Strona 1 z 2

dymienie silnika

: 2004-05-23 07:51
autor: ozi
po nocy jak odpalam silnik , to z rury wydostaja ogromne kłęby dymu.z tyłu nic niewidać .trwa to około 4 kilometrów iustaje .potem zanika ,aż do następnego ranka [ niebieski dym]

: 2004-05-23 08:57
autor: Gość
Przepala Ci olej (niebieski dym).

: 2004-05-23 10:55
autor: wingerman
Gumki (uszczelniacze) na zaworach do wymiany :D, na szczescie koszta niewielkie.

: 2004-05-25 00:29
autor: Jeżu
Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.

: 2004-05-25 00:33
autor: mikolaj
ale tylko poprawia a nie naprawia

: 2004-05-25 00:43
autor: Nowy
Mam pytanko jak sprawdzic co jest przyczyna tego dymienia silnika. Bo u mnie jest tak ze auto dymi czy zimne czy cieple. To wydostaje sie niebieski dym. Jest to probe 2.2 Turbo. Myslalem ze to od turba ale sie z niej nie leje olej do srodka bardzo. Bo patrzylem w przewodach i jest tylko lekko zroszone olejem.Tylko jedno mnie zastanawia z kad jest olej w tej puszcze co jest na niej linka od gazu. Jezeli macie jakies pomysly to napiszcie co moze byc do zrobienia.

: 2004-05-25 06:55
autor: Laki
Nowy pisze: z kad jest olej w tej puszcze co jest na niej linka od gazu
Jeżeli chodzi Ci o przepustnice to normalka, że bedzie tam troszke oleju, ponieważ z głowicy idzie taki krótki, plastikowy, czarny przewód który jest umocowany w kolektorze ssącym i tamtędy właśnie dostaje się olej.
Jeżeli się myle to prosze o skorygowanie :wink:

: 2004-05-25 10:38
autor: MiH
o tym jak ciężko ustalić przyczynę dymienia było już pisane. Ogólnie w kolektorze dolotowym nie powinno być oleju. Ale mówisz że na ciepłym i na zimnym dymi tak samo - to raczej wskazuje na uszczelniacze. Jak duże masz zużycie oleju? czy klekocze Ci silnik? możesz zbadać ciśnienie na tłokach, ale wyniki będą miały wiele "może"....

: 2004-05-25 15:28
autor: Gość
Obrazek

Jak wymieniac uszczelniacze to od razu pierscienie - 400 zł drozej a pewniej. na 100 % na zgarniajacych jest nagar - robilem ostatnio u siebie bo brał olej 1 L na 1000 i zaczynał kopcic - wprawdzie nie tak jak na obrazku powyzej ale juz bylo widac

: 2004-05-25 15:54
autor: DUKE
:lol: :lol: :lol: Pamietam popisy MiH-a...hehe jak deptal pytal sie czy to chmura dymu z opon czy z rury :lol: :lol: :lol:

: 2004-05-25 15:54
autor: wingerman
Bo MiH to tam swiece dymne zaaplikowal :D

: 2004-05-25 16:13
autor: Artek
Temu ze zdjęcia "ZS" chyba strasznie bierze olej :lol:

: 2004-06-01 20:48
autor: Karol
2.5 V6 ??
Spoko, nie ma powou do paniki :
#1 sparawdz kat wyprzedzenia zaplonu powinno byc 10*
tylko na komputerze w "test" mode, inaczej to sie nie da ustawic
#2 jesli swieci ci sie check engine przy 100km/h + to masz skopane sady lambda, zawsze wymieniaj parami
#3 blokada w katalizatorze, cos sie zatkalo, zwlaszcza jesli pachnie zgnilymi jajami i siarka
#4 slodki zapach = pali chlodziwo = przeciek pod glowica = droga zabawa.

Olej zwykle wycieka przez pokrywe na zaworach, sprawdz czy ci stoi olej w dziurach na swiece, nawet jesli go ubywa to nie koniecznie jest on palony w silniku, z tego nie kapie na postoju wiec jest to trudne do zauwazenia


Sprawdz ile kosztuje w Polsce silnik KLZE (10:1, 200Hp)
Moze taniej niz robienie starego z przeciekiem zwlaszcza jesli pali olej i potrzeba nowych pierscieni.

: 2004-06-02 10:34
autor: Gość
Jeżu pisze:Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.
motodoktorka to się kupuje na dzień przed sprzedażą fury (oczywiście jak jest zrypany silnik) :twisted: :wink: :D

kopcenie

: 2004-06-06 23:05
autor: Hubert
pociesze cię że nie jesteś sam mi też kopci napewno uszczelniacze, rano nie widze domu taka hmura ale jak się rozgrzeje to znika . ale jak będe robił to za jednym razem góre i dół. pozdrowienia

: 2007-07-12 20:58
autor: domo
przymierzam się do małego remontu silnika, głównie pierścienie
lista zakupów:

:arrow: pierścienie
:arrow: uszczelniacze
:arrow: uszczelka głowicy
:arrow: pasek rozrządu
:arrow: rolka napinająca
:arrow: olej
:arrow: filtr oleju
:arrow: uszczelka miski olejowej

Jak o czymś zapomniałem to napiszcie.

: 2007-07-12 22:31
autor: kocurro
ja to przerabiałem całkiem niedawno. kopcił jak szalony [tamta fotka to pikuś przy moim] i brał od h... oleju. wymiana uszczelniaczy i pierścieni załatwiła sprawę w 100%

: 2007-07-12 22:32
autor: domo
czy dokupywałeś coś więcej niż jest na mojej liście :?:

: 2007-07-12 22:47
autor: Voodoo
Nie ma czegoś takiego jak uszczelka miski olejowej 8) Składa się ją na silikon. A broń Cię Panie, żebyś jeszcze dorabiał ją z korka.

: 2007-07-12 23:08
autor: york
Voodoo pisze:Nie ma czegoś takiego jak uszczelka miski olejowej
hmm,a ja kupowalem w sklepie uszczelke miski olejowej...

: 2007-07-12 23:27
autor: Voodoo
Moja odpowiedź tyczyła się akurat II-gen. Bo tak naprawdę nie wiadomo jaki silnik będzie remontowany :P
Domownik w stopce ma wpisaną jedynkę i Mazdę z silnikiem V6 :P

: 2007-07-13 09:37
autor: RX
Witam,

Dobry temat z tym polecaniem MotorDoktora :shock: :shock:

Pzdr.

: 2007-07-13 10:43
autor: 2Ya
RX pisze:Witam,

Dobry temat z tym polecaniem MotorDoktora :shock: :shock:

Pzdr.

Eeeee lepiej od razu tawotu - taniej i skuteczniej :twisted: :wink:
Pzdr.

: 2007-07-14 21:07
autor: adm
Witam,
mi też strasznie dymi planuje wymianę uszczelniaczy i pierścieni. Czy sama wymiana wystarczy czy muszę robić szlif cylindrów?

: 2007-07-14 21:14
autor: domo
tego się nie da zawyrokować bez rozebrania silnika i obejrzenia w jakim stanie jest gładź cylindrów