Problem po wymianie świec?? - 2,5 v6
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
Problem po wymianie świec?? - 2,5 v6
Witam, przyszła kolej na mnie i po raz pierwszy proszę o poradę.
Nie jestem nowy wiec...."szukajkę" znam, ale już nie mam pomysłów ani głowy do tego bo szukałem 3 godziny i niczego już nie jestem pewien.
Mam problem z pracą silnika, objawy sa następujące:
- na biegu jałowym szarpie a z wydechu słychać jakby kaszlenie/purkanie.
- podczas jazdy (o ile sie uda ruszyć) szarpie niemiłosiernie (prawie kangurek) do około 3000 tys obr.(wyżej strach go kręcić).
- odczuwalny spory spadek mocy.
Wszystko zbiegło się w czasie z wymianą świec i kabli WN, a mianowicie po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów po zmianie, nagle auto straciło moc i pojawiły się objawy j/w.
Dodam, że mam zainstalowany moduł zewnętrzny - więc raczej odpada.
A teraz to co ja obstawiam:
- cewka WN
- katalizator
- uszczelka pod głowicą?
Ktoś wie jak sprawdzić te rzeczy, lub ma nowe pomysły to prosze o pomoc.
Nie jestem nowy wiec...."szukajkę" znam, ale już nie mam pomysłów ani głowy do tego bo szukałem 3 godziny i niczego już nie jestem pewien.
Mam problem z pracą silnika, objawy sa następujące:
- na biegu jałowym szarpie a z wydechu słychać jakby kaszlenie/purkanie.
- podczas jazdy (o ile sie uda ruszyć) szarpie niemiłosiernie (prawie kangurek) do około 3000 tys obr.(wyżej strach go kręcić).
- odczuwalny spory spadek mocy.
Wszystko zbiegło się w czasie z wymianą świec i kabli WN, a mianowicie po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów po zmianie, nagle auto straciło moc i pojawiły się objawy j/w.
Dodam, że mam zainstalowany moduł zewnętrzny - więc raczej odpada.
A teraz to co ja obstawiam:
- cewka WN
- katalizator
- uszczelka pod głowicą?
Ktoś wie jak sprawdzić te rzeczy, lub ma nowe pomysły to prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2008-06-19 21:16 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Będzie ..
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Ja w 2.2 miałem takie coś jak mi się zawór wypalił i silnik palił na 3 cylindry Może świece masz niedokręcone albo kable pomyliłeś, a może po prostu nie są wciśnięte do końca. Jeżeli wszystko jest ok to musisz szukać przyczyny gdzieś głębiej.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- mario88
- Posty: 152
- Rejestracja: 2007-11-14 11:57
- Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=12865
- Lokalizacja: Świecie
Ja miałem podobne objawy, gdy padł mi aparat... podpinałem moduł zewnętrzny ale nic to nie pomogło dlatego kupiłem cały aparat używke i śmiga jak trzeba...auto szarpało, straciło moc i z wydechu było słychac pyr pyr... a o ruszaniu to nie wspominaj... Jak masz mozliwośc to podmień aparaty. Pozdrawiam
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Ja tak miałem do niedawna. Silnik pracował nierówno, szarpało nim i nie okazywał skłonności do jazdy. Wymieniłem świece i jak ręką odjął! Sprawdź jak będzie chodził na świecach, których używałeś do tej pory. Może kupiłeś złe świece? Pozdro;)
Ostatnio zmieniony 2008-06-26 16:20 przez Valuss, łącznie zmieniany 2 razy.
Probek II gen. 2.0 '97. Jak go nie kochać
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
Hmm.. świece ze zwykłych NGK zostały wymienione na NGK iriudium. Ale rzeczywiście spróbuje zamienić z powrotem na stare..
Ostatnio zmieniony 2008-06-22 10:44 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Będzie ..
- sziaba
- Posty: 168
- Rejestracja: 2008-04-23 20:29
- Samochód: Skoda Octavia Scout
- Galeria: viewtopic.php?t=13751
- Lokalizacja: Szczecinek
Widziałem co pisałeś ,ale mimo to sprawdź czy nie zamieniłeś któregoś z kabli
Jeżeli 100% są na swoim miejscu ... to włącz silnik i kolejno ściągaj kable ze świec zwracając uwagę na reakcję silnika . Gdy znajdziesz jakiś "gar" który nie reaguje szukaj przyczyny; kabel? ,nowa świeca? (miałem przypadki że nowe nie zawsze oznacza sprawne bez względu na producenta )
... aparat zapł.. , rozrząd ....
Pozdrawiam
Jeżeli 100% są na swoim miejscu ... to włącz silnik i kolejno ściągaj kable ze świec zwracając uwagę na reakcję silnika . Gdy znajdziesz jakiś "gar" który nie reaguje szukaj przyczyny; kabel? ,nowa świeca? (miałem przypadki że nowe nie zawsze oznacza sprawne bez względu na producenta )
... aparat zapł.. , rozrząd ....
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w ten sposób to aparat zapłonowy może szybko powiedzieć papasziaba pisze:Widziałem co pisałeś ,ale mimo to sprawdź czy nie zamieniłeś któregoś z kabli
Jeżeli 100% są na swoim miejscu ... to włącz silnik i kolejno ściągaj kable ze świec zwracając uwagę na reakcję silnika . Gdy znajdziesz jakiś "gar" który nie reaguje szukaj przyczyny; kabel? ,nowa świeca? (miałem przypadki że nowe nie zawsze oznacza sprawne bez względu na producenta )
... aparat zapł.. , rozrząd ....
Pozdrawiam
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
na 99% padla cewka ale jest kilka innych przyczyn dlaczego tak moze sie dziac.
pierwsze to to ze jak piszesz autko chodzi ale nierowno czyli nie pali na wszystkie gary(tloki).powykrecaj swiece i [po koleisprawdzaj na kazdym kablu czy podaje iskre.Najprawdopodobniej nie na wszystkich bedzie.
dalej jezeli iskry nie ma na wszystkich kablach to przyczyna tego moze byc ]kopulka a dokladnie gniazda w niej zawarte(po wymianie swiec mogly sie zwyczajnie wypalic,czasem niestety tak bywa dlatego jak wymieniac to polecam kompleksowo)
Ale najpierw podmien cewke z innego proba zeby nie kupowac na darmo cewki a okaze sie ze to nie ona.
i na koncu piszesz ze kupiles swiece iridium.bardzo dobrze bo to swietne swiece ale pytanie czy kupiles o odpowiednim oznaczeniu???
I pamietaj ze swieczki Iridium potrzebuja reszty ukladu zaplonowego w idealnym stanie poniewaz maja spory pobor pradu zeby przeszla iskra(podaja swietna iskre albo wcale ) i niestety moze byc tak ze reszta ukladu nie wytrzymala obciazenia(ktorys element)
PS.Valuss a ty lepiej zmien te swiece bo nie dosc ze to nie ngk to jeszcze oznaczenia maja zle i predzej czy pozniej moze dojsc do podobnej awari a do tego tracisz na mozy sporo i momencie obrotowym na zlych swiecach
widze ze sklad nappisal w momencie gdy ja pisalem.Racja sklad w zadnym wypadku nie pozwol aby iskra przeskoczyla na karoserie samochodu zmasuj swiece osobno i sprawdzaj kazda pojedynczo nigdy razem i tym bardziej pamietaj o tym zeby wszystkie swiece byly wykrecone wtedy srozrusznik kreci lekko silniczkiem i nie ma obciazen.
Siaby sposob kategorycznie odradzam.
pierwsze to to ze jak piszesz autko chodzi ale nierowno czyli nie pali na wszystkie gary(tloki).powykrecaj swiece i [po koleisprawdzaj na kazdym kablu czy podaje iskre.Najprawdopodobniej nie na wszystkich bedzie.
dalej jezeli iskry nie ma na wszystkich kablach to przyczyna tego moze byc ]kopulka a dokladnie gniazda w niej zawarte(po wymianie swiec mogly sie zwyczajnie wypalic,czasem niestety tak bywa dlatego jak wymieniac to polecam kompleksowo)
Ale najpierw podmien cewke z innego proba zeby nie kupowac na darmo cewki a okaze sie ze to nie ona.
i na koncu piszesz ze kupiles swiece iridium.bardzo dobrze bo to swietne swiece ale pytanie czy kupiles o odpowiednim oznaczeniu???
I pamietaj ze swieczki Iridium potrzebuja reszty ukladu zaplonowego w idealnym stanie poniewaz maja spory pobor pradu zeby przeszla iskra(podaja swietna iskre albo wcale ) i niestety moze byc tak ze reszta ukladu nie wytrzymala obciazenia(ktorys element)
PS.Valuss a ty lepiej zmien te swiece bo nie dosc ze to nie ngk to jeszcze oznaczenia maja zle i predzej czy pozniej moze dojsc do podobnej awari a do tego tracisz na mozy sporo i momencie obrotowym na zlych swiecach
widze ze sklad nappisal w momencie gdy ja pisalem.Racja sklad w zadnym wypadku nie pozwol aby iskra przeskoczyla na karoserie samochodu zmasuj swiece osobno i sprawdzaj kazda pojedynczo nigdy razem i tym bardziej pamietaj o tym zeby wszystkie swiece byly wykrecone wtedy srozrusznik kreci lekko silniczkiem i nie ma obciazen.
Siaby sposob kategorycznie odradzam.
Ostatnio zmieniony 2008-06-21 17:29 przez Ero, łącznie zmieniany 2 razy.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
A może nowa?Piotrek (cien) pisze: Gdzieś znalazłem kiedys na forum namiary na gośnia który ma takie cewki poza allegro...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Podaj namiary na sklep z fabrycznymi modułami zewnętrznymi - na pewno wielu osobom się przydaPiotrek (cien) pisze:Dodam, że mam zainstalowany moduł zewnętrzny - więc raczej odpada.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Czy wymiana cewki na nową, z innej marki, to jest już ta niedopuszczalnie widoczna zmiana, a rzeźba z zewnętrznym modułem nie?
Kwestia chyba tylko wypytania Patryka, jak to się mu sprawowało.
Kwestia chyba tylko wypytania Patryka, jak to się mu sprawowało.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Ero wymieniłem wtedy te świece na takie jak proponowałeś, więc o moje "serducho" się nie martwEro pisze:
PS.Valuss a ty lepiej zmien te swiece bo nie dosc ze to nie ngk to jeszcze oznaczenia maja zle i predzej czy pozniej moze dojsc do podobnej awari a do tego tracisz na mozy sporo i momencie obrotowym na zlych swiecach
Probek II gen. 2.0 '97. Jak go nie kochać
Piotrek zrobiłeś już auto?? Objawami mój problem bardzo przypominał to co dzieje się u Ciebie. Obstawiałem aparat, przewody a okazało się, że jedna świeca była trafiona. 2 miechy temu wymieniłem komplet, też nawet nie myślałem, że to może być świeca. Od weekendu nie moge się nadziwić, że trafiona świeca tak osłabia auto
Aha, chodzi o zwykłe NGK
Pzdr!
P.
Aha, chodzi o zwykłe NGK
Pzdr!
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
- Piotrek (cien)
- Posty: 175
- Rejestracja: 2006-02-26 13:59
- Galeria: viewtopic.php?t=8035
- Lokalizacja: Tarnów
Witam, probek już sprawny. Okazało się że jednak cewka zaniemogła.
Dodam że iskra była, ale widocznie zanikała. Wymiana cewki wszystko załatwiła.
Poniżej podaje namiary na sklep w którym możecie dostać zamienniki cewki do 2,5V6 :
Cewka kosztuje u nich 160 zł
YAKUZA S.C.
UL. STASZICA 8A/4
87-100 TORUŃ
056 652 82 05
Dzieki chłopaki za zainteresowanie i porady.
pozdrawiam
Dodam że iskra była, ale widocznie zanikała. Wymiana cewki wszystko załatwiła.
Poniżej podaje namiary na sklep w którym możecie dostać zamienniki cewki do 2,5V6 :
Cewka kosztuje u nich 160 zł
YAKUZA S.C.
UL. STASZICA 8A/4
87-100 TORUŃ
056 652 82 05
Dzieki chłopaki za zainteresowanie i porady.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-06-24 15:40 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Będzie ..
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
kristo [i](w dość przypadkowym wątku)[/i] pisze:mój probe II 2,5 również nie chce odpalić ale z mojej winy.odpaliłem go z niezałożonym jednym kablem na rozdzielacz wysokiego napięcia, a moje pytanko brzmi co zepsułem cewkę ,moduł a może coś innego .przeglądałem forum ale nic na ten temat nie znalazłem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade