Probe GT 2,2 TURBO + LPG = ????

Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

pimpo pisze:ołkej przyznaję - nie napisałaś że w samochodach z gaźnikiem są przepływomierze ale ja to tak odczytałem - mój błąd :)

pozdro

ps.
Alexs pisze:i nie jest prawdą,ze tylko przy przebiciach gaz strzela,przeważnie tak jest ale nie zawsze...
zawsze dzieje się to za sprawą nieprawidłowo działającej instalacji WN czyli prościej mówiąc tego że iskra zostanie "wystrzelona" nie tam gdzie powinna :) nie może nastąpić strzał bez zapłonu przecież a za zapłon odpowiedzialna jest instalacja WN
hmm...za sparawą zle działającej instalacji ale nie jest powiedziane,ze przez przebicia. Moga to byc przerwy na świecach moze to być skacząca iskra poprzez zbyt dużą dawkę powietrza...
Strzały mogą byc tez spowodowane poprzez uboga miesznkę i tu proszę o wypowiedź doświadczonych czy tak jest czy nie, u mnie tak było ale kolega Pimpo twierdzi,że absolutnie...
Co do gazu z turbiną to tak jak Cynki mówi, chciałam nawet kupic auto co miało bezpośrednio gaz podpięty pod turbiunę ale zrezygnowałam bo jakoś nie ufam takim rozwiązaniom...proponuję sekwencję najmniej problemów, lepiej spłacac sekwencję niż inwestowac co chwila w regeneracje zwykłej instalacji i przepływomierz...
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Oj Ludzie.....

I tak i nie.... i to Wszyscy!

Zacznę od Alexs. Po pierwsze - miło Cię "widzieć". Po drugie - chylę czoło przed dziewczyną, co podejmuje temat aut, LPG na równi z facetami.
Troszku namieszałaś. Zbyt uboga mieszanka to właśnie jest wtedy gdy jest zbyt duża ilość powietrza. Iskra ma skakać, ale ilość powietrza nie ma takiego wpływu. Jeśli świeca jest sprawna, a zawory szczelne to nawet jeśli iskra walnie nie w katodę tylko w blok lub głowicę to spowoduje wybuch w obrębie komory spalania. Co innego gdy zawory są nieszczelne.... ale to zaraz.

Pimpo - nie masz racji że tylko instalacja WN jest przyczyną wybuchów.

W ogóle skąd się biorą wybuchy. Główną przyczyną jest oczywiście latająca sobie swobodnie iskra po kolektorze wypełnionym mieszanką. Iskra bierze się najczęściej z przebitego kabla WN, ewentualnie z kopułki - po czym śmiga po kablu (po zewnętrznej stronie kabla) aż napotka łatwą drogę do masy.
Inną przyczyną wybuchów są nieszczelne zawory. Jeśli do tego dołożymy zbyt ubogą mieszankę - istnieje możliwość, że płomień wybuchu przeciśnie się przez nieszczelność i zapali mieszankę w kolektorze.
No i ostatnia przyczyna - samozapłon. W aluminiowych kolektorach nieraz stanowi to problem. Co prawda nigdy nie miałem takiego przypadku - ale przy zbyt ubogiej mieszance...
Jest jeszcze możliwość niekontrolowanego spalania mieszanki. Jeśli mamy stare świece, może dojść do nie odpalenia mieszanki w komorze spalania. W momencie gdy otwierają się zawory wylotowe od temperatury spalin powstaje też samozapłon w komorze spalania. oczywiście nie jest on tak gwałtowny bo tłok z pozycji dolnej idzie w górę - jednak siła wytworzona hamuje tłok.
Uffff.... chyba jakoś przez to przebrnąłem.

Cynki - Ty na koniec - nie masz racji twierdząc że jest problem bo powstaje ciśnienie. Widzisz, konstrukcja prostego gazu na mikserze jest bardzo prosta i oparta na prostych prawach fizyki. Na pewno słyszałeś o czymś takim jak kompensacja. Mikser ma 2 przekroje - przed dyszami i na wysokości dysz. Z różnicy tych średnic wynika różnica ciśnień. Ta różnica jest odpowiedzialna za ilość dawkowanego gazu. Oczywiście w to wmontowany jest układ regulacji....
W tym układzie ciśnienie odniesienia (kompensacji) może się zmieniać. Jednak wraz z jej wzrostem zmienia się charakterystyka ciśnienia wyjściowego, co utrudnia regulację. I w tym jest cały szkopuł. Gdy mamy do czynienia z ciśnieniem 8-9 psi to każdy zakamarek węża, każde kolanko ma wymierny wpływ.
Więc żeby gazole potrafili zamontować i ustawić taką instalację, to najpierw musieliby przebrnąć przez 8 klas podstawówki i nauczyć się co to ciśnienie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ja proponuję montować nowsze instalacje, mimo iż są droższe.

