Strona 1 z 2
przerobka wydechu...
: 2004-04-02 19:21
autor: alex
wiem ze na ten temat w kilku watkach byly juz wypowiedzi
ale chcialbym abysmy tutaj zgromadzili konkrety
watek kieruje do tych co przerabiali wydech badz znajoa sie na tym...
mianowicie chce u siebei wywalic katalizator a tylny tlumik jako ze lata swietnosci ma za soba zmienic na koncowy ale z praktycznie wolnym przelotem
rowazam ew strumiennice a zanim popelnie blad wolalbym aby wypowiedzial sie ktos kto ma to juz za soba...
tutaj to co sie podoba to jedno a funkcjonalnosc to drugie i druga czesc wygrywa wiec pisac nie wstydzic sie

: 2004-04-02 20:17
autor: wingerman
ja wole nie pisac bo sie nam jeszcze

zalamiesz
Swoje zdanie wyrazilem juz dawno temu.
Uzyj <Szukaj> kto wie.... moze warto.

: 2004-04-03 09:54
autor: alex
nie wiem moze zle szukam ale jedyne na co trafilem w wyszukiarce to rozwazania na temat nieszczelnosci wydechu i wplywu tego na spalanie ew rotacje spalin ...
nie chce zrobic u siebie typowego halasliwego samochodu ktory jedzie glosniej niz szybciej wiec dlatego myslalem ze moze ktos ma juz to za soba...
: 2004-04-03 13:42
autor: DUKE
Chlopaki sa dwa tematy takie same...co wy robicie??
: 2004-04-03 17:08
autor: alex
ja pierwszy zalozylem topic na ten temat

: 2004-04-03 21:39
autor: DUKE
OK wiec masz pierwszenstwo

heh wiesz co...ja do konca nie wiem....wiem ze chlopaki robili wydech..in wiedza jaki przekroj rury ma byc itd.. zakladaja strumienice...a niektorzy po jakims czasie je zdejmuja..

ja u siebie wywalilem katalizator i wszystkie tlumiki...przekroj rury wzialem 0,5 raza wiekszy niz byl....ale powiem Ci ze rok jezdze..na poczatku bylo OK...ale teraz mnie juz denerwuje....straszny huk(jazda po miescie spoko, ale w trase strasznie uciazliwe

...Pozdrawiam
: 2004-04-03 22:04
autor: strober
Ja mialem strumienice i pozniej wsadziłem katalizator 2.0-3.0litra uniwersalny-więc ma dużą przepustowość!Wydech od początku(Kolektorów),po końcoweczki- polerowana stal nierdzewna o powiekszonej średnicy rur z 2 cali do 3-Firmy "Scorpion"(sprowadzane z UK)!Jest ogień

!Wkręca sie b.szybko i koników przybyło!
: 2004-04-03 22:24
autor: Laki
A ja mam dziurę w środkowym tłumiku i całkiem fajnie nawet z tą dziurą brzmi, nie wiem tylko, czy nie ma to negatywnego wpływu na podzespoły i silnik i to mnie martwi, ale mruczy super . Najpierw mnie słychać, a potem widać

.
: 2004-04-03 23:28
autor: RED
Ok 93PGT do 97PGT jezeli niebedziesz robil go turbo albo sc,to sugeruje 2.5 incza rura + tlumnik.....
: 2004-04-04 01:21
autor: Jeżu
I wlasnie jestem ciekawy czy cos bedzie negatywnie dzialac na mój samochód jak wywale srodkowy tłumik, mam 2.2 gt. Bo chce zeby mój samochód był słyszalny.
: 2004-04-04 13:31
autor: MadDog
Ja w swoim 2,5 V6 93' mam zmieniony wydech od kolektora. Większa średnica rur, zamiast katalizatora strumienica, tłumik końcowy f-my K&M z podwójną końcówką. Różnica jest, ale nie oszałamiająca, faktycznie chodzi jakby "lżej", ale strasznie głośno. Generalnie popieram Duke'a, że najbardziej cieszy to na początku, ale na dłuższą metę męczy. U mnie najgłośniej chodzi w zakresie 2000-3000 obr i jeżeli np. na trasie jedziesz przy takich stałych obrotach, to jest "trochę

" męczące. Ja mam u siebie strumienicę, która z zewnątrz wygląda dokładnie jak katalizator. Chyba przez to nie miałem do tej pory problemów na przeglądzie. Podsumowując: osobiście jestem zadowlony.
: 2004-04-04 15:14
autor: DUKE
HEja a cos sie jeszcze zapytam....
zgadza sie MAdDog przt tych obrotach najgorzej
a poza tym chcialem sie spytac....moze jest tu jakis fachowiec od wydechu....jaki przekroj rury powinien byc od samego katalizatora itd???chodzi o 2,2GT ...wie ktos moze???bo w lato musze zmienic cos u siebie...(za glosno

)...chodzi mi czy moze byc poprostu przelot od poczatku do konca..i czy dla turbiny to dobre??
Podoba mi sie wydech GTurbo.....Bienias tez ma spoko....wiec moze cos poradzicie.....przypominam do 2,2GT

przeróbka wydechu
: 2004-04-05 11:28
autor: Gość
Strumienica, grubsze rury,tłumik uniwersalny - to wszystko eksperymenty
zazwyczaj nic nie dające poza efektem audio.
Wszystko powinno być policzone dla danego silnika i wtedy to ma sens-
ale drogo. Szukaj układów /elementów/ zaprojektowanych dla silnika Twojego Probe. Mam katalizator LindoGobex dla 2.5L i oryginalny wydech Remus dla Probe 2.5L. Brzmi i wygląda rasowo.
Życzę powodzenia w poszukiwaniu satysfakcjonującego rozwiązania
______________________
Probe 24v medici, 96r
Re: przeróbka wydechu
: 2004-04-05 11:36
autor: strober
Anonymous pisze:
Strumienica, grubsze rury,tłumik uniwersalny - to wszystko eksperymenty
zazwyczaj nic nie dające poza efektem audio.
Wszystko powinno być policzone dla danego silnika i wtedy to ma sens-
ale drogo. Szukaj układów /elementów/ zaprojektowanych dla silnika Twojego Probe.
Zgadzam się!To że slychać kogoś już z daleka nie świadczy o tym że jesteś kozak!
Moj wydech ma odpowiedni(zgodny z UK normami)poglos i skonstuowany specjalnie do Probe 2.0!
Gdy wszystko jest "policzone"-efekt jest odczuwalny w mocy!
: 2004-04-05 11:47
autor: alex
zeby bylo jasno i na temat
ja nie chce zebym jechal glosniej niz szybciej tylko jako ze wydech ktory mam teraz juz nadaje sie do poprawek pomyslalem o usportowieniu go ze wskazaniem na KM a nie na DB
jesli macie namiary na konkretne rozwiazania i ceny to zamiescie w tym topicu moze ktores uda sie wykorzystac..
: 2004-04-05 17:02
autor: Gość
alex pisze:zeby bylo jasno i na temat
ja nie chce zebym jechal glosniej niz szybciej tylko jako ze wydech ktory mam teraz juz nadaje sie do poprawek pomyslalem o usportowieniu go ze wskazaniem na KM a nie na DB
jesli macie namiary na konkretne rozwiazania i ceny to zamiescie w tym topicu moze ktores uda sie wykorzystac..
proponuję założyć tzw. "barany" (kolektor wydechowy inaczej

