Strona 1 z 9
Dymi jak z komina
: 2004-05-01 11:45
autor: oscar
WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA

: 2004-05-01 14:35
autor: Ralph
czesc Oskar nie wiem co to dokladnie jest ale zanim odpalisz samochód włącz wsteczny lub 1 i po odpaleniu odrazu rusz powinno pomóc.pa
: 2004-05-01 16:12
autor: Quaki
wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Re: Dymi jak z komina
: 2004-05-02 11:22
autor: Gość
oscar pisze:WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE!
II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
POZDROWIONKA

Dymienie napewno jest przyczyną przedostającego się oleju do komory spalania,jednak wydaje mi się że jest to spowodowane zawieszaniem się szklanek(hydropopychaczy)temat nieraz już wałkowany.Możliwe że jeździsz na zbyt gęstym oleju.
pozdrówka
: 2004-05-03 22:57
autor: Gość
Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.
: 2004-05-04 11:00
autor: oscar
WITAM SERDECZNIE!
DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC I PODPOWIEDZI!!!
SPRAWDZE I NAPISZE CZY WSZYSTKO JEST OKI!
POZDROWIONKA
: 2004-05-04 12:09
autor: t0mpre
Greyg pisze:Quaki pisze:wg mojego skromnego zdania to wez wjedz gdzis niech cis prawdza kompresje (albo sam kup czujnik i sprawdz) bo cos mi sie widzi ze możesz miec problem z pierscionkami
pozdrawiam
Zdecydowanie sprawdz to co napisane wyzej. Do tego znadz mechanika, ktory bedzie w stanie jednoznacznie okreslic co Ci "stuka". Nie chce straszyc, ale w konsekwencji mozesz rozwalic panewki na wale.
a mechaniki to w wiekszosci psie syny wiec celem pominiecia bledu diagnosycznego zapytaj z 5 roznych mechanikow, odpowiedz przewazajaca powinan byc wlasciwa
: 2004-05-04 13:46
autor: kollek
złe uszczelniacze na zaworach tez by mogły być przyczyną kopcenia na zimnym silniku
: 2004-05-04 13:54
autor: Gość
fafik pisze:czesc Oskar nie wiem co to dokladnie jest ale zanim odpalisz samochód włącz wsteczny lub 1 i po odpaleniu odrazu rusz powinno pomóc.pa
a to mnie... po prostu zwaliło z krzesła...

