Strona 1 z 1

Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-13 10:43
autor: derek
Ustawiałem kąt wyprzedzenia zapłonu po wymianie modułu i na rozgrzanym silniku jest idealnie 10 stopni, natomiast zaraz po odpaleniu widać na stroboskopie jak zapłon skacze miedzy 20-25 stopni... i w miare rozgrzewania silnika przesuwa sie do 10. Czy tak ma być?

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-13 11:24
autor: Robert
Zgaduję (bo nie napisałeś), że nie ustawiałeś w tybie diagnostycznym i na ssaniu jest tyle, ile naprawdę ustawiłeś, a po rozgrzaniu komp koryguje to, co rozregulowałeś. :roll:
Bez urazy.

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-13 21:34
autor: derek
Było tak: rozgrzałem silnik, zrobiłem reset kompa, ustawiłem w trybie diagnostycznym na 10 stopni. Teraz jak odpalam zimny silnik to na ssaniu mam kąt 20-25 , po czym w miare rozgrzewania sie silnika kąt sie przesuwa i dopiero po 10 minutach stoi na 10.
Pytanie: Czy kąt wyprzedzenia ma być różny w zależności od temp. silnika czy też od razu po odpaleniu na zimno ma stać na 10 stopniach?

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-14 22:04
autor: 2Ya
Jak dobrze pamietam to dla 2.0 kąt zapłonu powinien wynosić 9-11 st. przy 700rpm,a ustawias zapłon przy rozgranym motorze i przy takich obrotach,a jesli sa za niskie lub za wysokie kontrujesz sruba na przepustnicy.

Silnik podczas pracy rozruchowej czyli na tzw. ssaniu rządzi się swoimi prawami - nieważne ile i jak,byle jak najszybciej osiągnąć optymalną temp. pracy - to tak skrótowo.

Zagadka ;)
Jesli silnik nie pracuje czyli ma 0 rpm to jaki jest kąt zapłonu :roll: :wink:

Pzdr. & c ya..

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-15 19:30
autor: derek
2Ya pisze:
Jak dobrze pamietam to dla 2.0 kąt zapłonu powinien wynosić 9-11 st. przy 700rpm

Silnik podczas pracy rozruchowej czyli na tzw. ssaniu rządzi się swoimi prawami - nieważne ile i jak,byle jak najszybciej osiągnąć optymalną temp. pracy - to tak skrótowo.
Czyli u mnie jest OK.. Mam 10 stopni i 700 obr. biegu jałowego na ciepłym silniku... natomiast na zimnym silniku (ssaniu) obroty 1300-1500 i komputer ustawia sobie chwilowo większy kąt wyprzedzenia.
Kurde,w Escorcie był elektroniczny rozdzielacz, nigdy sie nie zepsuł a nawet jakby to nie trzeba w nim nic ustawiać po wymianie...
Dzięki za info.Co do zagadki to przy zgaszonym silniku nie mozna obliczyc kąta, no chyba ze chodzi o polozenie palca rozdzielacza:)

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-15 19:58
autor: 2Ya
Tak masz ok ;)
Kąt się ustawia bo :
Zapłon następuje przed osiągnięciem GMP , aby mieszanka miała czas na pełne zapalenie się i wytworzenie odpowiedniego ciśnienia na początek suwu ssania.

KĄT WYPRZEDZENIA ZAPLONU JEST STATYCZNY PRZY NIE PRACUJĄCYM SILNIKU NP.5 STOPNI, MA TO NA CELU ŁATWY START, A NA PRACUJACYM SILNIKU JEST DYNAMICZNY W ZALEŻNOŚCI OD PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WAŁU SILNIKA. WYPRZEDZENIE ZAPŁONU MOZE SIĘGAĆ WTEDY DO 20, 25 STOPNI ZALEŻNIE OD SILNIKA.

Ponadto starsze auta np: Syrena :P miały stały kąt wyprz zapłonu,a nowsze jak np.Polonez miały sterowany za pomoca regulatora odsrodkowego w aparacie zapł.,a obecnie sa sterowane elektronicznie.

W escorcie pewnie miałeś bezrozdzielaczowy zapłon ;)

Naprawde sa przerózne warianty w zależności,od producenta aut.

Pzdr. & c ya..

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-15 23:19
autor: derek
2Ya pisze: A NA PRACUJACYM SILNIKU JEST DYNAMICZNY W ZALEŻNOŚCI OD PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WAŁU SILNIKA. WYPRZEDZENIE ZAPŁONU MOZE SIĘGAĆ WTEDY DO 20, 25 STOPNI ZALEŻNIE OD SILNIKA.[/u]
..
Dokładnie. Nawet na cieplym silniku jak nacisne gaz to kąt zaplonu sie zwiekasza (widac w stroboskopie) .. i tylko na wolnych obrotach 700/min. jest te przepisowe 10 stopni. Nawiasem mowiac kupilem sobie lampke stroboskopową na allegro i bardzo sie przydala.

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-16 08:43
autor: Kocureq
Ile dałeś?

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-16 09:16
autor: marcpol
Te diodowe z allegro do niczego się nie nadają - zresztą można wykonać taki samemu - projekt jest na elektrodzie, koszt to jakieś 5-9 zł bez obudowy.

Re: Zapłon na zimnym silniku ma mieć inny kąt wyprzedzenia?

: 2009-03-16 20:34
autor: derek
kupilem na Allegro, dałem 30 zeta, wg mnie fajna rzecz, koleś co to robi i sprzedaje ma ze 300 pozytywow, ani jednego nega. dodam ze ustawilem zaplon w 5 minut,swiatelko oświeca znacznik na kole pasowym w rytm podawania iskry na świece/przewód przy ktorej trzyma sie kabelek sondy stroboskopowej. Silnik Probka chodzi i odpala idealnie, przedtem kichał i sie krztusił bo niechcący rozregulowałem zapłon