Strona 1 z 2

Panowie - check engine - pomocy

: 2003-01-16 12:05
autor: purple
Hejka
Przeszukalem cale forum w poszukiwaniu odpowiedzi ane nic nie znalazlem co moglo by mi pomoc.

Sprawa polega na tym ze swieci mi sie kontrolka "check engine" - wszystkie plyny sa ok, silnik dziala bez zarzutow, a kontrolga sie swieci.

Mam 2,5 z 96roku wersja GT, amerykanska, jak mozna sprawdzic co sie sypie, szybko i bezproblemowo.

Moze ktos ma podobny problem..?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 2003-01-16 12:30
autor: flanker
Powodów może być milion. Najlepiej zrób diagnostykę komputerową silnika.

PS> Najprawdopodobniej jest problem z mieszanką paliwo-powietrzną lub uszkodzoną sondą lambda (z tego co pamiętam to masz 2)

: 2003-01-16 14:10
autor: Gość
Jak swieci cały czas a przy przyspieszaniu na chwile zgasnie ale zaraz znow sie zapala to 90% sonda.

: 2003-01-17 09:45
autor: purple
Nie pali sie caly czas. A moze chodzi o pasek rozrzadu, samochod ma przejechane 90tys km?

: 2003-01-17 10:31
autor: flanker
Pasek może działać lub nie (zerwany lub nie). Jak nie działa to po silniku :)
Zużycie podnosi tylko ryzyko uszkodzenia...

: 2003-01-18 22:02
autor: Gość
flanker pisze:Powodów może być milion. Najlepiej zrób diagnostykę komputerową silnika
Fakt. Moze dostaje gdzies lewe powietrze (za przepływomierzem)?

: 2003-01-18 22:07
autor: Gość
U mnie tez swieci (2,5 V6 93/95 tys mil), ale jak jezdze na lpg. Z tego co sie dowiedzialem to V-ki do LPG musza miec drugi symulator sondy (drugiej) bo gaz korszysta tylko z jednej a komp wariuje??" najlepiej jednak zrobic diagnostyke - koszt 70 pln a wszystko wiadomo, to nieraz moze byc najglupszy czujnik

: 2003-01-19 13:20
autor: amra
u mnie byla jeszcze glupsz sprawa. nie chcial isc od jakiegos czasu na gazi i na benzynie. jak bylem u elektryka z klima to mi przy okazji powiedzial ze sie wtyczka poluzowala w gniezdzie przelywomierza. jak ja docisnal to problem zniknal jak reka odjal.
najtrudniejsze sa problemy z takimi ... kiedy czlowiek szuka powaznej usterki a sie okazuje ze to drobiazg (i dobrze ze drobiazg)

check engine

: 2003-01-31 12:56
autor: strober
na 100%to przeplywomierz mialem te same przyjemnosci z ta kontrolka!!!!!!!!

Za oceanem tez sie swieci na pomaranczowo :)

: 2003-02-05 11:27
autor: Karol
Jesli nie przeplywosciomierz to na pewno sondy, u mnie juz sa troche podchodzone ('94 GT V6 137000 mil ) i czasem sie swieci jak ostro przyspieszam. W Stanach jest dziadowska bezyna (86'scio oktanowa, za to tania :) ostatnio znalazlem 94 oktany za $1.76/galon i mam spokuj od dwoch tygodni. Sproboj nalac najmocniejszej jaka jest w Polsce.
Jesli chodzi o pasek rozrzadu to nie czekaj az sie urwie, kumpel mial czerwone GT, pogielo mu zawory i wydymilo pompe chlodzenia. :( (silnik do wymiany)

: 2003-02-05 11:53
autor: Raf
Instrukcja użytkownika podaje że minimalna liczba oktanowa dla 2.5V6 to 95 :twisted: . W Polsce nie ma w sprzedaży benzyn o niższej liczbie, są tylko 95, 98, 99 (przynajmniej na odwiedzanych przeze mnie stacjach).

: 2003-02-05 13:14
autor: Artek
Ja w swojej książce serwisowej (wer. USA) mam napisane, że dla silnika 2.0 jest przewidziana 91 oktanowa benzyna , a dla 2,5 V6 powyżej 91 oktanów.

: 2003-02-05 13:23
autor: flanker
Eee... Generalnie jak by się porobiło testy to 95 na z 90 oktanów a 98 z 96 :) (słyszałem, że nawet są stacje gdzie mają poniżej 90) :))

: 2003-02-05 13:42
autor: Gość
Ja leję tylko na stacji Shell tą 99 V-Pover Racing - rewelacja!!! Czasem mi się zdarzy że na oparach jeżdżę i muszę zaliczyć PKN Orlen - mówię Wam tragedia, jest tak czuły ten silnik na syf że nie mogłem na początku w to uwierzyć.

