Siema, opiszę tu krok po kroku jak wymienić pompę wody w jedynce. Sprawa jest naprawdę prosta.
Zaczynamy od poluzowania nakrętek na prawym kole, później podnosimy auto do góry i stawiamy na kobyłce (lewarek się jeszcze przyda). Potem spuszczamy płyn chłodzący z układu
Następną czynnością jest zdjęcie koła i odkręcenie osłony silnika (klucz 10)
Teraz musimy poluzować pasek alternatora i napinacz na klimie(ew. sam napinacz w wersji bez klimy). Gdy to zrobimy odkręcamy koło pasowe (6 śrub na klucz 10). Warto odkręcić koło pasowe przed zdjęciem paska rozrządu, w ten sposób umikniemy ewentualnego przestawienia się rozrządu.
Następnie otwieramy maskę i ściągamy górną i dolną osłonę rozrządu
Jak już to zrobimy to podstawiamy sobie lewarek z drewnianym klockiem pod miskę olejową że by nie uszkodzić miski. Delikatnie podnosimy silnik tak żeby stał na lewarku a nie na łapie, wracamy pod maskę i odkręcamy długą śrubę mocującą poduchę silnika do budy i 2 śruby które mocują poduszkę do łapy silnika (wszystko klucz nr 17).
Później musimy oznaczyć sobie rozrząd. Ja zrobiłem to w następujący sposób:
Na pasku i górnym kole zębatym w pozycji pionowej namalowałem kreskę białym markerem, tak żebym wiedział który ząbek na pasku ma wejść w odpowiednią szparę na kole zębatym, z dołem zrobiłem to samo.
.
Jak oznaczymy pasek to możemy się zabrać za demontaż rolek. Najpierw napinająca ze sprężynką a później prowadząca (klucz nr 14), jest tam ciasno ze względu na łapę silnika i bliskość podłużnicy. Ja miałem klucze bety wyglądające jak płaskie ale obracające się jak grzechotka co znacznie mi ułatwiło sprawę. Można też tam podejść małą grzechotką.
Po zdemontowaniu rolek pozostaje nam odkręcenie pompy. Jest ona mocowana na 6 śrubach, klucz nr 12.
Przy zakładaniu nowej pompy radzę uszczelke posmarować niewielką ilością tawotu i przyczepić ją do pompy (ułatwia to znacznie montaż). Później skręcamy pompę na te 6 śrub, zakładamy rolki, ustawiamy pasek na znaki które robiliśmy (SPRAWDZAMY KILKA RAZY!! ŻEBY SIĘ NIE POMYLIĆ!!). Następnie zakładamy koło pasowe i dolną obudowę rozrządu, póżniej paski od alternatora i klimy, napinamy. Teraz zostaje nam zalanie układu płynem, odpalenie auta i odpowietrzenie. Ot cała filozofia, ja poradziłem sobie w 1.5 h a robiłem to pierwszy raz.
Mam nadzieję że przyda się komuś moja relacja.
Jeśli modowie uznają to za stosowne proszę o przeniesienie do FAQ.
Pozdro
Wymiana pompy wody w 1gen
Tematy powracające jak bumerang.
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Wymiana pompy wody w 1gen
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Przejdź do
- Dział techniczny
- ↳ F.A.Q.
- ↳ Kody diagnostyczne
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Elektryka
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Nadwozie
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Opony / Felgi
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Silnik
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ chłodzenia / Klimatyzacja / Wentylacja / Ogrzewanie
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ hamulcowy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ kierowniczy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ wydechowy
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Układ zapłonowy (aparat, świece, kable ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Układ zasilania (pompa, wtryski, filtr powietrza ... )
- ↳ 2.2 R4
- ↳ 2.2 R4 Turbo
- ↳ 3.0 V6 LX
- ↳ 2.0 R4 FS
- ↳ 2.5 V6 KL
- ↳ Wnętrze
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ Zawieszenie
- ↳ I gen (1989 - 1992)
- ↳ II gen (1993 - 1997)
- ↳ LPG
- ↳ Tuning
- ↳ Mechaniczny
- ↳ Optyczny
- ↳ Car audio
- Giełda
- ↳ I Generacja
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ II Generacja
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ Inne
- ↳ Kupię
- ↳ Sprzedam
- ↳ Ogłoszenia komercyjne
- Klub
- ↳ Klub
- ↳ Osobliwości
- ↳ Galeria
- Beyond Probe
- ↳ Nasze auta
- ↳ Chcielibyśmy mieć