Strona 1 z 2

Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-09 21:22
autor: _/Damian\_
Witam!
Ost. zaobserwowałem, że trzmymając kierownicę we właściwym położeniu dla kierunku jazdy na wprost (dłonie na godzinie 3 i 9) auto nie jedzie prosto a lekko w prawo:( Aby jechało zupełnie prosto lewą dłoń musze nieznacznie obniżyć, skierować na godzinę 8 lub inaczej 20, zaś prawą dłoń skierować na godzinę 2 lub inaczej 14. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi cóż to za ustrojstwo??? Byłem ost. na przeglądzie, ale Ci mechanicy to jedynie potrafią zauważyć przyciemnione szyby, lekko za nisko świecący reflektor, zaś coś o wiele istotniejszego jest dla nich w ogóle niezauważalne!!!
Pozdrawiam:)

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-09 22:02
autor: Furious
Heh, a nie możesz po ludzku powiedzieć, że żeby jechać prosto to musisz kierownicą lekko skręcić w lewo? :D Ja miałem podobnie, ale zrobiło mi się to po tym jak kręciłem bączki na asfalcie i zrobiłem szybką kontrę. Teraz jest już normalnie (zrobiłem tak samo w drugą stronę :)). Panowie od zbierzności powinni rozwiązać ten problem. Ustawią kierownicę i przy okazji zbierzność jak będzie potrzeba.

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-09 22:10
autor: Robert

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-10 21:56
autor: _/Damian\_
Hmmm ciężko powiedzieć, bo byłem w ASO Mercedesa, gdzie mają dość zacne urządzenie do sprawdzania zawieszenia, mi.in. i zbieżności, ale diagnosta powiedział, że zbieżność jest OK. Może to być wina maglownicy czy raczej nie???

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-10 22:21
autor: Lisiu
Po prostu ustaw koła prosto, odkręć kierownicę i przykręć ją we właściwym położeniu.
Jeżeli geometrię masz ok, to po prostu kolumna przeskoczyła na wieloklinie

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-10 22:55
autor: _/Damian\_
Ok tak też zrobię. Powiedz mi tylko co mogło być powodem takiego przeskoczenia? I czy to może o czymś świadczyć? Coś się wyrobiło, wysłużyło czy co? Należy mieć coś na uwadze???

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-11 09:36
autor: weteran
Jeśli nie masz kierunkowych opon z przodu to przełóż lewe na prawą stronę prawe na lewą ,albo tył na przód i zobaczysz czy się coś zmieniło może to być przyczyna opon.

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-11 11:02
autor: Maciucha
Pamiętaj przy ewentualnym przekładaniu kierownicy aby nie uszkodzić taśmy poduszki powietrznej (o ile taką posiadasz).

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2008-10-11 12:33
autor: szpagat
Panowie od zbieżności powinni byli to zrobić. Najpierw ustawiają samą geometrię a jak jest już ok powinni jeszcze ustawić przy prostycyh kołach kierownicę idealnie na prosto. Jeśli tego nie zrobili to jedz do nich i powinni poprawić.

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-07 22:02
autor: jarsonik
tez mam taki problem, byłem nie tak dawno na ustawieniu geometrii, ale nic to nie pomogło. Dzisiaj słyszałem takie stwierdzenie, że podobno amortyzatory/kielichy, nie wiem dsokładnie jak to się nazywa, no to co wystaje z amora w komorze silnika, powinno być jakoś i inną strone ustawione niż jest teraz u mnie. Moze ktoś się spotkał już z czymś takim

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-07 22:30
autor: Kocureq
Może wystarczy kierownicę obrócić?

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-08 06:38
autor: jarsonik
no ale co mi to da, skoro zauważalnie "zlizywane" są opony z przodu.

A poza tym wczoraj spotkałem się z vazirem i on tez mówił, że najprawdopodobniej mam źle założone amory,

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-14 10:33
autor: karolo
to byc moze wina wahaczy. ciagle tylko w jedna strone sciaga czy na przemian???

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-14 16:15
autor: jarsonik
jak wyprostuje kierownice to ciągnie na lewo

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-06-29 15:33
autor: modano
ja ostatnio byłem robić geometrię kół bo po wymianie sforzni skręcał w prawo, panowie zrobili geometrię ale dalej skręcał i na dodatek przestawili mi kierownicę lekko w lewo. Okazało się ze na prawej stronie mam ciśnienie w oponach przód 1.8 a tył 1.4 :shock: Sprawa się wyjaśniła, jedzie już prosto tylko jadę poprawić do nich kierownicę :mrgreen:

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-10-28 18:14
autor: pene_czw
Ja z kolei mam taki problem. Przyspieszam to sciaga w prawo, noga z gazu (lub hamulec) sciaga w lewo. Dosyc mocno. Męczące jest to przy zmianie biegów przy ostrej jezdzie....jedziesz i kontrujesz kierownicą w lewo->sprzęgło->ostra kontra w prawo bo sciaga->gaz->ostra kontra w lewo. Teraz tak:
- na letnich oponach działo sie tak jak opisalem, po przełożeniu opon w drugą strone
- na zimowych dzieje sie tak jak napisałem (rok temu sie tak na nich nie działo)

Zbieżność była ok. Po wymianie amortyzatora i swożnia pojechałem na PKS zeby mi sprawdzili zbieznosc na przyrządzie co sie tak najeżdża tylko i mowią ze tył jest troszeczke. Zaznaczam ze luzów nie ma. Wychodzi ze to nie od opon. Co wy o tym myslicie?


PS. Opony zimowe mam teraz założone inaczej, tył na przód. Te które są teraz z tyłu dodatkowo sa po przeciwnych stronach, bo bieznik byl lepszy od wewnętrznej.

