pelocik ma racje ja w jedynce miałem wymienione wkłady i też bardzo dobrze świeciły a wzroku dobrego nie mam. W II genie zrobiłem to samo czyli wymiana wkładów i też jest gitesik :)

Pozdro dla 100 watowców :)
Awatar użytkownika
dino1
Posty: 42
Rejestracja: 2004-11-05 10:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

reflektory przednie Igen

Post autor: dino1 »

Witam,

Szukałem na forum i nie znalazłem informacji o zamiennikach reflektorów do I GEN.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie ?
Gdzie można kupić ?

Nadmieniam, że allegro odpada, gdyż reflektory oferowane są za głębokie i nie mieszczą się z "kominkiem" od żarówki (produkcja Indie).

pozdrawiam
2.2 GT Turbo '91
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Ja jakiś czas temu, może miesiąc będzie kupiłem te http://www.allegro.pl/item248437494__re ... atis_.html od tego właśnie pana "pwojdat". Lampy pasują idealnie i świecą tak jak powinny. Nie są za duże ani za głębokie. Koleś oferuje zarówno z postojówkami w lampie jak i bez postojówek.
Śmiało możesz je brać bo pasują idealnie.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Potwierdzam nie ma problemu z tymi lampkami, pasuja bez problemu
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

A czy komus sie nie pomerdaly dzialy?


Przenioslem
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
matix84
Posty: 218
Rejestracja: 2009-09-10 21:24
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Reflektory - jeden słabiej świeci.

Post autor: matix84 »

odkopię lekko temat, może to się komuś przydać.
Ostatnio u siebie przerabiałem słabo świecące lampy - w nocy ledwo co było widać. W oryginalnej instalacji w probe II (nie wiem jak w I gen) są zbyt cienkie przewody do lamp, a ponadto jest przekaźnik, który włącza prąd do świateł ale przełączanie krótkie-długie odbywa się już tylko na przełączniku (bez przekaźnika).
Mierzyłem spadki napięcia ną prawym reflektorze. Na masie było 300mV, na plusie 900mV czyli razem 1,2V spadku.
Ponieważ miałem również kiepskie lustra to wymieniłem je na nowe Autopal - Indyjsko-Chińskie. Na ścianie trochę zwątpiłem bo wężej świecą niż oryginały ale na drodze już o niebo lepiej to wygląda.
Generalnie moje rozwiązanie to oprócz wymiany wkładów (jeśli są zużyte) jest zrobienie nowej instalacji do przednich lamp stosując grubszy przewód i 2 przekaźniki a oryginalną instalację wykorzystać tylko do sterowania przekaźnikami. Przekaźniki dostają napięcie bezpośrednio z akumulatora i w odpowiednim czasie podają je na włókna świateł mijania bądź drogowych. Warto jeszcze zrobić solidną masę dla każdej lampy.
Ja u siebie planowałem instalację pod mocniejsze żarówki (100/90W) więc użyłem przewodów 4mm^2 (dosyć grube) jednak potem okazało się, że zbytnio nie przesadziłem z grubością przewodu bo przy żarówkach 100/90W na prawej lampie jest spadek 20mV na masie i 200mV na plusie. Co razem daje spadek 220mV w porównaniu z poprzednim spadkiem napięcia 1,2V i w dodatku na słabszych żarówkach jest ogromna różnica. Jednak do standardowych żarówek powinien wystarczyć przewód 2,5mm^2.
W rezultacie światła są dużo mocniejsze- w końcu widzę drogę :D Ustawiłem je trochę niżej żeby nikogo nie oślepiać i jak dotąd nikt nie mrugał mi więc jest chyba dobrze.
Historie o pękających reflektorach można włożyć między bajki. Akurat jest zima i pada śnieg - moje reflektory są całe i zdrowe. Oczywiście jeżeli ktoś będzie długo stał z włączonymi światłami (nagrzeje reflektory) a potem zrobi im lodowy prysznic to nic dziwnego, że pękają. Ale wystarczy trochę pomyślunku i nic złego się nie dzieje :)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Opolanin
Posty: 6
Rejestracja: 2009-05-04 07:10
Samochód: I gen. 2.2 GT 1992
Lokalizacja: Opole

Re: reflektory przednie Igen

Post autor: Opolanin »

Jeżeli jednak ktoś trafi do tego wątku w poszukiwaniu reflektorów :) i zdecyduje się kupić reflektory od "pwojdat".
Miałem oryginalne reflektory BOSCH i metalowa ramka nie "dociągała" klosza. Zrobiłem z płyty bakelitowej ramkę i podłożyłem ją pod tę metalową. Dzięki temu reflektor jest stabilnie zamontowany. Pozostaje "zabawa" z kostką przyłączeniową żarówki lewego reflektora. Oryginalna kostka nie mieści się. Jestem w trakcie opracowywania "nowej konstrukcji kostki" :)
I gen 2.2GT 1991 Opole
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: reflektory przednie Igen

Post autor: Lukasz »

Miał by ktoś może numer z oryginalnych lamp do jedynki z wersji euro
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
kubakociol
Posty: 75
Rejestracja: 2012-06-30 01:08
Samochód: Ford Probe I 2.2Turbo 1991r
Galeria: viewtopic.php?t=20839
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: reflektory przednie Igen

Post autor: kubakociol »

Ja kupiłem same szkła do reflektorów z homologacją. Lepsze to niż kupować jakieś podróbki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”