Strona 1 z 2

Dziwny objaw silnika

: 2008-02-27 16:28
autor: Pilich
Witam wszystkich

Posiadam Probasa 2,5 V6 1996r z instalacją gazową. Problem polega na tym, że silnik na benzynie nie ma w ogóle mocy. Pożera paliwo na jałowym (15min. - 12l), do tego strasznie kopci (na niebiesko) i pracuje bardzo nierówno. Na gazie natomiast nie ma żadnego problemu. Mechanicy rozkładają ręce. Byłem na kompie i wyskoczyły błędy P1170 i P1402. Ten pierwszy był prawdopodobie spowodowany nieszczelnym układem dolotowym - z tym sobie już poradziłem, bo w przeciwnym wypadku na benie od razu by gasł. A ten drugi to EGR. Ale co on może mieć wspólnego z tymi objawami. Proszę o pomoc Panowie!

: 2008-02-27 22:13
autor: 2Ya
wygląda na to,że masz uwalony/zapieczony zawór recyrkulacji spalin czyli egr i dlatego prawdopodobnie masz objawy takie jakie masz,bo silnik dławi sie spalinami przy za niskich obrotach .
podejrzewam,iż zapiekł się w pozycji półotwartej lub całkowicie otwartej.
sprawdź ten zaworek i daj znać co i jak:wink:

pzdr & c ya..

: 2008-02-28 00:12
autor: Pluto
Sprawdz sobie kody bledow http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=3758

I zagladaj tu czesciej :wink:

: 2008-02-28 15:28
autor: Robert
W ten sposób sobie raczej nie sprawdzi. W dodatku - przecież już sprawdził :P

: 2008-02-28 17:17
autor: OLEY
A ja proponuję przestudiować ten temat i inne w nim zawarte.

:arrow: Totalny brak mocy w V6

: 2008-03-01 13:19
autor: Pilich
Dzisiaj byłem na regulacji LPG. Facet nie mógł nic zrobić bo lamdba skakała jak oszalała, a na benie miała cały czas maksymalną wartość i nie spadała. Czy sonda jest do wymiany? Czy możliwe jest, że przez to że jest zepsuta podaje tak dużą dawkę paliwa?

: 2008-03-10 15:41
autor: Pilich
Panowie w sobotę wymieniłem wszystkie wtryski. Efekt jest wciąż ten sam. Okropny smród paliwa, gęsty biały dym z wydechu i opadający w oczach wskaźnik. Co to może być? Sterowanie wtryskami? Dzisiaj słyszałem, że to może być uszkodzony komputer. Na benie nie da się jeździć, zostaje tylko LPG. Co dalej po wymienie wtrysków???

Pozdrawiam

: 2008-03-10 16:06
autor: Kocureq
A coś z sondą zrobiłeś? Skoro jest ciągle w maksymalnym położeniu (zakładając, że podaje Air to Fuel Ratio) to komputer myśli, że jest za mało paliwa i przelewa.

: 2008-03-10 19:40
autor: Pilich
Ale możliwe jest żeby przez sondę była taka katastrofa? Sondę wymienię na dniach, zobaczymy czy coś się zmieni ale szczerze wątpię.

: 2008-03-10 21:41
autor: pawelc
nawet po całkowitym odpięciu sond nie powinien tyle żreć ..

: 2008-03-12 19:29
autor: Pilich
Czy ktoś ma jeszcze jakieś propozycje? Dodam, że sprawa jest naprawdę bardzo poważna. Przeglądałem to forum i nie znalazłem żadnej osoby, która miałaby takie objawy...

: 2008-03-12 19:49
autor: OLEY
Pilich pisze:Przeglądałem to forum i nie znalazłem żadnej osoby, która miałaby takie objawy...
Dlatego też ciężko o diagnozę.

Pytanko - Wymieniłeś sondę?

: 2008-03-13 20:39
autor: Pilich
Tak wymieniłem. Oczywiście wszystko jest bez zmian.

: 2008-03-19 20:37
autor: darson81
Miałem ostatnio podobne objawy i chciałem też wszystko wymieniać co odpowiedzialne za sklad mieszanki itp a okazało się ze wyskoczyły mi dwa kable (z czterech) z czujnika temp powietrza w rurze za filtrem powietrza. Wpięłem kable i silniczek jak nowy :)

: 2008-03-26 21:57
autor: Pilich
Byłem u elektryka. Powiedział, że to komputer ma winę bo źle steruje paliwem. Co Wy na to?

: 2008-03-26 22:03
autor: HellHound
Lambda, przepływka, Egr, w ostateczności uwalony komp(komp steruje na podstawie czujników). Proponuje w takiej kolejności sprawdzać.

: 2008-03-29 09:14
autor: Pilich
Jak sprawdzić egr?

: 2008-03-29 09:50
autor: 2Ya
Wypnij wężyk,od podciśnienia przy zaworze i załóż inny ,tak żeby mozna było zaciągnąc podcisnienie ustami i obserwuj czy działa,a w sumie to bardziej na słuch-powinno byc słychac,że pracuje albo zdemontuj całkowicie to wtedy obadasz go wizualnie i mechanicznie i mozna wyczyscic jeśli jest taka potrzeba,a raczej na pewno będzie.

: 2008-03-29 10:42
autor: OLEY
Kurna chata i znów będzie w milionie tematów o jednym i tym samym. :twisted:

Masz:

:arrow: EGR

Wystarczyło poświęcić 30 sekund.

: 2008-03-29 20:42
autor: Pilich
Czy EGR mógł spowodować zalewanie silnika benzyną?

: 2008-03-29 21:40
autor: Sqad
nie

: 2008-03-29 22:11
autor: 2Ya
hmm..
a skoro masz gaz i na gazie jest git,a na benzynie leje wtryskami( bo piszesz,że zalewa) to hmm..moze sterownik,od gazu jest uwalony,może coś zwiera sygnał do wtrysków na stałe,po przełączeniu na zasilanie benzyną i wtryskiwacze wtedy są cały czas otwarte.. :roll:
w końcu sterownik gazu symuluje / emuluje prace wtrysków dla ecu silnika.. :roll:
może warto pójśc tym tropem i wypiąc sterownik gazu i podłączyc z powrotem tak jak było oryginalnie i zobaczyc efekt.. :roll:
może to coś pomoże :idea: :roll:

pzdr. & c ya..

: 2008-03-30 09:42
autor: Pilich
Ada też tak uważa. Sprawdzę czy wszystkie przewody od ECU do wtrysków mają przejście. Jeżeli tak to będę grzebał dalej. A czy może to być wina któregoś z tych dwóch przekaźników w głównym BOX?

: 2008-05-03 12:17
autor: Pilich
Problem rozwiązany. Nie wiadomo do końca w czym był problem ale spalanie jest już w normie, nie czuć paliwa i już nie kopci. Pozdro

: 2008-05-03 12:39
autor: Ada
Gratuluje. Czyżby taj jak podejrzewałem Ecu od gazu??