: 2003-02-06 06:43
autor: Gość
info z pierwszej reki. moj koles pracuje w Petrochemi Plockiej na produkcji i produkuje od lekkich benzyn do asfaltow. rozmawialem z nim z tydzien temu przy gorzalce i oto co sie dowiedzialem:
- tylko paliwo wyjezdzajace z Petrochemii (obojetnie Plock czy Gdansk) ma zakladana liczbe oktanow - musi odpowiadac specyfikacji i scislej kontroli jakosciowej
- potem co sie z nim dzieje to jest indywidualna sprawa dostawcow i dystrybutorow
- dolewajac na 3 tys. l paliwa 200 l wody + emulgator nikt tego nie stwierdzi bez szczegolowych badan ale silnik od razu zdycha + niekorzystne dzialanie wody na wszelkie uklady
- zadna z duzych korporacji (BP, Shell, Aral, Statoli itp) nie produkuje w Polsce i nie importuje paliw (za drogo). wszystko robia w Plocku
- Ploc nie robi jakis szczegolnych paliw dla w/w firm tylko jedno paliwo ktore odpowiada wszystkim
- wyjatkiem jest wspomniane na forum V-Pwer Shella - to jest rzeczywiscie importowane ze wzgledu na wysoki koszt produkcji i male zainteresowanie w Polsce
- cena paliwa zalezy od wlasnego widzimisie firmy. a jako ze wszyscy biora z Plocka to ceny sa podobne
- co do gazu LPG to sprawa wyglada identycznie jak opisane wyzej punkty

mowil mi jeszcze o innych wielu ciekawych rzeczach odnosnie paliw ale chyba byn teraz nie potrafil tego powtorzyc

: 2003-02-06 06:45
autor: amra
a gosc to ja. kombinowali cos u nas z siecia i sie nie zalogowalem

: 2003-02-06 23:00
autor: Karol
Amerykanska instrukcja podaje minimalna liczbe oktanow na 91, kiedys wlalem to swinstwo i jakby mu urwalo cylinder....

: 2003-02-19 16:54
autor: purple
panowie,, hee znowu ja..
probowalem sprawdzic kody ale w wersji 96 nic mi nie miga..

wiecie cos?

Pozdrowionka for All

: 2003-02-19 19:54
autor: alex
nic ci nei miga bo masz tak jak ja w moim z '97 roku inna wersje OBDII czy jakos tak i tu juz zarowka na kablu nei dziala tylko wtyczka w serwisie chyba ze ktos zna inny sposob...

: 2003-02-20 10:26
autor: Gość
alex pisze:nic ci nei miga bo masz tak jak ja w moim z '97 roku inna wersje OBDII czy jakos tak i tu juz zarowka na kablu nei dziala tylko wtyczka w serwisie chyba ze ktos zna inny sposob...
A czy w 93 można sprawdzc kody zarowka i jak to sie robi?

: 2003-11-06 17:55
autor: Easy Rider
Proszę o pomoc---dzisiaj zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Od razu zjechałem na pobocze i na jakieś pół minuty wyłączyłem silnik. Po ponownym odpaleniu i dalszej jeżdzie więcej się w/w kontrolka nie zaświeciła. Jaka może być ewentualna przyczyna takiej sytuacji? Proszę o komentarze. ER

P.S. Nie bardzo chce mi się wierzyć, żeby to był przypadek.

: 2003-11-06 18:05
autor: Gość
zerknijcie na http://www.greyg.com/probe2

umiescilem tam opis kodow dla II gen. 93-95

W 96-97 jest juz OBDII i do odczytu konieczny jest odpowiedni skaner. Radze nie szukac po innych serwisach niz mazdy - kwestia wtyczki.

: 2003-11-06 18:14
autor: Easy Rider
Dzięki Greyg- jutro to sprawdzę. Tylko zastanawiam się, dlaczego zapaliła się tylko na chwilę, a po ponownym odpaleniu już nie świeciła. Doradż coś ER

: 2003-11-06 18:16
autor: Gość
sprawdz najpier kod - to wsio wyjasni :)

: 2003-11-06 18:25
autor: Easy Rider
sprawdze oczywiście jutro kody, ale w dalszym ciągu nie wiem dlaczego kontrolka zapaliła się tylko na chwilę. Czy tak dzieje się zawsze, czy też kontrolka świcić powinna cały czas, tzn. do usunięcia przyczyny? ER