Strona 1 z 4

Ozyryz

: 2010-09-30 19:58
autor: Ozyryz
Probek jest dalej w budowie i ciągłych przeróbkach ale spokojnie śmiga po drogach :)
Bardzo dużo czasu zwlekałem z opisem modów bo tak jak wyżej napisałem jeszcze go nie skończyłem no i wolny czas u mnie jest jak święty Gral czyli go nie mam :(

Ale tak po krótce :

Silnik klde + kompletny remont
tłoki ze średnimi półkami z jakiegoś kl-a pierścionki rpm
korbki kj
panewki korbowodowe i główne acl
uszczelki pod głowice oryginał drogie jak cholera :P
Głowice seria z wałkami kl01
plus nowe śruby
i porting kolektora ssącego z usuniętymi vrisami

Paliwo
warbo255hp 10 br
wtryski kj 2.3 milera
regulator + fmu10:1

Wydech
kolektory seria proste plus orurowanie pod turbo home made
holset hx40
waste gate 44mm



Skrzynia
Ciągle rzeźbiona i wymieniana na inne rzeźby
zastanawiam sie czy z 2.2 turbo nie była mocniejsza gdyby tak wkład podszedł do standardowej obudowy.
Sprzęgło tarcza okuta kevlarem, docisk, łożysko exedi, zamach k8

hamulce
przód mazda xedos9 dwu tłoczkowe na tarczy 280mm
trzeba było jarzma przerabiać pod zwrotnice od proba.
Tył seria- jeszcze

Zawiecha
Seria w planach gwint i poliuretan + 18" z rx8

W najbliższych planach do zrobienia IC, przejscie na obd2 z przeplywka z kj do tego jakaś świnka i afr.

Dmucham 0.7 bar nie mam pojęcia ile koni ale leci jak wściekły, na hamownie pojadę jak go skończę chyba że wcześniej wykończę silnik bez afr:)

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 00:04
autor: TYGRYSEX
Pozytywnie :1111_ok:

Cała seria - dziwne tylne plastikowe nadkola były w tych rocznikach, bardzo wystające. Ale w sumie nie rzucają się w oczy :infinity:

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 17:28
autor: pablo89
Fajny probek :D
TYGRYSEX pisze:
...dziwne tylne plastikowe nadkola były w tych rocznikach, bardzo wystające. Ale w sumie nie rzucają się w oczy :infinity:
To są tylko plastikowe nakładki na rant nadkola których łatwo się pozbyć :twisted:
Pozdro

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 20:29
autor: Ozyryz
Mi się to nawet podoba :D

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 22:48
autor: Natan
Ozyryz i takie masz prawo ................ Pochwalam to ze nie dajesz sie sprowokowac :D :D :D Pozdro

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 23:00
autor: TYGRYSEX
Natan pisze:Pochwalam to ze nie dajesz sie sprowokowac c
Sprowokować ? Od prowokacji jest ten od "zgnitych" progów :lol:

Re: Ozyryz

: 2010-10-01 23:16
autor: Natan
Moze i masz racje ale jak jest spokoj to go lepiej nie prowokowac :D :D :D :D

Re: Ozyryz

: 2010-10-03 10:06
autor: Ozyryz
od zgniłych progów?? a kto to?

Re: Ozyryz

: 2010-10-03 12:25
autor: pusher1
Kolega Tygrysex wspomniał chyba o resko :lol: :lol: :lol: :lol: Heheheh

Re: Ozyryz

: 2018-06-24 14:34
autor: Ozyryz
Małe update

Re: Ozyryz

: 2018-06-25 13:03
autor: Lukas007
Gruby update ;) Ładnie to wygląda, potencjał na najmocniejsze Probe w PL jest ;)

Skrzynią z jedynki bym sobie głowy bardzo nie zawracał, chociaż ja jeżdżę na swojej już z 2000km i ciągle chodzi :)

Re: Ozyryz

: 2018-06-26 17:53
autor: marek08
Przy ilu wstaje ten hx40 w takim silniczku? :lol: Intercooler koniecznie bo przy takim turbo na wierzchu to pewnie piekarnik jest konkret, ale lag sie dodatkowo zwiekszy :P Szacun za mody i czekam na wynik, fajnie ze Proby zaczynaja sie modzic :)

Re: Ozyryz

: 2018-06-27 20:07
autor: Ozyryz
Właśnie coś jest w tych skrzyniach z jedynaczki, a muszę znaleźć jakieś rozwiązanie bo już nie zliczę ile skrzyń wymieniłem w obecnej padają synchronizatory ale mogło to być moje niedopatrzenie jak wkładałem wałek sprzęgłowy z innej z k8 , tarcze mam na kevlarze nie spiekową więc aż tak mocno nie zlepia.

A holsecik wstaje już od 3tysi z kawałkiem ale na 0.2 bara przy 3 biegu powyżej 4 tysiecy łąduje 0.5 i szybko rośnie do 0.7

Re: Ozyryz

: 2018-06-27 20:11
autor: Ozyryz
No pod maska można kurczaka usmażyć, intercooler trafi na stówę najpierw muszę ogarnąć kompa najlepiej z mileni i przeplywke kl47, bo strasznie go zalewa na wolnych a to powinno rozwiązać ten problem a na doładowanie myślałem o det3 plus jakiś elektrozawór na wastegate to sterowania.

Re: Ozyryz

: 2018-06-27 20:41
autor: Ozyryz
Lukas007 pisze: 2018-06-25 13:03 Gruby update ;) Ładnie to wygląda, potencjał na najmocniejsze Probe w PL jest ;)
Dziękuje ale nad wyglądem i ładem to jeszcze muszę popracować :) A co do najmocniejszego proba w polsce no było by fajnie, ale to na innym silniku zresztą mam pewien plan ale to na przyszłość :P

Re: Ozyryz

: 2019-02-24 19:32
autor: Ozyryz
kolejne male update, niestety tym razem nie zbyt szczęśliwe.

Probe miał dostać układ zapłonowy na edisie6 oraz det3 i ta długo wyczekiwana mapę ale jak to bywa, że nieszczęścia chodzą parami to holset do regeneracji, silniczek (ale tylko troszkę się zesrał) to do tego rozwaliło skrzynie biegów.

eh no cóż,skrzynia biegów tym razem f40 truj wałkowa niestety sporo przeróbek żeby ja przytwierdzić do silnika, ale ja nie dam rady ?!
Skrzynia ma przełożenia na poszczególnych biegach:
1- 3.917
2- 2.04
3- 1.321
4- 0.954
5- 0.755
6- 0.623
No i główne 3.75
Skrzynie są pancerne a na rynku wtórnym jest mnóstwo części do niej co pozwala modyfikować ja według własnych potrzeb.

korba kj z przymierzonym nowym tłokiem 0.50mm
tokkorbowd 2.jpg
Toczki 2.jpg
f40 po prawej sorry za jakość
f40.jpg

Re: Ozyryz

: 2019-02-24 20:00
autor: Ozyryz
Pewnie widzieliście to milion razy ale znalazłem w garażu stare korby z kla
do porównania. lewa kl prawa kj
korby porownanie.jpg

Re: Ozyryz

: 2019-02-24 20:01
autor: Maxxum
Widać wiosna idzie i Probaski budzą się do życia, tzn. ich właściciele.

Czekamy na dalsze relacje 8)

Re: Ozyryz

: 2019-02-24 20:21
autor: Ozyryz
Oczywiście ale trochę to zajmie czasu

Re: Ozyryz

: 2019-07-22 21:14
autor: Ozyryz
Kolejny mały edit:
Niestety ale przytarłem kla i zrezygnowałem z jego naprawy na rzecz z32se 3.2l v6 z łopla silnikowi nie straszne 500koni w serii (trzeba odprężyć do 8.5:1) a po wymianie panewek na mocniejsze można śmiało 600+

No ale żeby było łatwiej postanowiłem go uruchomić na osprzęcie z złomegi 2.5 v6.
Jednak 600 koni i napęd na przód to bez sens dlatego pomalutku robi sie probe 3.2T rwd

Tak w skrócie cały pas przedniego i tylnego zawieszenia ląduje z rx8 plus tylna podłoga itp.. zdjęcia w miarę postępu prac.
Hamulce na razie z poprzedniego setupu.
Silnik z32se skrzynia r25/28 wersja z diesla przynajmniej na chwile dyfer nissan 350z itd
A napędzane dalej holsetem "holsecikiem"

Re: Ozyryz

: 2019-07-22 22:10
autor: Bogdan9999
Szacun za odwagę nie rozumiem czym kierowałeś sie przy wyborze jednostki napędowej ale to już nie moja sprawa ;) Trzymam kciuki i z ciekawością będę oglądał fotki z postępu prac :)

Re: Ozyryz

: 2019-07-22 22:33
autor: Ozyryz
Bogdan9999 pisze: 2019-07-22 22:10 Szacun za odwagę nie rozumiem czym kierowałeś sie przy wyborze jednostki napędowej ale to już nie moja sprawa ;) Trzymam kciuki i z ciekawością będę oglądał fotki z postępu prac :)
Dziękuję. Ale odwaga tu nie ma znaczenia, każda karoseria ma wyznaczone punkty srodka osi i kątów, wystarczy sie ich trzymać a auto bedzie jechac prosto i zostawiać 2 ślady. Do tego trzeba dodać troch zasad i sumienosci w działaniu a bedzie równie bezpiecznie jak w serii albo nawet bardziej. A co do jednostki napędowej no cóż, ekonomia, po prostu reanimacka kla plus to co chciałem osiągnąć było mało opłacalne a tu mam to na tacy. Ale nie ze bym nie lubil v6 mazdy :p

Re: Ozyryz

: 2019-07-22 23:14
autor: Bogdan9999
Silnik KL ledwo serię znosi. A nie chodziło mi o to czy będzie bezpiecznie czy nie i czy będzie sie prosto prowadzić bo nie takie rzeczy robię na co dzień, więc wiem ze to żadna filozofia. A chodziło mi o podjęcie tego tematu bo opłacalność itd. nie jest tego typy przeróbkom mocną stroną. ;)

Re: Ozyryz

: 2019-07-23 05:05
autor: Ozyryz
A o to chodzi, no to nie mam zadnego logicznego uzasadnienia :p

Re: Ozyryz

: 2019-07-23 19:12
autor: Dziki Beduin
No no, ciekawie się zrobiło, chętnie będe śledził temat :) Powodzonka