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-10-29 06:04
autor: jucha
pene_czw pisze:Ja z kolei mam taki problem. Przyspieszam to sciaga w prawo, noga z gazu (lub hamulec) sciaga w lewo. Dosyc mocno. Męczące jest to przy zmianie biegów przy ostrej jezdzie....jedziesz i kontrujesz kierownicą w lewo->sprzęgło->ostra kontra w prawo bo sciaga->gaz->ostra kontra w lewo. Teraz tak:
- na letnich oponach działo sie tak jak opisalem, po przełożeniu opon w drugą strone
- na zimowych dzieje sie tak jak napisałem (rok temu sie tak na nich nie działo)

Zbieżność była ok. Po wymianie amortyzatora i swożnia pojechałem na PKS zeby mi sprawdzili zbieznosc na przyrządzie co sie tak najeżdża tylko i mowią ze tył jest troszeczke. Zaznaczam ze luzów nie ma. Wychodzi ze to nie od opon. Co wy o tym myslicie?


PS. Opony zimowe mam teraz założone inaczej, tył na przód. Te które są teraz z tyłu dodatkowo sa po przeciwnych stronach, bo bieznik byl lepszy od wewnętrznej.
Zobacz tutaj do mojego poradnika: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=16610 - pkt. 4 - tuleje metalowo-gumowe - co prawda u Ciebie będzie nieco inaczej ale to dokładnie ten sam problem.

Luz masz na pewno tylko cieniasy w stacjach diagnostycznych/serwisach nie potrafią/nie chcą tego zdiagnozować (bo im się np. nie chce albo nie opłaca). Ich nie obchodzi twój komfort, częstotliwość korzystania z lawety czy tam bezpieczeństwo (komercha). Też miałem identyczne problemy i dlatego sam nauczyłem się to robić :lol:

Zbieżność nic nie ma do tego tak samo jak opony - gdyby to były one to zawsze tak samo ciągnęłoby na bok - niezależnie od deptania/puszczania.

Jak spojrzysz na zawieszenie a potem chwilę pomyślisz kiedy i jak ściąga to będziesz nawet dokładnie sam wiedział która to tuleja.

To ściąganie przy dodawaniu/ujmowaniu gazu potrafi być naprawdę znaczne - nawet do ok. pół obrotu kierownicy i to jeszcze bez zupełnego zerwania gumy tulei (tylko wypracowana do miękkiego i sparciała czyli kontrola optyczna niestety może wykazywać, że wszystko git). Zobaczysz jaka różnica będzie jak to naprawisz - aż się ciężko przyzwyczaić, że przy puszczaniu sprzęgła nie trzeba już machać kierownicą :D

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2009-10-29 17:33
autor: Maxxum
Wygląda na to że jucha dobrze prawi.
Ja właśnie pojechałem dziś do ustawienia zbieżności bo mi też uciekał na lewo a czasem i na prawo po wymianie drążka kierowniczego. Gościu sprawdził mi luzy i powiedział, że do wymiany są tuleje lewego wahacza z przodu, bo prawy juz wymieniłem cały, kiedyś tam. Bez tego nie ma sensu robić zbieżności. Teraz szukam całego wahacza - koszt 160 Pln.

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-02-23 11:03
autor: pene_czw
-- oryginalny post 2009-10-31 15:50 --

Przyspieszam to sciaga w prawo...no niestety to nie tuleje. Mechanik je jakis czas temu mi wymieniał (te po lewej stronie) Za to wyszło ze drążek kierowniczy z lewej strony był wyrąbany, podobno koło latało, postawiłem teraz na zbieżnośc i w poniedziałek zobacyzmy czy dalej sie to dzieje czy nie.

-- dodano 2010-02-23 11:03 --

Odswiezam temat bo problem jest nadal i nikt nie odpowiedzial. Przyspieszam to prawo zwalniam to lewo...mechaik mowil ze lewa tuleja byla wymieniana. mozlie ze jakas nieodpowiednia tuleja? albo ze przyczyna jest luz na tulei z tylu?

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-02-24 16:14
autor: Eli
Tego typu elementy zawieszenia doradzam wymieniac parami. Nowa tuleja wybije Ci stara, za miesiac bedziesz wymienial prawa, a przy okazji lewa na tym ucierpi. Pseudo oszczednosc !

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-02-24 21:09
autor: pene_czw
E no ja tam nie wiem o takich rzeczach ;-] dobra na luzie, to wtedy mowisz i prawą i lewą z bomby wymieniac ? tak zrobie i mam nadzieje bedzie gites;]

ps. wogole nie mialem pojecia ze lewa ma cos do wybijania prawej. (laik mechaniczny)

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-02-24 21:33
autor: Eli
Wiesz to raczej obserwacja swiata. Jesli lewe kolo ma luz i jest polaczone z prawym to gdzie przeniesie sie ten luz ? Jesli oba kola maja jechac na wprost a jedno jedzie w lewo to gdzie bedzie ciagniete prawe ? Mnie to sie wydaje raczej oczywiste :shock:

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-10-20 01:36
autor: piopak1
MUSISZ USTAWIC GEOMETRIĘ KÓŁ CZYLI INACZEJ ZBIERZNOŚC

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-10-22 09:34
autor: kocurro
Pene jeżeli ściąga ci auto to może być objaw umierających amortyzatorów. pisałeś że wymieniłeś tylko jeden, może lepiej zmienić komplet???? a jak się zachowuje auto przy bocznych wiatrach lub przy mijaniu się z ciężarówką????

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost

: 2010-10-22 09:48
autor: Robert
Ale penemu ściągało zeszłej zimy, tylko piopak to przypadkiem odgrzebał (przypominając swoją drogą, że mało kto opisuje rozwiązanie swoich problemów).