Strona 1 z 2
10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-26 22:39
autor: pene_czw
Witam Panowie! Dzisiaj odebrałem auto od gazownika. Jestem umowiony już na kolejną wizyte za tydzien, ale chciałbym sie upewnic o co chodzi, zeby nie było kantów;)
-No wiec: Obroty na luzie na BENZYNIE ok 850, na GAZIE ok 700-750 i pracuje nieregularnie. Jadąc 100km/h na GAZIE, gdy przełącze na BENZYNE na równej drodze powolutku rozpedza sie do 110km/h.
-Inne objawy: Jadąc stałą predkościa czuć takie lekkie pyrkanie, jakby troszeczkę szarpało. Po przejechaniu paru kilometrów na GAZIE zapala sie ENGINE.
-Kolejny objaw o którym już gazownik wie, o reszcie jeszcze nie mówiłem bo dopiero sprawdziłem na trasie 200km:
Przy zatankowanym zbiorniku 10L i dajac gazu na maxa(odciecie gazu ustawione na 6tys), ale nie doszło jeszcze do 6tys odłącza mi gaz i wraca na benzyne jak obroty spadną. Gazol mówi ze nie dostaje wystarczającej ilości gazu i zrobi mi jakąś spiralke w której bedzie niby zapas gazu na takie nagłe depnięcie. Podobno ma to w swoim Jaguarze 280koni i zdaje egzamin.
-Mowił ze do 4cyl. nie dobiera sie parowników tylko jakies dysze sie zmienia, ja mam bodajże 2,5mm.
Prosze o komentarz jakis. Z góry dzieki za pomoc chłopaki.
ps. Spalanie gazu przy jezdzie 100-110km/h z 3krotnym uzyciem turbiny = 10L
Jest to instalacja Landi Renzo z komputerem Stag 200. Butle mam 50L ułożoną w bagażniku po prawej stronie wzdłuż (nie wiem czy to cos moze robic)
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-27 10:34
autor: CBR
Moi zdaniem ten twój gazownik to niezbyt w swoim fachu obyty.
Po tych objawach które opisujesz sądzę że jest to zwykły gaz z parownikiem a nie sekwencja i to był błąd
Na takich instalacjach to duże fiaty , polonezy i kalibry parę lat temu robiły furorę
pene_czw pisze: Jadąc 100km/h na GAZIE, gdy przełącze na BENZYNE na równej drodze powolutku rozpedza sie do 110km/h.
A to akurat normalne bo na benzynie zawsze będzie silniejszy
Dobry gazol powinien ją dopracować ale jak nie potrafi to tylko problem ci stworzy.

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-27 15:23
autor: MaryooSh89
pene_czw pisze:Przy zatankowanym zbiorniku 10L i dajac gazu na maxa(odciecie gazu ustawione na 6tys), ale nie doszło jeszcze do 6tys odłącza mi gaz i wraca na benzyne jak obroty spadną
pene_czw pisze:Butle mam 50L ułożoną w bagażniku po prawej stronie wzdłuż (nie wiem czy to cos moze robic)
A zawór pewnie masz z przodu butli?? jak masz mało gazu to gaz się cofa i przełącza Ci na bene! Bendek ma coś takiego u Siebie!
Stag 200 to jest bodajże sekwencja więc jak przy takim objawie że odłącza Ci gaz natychmiast powinno podać benzynę i to tylko z lekkim szarpnięciem a nie dopiero jak obroty spadną... wyobraź sobie sytuację podczas wyprzedzania
Jedź do gaziarza niech poprawia....
BTW: Czemu założyłeś butle wzdłuż a nie w koło ????
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-27 15:27
autor: black_martines
ale to jest sekwencja.... STAG200 to podstawowy komp sekwencji
źle masz ustawionego kompa... sprawdzić trzeba ciśnienia do przełączenia, czasy spadku ciśnienia i krzywą wzbogacenia...
ja u siebie to przerabiałem... jak turbo zapinało to gazu brakło.... trzeba było ponieść krzywą o 2 stopnie i było git...
jaki masz reduktor... niektóre reduktory w probe się nie sprawdzają..... dysza 2,5mm może być....
a spiralka to będzie miała małe znaczenie....
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-27 17:27
autor: pene_czw
No pewnie ze sekwencja:) zawór jest na tyle butli. A nie robiłem w koło bo by weszła tam butla do której mogłbym wlac 25Lgazu;/ Lipa tankowac co 250km...szczególnie w dłuższej trasie. Najbardziej to mnie denerwuje jeden objaw. To ze na luzie obroty sa niższe o ok 200 i szarpie. Czuje tak jakby go coś dusiło...czy to jest kwestia regulacji mieszanki? do tego ten Check Engine... .
Co do tego ze przełącza mi na benzyne przy ostrym depnieciu....dzieje sie tak jednak, gdy mam poniżej 10L w zbiorniku. Wlałem wiecej i juz sie nie powtórzyło.
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-27 17:46
autor: black_martines
dlatego mówię że czasy i ciśnienia trzeba sprawdzić w ustawieniach..... w koło mieści się 40 litrów gazu - miałem taką butlę....
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-28 07:20
autor: CBR
Ja też mam butle w kole i nie narzekam.
280 do 300 kilometrów nie jest żadnym problemem

