Strona 1 z 5

rozrzad

: 2004-05-29 18:59
autor: nerVous
8) Nie wiem czy to wazne i czy ktos juz o tym nie pisal ale dzisiaj wymienialem rolke i napinacz(przed wymiana dzwiek podobny do diesla)i co jest w tym wszystkim wazne to taka mala sprezynka co tez ja trzeba wymienic ale na Forum o tym nie bylo(tak mi sie wydaje).Teraz wszystko jest OK.

: 2004-05-29 19:31
autor: AXEL
Masz I ,czy II?

: 2004-05-29 20:56
autor: Gość
napisz lepiej czy po wymianie efekt "diesla" znikl

: 2004-05-30 00:27
autor: t0mpre
nerv ma II ke

mam nadzieje ze to tylko to co wymieniles.
takie dzwieki nie wroza nic dobrego.

: 2004-05-31 13:58
autor: Gość
ile dałeś za części i wymianę ?

: 2004-05-31 14:00
autor: Artek
Anonymous pisze:ile dałeś za części i wymianę ?
Sorry no byłem ja :oops:

: 2004-05-31 14:49
autor: Gość
Artek pisze:
Anonymous pisze:ile dałeś za części i wymianę ?
Sorry no byłem ja :oops:
Artek -> nerVous ma silniczek 2.0 16V ale moge ci powiedzieć ile co kosztuje u mnie:
- pasek rozrządu - 190 PLN / szt.
- rolki, napinacz - 595 PLN / kpl.
- wymiana - 350 PLN
P.S. ceny części wg Mazdy - Ford paski ma w tej samej cenie ale to drugie wiąże się z wydatkiem 1400 PLN ... :? :evil:

: 2004-05-31 15:42
autor: Artek
Bienias - dzięki za info :!:

: 2004-06-01 18:49
autor: nerVous
:oops: Przepraszam ze tak dlugo nie odpisywalem ale mam ograniczony dostep do netu.A wiec tak:mam II gen.93' pasek 100,napinacz i rolka prowadzaca 400zl.sprezynka 17zl ale w sklepie nie do dostania,wymiana 80zl u uczciwego mechaniora.Przed wymiana dzwiek podobny do diesla(takie przynajmniej ja mialem doczucie)oraz pare innych dziwnych dzwiekow malo przyjemnych dla ucha.Po wymianie dzwiek silnika podobny do delikatnego szumu.Nic innego nie slychac.Co ciekawe stara rolka i napinacz nie wskazywaly na jakies zuzycie,plynnie sie krecily.Teraz z czystym sumieniem moge powiedziec ze przy wymianie paska obowiazkowo nalezy wymienic rolki plus ta nieszczesna sprezynke. :wink:

: 2004-06-01 21:49
autor: AXEL
Czy trzeba wymieniać dwie rolki?Gdzie można dostać tę sprężynkę?

: 2004-06-01 23:39
autor: mikolaj
jak juz wymi9eniasz to komplet, jak wymieniałem u siebie to facet powiedział ze wszystko jest w zestawie tylko ze go nie zamawialem bo zostalem przy wymianie samgo paska!

: 2004-06-02 10:34
autor: Gość
akurat zamawiam na magazyn do 2.2

pasek rozrzadu:
Bosch - 76zl
Gates - 198zl

rolka napinajaca:
SKF - 140zl
Ruville - 106

rolka prowadzaca:
SKF - 107zl

----------

Dodam wam tylko - uwazajcie z rolkami z JC, jesli nie maja oryginalnego opakowania, tylko to z napisami JapanCars. Okolo 50-60% takich rolek siada po ok. 20-30kkm.

: 2004-06-02 16:37
autor: AXEL
a sprężynka?

: 2004-06-02 16:43
autor: Gość
tego nie ma w zestawie

: 2004-06-03 00:34
autor: artix
mialem taki problem w moim pierwszym probie v6.(klekot nieziemski) :wink: wiec wpadlem na pomysl aby usztywnic napinacz i podlozylem dwie nakretki :lol:

zaraz ucichlo i moglem znowu cieszyc sie z jazdy

: 2004-06-03 15:13
autor: kollek
GREYG pisze: pasek rozrzadu:
Bosch - 76zl
Gates - 198zl
czemu różnica w paskach pomiędzy Bosch i Gates jest tak duża?? Czy Gates jest aż tak dobry ?? bo Bosch przecież nie jest taką złą firmą. Czy w takim wypadku opłaca się kupować pasek Gatesa??

a odnośnie napinacza JC to mi nawet nie mów bo coś mi rzęźi i przypuszczam że to on. Muszę jeszcze zdiagnozować.

: 2004-06-03 15:21
autor: Gość
Teoretycznie Gates powinien miec tansze paski - produkuja je w Polsce, ale akurat do probe chyba nie - pewnosci 100% nie mam. Musialbym spojrzec na magazynie co jest napisane na nim.

Bosch szaleje teraz w sprzedazy czesci samochodwych. Stad takie ceny.

: 2004-06-03 15:26
autor: kollek
ale co z jakością?? pomiędzy gates i bosch?

: 2004-06-03 15:46
autor: Gość
ile mechanikow tyle opini :D

Ja mam u siebie wszystkie paski Boscha po tym, jak mi uwalilo po 100km pasek gates od wspomagania. Moze taki sie akurat felerny trafil, ale z Boschem takiego przypadku nie mialem.

: 2004-06-03 20:56
autor: nerVous
:wink: Co do tej sprezynki to dostalem ja bez problemu w serwisie Mazdy.

: 2004-06-03 21:21
autor: Gość
Slusznie, bo taka ... drogo nie kosztuje, a oni moga nowa sprzedac. Normalnie jako zamiennik nigdzie nie mozna kupic - przynajmniej ja nie wiem.

: 2004-06-07 22:16
autor: AXEL
Jestem właśnie po wymianie rozrządu.Wyglada to tak:
2,2 gt pasek JC 130zł, dwie rolki 150 zł,wymiana w serwisie mazdy 120 zł.Znajomy mechanik zmienił mi za 90 zł.Sprężynki nie dostałem od ręki,była tylko od 2,0 i nie wiem,czy by pasowała.

: 2004-06-09 19:08
autor: AXEL
Ja wymieniłem wszystko i jest GIT,chociaż rolki i ich łożyska były w bardzo dobrym stanie.Niekoniecznie musisz wymieniać dwie rolki,a ich koszt,to dodatkowe 150 zł.

: 2004-06-10 14:23
autor: Gość
nerVous pisze::oops: Co ciekawe stara rolka i napinacz nie wskazywaly na jakies zuzycie,plynnie sie krecily. :wink:
Stukanie jak w dieslu prawdopodobnie spowodowane bylo luznym paskiem, a co do rolek - ja przesmarowalem, i jest ok. Rolki hałasują jak wyleci z nich smar i metal chodzi po metalu, oczywiscie sa w nich łozyska typu ZZ ale przy tych obrotach... wiec zamiast wydawac okolo 600 zł mozna po przesmarowaniu troche pojezdzic,

U siebie w 2,5 zawsze smaruje łozyska w rolkach przy wymianie paska rozrzadu - i nigdy nie mialem problemów -

- a jak ktos ma cos przeciw temu to moze posłuchac na dowód mojego silnika

: 2006-03-12 22:27
autor: Probiacz2000
ile kosztuje wymiana rozrzadu teraz ? bo w 2004 jak byl zakladany ten topic wychodzilo ok. 600zl (2.0 16V). czy teraz jest taniej ??? kupilem proba jakis miesiac temu i jeszcze nie wymienilem.