Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

David
Posty: 11
Rejestracja: 2005-06-20 03:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn Pl Devon En
Kontakt:

Post autor: David »

Kostka jest w pozadku sygnal przechodzi przez spirale i dochodzi do modulu prawidlowo bez zadnej straty i z wlasciwym dla kazdego stanu oporem rezystorow poszczegolnych przyciskow...
Dave - Stunning 24V '95 KLZE
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Może zobacz w serwisówce procedury testowe dla poszczególnych elementów. Może w ten sposób uda Ci się dojść gdzie jest problem. W zasadzie od tego należałoby zacząć.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
David
Posty: 11
Rejestracja: 2005-06-20 03:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn Pl Devon En
Kontakt:

Post autor: David »

chetnie bym zobaczyl ale trzeba ja miec...
Dave - Stunning 24V '95 KLZE
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Podpinając się pod wątek:
jak wygląda sterowanie tempomatem przy kierownicy?
Najlepiej jakaś fotka by się przydała, a jak nie da rady to chociaż powiedzcie jakie napisy widnieją na tych przyciskach?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Tak wygląda te sterowanie tempomatem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2840b.html
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/op ... nt_scs.htm
Obrazek

1) Speed Control On (ON)

Press the On button to turn the Speed Control System on. Note: The Speed Control System will be turned off automatically when the ignition is turned off.

2) Speed Control Off (OFF)

Press the Off button to turn the Speed Control System off. Note: The Speed Control System will be turned off automatically when the ignition is turned off.
3) Resume (RSM)

If you press the brake pedal or the clutch pedal while the Speed Control System is on, the system will be suspended. To return to the speed you had set, press and hold Resume for approximately one second and then release. The vehicle will gradually return to the previously set speed and then maintain it. Note: To resume the speed you had before, you must be driving at least 30 mph (48 km/h).
4) Set Acceleration (SET ACC)

The Set Acceleration button allows you to set the Speed Control System's programmed speed. To set:
Press the Speed Control On button (1).
Accelerate to the desired speed. The speed must be at least 30 mph (48 km/h) in order for the Speed Control System to activate.
Once at the desired speed, press the Set Acceleration button to set the current speed.
Take your foot off the accelerator pedal. Your vehicle should maintain the speed you set.
When the vehicle speed is set, you can reset the Speed Control System to a higher speed using the Set Acceleration button. Press and hold the Set Acceleration button until the vehicle accelerates to the desired speed, then release the button.

Note: If you want to momentarily accelerate to a higher speed, manually accelerate using the accelerator pedal. This will not interfere with the set speed. When you take your foot off the accelerator pedal, the vehicle will return to the set speed.

Note: Do not shift to Neutral when using the speed control. This will cause the engine to overspeed.

Note: To suspend the Speed Control System and regain control over the vehicle's speed, press the brake pedal or the clutch pedal. You can then resume to the set speed by using the Resume button (3).

Note: When driving up a hill, especially with a heavy load, significant speed drops may occur. If the speed drops more than 8 to 14 mph (13-23 km/h), the Speed Control System will automatically cancel.

5) Coast (CST)

The Coast button allows you to reset the Speed Control System to a lower speed. To reset to a lower speed, press and hold the Coast button until the vehicle slows to the desired speed, then release. The set speed will be set where you released the Coast button.
Jedynki tutaj: :arrow: http://www.performanceprobe.com/info/op ... nt_scs.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Dzięki panowie :)
A gdzie to można znaleźć pod maską, jakiś sterownik od tego albo cuś :D
Przeczytałem ten opis po ang. ale niestety nie wszystko zrozumiałem.
Czy dobrze rozumiem że wciskając przycisk ON auto standardowo będzie jechało 48km/h ?
Poprzedni właściciel mówił że to przyciski od sterowania radiem, ale tak sobie myślałem że coś buja i że to sterowanie tempomatem i miałem racje :) Warto by to było teraz jakoś uruchomić :twisted:
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Sterownik znajduje sie w kokpicie przy Twojej lewej nodze
Tempomat dziala na takiej zasadzie:
Odpalasz silnik i wciskasz ON ( dajesz w ten sposob znac kompowi ze masz zamiar uzywac tempomatu) Pozniej osiagasz satysfakcjonujaca predkosc np 100km/h Wciskasz SET i przytrzymujesz ok 2-3 sek Po czym powinienes poczuc ze pedal gazu "ucieka' Ci spod nogi Wtedy mozesz juz zdjac noge z gazu Auto bedzie trzymalo ustalona predkosc Po wcisnieciu sprzedla badz hamulca tempomat przechodzi w stan czuwania ( wylacza utzrymywanie satalej predkosci) Zeby powrocic do predkosci wczesniej ustawionej wciskasz RSM (resume) Zeby zwiekszyc predkosc przytrzymujesz SET ACC Zeby zmniejszyc CST ( nie uzywasz w tych przypadkach pedalu gazu wszystko robisz przyciskami) Kiedy juz wiesz ze nie bedziesz uzywal tempomatu wciskasz OFF
To by bylo na tyle :wink:
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Dzięki chaos takiej konkretnej odpowiedzi mi było potrzeba :)
Jeszcze ostatnie pytanie czy włączony tempomat jest sygnalizowany gdzieś jakąś kontrolką?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Nie nie jest Ale chodzi Ci kiedy calkiem wylaczony czy moze w czasie "czuwania"? Bo spokojnie mozesz jezdzic w stanie "czuwania" nic sie nie dzieje I tak po zgaszeniu silnika wszystko jest deaktywowane A kiedy tempomat trzyma predkosc to zawsze bedziesz to czul bo kiedy probuje utrzymac stala predkosc musi przyspieszac i zwalniac tak wiec pedal gazu sie rusza Dodam tylko ze dla bezpieczenstwa warto miec lewa noge w gotowosci przy hamulcu Bo jadac za jakims pojazdem czasami probujac utrzymac predkosc auto przyspieszy i mozna znalezc sie na czyims tylku
Aha dodam tylko ze tempomat dziala tylko od 40km/h i od 4 biegu wzwyz
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

A ok to teraz już wszystko w 100% jasne :)
Jutro sprawdzę czy działa czy jest całkiem kaput :P
A tak na marginesie jak tam wiesz co(możesz odpisać na prv żebyśmy tu nie zaśmiecali)?
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

...i tutaj http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php jest ciekawy opis działania tempomatu 8) W moim przypadku opis był wielce pomocny :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Chaos
Posty: 364
Rejestracja: 2006-07-06 09:26
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=15476
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: Chaos »

Greg ale ten opis jest niezbyt dokladny i tyczy sie innego tempomatu
Obrazek

Na początku był Chaos potem Bóg stworzył Probe
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

chaos pisze:Greg ale ten opis jest niezbyt dokladny i tyczy sie innego tempomatu
...masz rację tylko w moim przypadku gdy kupiłem probika to nie miałem pojęcia jak tempomatem się posługiwać więc korzystałem z opisu mazdyspeed. Dzięki niemu zrozumiałem istotę działania tego urządzenia :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

A ja mam pytanie odnośnie samych dzwigienek tempomatu. Można je wykorzystać jako sterowanie radiem? Podobno tak robił TBC ale z nim teraz nie ma kontaktu. Jeżeli tak to czy potrzebuje samych dzwigienek czy coś więcej?
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Rozgrzeszony
Posty: 85
Rejestracja: 2005-12-16 22:56
Galeria: viewtopic.php?t=7335
Lokalizacja: Ruda Śląska Dania

Post autor: Rozgrzeszony »

chaos wielkie dzięki za opis - dotąd nie wiedziałem do czego służą te przyciski. W każdym razie u mnie tempomat działa. Super sprawa na dalekie trasy.