Są one zmieniane właśnie po to, aby nie przejmować się czymś takim jak wybuch gazu.

Pozdrawiam :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

MiH pisze:Oj Ludzie.....

I tak i nie.... i to Wszyscy!

Zacznę od Alexs. Po pierwsze - miło Cię "widzieć". Po drugie - chylę czoło przed dziewczyną, co podejmuje temat aut, LPG na równi z facetami.
Troszku namieszałaś. Zbyt uboga mieszanka to właśnie jest wtedy gdy jest zbyt duża ilość powietrza. Iskra ma skakać, ale ilość powietrza nie ma takiego wpływu. Jeśli świeca jest sprawna, a zawory szczelne to nawet jeśli iskra walnie nie w katodę tylko w blok lub głowicę to spowoduje wybuch w obrębie komory spalania. Co innego gdy zawory są nieszczelne.... ale to zaraz.

.
Chodziło mi w zasadzie o jedno o ubogą mieszankę i jej przyczyny,ale wiadomo o co chodzi. :) Spotakałam sie z takim przypadkiem,ze obudowa filtra pow. była uszkodzona przez co za duzo powietrza dochodziło i auto strzelało,zatem nie moze być zbyt dużo powietrza ani ubogiej mieszanki bo bummm :) !!!
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

Cynki pisze: a pomiędzy turbiną i przepustnicą już pojawia się ciśnienie.... dodam, że przy doładowaniu załóżmy 6PSI gaz ma już na prawdę utrudnione zadanie.
u mnie turbinka bez problemu jedzie pomiedzy biale a czerwone pole i nic sie nie dzieje, a mam jak najbardziej zwykly gaz...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Cynki pisze:Probem niestety nie pojadę. :)
A ja pojadę :D . Mam już gaz w aucie, więc znów będę latał po taniości :D .
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Sh(.)(.)ters pisze: Mam już gaz w aucie, więc znów będę latał po taniości :D .
sory że się wcinam .. zakładałeś sekwencję czy mieszalnik.
Ile dałeś ?
Gość

Post autor: Gość »

:shock: jaki gaz?? Co się nic nie chwalisz? Ile pali?? Jak jeździ?? Jaki ?? no i gdzie ??
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Podtlenek propan - butanu :D . Zakładałem w tym samym miejscu co poprzednio. Na razie odczuwam, że auto jest na gazie mniej nerwowe. Może to kwestia regulacji, a może zbyt małych wtryskiwaczy.
Szczegóły instalacji:

http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules ... age&pid=10

Zapłaciłem 3400 z butlą w kole. Podam namiary na zakład jak dokładnie przetestuję.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

Mam też Probe 2,2 Turbo i też zamierzam założyć gaz. Z tego co czytałem na forum niekórzy mają zwykłą instalacje a niektórzy sekwencje , wsumie u tych gazowników co byłem większość nie chce założyć zwykłej, a sekwencja już troche kosztuje. Myślicie że jak założe zwykłą będzie to sprawnie chodzić czy jednak dozbierać i założyć sekwencje?
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Sekwencja na pewno jest lepszym rozwiązaniem, ale sam kupiłem Probka 2 dni temu na zwykłej instalacji i bardzo ładnie śmiga. Spalił na trasie Łódź - Białystok 10l/100km przy prędkości ok 120km/h, przy czym trzeba było jeszcze przejechać Warszawę.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

O spalanie na zwyklej instalacji w sumie się nie boję. Bardzo chodzi o to że mogą jakieś strzały występować czy coś może się zepsuć
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A ja bym się bał o spadek mocy i pogorszenie osiągów...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Jaapko pisze:Sekwencja na pewno jest lepszym rozwiązaniem, ale sam kupiłem Probka 2 dni temu na zwykłej instalacji i bardzo ładnie śmiga. Spalił na trasie Łódź - Białystok 10l/100km przy prędkości ok 120km/h, przy czym trzeba było jeszcze przejechać Warszawę.
To całkiem całkiem. Ja mam w jeździe mieszanej 10l/100km.
Magino pisze:O spalanie na zwyklej instalacji w sumie się nie boję. Bardzo chodzi o to że mogą jakieś strzały występować czy coś może się zepsuć.
Oczywiście że tak.
Sekwencja jest bardziej bezpieczna i nie trzeba dodatkowych wydatków na nowe kable itp.
Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