) - zakładam taki (czekam aż GTurbo mi przyśle) wg producenta dodaje min. 12KM. Mam już strumienicę i wydech przelotowy K&M. Dodatkowo zakładam jeszcze stożek. Efekty i wyniki badań z hamowni opiszę mam nadzieję niedługo.
GTurbo -> dzieje się tam coś w mojej sprawie ?
: 2004-04-05 19:00
autor: alex
to ja zaczkeam na Twoje wyniki i kosztorys to wtedy zadecyduje...
: 2004-04-06 09:43
autor: strober
Bieniasku>Czy te "Barany" to inaczej kolektory "kiełbaskowe"?
Ale chce Cie zmartwic-producent troche bajeruje-sam kolektor da Ci max.4 KM,strumienica-NIC,Wydech-do 10 KM i stożek(tak samo jak sportowy wkład-tą tajemnicę że nie ma między nimi różnicy,zdradził mi mechanik w największej firmie tuningowej w Krakowie)2KM>Więc łącznie przybedzie Ci max.16 KM!Ale pamiętaj to tylko/aż moje obliczenia!
: 2004-04-06 10:05
autor: Gość
strober pisze:Bieniasku>Czy te "Barany" to inaczej kolektory "kiełbaskowe"?
Ale chce Cie zmartwic-producent troche bajeruje-sam kolektor da Ci max.4 KM,strumienica-NIC,Wydech-do 10 KM i stożek(tak samo jak sportowy wkład-tą tajemnicę że nie ma między nimi różnicy,zdradził mi mechanik w największej firmie tuningowej w Krakowie)2KM>Więc łącznie przybedzie Ci max.16 KM!Ale pamiętaj to tylko/aż moje obliczenia!
-> kolektor może dać nawet 30KM ale kosztuje w Stanach 579$ (firma BOSAL) - na to mnie nie stać
-> strumienica co najwyżej podniesie ci parę procent moment obrotowy a dobrze obliczona do konkretnego silnika i wydechu podniesie moc i moment
-> stożek - możesz zyskać 5 ÷ 7 KM na dobrym dolocie ale pod warunkiem że geometria dolotu powietrza jest taka sama jak oryginalny dolot do fabrycznego filtra oraz co bardzo ważne musi być pobierane jak najzimniejsze powietrze. Stożek blisko silnika to jeszcze gorzej niż byś miał zwykły filtr. Inaczej masz tylko "gadżet" pod maską i nic więcej.
-> wkładka do filtra - nie daje nic

miałem taką...
P.S. ja chcę kupić "barany" na ebayu w cenie ok 130$ i producent gwarantuje przyrost mocy o 12KM.
: 2004-04-06 10:22
autor: strober
Jak instalujesz stożek ,przecież w puszce(na wklad)masz czujnik!I co z tym fantem zrobisz?
Tak jak Ci mowie,koleś z "Rako"szczeze powiedzial że stożek niewiele zmienia w charakterystykach-i że zabawa nie jest warta świeczki!
: 2004-04-06 10:52
autor: Gość
ja wiedziałem że tak będzie...
zarzyj sobie drogi
stroberku np. na strone
www.2fast.pl i zobacz doloty powietrza np. do Peugeota 307 o nazwie Kit Car. Jest to gotowy zestaw do montażu - zawiera uchwyty, stożek, rurę z otworem na czujnik przepływomierza. Żadnej wiekszej ingerencji pod maską - demontujesz stary filtr i zakładasz nowy.
Takie same filtry (gotowe zestawy) są do kupienia w Stanach na ebayu - czekam już na przesyłkę od GTurbo.
: 2004-04-06 11:07
autor: Gość
: 2004-04-06 11:22
autor: strober
Spoczko!Dzieki!
Bo wiesz Ja tez mam 2.0l 16v Prosze Pana

Heh Bieniasku fajne te dwojeczki sa!

: 2004-04-06 12:29
autor: strober
-> wkładka do filtra - nie daje nic miałem taką...
No to sie zdziwisz!Specjalnie szukalem pudelka po moim wkladzie K&N i producent też podaje miedzy 5 a 7 KM ,więc identycznie jak w wypadku stożka!
: 2004-04-06 13:08
autor: Gość
strober pisze: -> wkładka do filtra - nie daje nic miałem taką...
No to sie zdziwisz!Specjalnie szukalem pudelka po moim wkladzie K&N i producent też podaje miedzy 5 a 7 KM ,więc identycznie jak w wypadku stożka!
producent podaje ale czy tak jest... kłóciłbym się. Najlepszy sposób: badania na hamowni przed i po założeniu wkładki. Poza tym wkładka to wkładka a stożek to stożek.
