Strona 1 z 2
Szarpie na benzynie i gazie
: 2010-08-30 17:48
autor: Masa
Na początku chce przywitac Wszystkich posiadaczy tego wspaniałego autka,Ja kupiłem mojego Forda ponad tydzien temu jest to 95 r z silnikiem 2.5v6 benzyna w tamtym tygodniu zalozylwm sekwencje i wszystko było okey chodził rewelacyjnie aż tu nagle jade w sobote i straciłem moc auto zaczeło szarpac jak i na gazie tak i na benzynie podjechałem dzis do gazownika i z instalacją jest wszystko okey(gazownik to moj kolega) podjechałem do mechanika podpioł pod kompa i na zgaszonym silniku wyszedł błąd 240 a na zapolonym silniku wyszło:50,21,22,23,24 mechanik skasował mi wszystkie błedy oprucz tego 240 i 24 i moje pytanie jest nastepujące czy ktos wie co to znaczy szukałem w sieci i jest wszystko po angielsku moze ktos z Was miał podobny problem i wie jak to szybko to naprawic i cieszysc sie dalszą eksploatacją Dziekuje za pomoc i Pozdrawiam
Aha zapomniałem dodac ze ma bardzo małe wolne obroty
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 18:01
autor: MrMysza
Witaj. Kolego najpierw powinieneś sie przywitać w odpowiednim poście. Pozniej dobrze poszukać, a nie na dzień dobry nowy post zakładać.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 18:07
autor: Masa
Ty i tu o witaniu a moje auto nie nadaje sie do jazdy:(( ale jesli to takie wazne to napisze posta i sie przywitam pozdr
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 18:23
autor: Kocureq
to jest takie wazne, bo to klub milosnikow samochodu, a nie darmowy warsztat internetowy
jak napiszesz skad jestes, to moze sie np. okazac, ze gdzies niedaleko znajdzie sie ktos obeznany i ci na miejscu wytlumaczy i pokaze - tak latwiej niz diagnozowac samochod przez forum.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 19:45
autor: Masa
Sorki ale jestem troszke wsciekły bo cieszyłem sie jak dziecko z tego autka a teraz lipa moja radosc poszła w las ja jestem z Dąbrowy Górniczej woj Śląskie
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 21:57
autor: Sam
zobacz dąbrowa górnicza - a z dąbrowy jest przynajmniej 2-3 aktywnych członków z którymi przy dobrym wietrze możesz się spotkać i faktycznie mogą ci pomóc. Nawet jakby się uprzeć to do mnie też nie masz daleko. Poza tym polecam co miesięczne zloty w mikołowie . Oczywiście wszystko to możesz wyczytać odwiedzając odpowiednie wątki. Rozumiemy to że jesteś wściekły co nie zmienia faktu że złością i tak nic nie osiągniesz, a z probe tak to już jest

jak strzeli focha to pełną gębą a wrażenia z pchania takiej fury przez centrum miasta BEZCENNE za wszystko inne zapłacisz kartą ....
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-30 22:39
autor: Masa
Wiec prosze o pomoc człowieków z DG moze macie wieksza wiedze i cierpliwośc nic ja odezwijcie sie :ave: i sorki za emocje a ty Sam kumasz cos w tym samochodzie i jestes w stanie cos mi pomoc??
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 13:31
autor: matix84
Kolego ale coś tu chyba pokręciłeś z tymi błędami. W probe były dwa rodzaje diagnostyki: kody OBD-I (2 cyfrowe) i DTC (3 cyfrowe) ale one raczej nie mogą występować wspólnie. Zrób zdjęcie swojego gniazda diagnostycznego i wstaw do tematu lub porównaj je z tymi zamieszczonymi w linku i zdecyduj się co masz