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-28 10:00
autor: pene_czw
No, ale bynajmniej brudne koło mi sie nie przewraca między torbami w bagażniku;-)
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-28 10:08
autor: black_martines
dojazdóweczka (nigdy nie używana) w ladnym pokrowcu - nic się nie przewraca po bagaju....
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-28 10:29
autor: pene_czw
Moja jest do połowy we rdzy hehe:p BO mi sie woda zbierała w kole, a dopiero 3dni temu z wojaszkiem zobaczyliśmy te gumowe zatyczki do spuszczenia wody:) jaja hehe
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-03-31 23:37
autor: pene_czw
Okazało sie ze kabelek od Lambdy był urwany;-) Obroty sie uregulowały, ale jest inny objaw. Dysze mam 2.2mm i przy przyspieszaniu z turbo szarpie go, trzeba w miare delikatnie cisnąć...
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-01 00:43
autor: Ero
Przeciez marti juz Ci napisal co trzeba zrobic.
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-01 22:11
autor: pene_czw
martines_black pisze:dlatego mówię że czasy i ciśnienia trzeba sprawdzić w ustawieniach..... w koło mieści się 40 litrów gazu - miałem taką butlę....
ale to miałem niedawno kalibrowane, teraz kwestia ze dysza 2.2mm jest za malutka. Jaką Wy macie? gazownik mowi ze mi przewierci na 2.5mm i zrobi spiralke.
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-02 11:22
autor: black_martines
2,5 mm to ja miałem w 2,5 turbo...
kalibracja automatyczna - tak jak to robią gazole jest do dupy - bo nie zapinają turbo. w drugiej i trzeciej sekcji mapy - bo najczęściej robi się 4 - 5 sekcji - trzeba podnieść nachylenie i będzie git...
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-03 22:04
autor: pene_czw
Martines, nie do końca rozumiem... mam mu powiedzieć żeby podniósł krzywą wzbogacenia o kilka stopni w czwartej i piątej sekcji kalibracji? jestem z tego dosyć zielony...

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-06 11:36
autor: black_martines
powiedz mu łopatologicznie żeby wzbogacił w momencie gdy się turbo zapina..... wsiadacie do auta z laptopem - i jedziecie. dobry gazol w 5 minut cała charakterystykę doszlifuje...
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-07 13:14
autor: pene_czw
Bo on sie uparł ze mi przewierci na 2.5mm, mowisz zeby tego nie robił tak? i nie wiem czy on ma laptopa hehe

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-07 13:24
autor: Kocureq
To jak stroi auta? A, wiem, na hamowni, na którą oszczędzał, więc nie kupił laptopa

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-07 13:30
autor: CBR
Mój gazol też nie ma laptopa a od momentu założenia nie było problemów z autem. Robi w skromnej szopce
Przy spoko jeździe do 11 litrów w mieście, a i na trasie 200km/h na gaziku poleci.
Fakt u kolegi jest turbo i to wymaga regulacji w ''locie''.
A ciężko tyle kabla do kompa wlec za sobą

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-07 21:45
autor: pene_czw
kocureq, nie wiem jak stroi, mowił ze przedemną jedno turbo montował. A stroi automatyczną kalibracją...takie coś mi pokazywał...
pene_czw pisze:Bo on sie uparł ze mi przewierci na 2.5mm, mowisz zeby tego nie robił tak? i nie wiem czy on ma laptopa hehe

/|\
|
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-07 22:14
autor: black_martines
automatem to się robi astrę 1,4......
Boże zrób cos z tymi padalcami gazolami....
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-08 22:56
autor: pene_czw
No dobra, powiem mu że ma mi zwiekszyć wzbogacenie o 2stopnie gdy sie załącza turbo. Ale powiedz mi wreszcie czy pozwolić mu na przewiercenie dysz z 2.2mm na 2.5mm czy nie?

Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-08 23:13
autor: black_martines
możesz przewiercić.... dużej różnicy nie bedzie
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-14 09:31
autor: pene_czw
przez pene_czw » 2009-04-09 11:00
Skoro różnicy nie bedzie, a bedzie wiecej palić, nie widze sensu. Pogadam z nim dzisiaj. Dzieki za pomoc.
Mowiłem mu o zwiekszeniu meiszanki jak sie turbo załącza i ch*j wie o co chodziło, ale przewiercili na 2,5mm. Bo tam jakis czas na benzynie był 3ms a na gazie 7.2ms, a maxymalne dopuszzalne to 6ms. Wiec przewiercil mi...na poczatku wydawalo mi sie ze est dobrze, ale wczoraj 14.kwietnia zatankowalem na full i lipa! To samo dalej. Turbo laduje na 6psi, czasem na niskim biegu na 10. Przerywa i odłącza gaz jak sie depnie fest. Dzwonie do niego wieczorem i mowie ze to samo, a on ze mi przewierci na 2.7mm. Mowie, a czy nie może Pan ręcznie ustawić wzbogacenie jak sie turbo załącza? - Nie, nie można. Mowi ze wie co jest i trzeba przewiercic. Dziwne.... co Wy na to?
Re: 10km/h Różnicy gaz/benzyna, nierówna praca.
: 2009-04-14 11:16
autor: MaryooSh89
A czy ten Gaziarz czasem nie eksperymentuje na twoim aucie?? Może pierwszy raz zakłada gaz do auta z turbiną a tylko mówi że już zakładał... Ja proponuje żebyś jechał do innego gazola który na pewno zajmował się autami z turbo(nie jednym czy dwoma), powtórzył mu to co mówił ten gazol co obecnie się z nim męczysz i może podpowiedzą Ci coś! Skoro przewiercił ci z 2.2 na 2.5 i nic to nie dało to nie wiem czy rozwiercenie na 2.7 coś pomoże!