czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na gazie

Awatar użytkownika
Pawelek Tirolot
Posty: 25
Rejestracja: 2010-05-25 18:46
Samochód: Probe 94r 2,5
Galeria: viewtopic.php?t=17609
Lokalizacja: Pyrzyce

czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na gazie

Post autor: Pawelek Tirolot »

Witam czy miał ktoś tak albo posiada wiedze na ten temat??? czy wydmuchana uszczelka nałączeniu kolektora z dalsza czescia tłumika przed sondą moze miec wpływ na to ze przerywa na gazie i szarpie??? na benzynie jest ok ale na gazie jest lipa,kable swiece itd sa nowe???? jakieś porady????
Pawcio Tirolot ;)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: crupek »

jesli nie szarpie na benzynie to kable albo regulacja gazu
Awatar użytkownika
Pawelek Tirolot
Posty: 25
Rejestracja: 2010-05-25 18:46
Samochód: Probe 94r 2,5
Galeria: viewtopic.php?t=17609
Lokalizacja: Pyrzyce

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Pawelek Tirolot »

czasami i tez szarpnie na benzynie ale mniej jest to odczuwalne,niemniej jednak na gazie jest to masakra,czasami sa objawy jakby miał za duża dawke gazu i to przepalał
Pawcio Tirolot ;)
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Prezes »

A szarpie Ci w całym zakresie obrotów czy tylko na niskich i średnich wartościach? Masz sekwencje? Może masz jeden wtrysk gdzieś przypchany i mieszanka na nim jest za uboga.. Ja tak miałem ostatnio i była kaplica - dopiero regulacja wtrysków pomogła.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: crupek »

jedz do gazików na regulacje, komp Ci na wsio odpowie
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: vitek »

Jakość gazu też potrafi płatać takie figle.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
Pawelek Tirolot
Posty: 25
Rejestracja: 2010-05-25 18:46
Samochód: Probe 94r 2,5
Galeria: viewtopic.php?t=17609
Lokalizacja: Pyrzyce

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Pawelek Tirolot »

szarpie tak od okolo 1400do 2500 potem jest ok mniej wiecej powyżej 100km/h jest dobrze ale granice od 50-100 to masakra,zmieniałem kable kopułke bo myslałem ze to to,w gazowni powiedzieli mi ze moze od tego ze uszczelka jest wydmuchana bo widac czarny nagar,czasami jak odrazu sie "cisnie" gaz jest ok a mi poprostu zkonczyły sie pomysły co to moze byc...
Pawcio Tirolot ;)
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Prezes »

No to ja miałem podobnie tzn jazda do stówki to była udręka, a potem już jakoś szedł i właśnie jak od samego początku wysoko się wkręcał to nie było tak czuc, że coś przerywa.. Jedź na regulacje i niech dobrze wtryski sprawdzą każdy po kolei.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Pawelek Tirolot
Posty: 25
Rejestracja: 2010-05-25 18:46
Samochód: Probe 94r 2,5
Galeria: viewtopic.php?t=17609
Lokalizacja: Pyrzyce

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Pawelek Tirolot »

byłem u gazowników wtryski sprawdzone wszystko ok, wina sondy to tez nie to bo sonda dobrze czyta spalanie,niby wyszło ze to moze byc wina sportowego stozka ze za duzo powietrza dostaje.Czy ma ktos sportowy stożek założony z sekwencja???? i pytanie czy to moze byc to???? gazownik zalecił założyc stare pudło z filtrem i wtedy podjechac..
Pawcio Tirolot ;)
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: crupek »

ja miałem przez 2 lata stożek i nie ma żadnego wpływu na sekwencję ;) zmień gazowników, jeżeli takie głupoty gadają :D
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Prezes »

Dokładnie. Ja też jak zakładałem to miałem ori puchę z filtrem i po założeiu stożka chodził tak samo bez żadnych poprawek ( oczywiście 20 KM więcej :mrgreen: ). A jaką masz tę sekwencję? Jak odpalasz na zimnym silniku to od razu szarpie czy dopiero jak złapie temperatury? Może wtryski się za bardzo nagrzewają jak są gdzieś blisko silnika ale to raczej musiałoby byc bardzo gorąco. Jedź do innych gazoli niech to dokładnie sprawdzą.
Dla przykładu pokaże po czym się poznał gazol ( a czego ja nie zauważyłem ), że coś jest nie tak z pierwszym wtryskiem, widoczne były różnice między poszczególnymi parametrami w tym okienku:
Adobe Reader - [JZ_2005_1.10.16_instrukcja_obslugi.jpg
Można wyłączyc poszczególne wtryski tak żeby na danym garze chodził na benie i łatwo można sprawdzic jak się auto zachowuje. Jak się znają to naprawią :) . Cierpliwości życzę przede wszystkim.
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Pawelek Tirolot
Posty: 25
Rejestracja: 2010-05-25 18:46
Samochód: Probe 94r 2,5
Galeria: viewtopic.php?t=17609
Lokalizacja: Pyrzyce

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Pawelek Tirolot »

Wsumie tak do normalnej temp.silnika jak jest zimny to jest ok (czyli na zimnym) jak jest ciepły ma takie problemy a sekwencja stag 300 z wtryskami Valteka(podobno najlepsza jak mówił gazowniik) ale po tych próbach u niego juz chyba mu w nic nie wierze ;) co wjazd na diagnostyke co innego wymysla,to uszczelka,to sonda teraz opcja ze stożkiem wyszła...
Pawcio Tirolot ;)
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Prezes »

No to musisz miec zasyfiony wtryskiwacz któryś, jestem pewien na 80 %, miałem dokładnie tak samo. Co do valteków ( powinny byc czerwone ) to pewnie masz 3 Ohmowe tak jak u mnie, ale g...o prawda, że są najlepsze - to raczej sprzęt ze średniej półki choc nie ma co na nich narzekac to podobno matrixy są lepsze, ale to z kolei sprzęt bardzo dokładny i precyzyjny co za tym idzie czuły na wszelkie zabrudzenia, jakośc gazu itp. Są też już podobno takie wtryski, że w ogóle byś się nie poznał, że jedziesz na gazie jakbyś nie wiedział, że go masz, ale co dobre - kosztuje.
Możesz spróbowac sam wyczyścic wtryskiwacze, ale wtedy trzeba ustawic odpowiedni skok tłoczka. Zerknij na tę stronę :arrow: http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi, masz tu wszystie programy i instrukcje do staga, poczytaj może dowiesz się czegoś o swojej instalacji albo samej regulacji wtrysków. Tak czy siak życzę szybkiego rozwiązania problemu. :wink:
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: Kocureq »

Zawsze mi się podobają gazownicy którzy mówią "za dużo powietrza dostaje" :)

Cały tuning idzie w to, żeby wtłoczyć jak najwięcej powietrza do silnika, spalić w tym jak najwięcej paliwa - a tu się okazuje, że za dużo powietrza = źle :D
Awatar użytkownika
grafi82
Posty: 16
Rejestracja: 2008-04-28 20:01
Samochód: Probe 2.2 GT '91
Lokalizacja: Krośniewice, woj. łódzkie

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: grafi82 »

W jaki sposob gazownik zgrywa mapy, siedzi z podpietym laptopem podczas jazdy??
Jezeli zdarza sie szarpac tez na benzynie, to standard do wymiany: swiece, kable, kopulka lub cewka. Gaz poteguje problemy z zaplonem. Wiem po sobie.
Jezeli szarpie w podanym zakresie to moze byc problem z ustawienien w programie tzw. zubozanie Mazda. Chodzi o to, ze w niektorych silnikach Mazda sterownik benzynowy moze zmieniac sposob sterowania z sekwencyjnego na polsekwencyjny. W zaleznosci od silnika moze roznie wynosic. Jednak najczesciej wynosi 17.
Przydalyby sie screeny ustawien oraz map.
Jaki jest sterownik, Stag 300 Plus czy Premium??
Valteki (Zolte - 1ohm i Czerwone - 3 ohm) to najnizsza polka, malo precyzyjne i wadliwe. Wymagaja czestej kalibracji skoku tloczka, co jakies 10 tys. km.
O niebo lepsze, precyzyjniejsze sa MagicJety, nie wymagaja czestej kalibracji, a cena w sumie niska, ok 180zl. Valtek ok 135zl.

Pozdrawiam.
Ford Probe 2.2 GT '91 + STAG-200
SerwisLPGmaster
Posty: 23
Rejestracja: 2011-04-09 20:05
Samochód: Probe 3.0LX 1990r. USA
Galeria: viewtopic.php?t=18917
Lokalizacja: Tychy

Re: czy wydmuchana uszczelka moze byc powodem szarpania na g

Post autor: SerwisLPGmaster »

:!: czerwone nie są wiele lepsze od tych zółtych paści,magicjety lubia sie przybrudzać zresztą tak jak mega drogie matrixy,mam w ofercie listwe wtryskowa znacznie dłuzej zyjaca niz kazda z wymienionych.grandziaki na elkach przelatuja mi po 90-100 tys.Valteka nawet jak sie ustawi na skok 0,40 zaiast 0,60 to i tak sie rozdupca.luźny wydech przy obciązeniu może nieźle motać,szczególnie przed sondą.są przypadki ze spaliny ciągną po gwincie sondy i objawy podobne.stożek odpada-audi a6 allroad biturbo u nas też smiga na stożku i nie ma problemu.
Generalnie jest kilka opcji:
1.któraś z sekcji listwy ma się ku końcowi
2.połączenia elektryczne sterownika i listw
3.wiazki elektryczne
4.masy
5.słabe zasilanie po kluczyku
6.źle ustawiony mnożnik
7.ZALANY STEROWNIK
8.układ zapłonowy
9.mało płynu w układzie chłodzenia i listwa dostaje ciekłym lpg
Opcji jest sporo,do stuki nie podłączę komputera nie bedę pewnien zadnej z nich.

Ale na początek obadaj świece czy są zgodne z zalecenie producenta.

Przysłuchaj sie listwom podczas pracy na lpg, czy nie słychac metalicznego stukotu

W razie draki zapraszam do tychów na konkretną diagnoze.
WHITE POWER Ford Probe MK I 3.0 V6 LX 1990r. USA
DIGITAL :) Nie oddam NIGDY

BLACK POWER BMW e34 2.4TD 1990r.(sprzedam)

SILVER KARAWAN Renault Megane 1.6 16V 1999r.(sprzedam)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”