Strona 1 z 1
Nie zapala silnik!
: 2004-02-16 09:41
autor: Tomasz_50
Witam!
Od pewnego czasu mam problem z instalacją el. w Probe '94 2.0 USA z ASB. Najpierw zaczal gasnac podczas jazdy, a teraz juz nie odpala!

Nie swieci sie kontrolka 'CHECK ENGINE' ktora powinna sie zaswiecic po przekreceniu kluczyka. Znalazlem juz jeden uszkodzony przekaźnik (IGN MAIN) ale po jego zmostkowaniu dalej nie zaswieca sie 'CHECK ENGINE' !! Nie wiem co jest grane: na jego cewce caly czas jest napięcie, czy stacyjka jest przekręcona czy nie!
Czy moze mnie ktos poratowac schematami elektrycznymi???
Re: Nie zapala silnik!
: 2004-02-16 19:57
autor: Gość
Tomasz_50 pisze:
Czy moze mnie ktos poratowac schematami elektrycznymi???
prawie codziennie przejeżdżam obok Polkowic wiec wyslij mi na priva tel to się jakoś zgadamy i podrzuce ci servisówke(którą mam dzięki greygowi
),a tak nawiasem mówiąc ostatnio widziałem twoją fure w Lubinie u elektromechanika ,tylko tyle powiem że dzieki temu gościowi byłem jakieś 400zł w plecy ale oczywiście to nie jest regułą

: 2004-02-16 21:08
autor: Gość
czlowieku !!! nie mostkuj bezpiecznikow, ani przekaznikow w aucie !!!
mozesz sobie doprowadzic do totalnej "zaglady" elektroniki auta !!!
Dzięki wielkie GregX, podziękowania również dla greyg' a
: 2004-02-17 07:55
autor: Tomasz_50
Wysłałem ci na priva moje namiary. Ten warsztat w Lubinie jest i tak najlepszy jaki do tej pory znalazłem choć potwierdzam, że jest również najdroższy...
: 2004-02-17 08:10
autor: Tomasz_50
No i oczywiście wielkie podziękowania dla GregX 'a i greyg' a.
Mostek zdążyłem założyć ale nic to nie dało, oprócz wywalenia jednego bezpiecznika... Znalazłem dwa przekaźniki pod maską które powinny 'łapać' po przekręceniu stacyjki ale nie 'łapią'. Napięcie na ich cewkę chyba powinno przyjść z komputera, ale nie przychodzi. Za to pojawia się jakieś 'lewe' w stosunku do masy akumulatora.
: 2004-02-17 09:26
autor: Raf
Tomasz_50 pisze:... Za to pojawia się jakieś 'lewe' w stosunku do masy akumulatora.
Pamiętaj że większość przekaźników jest sterowana masą a nie plusem (plus jest permanentnie a masa się pojawia i znika).
: 2004-02-24 07:57
autor: Tomasz_50

A o to główny sprawca kłopotów:
przewód do pompy paliwa!!! 
I jest to o tyle zaskakujące, że jak wcześniej wspomniałem nie świeciła kontrolka 'Check Engine' a nie odpowiedzialna za odcięcie paliwa (czy brak jego dopływu) kontrolka 'Fuel Cutout" !! Reszta dziwnych objawów to logika w komputerze - ten nie otrzymał sygnału z pompy więć nie wystawił sygnału na przekaźniki pośredniczące załączające pozostałe obwody

stąd też brak 'Check Engine'
: 2004-02-24 09:34
autor: Raf
'Fuel Cutout' zaświeca się gdy bezpiecznik inercyjny odetnie paliwo.
Gratuluję usunięcia problemu i dziękuję że poinformowałeś nas co było przyczyną!
Pozdrawiam Rafał
: 2004-02-26 22:13
autor: Hubert
No witam Tomasza . przykro mi słyszeć iż facio z zakładu jest słaby ale fakt jest faktem jedyny ma program do probe.Pozdrawiam
: 2004-02-27 00:03
autor: Gość
najważniejsze że fura śmiga ,widziałem i powiem że ładne to białe probe

: 2004-03-04 13:23
autor: Tomasz_50
Do Huberta - pamiętasz jak rozmawialiśmy pod realem o diagnostyce auta? Czy chodziło ci o tego gościa? Bo on nie potrafił się nawet połączyć z komputerem z mojej wersji!! Podobno wtyczka nie pasuje! Ty też masz wersje USA - czy robiłeś u niego diagnostyke?
Mam dalej z czymś problem - średnio po 15 minutach jazdy zaczyna świecić 'Check Engine' a wszystko narazie jest OK. Bez komputera nie bede wiedział co jest grane...
: 2004-03-04 13:48
autor: Hubert
NO WITAM. TO TEN GOŚĆ O KTÓRYM MOWA, NAPEWNO TYLE ŻE JA BYŁEM U NIEGO, ON ZNALAZŁ PROGRAM POWIEDZIAŁ IŻ JEST NA SIŁACH TO ZROBIĆ,OBEJRZAŁ GNIAZDO ,DODAŁ ŻE BEZ PROBLEMÓW I NA TYM SIĘ SKOŃCZYŁO, ALE TO BYŁ WOGÓLE JEDYNY KTÓRY WYDAWAŁ SIĘ SENSOWNY.
: 2004-03-05 14:28
autor: Tomasz_50
Jest mały problem... U mnie w gnieździe diagostycznym nie ma pinu 'TEN' !!! Jest oczywiście na pokrywie gniazda opisany (jak wiele innych), ale fizycznie nie jest podłączony!!!
W górnej części gniazda mam wyprowadzone piny '+B' - który jest obok pinu 'TEN' i pin 'GND' to wszystko. Nie zwierałem ich, bo nie wiem jaki efekt bym uzyskał...
W dolnej części gniazda mam wyprowadzone piny 'FAB', 'GND' i 'TAB'. Wewnątrz gniazdo jest opisane jako H383.
: 2004-03-05 14:30
autor: Gość
Nie czytasz uwaznie. W Twoim przypadku sa kody 3 cyfrowe i podpinasz sie w gniezdzie ECC (obok Diagnose).
: 2004-03-05 15:05
autor: Tomasz_50
Dzięki. Faktycznie jest gniazdo ECC, choć tym razem już nie opisane. Znalazłem opis gniazda (ECC IV) i kodów na stronie Forda. Sprawdze czy to jest to.