: 2004-05-04 16:24
autor: Gość
Moze tak...
- gumki zaworowe: musi byc duzy luz, podczas jazdy nie ma chmury dymu, nie ma bledu sondy lambda
- pierscienie: zachlapany olejem kolektor dolotowy, dymi rowniez podczas jazdy, blad sondy lambda
Wazne jest tu sprawdzenie cisnienia sprezania oraz w jakim stopniu ubywa oleju. Jesli cisnienie bedzie niskie, czyli zazwyczaj zuzyte pierscienie, tlok bedzie wpadal mikrowibracje i dosc szybko uszkodzi panewke(i).
Napisane na podstawie doswiadczen z silnikiem T0mpre, gdzie zostal zrobiony generalny remont glowicy (szlif gniazd, nowe wszystkie uszczelki i popychacze).
: 2004-05-07 11:36
autor: Ralph
wiesz Bienias ja napisałem Oscarowi co pomogło w moim przypadku jesli cie to tak rozbawiło to Ok
: 2004-05-07 14:20
autor: MiH
na ciśnieniu może nic specjalnego nie wyjść. Pierścienie ciśnieniowe mogą trzymać a olejowe nie. Nie da się tego jednoznacznie określić w ten sposób.
Greyg
: 2004-05-07 19:25
autor: Gość
Nie pisz MiH jesli nie miales z takim czyms doczynienia. Po to jest napisane o sondzie lamba. Przy przeciekaniu oleju przez gumki zaworowe jego ilosc jest zbyt mala, by spaliny wyszly poza norme.
Mowiac w skrocie... duze zuzycie oleju i blad sondy lambda w 90% wskazuje na zuzyte pierscienie. Nie ma tu znaczenia ktore, gdyz i tak wymienia sie je w komplecie.
: 2004-05-10 15:52
autor: MiH
Tak się składa GREYG że miałem i mam taki problem. I wiesz co? Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Oczywiście zgadzam się z tobą, że błąd sondy lambda mówi o złym składzie mieszanki, w tym też zbyt dużej ilości CO - którego poziom jest bezpośrednim wynikiem spalania oleju. Więc nie obruszaj się - bo nie ma o co.
: 2004-05-10 15:54
autor: MiH
Osobiście spotkałem się z jeszcze jednym przypadkiem dymienia, nie będącym wynikiem zapieczonych pierścieni ani uszczelniaczy. Było to pęknięcie cylindra wzdłuż - efekt dość ciekawy - bo przy spokojnej jeździe auto zachowywało się bez skazy, jednak po kilku minutach ostrej jazdy głupiało i lało olejem aż miło. Wariacja ta trwała aż do całkowitego wystudzenia silnika. Potem - znów ok.
: 2004-05-11 00:15
autor: Gość
ja sie nie obruszam, ale 2.0 to calkiem inny silnik
oscar pisze:II GEN 2.0 AUTO PO KILKUGODZINNYM POSTOJU PRZY ODPALENIU SILNIKA DYMI JAK Z KOMINA HUTY PO UZYSKANIU TEMPERATURY JEST OK! CZY WINA MOZE BYC TYLKO OLEJ PRZEDOSTAJACY SIE DO KOMOR SPALANIA? POMOCY!
Podstawa pytania dosc jasna i tego sie trzymamy.
Sprawdzenie cisnienia jest pierwszym etapem dojscia przyczyny. Nalezy tu zwrocic szczegolna uwage m.in. na roznice roznice cisnien na poszczegolnych cylindrach. Przyjmuje sie, ze roznica nie powinna byc wieksza niz max 100% min 75%, n.p. max 180psi min 135psi. Zakres cisnien dla 2.5 142-203psi, 2.0 119-171psi. Jednak w innych materialach podane jest iz roznica w 2.0 nie powinna byc wieksza 15psi.
Istotne jest tu tez zachowanie wskazowki przy pomiarze, ale to za duzo pisania. Jest to dosc ladnie w serwisowce na CD opisane. Prawidlowa interpretacja tego ruchu w ok 90% pozwala stwierdzic czy wine ponosza pierscienie.
Przeciek oleju n.p. w wyniku peknietego cylindra robi majonez.
Tak mniej wiecej wyglada olej zmieszany z woda w wysokiej temperaturze.
MiH pisze:Ciśnienie mam pomiędzy 160-180psi - i co Ty na to? Badałem specjalnie w 2 warsztatach coby się upewnić. W jednym i w drugom odchył był minimalny na wszystkich 6 garach.
Jesli dobrze zrozumialem, to masz wachanie 160-180psi na cylindrze. Jak ja mierzylem kiedys ten silnik, bylo ok. 180-190psi na wszystkich cylindrach. Dla 2.0 max roznica wynosi 15psi, ale dla 2.5 nie moge znalezc.
: 2004-05-11 14:52
autor: MiH
min 163 max 177 wg jednego pomiaru
min 165 max 181 wg drugiego
Dymiące auto
: 2006-06-02 09:40
autor: MJ#23
Witam.Panowie jest samochód ford probe 1.6 16v 1993 rok i mam taki problem ze samochód niema mocy i bardzo dymi!!Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną.Czekam na podpowiedzi

: 2006-06-02 09:55
autor: Bruce
to jakas ciekawa wersja silnikowa
poprzegladaj forum - opcja szukaj - slowo klucz "dymi"
chocby tu
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8257
: 2006-06-02 09:55
autor: RuCiK
Zależy jak dymi:
Puszczanie dymka
Tamta diagnoza jest oczywiscie mocno uproszczona. W zasadzie powodow moze byc mnostwo.
: 2006-06-02 09:56
autor: Ronin
Masz silnik 2.0? Bo 1.6 to chyba po jakimś swapie(nie wiem w jakim celu)

Jaki kolor dymu, przy jakiej temperaturze, masz katalizator? Więcej szczegułów podaj.
EDIT: Chłopaki byliście szybsi o włos

: 2006-06-02 10:13
autor: MJ#23
Oczywiście 2.0 16v.Sorki.Jak samochód jest nagrzany i się dodaje gazu to strasznie dymi z tłumika,oraz ubywa płynu ze zbiorniczka
: 2006-06-02 10:36
autor: RuCiK
Ok, że dymi to już wiemy ale jak!! Na czarno, niebiesko, biało, różowo... To jest istotna informacja. Mój np. dymi na niebiesko (lekko niebieski dymek leci przede wszystkim na zimnym silniku, plyn ze zbiorniczka wyrownawczego tez mi znika ale stopniowo i bardzo powoli)

: 2006-06-02 10:38
autor: Lukas23
Może być uszczelka pod głowicą !
: 2006-06-02 11:57
autor: MJ#23
Dymi na kolor szaro-niebieski