Osiągi wsumie też nie najważniejsza rzecz ;) Ważne aby dobrze chodziło :)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Magino pisze:Osiągi wsumie też nie najważniejsza rzecz ;) Ważne aby dobrze chodziło :)
Czyli sekwencja 8)
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

a ja mam zwykły gaz i nie odczuwam żadnej różnicy między gazem a benzyną
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

Właśnie założyłem sobie gaz zwykły dałem 2300zł i chodzi rewelacyjnie. Zero spadku mocy. Teraz badam ile będzie spalał gazu . A Wam wasze Probaki ile spalają gazu?
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Zwykły za 2300???? :shock: :shock: :shock:

Jakbym miał dać tyle za zwykły to bym już wolał te kilka stówek dorzucić na sekwencję.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

2300zł to sądze że nie aż tak dużo. Sekwencja w najtańszym przypadku 3500zł. A to o wiele więcej. A na zwykłym bardzo dobrze chodzi to sekwencja nie potrzebna ;)
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

Acha chcieli mi niektórzy założyć za 1700zł ale czy by to chodziło wogóle?! :? lepiej troszkę dołożyć aby chodziło dobrze :)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

lisiuGT pisze:i stało się....
wczoraj byłem w Szczecinie założyć gaz i jestem zachwycony!!! :D :D :D
Widać że gościu którego polecił mi Simonse naprawde zna się na rzeczy!!! gaz chodzi super, nie czuje żadnej różnicy w mocy między benzyną a gazem, spalanie- zrobiłem 180 km na ok 20 litrach gazu przy ciągłej prędkości 140-150km/h.
czasami warto zrobić parę km więcej aby mieć pewność że wszystko będzie ok!!!
jeżeli ktoś potrzebuje dobrego gazownika to polecam mojego w 100000%, piszcie na PW jeżeli potrzeba namiary.
lisiuGT pisze:wszystko działaj jak należy(łącznie z turbiną). z fotek za dużo nie widać bo w Probku już jest i tak ciasno pod maską a jak doszedł gaz to już wogóle.
mikser jest przy przepustnicy a parownik pod przepływomierzem. parownik musi być dosyć duży i do turbo. reszta jak w normalnym aucie.
fotki wrzucam do strefy więc możesz sobie obejżeć.
nie jestem pewien - ale coś mi się obiło o uszy 1800zł

a co do sekwencji:
Sh(.)(.)ters pisze:Zapłaciłem 3400 z butlą w kole.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A powiedzcie czy to nie za dużo odemnie gazol zachciał 4300 zł za jakąś włoską podobno specjalną pod silniki 4 cylindrowe turbo doładowane. A jakąś inna sekwencja Polskiej produkcji 3600 zł tylko nie wie czy ona wyrbi przy silniku z turbo i teraz nie wiem czy to warto i czy się opłaca i która wybrać ???? Bardziej szczegółowych symboli i nazw nie znam. :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

MiH pisze:
lisiuGT pisze:i stało się....
wczoraj byłem w Szczecinie założyć gaz i jestem zachwycony!!! :D :D :D
Widać że gościu którego polecił mi Simonse naprawde zna się na rzeczy!!! gaz chodzi super, nie czuje żadnej różnicy w mocy między benzyną a gazem, spalanie- zrobiłem 180 km na ok 20 litrach gazu przy ciągłej prędkości 140-150km/h.
czasami warto zrobić parę km więcej aby mieć pewność że wszystko będzie ok!!!
jeżeli ktoś potrzebuje dobrego gazownika to polecam mojego w 100000%, piszcie na PW jeżeli potrzeba namiary.
lisiuGT pisze:wszystko działaj jak należy(łącznie z turbiną). z fotek za dużo nie widać bo w Probku już jest i tak ciasno pod maską a jak doszedł gaz to już wogóle.
mikser jest przy przepustnicy a parownik pod przepływomierzem. parownik musi być dosyć duży i do turbo. reszta jak w normalnym aucie.
fotki wrzucam do strefy więc możesz sobie obejżeć.
nie jestem pewien - ale coś mi się obiło o uszy 1800zł

a co do sekwencji:
Sh(.)(.)ters pisze:Zapłaciłem 3400 z butlą w kole.
ja zapłaciłem 2200 za zwykłą z butlą w kole i chodzi super :lol: :lol: :lol:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Magino
Posty: 11
Rejestracja: 2005-09-01 08:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Magino »

Do Probe I moim zdaniem wystarczy zwykła instalacja i będzie chodzić, ale musi być dobrze założona i wyregulowana. Bo sądzę że sekwencja jednak sporo więcej kosztuje.....
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”