Pozdro
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Awatar użytkownika
mers
Posty: 243
Rejestracja: 2005-11-23 09:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mers »

Ja w wersji USA 2.5 GT probe II mam tempomat przy kierownicy, oczywiście działa, wrażenia z jazdy z tempomatem ----> tak jak byś trzymał joypada i śmigał ,fajna zajawka, aczkolwiek używałem go tylko kilka razy, na naszych drogach ludziska jeżdrzą zbyt nie jednostajnie więc noga na hamulcu musi być...
Obrazek
probe II GT 93
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Ja dzisiaj też pierwszy raz od zakupu probe II przetestowałem tempomat. Nie mogłem go włączyć w stan czuwania (przycisk ON), bo coś mam rozwalone na przyciskach ON/OFF, ale małym śrubokrętem jak zdejmę plastyk da radę włączyć. Wrażenia dość fajne, najlepsze jest jak ucieka pedał gazu spod nogi :D

A co do mojego rozwalonego przycisku ON/OFF.
Czy ktoś to kiedyś rozbierał? U mnie ktoś to przymocował na klej, jest złamany zatrzask trzymający przycisk, a pod spodem cienka guma i blaszka metalowa. Powinno być coś jeszcze?
Jak dochodzi do zamknięcie obwodu, tylko poprzez wciśnięcie pinu, czy może poprzez zwarcie pinu z blaszką dookoła przy pomocy czegoś czego mi brakuje?

Przed ruszeniem śrubokrętem wcisnąłem i zwarłem na wszelki dookoła.
Sprawdziłem miernikiem i nie ma połączenia pomiędzy pinem, a blaszką dookoła.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie mam pojęcia (nie rozbierałem, bo nie mam 2), ale tu masz procedurę testową przełączników tempomatu, więc kombinuj:
  • Wyłącz prąd (wyjmij kluczyk).
  • Rozłącz wtyczkę przełącznika tempomatu (wewnątrz kierownicy / uwaga na poduchę, bo nie wiem, czy można dostać się do wtyczki bez jej zdejmowania, więc jeśli nie, to zalecane jest wcześniejsze odłączenie akumulatora).
    Obrazek
  • Zmierz oporność pomiędzy stykami 3 i 2. Obrazek

    Prawidłowe wartości:<pre> włączenie (ON) :arrow: > 10 kΩ
    wyłączenie (OFF) :arrow: < 5 Ω
    ustawianie prędkości (SET/ACC) :arrow: ~680 Ω
    zwalnianie (CST) :arrow: ~120 Ω
    powrót do prędkości ustalonej (RSM) :arrow: ~2,2 kΩ</pre>
Ostatnio zmieniony 2007-08-03 19:26 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: andrew »

Dzięki pokombinuję dzisiaj. Tak podejrzewałem, że Pin numer 2 pracuje jako COM.

Coś mi się wydaję, że jednak brakuje mi czegoś, najwyżej będę improwizował :)
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

Ma ktoś może schemat podłączenia tempomatu w II gen. :?:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

witam

problem dotyczy 2,5 rocznik 93.

jest sobie tempomat fordowski (okrągły siłownik)
nad pedałami po lewej stronie są 3 skrzyneczki (komputery) – niebieska, srebrna (obudowa metalowa) i biała

Która z nich jest komputerem z tempomatu ??
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie będę Cię zmuszał do szukania, bo to 14 strona wątku o VRISach i gdybym nie pamiętał, że rok temu było, to sam bym nie znalazł :twisted:
darel pisze:Pod kierą masz sterownik ABS (blaszana puszka), sterownik do poduszek (niebieska plastikowa puszka) i ewentualnie sterownik od tempomatu (beżowa lub szara plastikowa puszka).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

TBC i udało ci się wykorzystać te przyciski jako sterowanie radiem???

pozdro
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”