Spróbuj dogadać się z kimś z forum - ludzie tutaj znają już swoje samochody

Ale z tego co piszesz wydaje mi się, że masz instalację mazdy z kodami OBD-I, a temu mechanikowi czasami komputer dostawiał zero na końcu kodu (w żadnej instalacji nie ma błędu 50 ani 240).
Poza tym w liście kodów nie ma błędu 21.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 16:21
autor: Masa
no nie wiem czy cos pokombinował ale widziałem osobiscie jak te kody wyskakują na monitorze i podpinał wtyczke taka jaką uzywa do mazdy jestem w czwartek umówiony z gosciem i sprawdzimy przpływke na zamiane i sie okarze
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 16:26
autor: Sam
ja mam 2.0 ;/ co prawda, nie do końca wiem co w tym 2.5 piszczy ale się trochę już naczytałem i wiem gdzie szukać informacji - dużo rzeczy jest podobnych błędy mogę ci posprawdzać ewentualnie pomóc dojść co jest za co odpowiedzialne. No i zależnie od tego co się okaże spaprane doradzić albo naprawić wiec jak chcesz to możemy się zgadać. Najlepiej by było jakbyś miał garaż to byśmy pooglądali chodzi mi głownie o to że nie wiadomo kiedy przestanie padać. pozdro jakby co to pisz na pRiv
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 20:19
autor: fly_man
Masa sam zdiagnozuj problemy, tu masz opis jak odczytać kody błędów:
http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9325
wszystkie europejskie wersje miały OBDI, czyli czytanie błędów jak link powyżej. Roczniki 95-97 ale USA miały OBDII i wtedy podpinasz kompa do gniazda pod kierownicą, fotki jak gniazdo wygląda znajdziesz tu:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 9&start=75
poczytaj cały wątek, ja dla przykładu mam rocznik 97 i niestety OBDI. Kiedyś też miałem sytuację, że po założeniu sekwencji po dosłownie paru km zaczął szarpać dławić i gasnąć nawet na benzynie. Pomogła wymiana świec i przewodów WN. Czasami zgaśnie mi na wolnych obrotach, ale to już kwestia silnika krokowego.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 20:31
autor: matix84
Z reguły gdy coś dziwnego dzieje się w aucie po założeniu gazu gazownicy proponują wymianę świec i przewodów WN ale to wcale nie musi być tego wina. Zużycie świec można sprawdzić szczelinomierzem (z tego co pamiętam odstęp między elektrodami dla probe wynosi 1mm). A odnośnie przewodów to najpierw zauważysz różnice gdy będzie duża wilgotność powietrza.
btw. skoro miałeś zakładany gaz i w dodatku sekwencję to może coś jest złożone/podłączone nie tak jak powinno. Do wywiercenia otworów w kolektorze ssącym należy zdemontować kolektor. Może masz nieszczelność pomiędzy kolektorem a głowicami albo nie podłączono któregoś podciśnienia. Bądź jest nieszczelność przy wkrętkach założonych przez gazownika. Osłuchaj go czy nic tam nie syczy pod maską.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 20:38
autor: Chizar
matix84 pisze:A odnośnie przewodów to najpierw zauważysz różnice gdy będzie duża wilgotność powietrza.
Dokładnie.
U mnie były stare przewody WN,i jak było sucho to wszystko dobrze chodziło.
Jak wilgotno,to na gazie rzucał obrotami,gasł.Ale to też tylko do momentu aż się dobrze nagrzał.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-08-31 21:51
autor: Masa
swiece i przewody mam nowe gadałem dzis z gosciem i mowił ze na bank przepływka w czwartek jade i zrobimy podmiane i wtedy sie okarze a zekomo zjadł zeby na Probe wiec moze cos poradzi
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-01 16:40
autor: tom87dg
ja jestem z dg wiec pisz smialo a sie spotkamy i moze uda sie rozwiazac problem. Pewnie bedziesz mial za niedlugo zablokowanego posta wiec jak cos pisz
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-01 18:17
autor: Masa
poszła wiadomosc na priv
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 12:38
autor: bogdano
Uwalona przepływka raczej nie powoduje utraty mocy i szarpania. Bardziej jest odczuwalny brak wolnych obrotów i pływanie obrotów. Wiem bo u mnie przy uwalonej przepływce silnik przyśpieszał i chodził w miarę ok ale miałem cyrki z wolnymi obrotami.
Takie cyrki z utratą mocy świadczą raczej o jakimś problemie z zapłonem ewentualnie jakiś przewód gdzieś nie styka. Moze przy montażu gazu coś nie do końca dobrze styka.
Pozdr.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 19:17
autor: Masa
wielkie podziekowania dla tom87dg pomogł mi dzisiaj i co sie okazało ze jakis tps jest przestawiony i ustawił mi
narazie na oko teraz musze ustawic miernikiem i powinno smigac

)
PS:co sie jeszcze okazało ze moje Probe kreci sie do 8 tyś a nawet dalej co ponoc jest rzadkością tom mi powiedział:)))))
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 19:30
autor: matix84
nie przesadzaj z tym kręceniem bo
nie długo pojawi się nowy wątek o uszkodzonym silniku...
Na
http://www.ford-probe.net masz opisane jak ustawić TPS z miernikiem bądź szczelinomierzem.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 20:03
autor: tom87dg

faktycznie jego probe kreci sie na max 8 tys i odcina zaplon, u kolegi byl przestawiony tps w trybie awaryjnym caly czas chodzil wentylator wiec ustawilem
narazie na oko i wytlumaczylem o co chodzi z jego ustawieniem, jak wyslal matix linka tam jest opisane jak ustawic wedlug miernika bo na szczelinomierz to nie polecam.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 20:11
autor: matix84
czemu nie polecasz ze szczelinomierzem?
U siebie w ten sposób ustawiłem i wszystko działa dobrze. W serwisówce opisane są również obie metody.
Wcześniej miałem TPS ustawiony tak, że w trybie awaryjnym włączał mi się wentylator ale silnik normalnie pracował. Nawet gdy odłączę TPS-a to silnik normalnie działa i wolne obroty też są ok ale z tego co czytałem nie wszystkie modele są w stanie działąć bez TPS-a.
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 22:14
autor: tom87dg
na szczelinomierz nie polecam bo szczelina moze sie roznic bo ten odbojnik od slimaka gazu moze byc w roznej pozycji wykrecony i szczelina miedzy odbojnikiem nie bedzie precyzyjna a mowimy tu o bardzo malych szczelinach bo 0.55 mm wiec najlepszym rozwiazaniem jest ustawienie przez woltomierz metoda nawet latwiejsza i dokladniejsza tak jest wedlug mojego zdania ale kazdy moze robic inaczej, wazne ze usterka zlokalizowana i auto koledze znowu dobrze jezdzi bez szarpan i braku mocy. Moze ktos mi powiedziec czy to jest normalne ze jego silnik tak wysoko sie kreci do konca pola leci i za skala dopiero odcina zaplon czyli jakies 8.1rpm
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 22:47
autor: Masa
bo on ma takie naklejki (cos tam power) chyba nie po darmo je tam przykleili heheh
Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-02 22:50
autor: tom87dg

napisz wlasnie co tam ci pisze, mozliwe ze to jakas specjalna wersja

Re: Witam Wszystkich i prosze o pomoc :(((
: 2010-09-03 03:50
autor: MrMysza
Moje dwie degeneracje wkrecaja sie na maxa wiec raczej to normalne.
