Profesjonalny wydech, a może by...

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Profesjonalny wydech, a może by...

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 01:46 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Cynki sory bo moze ja zle zrozumialem jest ktos kto robi profesjonalne wydech za 600zl znaczy jak to robi bo to raczej trudno od razu obliczyc
(no chyba ze ten profi projekt polega na skopiowaniu orgianalu tylko ze z wieksza srednica ze stali nierdzewnej) .To wymaga wykonania wielu takich projektow i ustawicznego ich sprawdzania na hamowni i dalszego poprawiania az do uzyskania najlepszego efektu. I jesli sie nie myle takie ukalady wydechowe np. supersprinta lub mugena to kosztuja majatek (znaczy juz wykonane ale oni to tluka seryjnie w mniejszych lub wiekszych serjach zeby im sie koszty badan zwrocily a te sa ogromne ).
pozdrawiam
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Quaki napisal
Cynki sory bo moze ja zle zrozumialem jest ktos kto robi profesjonalne wydech za 600zl znaczy jak to robi bo to raczej trudno od razu obliczyc
(no chyba ze ten profi projekt polega na skopiowaniu orgianalu tylko ze z wieksza srednica ze stali nierdzewnej) .
Cynki mysle ze to do zalatwienia, pogadam ze ex-sponsorem on ma na nich namiary.

Quaki, Cynki dobrze pisze.
Projekt o jakim pisze Cynki dotyczy pomiarow predkosci wychodzacych spalin na poszczegolnych odcinkach wydechu, kąta ich wychodzenia z silnika i jeszcze jakis dodatkowych rzeczy. Na podstawie wynikow firma ta robi caly wydech, strumiennice o okreslonej dlugosci z lopatkami o okreslonym kącie itp.

Jesli sie nie myle to o takie plany chodzilo Cynkowi.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Profesjonalny wydech, a może by ...

Post autor: Gość »

Cynki, marzycielu jeden, za 600 PLN profesjonalny wydech, no chyba od łba jakby się wszyscy z Klubu złożyli. Gdybym był Dominis to bym Cię w czółko pocałował za Twe marzenia.
Pozdrawiam
PS. Czarne Probe WD.... chce iść pod młotek za 17,5k PLN.
_______________________
Probe 24v medici , 96r
Gość

Profesjonalny wydech, a może by ...

Post autor: Gość »

Dokładnie to tamto Probe /pisałem wcześniej/, bynajmniej moje.
Pozdrawiam
_________________
Probe 24v medici, 96r
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Gdzie wy macie oczy... nie kumacie o co chodzi Cynkieu?
Wysilcie sie troche :twisted:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

no dobra juz chyba zropzumialem ze projekt kosztuje 600zł (a ile wykonanie) tylko jakos mi sie wierzyc nie chce zeby ktos takie cos wykonaltylko na obliczeniach i zeby bylo lepiej (mam pytanie sprawdzaliscie ich projekt na jakiejs hamowni? ) czy ten projekt rzeczywiscie cos daje czy tylko zaplacicie im zeby jakies bzdury narysowali (bo jak nie byl badany to raczej nie warto) no chyba ze sie klienci zobowiaza do wykonania i sprawdzenia a potem sie im zaplaci.
Ja tez szukam kogos kto by mi wydech wykonal tylko ze przerobke wydechu z 2.5 V6 pod turbo w stali nierdzewnej.
pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

Ja mam wstepny projekt kolektora pod turbo. Nie jest to prosta sprawa, ale zoabaczymy jak to zda egzamin.
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

Czy ktos sie orientuje o ile mozna zwiekszyc rure ..tzn caly wydech od poczatku do konca..??tzn ja mam i tak juz powiekszona..no i nie wiem ile mozna???czekam na opinie szpecow :wink:

Hmm no i ktos ma dokladnie rozrysowane..jaka dlugosc..w ktorym miejscu jest kolanko itd???bo w lato bede chcial sobie zrobic caly sam:)albo z jakas pomoca...i musze miec jakis projekcik :lol:
Pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Awatar użytkownika
propaganda
Posty: 282
Rejestracja: 2003-08-01 13:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: propaganda »

A coś do Probe II 2,5l ;) ... nikt nie jest chętny?? Bo ja już mam dość mojego buczka.
Andrzej

Black Metalic Probe2 24V
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:)

plan miałem taki:

dać zlecenie na opracowanie wydechu do probe 2.2GT
zapłacić za to tak jak liczą te 600pln czy jakoś tak
powielić plany dla uczestników programu "przyjemne pierdzenie probka" :D
każdy sobie sam kombinuje gdzie i za ile wykona to w/g projektu.


oczywiście są tacy co mają złote ręce jak to się mawia i czego sie nie dotkną to się w świecące na niebiesko zmienia (prawda Duke? :twisted: )
inni będą próbować zaoszczędzić i zrobić wydech z plasteliny, laminatu od jachtów czy z masy papieru z mąką i jajkiem...
ale to już indywidualna kwestia każdego.

Mi chodzi o zdobycie "przepisu" na porządny wydech. Ja być może miałbym go gdzie wykonać... nie wiem jak inni. :D
Awatar użytkownika
leoul
Posty: 167
Rejestracja: 2004-03-27 21:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: leoul »

Serwus
Ja mam zrobiony wydech w swoim eclipse 2,0 turbo. Więc może coś podpowiem.
Na początek nie ma co wyrzucać odrazu kolektorów wydechowych bez zmiany turbiny na większą...
Natomiast jeśli chodzi o wyrzucanie spalin z odpowiednią prędkością i zawirowania, to załatwia to turbina i przez to nie jest to problem.
W turbo to prosta rzecz, większa średnica i po prostu układ przelotowy.
Mam zrobione 2,5 cala na całej długości od turbiny, rozwiercone zostało O2housing, dorobiony dwonpipe, za nim zamontowałem katalizator sportowy o wnętrzu metalowym (mam 2 sondy lamnda, jedna jest za katem :cry: ) zakończone jest wszystko tłumikiem przelotowym.
Oczywiście jest troszkę głośniej ale i przyjemniej przez to... No idzięki rozprężeniu zaraz za turbo... turbina lepiej się wkręca.
Jeśli chodzi np. o 2,5 V6 probe.. oglądałem ostatnio u NANY i tez się za to zabieramy.. tio jest już zupełnia inna historia i wymaga większej wiedzy... Ale od czego jest forum streetracing :wink:
EDIT
zapomniałem o kosztach.... Cynki załatwię Ci faceta który to zrobi :)
Koszty.... u mnie wyszło 1200 zł. mam sporo zakrętów do pokonania w podwoziu :? Dodatkowo o ile sa 2 sondy... a pewnie ich w 2,2 turbo nie ma to katalizator za 320 zł. mam jeden w garażu już dla Nany :D
Fester
Gość

Post autor: Gość »

Eclipse to inna bajka. Probe II gen. jak u Nany ma KLa mazdy z " ostro zakreconym" wydechem (cholerne kolanko :( ). Bede w tym tygoniu mial do wgladu cala instalacje turbine do KLa i dokonam pomiarow - zobaczymy czy da sie skopiowac i jak to jest rozwiazane. :D

Jest jeszce soro innych ... specyficznych dla KLa. Jak zajedziesz na zlot za tydzien, to bedzie chyba mozna obejzec wsio - jeszcze nie jestem na 100% pewien.
Awatar użytkownika
Nana
Posty: 77
Rejestracja: 2004-03-13 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Sama Już Nie Wiem
Kontakt:

Post autor: Nana »

Skoro zostałam już wspomniana... to liczę na Twoją pomoc Greyg...
bo wczoraj w nocy zrobiła mi się dziura w wydechu... dziś już zaspawane.. ale tylko prowizorycznie
Jestem umówiona z Magikiem na przerobienie całego wydechu i nie wiem właśnie co z tym "kolankiem" :(
Zaczynam zaraz po naszym mazurskim zlocie... :?
Nana... zawsze uśmiechnięta :)
PROBE '94 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Sprawa jest w "miare" prosta przy zwyklej modyfikacji wydechu. Nie wiem jaki masz plan, bo to jest najbardziej istotne.

Problem zaczyna sie jesli chcesz dolozyc turbine. Otoz problemem jest brak miejsca pomiedzy misa olejowa, a skrzynia, gdzie dodatkowo przeszkadza podpora silnika. Bede mial do wgladu gotowe rozwiazanie i wtedy bede wiedzial wiecej.
Awatar użytkownika
Nana
Posty: 77
Rejestracja: 2004-03-13 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Sama Już Nie Wiem
Kontakt:

Post autor: Nana »

nie chcę wstawiać turbiny... tylko zrobić przelotowy wydech (od początku do końca)
mam już katalizator sportowy, tłumik końcowy się robi, tłumik środkowy idzie out, ze złączką elastyczną też nie ma kłopotu właściwie - pozostaje tylko kwestia tych kolanek
Greyg .. może masz jakiś schemat, albo pomysł jak je przerobić żeby nie stracić mocy 8)
Nana... zawsze uśmiechnięta :)
PROBE '94 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

mam wzorzec - postaram sie go przerobic na jakis sensowny czytelny format
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”