Strona 1 z 2

jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

: 2004-05-05 18:27
autor: Krzys
Miesiac temu kupilem probaska 2.2GT Igen. do remontu. Jestem juz na finiszu naprawy i mam problem - mianowicie wymienilem uszczelke pod glowica itd..... ale nie posiadam zadnych danych odnosie momentu i kolejnosci dokrecania srub glowicy. Jesli mozecie mi pomoc to bede bardzo wdzieczny a moze tez ja sie do czegos przydam (-:

: 2004-05-05 18:45
autor: Laki
Install the new cylinder head gasket, cylinder head and bolts. Tighten bolts in sequence shown in the following figure, to 40-42 N-m (29-32 lb-ft), then again to 80-86 N-m (59-64 lb-ft).
Tu masz momenty :D
A kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8
Mam nadzieje że rozumiesz :roll:

: 2004-05-05 18:51
autor: Gość
Dokrecasz zaczynajac od srub srodkowych, a konczysz na zewnetrznych. Pierwsze dokrecenie 40-42Nm, drugie 80-86Nm.

jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

: 2004-09-18 01:58
autor: BARON
Witam wszystkich serdecznie,od niedawna stałem się dumnym właścicielem Forda probe.Auto przywiozłem z Niemiec,niestety z uszkodzonym silnikiem[pęknięta głowica].Głowice dałem do regeneracji i wszystko jest ok.ale do pełni szczęścia potrzebna jest mi informacja jakim momentem dokręcić głowicę? nie mogę tego znaleźć na forum,a chciałem go już poskładać (dzięki Wam się tego w ogóle podjąłem)z góry dziękuję za odpowiedź.

: 2004-09-18 23:46
autor: Krzys
Jakis czas temu pytalem na forum o to samo... a wiec wniosek nasowa sie sam "szukaj, az znajdziesz", ale co bys nie szukal za dlugo to... kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8



Pierwsze dokrecenie 40-42Nm, drugie 80-86Nm.

a tak w ogole to upewnij sie czy w warsztacie ktory robil ci glowice nie obrocili ci kola rozrzadu, ja nie sprawdzilem i... no sam wiesz :( jak bedziesz mial jakies watpliwosci to wal smialo - temat znam az za dobrze :( powodzenia

2.2GT"Zosia"

: 2004-09-19 00:53
autor: Gość
Dzięki za informacje dotyczące głowicy,a co do koła to tak jakbyś zgadł,przykręcili je znaczkami do wewnątrz.

: 2004-09-19 17:16
autor: BARON
Przykręciłem głowice,silnik nie ma kompresji-poradźcie co robić?

: 2004-09-19 21:32
autor: BARON
Wszystko ok.pali :D [/url]

Uszczelka pod głowicą.

: 2004-11-15 08:18
autor: Skorpion
Zaczne od początku. Przykreciłem głowicę przeciągniętym kluczem.Źle pokazywał i za lekko ją dociągnąłem-efekt,po 300 km uszczelka do wymiany ,głowica do planowania. Kupiłem druga uszczelkę i zadowolony założyłem, tym razem już zwracając uwagę jaki klucz biore.Problem-nie ma ogrzewania.Próbowałem róznych cudów odpowietrzaniaale nic to nie dało.Kotś ma pomysł co to może być??W układzie jest ciśnienie,ale to chyba norma w probkach.Brak mi już pomysłów.Mam nadzieje że głowica nie jest pęknięta.Nie wiem jak się to objawia bo jeszcze żadnej tak nie wykończyłem.

: 2004-11-15 12:52
autor: jura
Czy przed wymianą głowicy ogrzewanie działało? Jeżeli tak to coś spartoliłeś .

: 2004-11-15 13:19
autor: Skorpion
Nie wiem tylko co,bo nie wymienialem glowicy 1 raz. Jak duże są kanaliki w chłodniczce? Czy mogła się tak szybko zapchać jakims wiekszym paprochem?

: 2004-11-15 13:24
autor: jura
z tego co patrzyłem w literaturze to raczej nie bardzo

: 2004-11-15 19:05
autor: piotrek
Śruby głowicy dokręca się troszke większym momentem potem odkręcasz o kilka stopni i dokręcasz znowu i zawsze się dociągnie więcej sprawdzone u mnie jak robiłem głowice. :D

: 2004-11-16 10:23
autor: Skorpion
Juz glowica dociagnieta.W chlodniczce byl taki syf ze nie miala prawa grzac,nie wiem tylko skad. :P

: 2004-11-16 11:19
autor: mikolaj
Skorpion pisze:Juz glowica dociagnieta.W chlodniczce byl taki syf ze nie miala prawa grzac,nie wiem tylko skad. :P
ach to nieczyste środowisko :wink:

Ford Probe 2.2 GT - glowica i walek....

: 2006-02-02 21:46
autor: mercury
Czesc,

Czy ktos posiada info z jaka sila dokreca sie glowice i walek rozrzadu
w FP 2.2GT?

Z gory dzieki za pomoc.

Mercury.

: 2006-02-02 21:52
autor: Voodoo
My również witamy Cie bardzo czule.
Ehhh... :?

: 2006-02-02 21:53
autor: KALI
Robiłem to jakiś czas temu ale jakoś mi wypadło z głowy ,jak kupisz dobrą uszczelkę to będzie na ulotce moment i kolejność dokręcania śrub.

: 2007-03-14 08:46
autor: pytlar
nie wiem gdzie sie podpiac, wiec nie zakladajac nowgo tematu napisze tutaj:
macie moze jakies sugestie jak mozna przy okazji ulepszyc/poprawic cos przy glowicy/dolocie/wylocie z niej :?: :P bo niestety czeka mnie rozbiorka glowicy...:/ najprawdopodobniej zapiekl mi sie zawor...:( po odpaleniu silnika slychac ze nie chodzi ktorys zawor i silnik kuleje a po paru sekundach zaczyna stukac i walic :cry: :cry: :cry:
a i jakie są przyblizone koszty uszczelek pod glowice/kolektor ssacy/uszczelniaczy na zawory??

: 2007-03-14 10:41
autor: Bogdan9999
Uszczelki to w granicach 160 zł ale to nie wszystkie wydatki. Ja swojego czasu też zaczynałem od głowicy a skończyłem na 16V :)

: 2007-03-14 12:41
autor: pytlar
Bogdan9999 pisze:Uszczelki to w granicach 160 zł ale to nie wszystkie wydatki. Ja swojego czasu też zaczynałem od głowicy a skończyłem na 16V :)
no niestety nie mam takich mozliwosci narazie... :roll: wydalem kase na przegub i nowy olej i wyplata sie skonczyla...:( mam nadzieje ze nie bedzie tam duzo do roboty z ta glowica... :cry: :x

a i mam takie pytanie:
da sie sciagnac jakos glowice tak, zeby nie trzeba bylo jej pozniej planowac :?: bo moj ojczulek upiera sie ze jezeli bede bardzo delikatnie i po woli odkrecal kazda srobke po kolei to nie bedzie trzeba pozniej planowac glowicy 8)

Re:

: 2009-03-31 03:29
autor: Robert
Laki pisze:Install the new cylinder head gasket, cylinder head and bolts. Tighten bolts in sequence shown in the following figure, to 40-42 N-m (29-32 lb-ft), then again to 80-86 N-m (59-64 lb-ft).
Tu masz momenty :D
A kolejność jest taka
góra głowicy od lewej strony 10, 6, 2, 3, 7
dół głowicy od lewej strony 9, 5, 1, 4, 8
Mam nadzieje że rozumiesz :roll:
uszcz_gl.gif
uszcz_gl.gif (10.78 KiB) Przejrzano 23338 razy
[r]Skompilowałem 3 czy 4 wątki w 1, bo ktoś nie mógł znaleźć, a dzięki dodaniu załącznika temat "wypłynął" na wierzch.[/r]

Re: jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

: 2009-03-31 03:37
autor: jakcak69
serdecznie dziekuje i pozdrawiam:)

Re: jakim momentem dokręcać głowicę w 2,2 turbo

: 2009-03-31 09:30
autor: pytlar
a i co do mojej wypowiedzi: odkreciłem głowice - i bez planowania założyłem znowu - zrobione od tej pory kilkanaście tys km i zadnych problemów :]

Moment dokręcania pokrywy zaworów

: 2011-06-23 19:17
autor: Pawel_-5
Wiecie jakim momentem przykręcić śruby pokrywy zaworów i świece zapłonowe w moim GL-u :?:
Pozdro!