Strona 1 z 2

Wump

: 2008-03-29 23:40
autor: Wump
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Forda Probe, który ma znacznie dłuższą historię klubową niż ja ;) Aby zaspokoić ciekawość i dopełnić dobrej tradycji umieszczam jego aktualne fotki.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Co prawda szerokiego kąta nie było dziś, ale co się usiecze to nie uciecze ;)

Obrazek
A to z bloku ostatnio pyknąłem :)

Ok, niedługo dostanę zastrzyk finansowy, więc można posnuć trochę planów.

Co będę chciał zrobić:
1- doprowadzić do porządku turbinę
2- dorzucić jakiś dobry filtr stożkowy
3- zakupić maskę i tylną klapę
4- poprawki blacharskie + nowy lakier prawdopodobnie czerwony ( ale chodzi mi po głowie jeszcze czarny mat)
5- tarcze Indiglo
6- wymiana skrzyni biegów...?
7- prawdopodobnie jeszcze wiele rzeczy, o których teraz nie wiem ;)
----------------------------------------------------------------------------------

: 2008-03-29 23:55
autor: Sqad
No widze że shootersowe wozidło ma się dobrze, i dobrze :)

: 2008-03-30 00:03
autor: Astro
Czemu są dwie naklejki na przedniej szybie? :?

: 2008-03-30 03:14
autor: Pluto
Jedna jest zapasowa

: 2008-03-30 08:56
autor: wargawiesiek
poprostu nie wszyscy zrywają stare naklejki

: 2008-03-30 20:49
autor: Dee Jay
Fajnie że trafiło w dobre ręce.
:wink:

: 2008-03-30 23:15
autor: RX
Witam,

To na pewno shootersowe wozidło? Bo felgi mi nie grają.

5,

: 2008-03-30 23:50
autor: Sqad
Shooters wymienil je na 16

: 2008-03-31 00:25
autor: Sh(.)(.)ters
Panowie - kiedyś jeździłem tym autem. Sprzedałem na 15" felgach - na 16" cena by była inna, biorąc pod uwagę opony Bridgestone Potenza Run Flat. Będą na sprzedaż bo na razie nie mam do czego założyć ale to w osobnym wątku lub na PW.

Pomijając drobne niedociągnięcia (listwa na drzwiach pasażera i żarówka halogena) to auto wygląda bardzo dobrze na fotkach. Wump wymień żarówkę H3 i poczytaj na forum na jakiej zasadzie halogeny rozpraszające są przerobione na światła do jazdy dziennej (dlatego lustro jest zdarte - dają słabsze światło i policja się nie czepia).

Co więcej widzę coś czego nie było - zwróćcie uwagę na rasowo wyglądający BOV pod maską.

: 2008-03-31 03:34
autor: Pluto
I poszukaj kolanka na przepustnice bo to co tam jest dziwnie wyglada :D

: 2008-03-31 16:45
autor: kramar
no BOV'a dostałeś w gratisie :)
niech służy dobrze

: 2008-03-31 17:35
autor: Wump
Nie dziękuje ;)

A z autka jestem (jak na razie) bardzo zadowolony :) I oby tak pozostało ^^

: 2008-03-31 20:57
autor: Sqad
Widać, że począwszy od Shootersa auto jest cały czas w dobrych rękach, oby tak dalej :)

: 2008-05-28 12:57
autor: Wump
Niedługo wpadnie trochę kasy na autko :)

Najchętniej, to bym wziął urlop i przyjechał do któregoś z szanownych expertów na jakiś tydzień czy półtora, by oddać samochód w porządne ręce i zrobić jak najwięcej się da. Będę miał jakieś 3000 - 4000 zł na autko więc zrobić można sporo :D Jeśli komuś odpowiadałoby takie rozwiązanie to proszę o kontakt na pw :)

: 2008-05-28 13:06
autor: Drzymek
Co chcesz konkretnie zrobić?

: 2008-05-28 13:19
autor: Wump
W tej chwili nie jestem w stanie odpowiedzieć konkretnie na to pytanie, bo nie znam tego samochodu jeszcze na tyle, żeby wiedzieć co tam może wyjść. (póki co borykam się z chorobami wieku dziecięcego jak to kiedyś ładnie nazwał Sh(.)(.)ters) Generalnie chodzi o doprowadzenie go do jak najlepszego stanu technicznego. Lakier i blacharkę będę robił przy pewności, że to co mogło się w nim popsuć, jest już zrobione.

W pierwszym poście napisałem co chcę zrobić w tym roku, ale podejrzewam, że gdyby ktoś do samochodu zajrzał to lista się znacznie wydłuży.

Jak już kilka razy pisałem, wszystko byłoby prostsze, gdybym się na tym znał :oops:

: 2008-05-28 15:45
autor: wargawiesiek
witam. za 3000-4000 tyś zł można zrobić generalny remont blacharki(podwozie i nadwozie) zawieszenie, hamulce itp, przy pracy samemu więc jeśli masz choć troszkę pojęcia to najlepiej "zrób to sam" , sprzęt można zawsze pożyczyć albo rozebrać samochód i zawieść karoserię do blacharza( i już jest taniej bo nie musi rozbierać). radzę ci zaczęć od 1.blacharki, 2.zawieszenia i 3.hamulcy. wtedy będziesz miał pewność że jak robisz już zawieche to się na załamiesz stanem podwozia

: 2008-05-28 22:50
autor: Lisiu
Ja wolałbym zeby auto porządnie hamowało niż żeby miało np. nowe progi....

Nowe hamulce, tarcze przód nacinane/nawiercane 260zł, dobre klocki 100, tarcze tył myślę podobnie, klocki są tańsze ok 80
Remont zawieszenia( o ile amorki sa dobre):komplet tulei i sworzni na wachacze: 200-230 zł, końcówki drążków 80-100, łączniki stabilizatorów 50-60. (ceny dobrych firm, które troche polatają a nie sypną się po pół roku)Nie wiem jak wyglądają ceny zawieszenia tylniego bo nie musiałem u siebie tego robić.
Skoro zawieszenie i hamulce mamy jak należy, a silnik nie wymaga remontu to teraz można zająć się remontem blacharki( ale watpie żeby probek tego wymagał, auto Sh(.)(.)tersa chyba nie jest po przejściach więc raczje zgnite nie będzie).
A skoro nie robimy blacharki to można zająć się tuningiem.
Najpierw podstawy w silniku turbo: wydech przelot, stożek z krótkim, prostym dolotem, BOV, MBC i przynajmniej jeden dodatkowy wskaźnik- cisneinia doładowania.

Ja bym oto tak widział :D I myślę że te 3 tys powinny starczyć na to wszytsko

: 2008-05-28 22:54
autor: Sqad
Ja bym tylko komplet tulei na wahaczach zamienił na cale nowe wahacze za 260 zł :) troszke drożej ale o ile prosciej z wymianą a i na pewno polata to dlużej.

Tarcze z tyłu to nie tak hop siup bo trzeba kupić od razu lożyska na tyl bo sa wciskane w tarcze, no chyba że ktoś chce robić to na sztuke to można wybić stare łożyska i wdusić w nowe tarcze ale dlugo to nie pojeździ, a łożyska niestety troche kosztują SKF chyba 180zł sztuka, ale to nie pamietam bo to bylo daawno temu a i ceny byly inne :P

: 2008-05-28 23:09
autor: Lisiu
Nie trzeba nowych łożysk, ja u siebie ( a było to ponad 2 lata temu) wycisnęłem stare łożysk na prasie, i podobnie wcisnęłem nowe. Jeżeli nie przykładasz siły na środek łożyska to nie ma prawa nic się stać.
O ile pamiętam są tam podwójne rolkowe łożyska i jeżeli będziesz po nim walił młotem to faktycznie rolki się poodduszają i łożyska będą do wymiany, ale robiąc to na prasie z odpowiednim sprzętem można założyć te same.
Ja tak zrobiłem i nie huczały po zabiegu wymiany :wink:

: 2008-05-28 23:44
autor: Destroyer
Powiem wam że ja też stare łożyska wsadziłem w nowe tarcze i nie stęknęły nawet razu. A że kumpel nie ma we warsztacie prasy, to wbijał mi młoteczkiem powoli i po założeniu chodziło jak złoto cały czas :D

: 2008-05-28 23:50
autor: Lisiu
Zależy w jakim stanie jest też łożysko.
Po wybicu/wyciśnięciu można je rozebrać i sprawdzic czy bieżnia łożyska jest gładka. Jeżeli tak to nie ma prawa huczeć

: 2008-05-29 09:04
autor: Wump
Zdaje się, że na pierwszy ogień będzie musiała pójść podłużnica z przodu lewa, mechanik coś mi mówił, że nie wygląda najlepiej. Co do podwozia, Sh(.)(.)ters mówił, że było robione, więc to raczej odpada.

Niedługo powinienem mieć kolanko i stożek, jak to załatwię, postaram się wybrać do kogoś, żeby rzucił na autko okiem, przejechał się, posłuchał. Jeśli ktoś miałby dzień czy dwa wolne, to mogę oczywiście zaprosić do siebie :)

Co to tuningu, to interesuje mnie (przynajmniej na razie) tylko mechaniczny, wizualny mnie nie rajcuje, wolę autko jak najbardziej zbliżone do serii.

: 2008-05-29 16:42
autor: Dee Jay
Wump pisze:
Co to tuningu, wolę autko jak najbardziej zbliżone do serii.
I tak trzymać. :1111_ok:

No może jakaś fela by się przydała ;)

: 2008-05-29 18:09
autor: daniel
Lisiu gdzie dostać takie nacinane tarcze do jedynki :?: