Strona 1 z 1

brak osiągów przez zerwany tłumik.

: 2007-10-20 17:30
autor: Alian & Rufi
tak jak w temacie czy przez zerwany tłumik mozna utracic moc ?
walnął mi na srodku i moc totalnie spadła z tego co wiem to samochody z krótszym tłumikiem mają wiekszą moc ;P

i czy mazdowskie pasuja do proba
pzdro.
(bede za nastepne pare dni)

: 2007-10-20 17:56
autor: Basf_Wrocław
Auta bez wydechu nie mają większej mocy. Napraw to.

: 2007-10-20 18:55
autor: OLEY
Mają, mają. :)
Zwłaszcza te, które nie mają rury już od kolektora. Z tym, że tego się nie praktykuje,
bo z kolektora wydobywa się ogień, co jest strasznie niebezpieczne, a po drugie, ryk jest nie do wytrzymania. :D

Nie na darmo robi się przeloty o większej średnicy. :wink:

Ja jednak proponuję, tak jak Basf, abyś to naprawił, pewnie pękła Ci za katem, a to już praktycznie nic nie daje.

Kurcze, nie wiem co zrobić z tym tematem. :roll:

: 2007-10-20 22:33
autor: Basf_Wrocław
Zostawić chyba :) Dział według mnie odpowiedni bo w zasadzie nie dotyczy tylko malucha :)

: 2007-11-04 12:07
autor: wingerman
OLEY'u nie maja wiecej mocy :P a w dodatku ich moc spada, jak w przyrodzie - musi byc "ruwnowaga".
Najlatwiej porownac to do komina, jak jest krotki badz dziurawy to powstaja zawirowania i niewlasciwe opory wylotu spalin, podobnie z ukladem wydechowym w samochodzie. Srednica wydechu jesli jest wieksza to dobrze, lecz to tez zalezy od mocy silnika bo beda zbyt male opory wylotu spalin i znowu bedzie kupa. Mozna na ten temat wiele pisac. :)

: 2007-11-05 19:07
autor: Mr. Cynk
silniki kiedyś miały tę właściwość iż po zdjęciu wydechu dostawały "mocy" ale to był efekt w połowie placebo a w połowie dźwiękowo mocowy.
Jednak podwyższenie sprawności silnika wynika też z faktu iż spaliny wykorzystuje sie do efektywniejszego przepłukiwania silnika i spaliny w odpowiednio skonstruowanym wydechu niejako wysysają sie z silnika... zwiększanie średnicy nie daje mocy zawsze, jedynie w jakimś zakresie przeróbki....

najlepiej widać to na silnikach motocyklowych w motocrossie.... tam bardzo mocno odczuwa sie na motorze różnice w założonym tłumiku. A tłumiki na biego crossowe czasem zmienia się dobierając je pod temperaturę otoczenia, wilgotność i charakterystykę danego toru.. :d nieprawdopodobne ale jednak :D


tłumik ma ważniejszą rolę do spełnienia w silnikach niż niejednemu domorosłemu tunerowi się może wydawać :)

: 2007-11-05 19:17
autor: pytlar
ja jak mialem Yamahe YZ 465 (silnik 2t, motorek crossowy wyczynowy :twisted: wcielony diabel poprostu) i kiedys wystrzelilo mi poprostu tlumik :twisted: zostal sam dyfuzor i odziwo motor dostal jeszcze piekielkego kopa :twisted: ale po 5 min jazdy dzwonilo w uszach do konca dnia... :roll: a co w pozniejszych motorach co mialem zauwazylem ze poprostu bez tlumika rzeczywiście motory 2t sa slabsze...

a i jak mialem escorta to tam mialem kompletny przelot od poczatku do konca i powiem ze to bylo zabójstwo dla osiagow ale dzwiek byl piekny :twisted:

: 2007-11-05 19:56
autor: OLEY
Heh.
Poczytałem trochę i faktycznie Panowie macie rację.
Tzn. sam przelot da bardzo małe minimum, lub nic. No chyba,
że silnik się "odetka"czyli to co ma wyrzucić będzie w stanie pobrać.
A więc ja, wychowany w erze "Maluchów" :wink: myliłem się co do wzrostu mocy poprzez brak wydechu. :oops: :oops:

: 2007-11-27 14:17
autor: MVA83
ja wywaliłem katalizator a ostatni tłumik zrobiłem przelotowy i jest znacząca poprawa osiągów....

: 2007-11-27 15:40
autor: guciek
Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure. kata nie mam ostatni seria. i osiagi spadly niesamowicie :? szczegolnie przyspieszenie ktore w gl jest i tak słabe.po parodniowej jezdzie kupilem srodkowy przelotowy i wszystko wróciło do normy :)

: 2007-11-27 17:30
autor: MVA83
No tak ale turbinka trochę przyspiesza spaliny... a u mnie ewidentnie nie radził sobie z puszczaniem gazów:D teraz jest naprawdę dużo lepiej...

: 2007-11-28 00:39
autor: Bogdan9999
MVA83 pisze:No tak ale turbinka trochę przyspiesza spaliny...
hehe coś ci się pomerdało ona je zwalnia ;)

: 2007-11-28 13:24
autor: Robert
Pozornie spowalniając ona je drastycznie przyspiesza :twisted:

: 2007-11-28 15:24
autor: Alian & Rufi
guciek pisze:Mi w gl(czyli bez turbo) przepalil sie srodkowy i zamiast niego wspawalem rure.
Hehe to chyba norma w GT :PP

: 2007-11-28 19:54
autor: TYKWA
Guciek ma gl :wink:

a co do dziurawego wydechu, pomijając silniki doładowane , crossowe i ciągnikowe , a skupiając sie na 2,5 probowym , przepalony uklad w okolicach kata , strasznie spowolni auto i jedyne co można to zaspawać dziurkę jeśli się da , albo wymienić element. Jedno jest pewne auto jest słabsze i to duzo , odczułem to kiedyś na własnym przykładzie :wink: